1
Vraag
2
Reageer en help mee
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Request entity too large.

Ik zie op mijn tablet Samsung SM T590 met Android 10 en over het algemeen de meest recente Chromebrowser steeds vaker vreemde zaken, als ik actief ben op de community. Nu is volgens de huidige normen de tablet met boiuwjaar 2018 mogelijk alweer aan het verouderen maar toch.

 

Nu concreet  na het grheugen opschonen werkt alles weer, omdat ik op mijn smartfoon wel naar de community kon vraag ik mij af waar dit in zit, te veel open vensters mischien?

Screenshot_20220103-100655_Chrome.jpg

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@AoxoMoxoA @Dave! Inmiddels is er vanuit innovatie voor het probleem wat jullie hier beschrijven een ticket aangemaakt om het verder te onderzoeken. Het kan zijn dat Khoros aanvullende info nodig heeft, ik laat het dan even weten binnen dit topic. 

13 Reacties 13
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Zo af en toe krijg ik deze fout ook tijdens het maken/bewerken van een reactie. Ik kan niet goed de vinger erachter krijgen, waardoor ik ook niet goed de omstandigheden kan achterhalen onder welke condities dit gebeurt.

Wat ik wel weet, dat ik de recentste versie van Chrome op Windows 10 gebruik en dat na het afsluiten (elk venster!) en opnieuw starten van Chrome het probleem weer weg is.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kijk, het is dus eerder gerelateerd aan de community dan mijn tablet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @RoWi. & @AoxoMoxoA,

Vreemd dat dit probleem zich voordoet! Kunnen jullie nagaan op welke momenten deze foutmelding verschijnt? Is dit bijvoorbeeld na het teen tijd op het moment dat er 1 of meer berichten op de Community berwerkt worden? Of op het moment dat er afbeeldingen e.d. worden toegevoegd? Zien jullie kans dit te reproduceren? Kijk daarnaast ook of het zich voordoet in Edge of een andere browser.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@Paul 

 

Voor zover ik het kan achterhalen ben ik dit fenomeen de laatste anderhalve maand of zo meer dan tien keer tegengekomen, maar niet meer dan twintig. Allen met Chrome. De omstandigheden varieerden van direct bij de eerste reactie, zonder openstaande vensters en/of meerder instanties, tot tijdje in de weer op de community. Ik heb de neiging om de browser na gebruik weer gelijk weer af te sluiten en laat af en toe laat ik bewust een andere instantie van Chrome actief. 

 

Maar nu dit topic er is zal ik er meer aandacht aan geven.

 

Ik heb wel een vraag voor jou? Heb je bij Khoros al navraag gedaan, of laten doen, of dit fenomeen bij hen bekend voorkomt? En/of ben je nu informatie aan het verzamelen om evt. een ticket aan te maken? 

 

In aantal gevallen was er bij mij sprake van slechts een paar regels tekst en zeker geen plaatjes. Met zo'n melding ga je toch eerst even eerst zelf op onderzoek uit. Het is een melding die serverside gegenereerd wordt. Mijn vermoeden is dat er bij het aanwezig zijn op de community, er onder water ook nog tussen Khoros en mijn browser gecommuniceerd wordt. Denk bijvoorbeeld aan het tussentijds opslaan bij het bewerken van een reactie, die je later dan evt. opnieuw kan laden als er iets mis gegaan.

 

En voor zover ik weet heeft @Dave!, en hij niet alleen, er ook al een paar keer mee te maken gehad. Ik heb me daar niet zo in verdiept, maar ik had het idee dat overstappen naar Edge (op een Apple overigens) zijn probleem oploste.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Dank je @AoxoMoxoA  klopt ik heb het nu in 2 browsers, @Bert  heeft/had dit probleem ook. En er zullen er wel meer volgen denk ik @Paul 


Niet alleen Chrome Browser heeft het maar Microsoft Edge ook maar dan vertaalt naar Nederlands.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@AoxoMoxoA @RoWi. Jullie melding en die van @Dave! heb ik even doorgegeven aan mijn collega's van Innovatie die kunnen dit op hun beurt weer even voorleggen bij Khoros. We laten het weten op het moment dat hierover een terugkoppeling te geven valt. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Dank je @Paul  👍🏻 Dan ben ik nu echt off had al offline moeten zijn.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Paul  Ik had op het moment dat ik de melding kreeg meerdere  tabbladen/topics open.

Ik kreeg een paar keer "kan bewerking niet voltooien" iets van die strekking op het moment dat ik een reactie wou plaatsen. En tijdens het schrijven van een reactie dat zal gerelateerd zijn, aan het tussendoor opslaan.

 

Het is na het plaatsen van dit topic niet meer voorgekomen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@AoxoMoxoA@RoWi. en @Dave!, ik heb een reactie teruggekregen. We moeten achterhalen op welke manier deze melding altijd te reproduceren is. Dan kunnen we een ticket loggen. Kunnen jullie eens kijken welke aanknopingspunten er steeds zijn op het moment dat het speelt? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik zit weer in Chrome browser en ik ga in de gaten houden, meestal is het als je te lang in een topic zit met typen of wachten, of er is even een drukte op de server. Maar we gaan het in de gaten. Komt goed @Maud 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@Maud  schreef:

@AoxoMoxoA@RoWi. en @Dave!, ik heb een reactie teruggekregen. We moeten achterhalen op welke manier deze melding altijd te reproduceren is. Dan kunnen we een ticket loggen. Kunnen jullie eens kijken welke aanknopingspunten er steeds zijn op het moment dat het speelt? 


@Maud 

Zojuist, tegen 11:15 heb ik voor het eerst weer de melding gekregen. Dit in een wat complexere situatie dan eerder met een drietal vensters op de community. Na het plaatsen van een reactie kwam er geen response. Vervolgens venster afgesloten en opnieuw geprobeerd om venster te openen, waarop Entity too large kwam. Daarna browser afgesloten en succesvol verder. 

 

Dit is een weer iets ander scenario dan voorgaande keren. Ik betwijfel of er redelijk gemakkelijk een  scenario te bedenken is om dit te reproduceren.

 

Maar nu ook vraag van mijn kant. Aangezien deze fout serverside gegenereerd wordt, moet Khoros op zijn inzicht (kunnen) hebben hoe vaak dit fenomeen voorkomt. Hebben jullie daar vraag naar gedaan?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@AoxoMoxoA @Dave! Inmiddels is er vanuit innovatie voor het probleem wat jullie hier beschrijven een ticket aangemaakt om het verder te onderzoeken. Het kan zijn dat Khoros aanvullende info nodig heeft, ik laat het dan even weten binnen dit topic. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Paul  ik ben weer terug met Chrome en nu gaat het wel goed al tijdje, kan zijn dat server of dat forum bezig zijn geweest of dat in Chrome en Edge was het allebei. Maar we houden het in de gaten, en Khoros gaat ook door met de update's als die elkaar kruizen. Maar als meer info nodig hebben horen we het wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic