Als ik me abonneer op een RSS-feed van een topic (of een artikel) die meer dan 100 reacties (of opmerkingen) heeft, dan ontvang ik alleen de 100 oudste reacties. Nieuwere reacties worden daarna niet meer in de feed opgenomen. Dan heeft zo'n RSS-feed opeens helemaal geen zin meer.
Twee voorbeelden:
RSS-url van artikel "Prijswijziging per 1 juli 2021": https://community.ziggo.nl/phxsb37772/rss/message?board.id=tipsvanziggo&message.id=13466
Artikel bevat 149 opmerkingen, de feed levert er 100. Eerste opmerking is van 10 mei, laatste opmerking is van 1 juni. In werkelijkheid is de laatste opmerking geplaatst op 24 augustus.
RSS-url van topic "Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!": https://community.ziggo.nl/rss/message?board.id=TV&message.id=55689
Topic bevat 525 reacties, ook hier levert de feed er 100. Eerste reactie is van 3 juni 2021, laatste is van 21 juni. In werkelijkheid lopen de reacties tot aan vandaag door.
Zo heeft het gebruik van RSS-feeds niet echt zin, terwijl het een krachtig hulpmiddel kan zijn.
In de bijlages heb ik de ontvangen feeds opgenomen.
@Patrick99 Goed dat je navraag doet. Ik heb het nagekeken in het ticket wat is aangemaakt hiervoor. De fix zit in de software van een 3e partij, zij zijn op de hoogte maar er is helaas nog geen indicatie wanneer/in welke maand het is opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @AoxoMoxoA,
Wat raar dat jouw topic nog onbeantwoord is, sorry daarvoor! Vandaag komt deze gelukkig boven water en ik ga dit voor je doorzetten, als ik meer weet dan hoor je dit van mij of een andere moderator.
Gelukkig is de terugkoppeling sneller dan mijn eerste reactie 🙂 Het klopt inderdaad dat je maximaal 100 reacties ziet maar het klopt niet dat je de 100 oudste berichten ziet, dit horen de 100 nieuwste te zijn. Er is dus sprake van een bug en dit is dankzij jou doorgegeven aan Khoros. Thanks voor het delen!
Is er al nieuws @Mariska ? Het werkt namelijk nog steeds niet.
@Patrick99 Goed dat je navraag doet. Ik heb het nagekeken in het ticket wat is aangemaakt hiervoor. De fix zit in de software van een 3e partij, zij zijn op de hoogte maar er is helaas nog geen indicatie wanneer/in welke maand het is opgelost.
@Mariska , opgelost is het nog steeds niet, maar is er al een indicatie? 😉
Oef, dit is inmiddels flink wat tijd geleden 😮 Ik heb de registers even opengetrokken en navraag gedaan naar de laatste stand van zaken.
Ik heb zelf de RSS-feeds van Bellen, Internet, TV & Radio toegevoegd aan Outlook (2021) en ervaar geen enkel probleem hiermee, ik ontvang altijd keurig de nieuwste topics. Het kan wel voorkomen dat er oude(re) topics voorkomen in de feeds, maar dat zijn dan topics die gearchiveerd waren en (op aanvraag van TS) opnieuw geopend worden door een moderator. Ik verwijder elke dag rond middernacht de binnengekomen topics van de afgelopen dag.
De problemen heb ik ervaren met topics en de blogs waaronder de reacties verkeerd om zijn gesorteerd.
Jouw RSS-feeds zijn van wat bord of board wordt genoemd. Daar zal het probleem dan niet spelen.
Bij een nogal levendig onderwerp als 'Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!' is het sinds RSS-abonnement van twee jaar terug nog steeds bij de eerste honderd berichten gebleven.
@Alex schreef:
Oef, dit is inmiddels flink wat tijd geleden 😮 Ik heb de registers even opengetrokken en navraag gedaan naar de laatste stand van zaken.
@Alex ,
Ik zie nog wel een ander verschil. Was het twee jaar terug dat 100 berichten het maximum in de feed van een onderwerp en artikel was, dan is nu het maximum op 20 gesteld. Er is dus wel iets bij Khoros veranderd
Helaas zijn het daar (bij topic en blog) nog steeds de oudste reacties die in de feed komen en niet de recentste.
Helder, dan is mijn situatie inderdaad niet vergelijkbaar.
@AoxoMoxoA - Ik heb inmiddels het volgende begrepen: Hoewel ze erkennen dat het code-technisch waarschijnlijk een simpele fix is, moet dit aangepast worden in de 'core' van de software. Dat zorgt ervoor dat hier een hele lange tijd overheen kan gaan. De ontwikkelaars zijn dus al enige tijd van deze wens op de hoogte, maar vooralsnog is er geen verwachte datum dat ze dit mee gaan nemen.
@Alex schreef:
[...KNIP...]
De ontwikkelaars zijn dus al enige tijd van deze wens op de hoogte, maar vooralsnog is er geen verwachte datum dat ze dit mee gaan nemen.
Ik ben er vrij zeker dat dat "enige tijd" neerkomt op sinds eind maart 2021 oftewel tweeënhalf(!) jaar. Of het nou core of geen core is, doet er met zijn tijdsspanne eigenlijk niet meer toe.
Ze zijn bovendien in wel in staat gebleken om het maximum van 100 berichten in de RSS-feed terug te schroeven naar 20 berichten, waardoor het probleem van een stagnerende feed veel en veel eerder optreedt. Ik snap wel dat dat aantal wel configureerbaar is en die sorteervolgorde niet, maar dat die verkeerde volgorde nooit tijdig is opgemerkt, snap ik dan weer niet.
Zo'n verhaal moet je als leverancier van knap prijzige software niet naar je klant toe willen hebben, want dat ondergraaft marketingpraatjes als 'flexibiliteit' en 'door en door getest' die gebruikelijk zijn bij dit soort pakketten.
Mij stelling in dezes is simpel, als je het niet waar kan maken, biedt het dan ook niet aan. Als ik dus Khoros zou zijn, dan zou ik die RSS-feed niet aanbieden, omdat bugs daarin veel te lang duren om opgelost te worden. Als ik Ziggo was, zou ik eerst eens flink op mijn hoofd krabben en mezelf eens goed in de spiegel aankijken of zo'n leverancier nu eigenlijk wel de bedoeling was.
Uiteindelijk gaat het om een 'nice to have'-functie, maar het signaal dat hiermee afgegeven wordt vind ik wel ernstig.
Hi @AoxoMoxoA, het is al erg lang geleden dat er gereageerd is in je topic zie ik. Deze kwam weer naar voren en ik heb intern nogmaals navraag gedaan wat de status hiervan is.
Het ziet er niet naar uit dat dit opgelost gaat worden, zeker omdat het in de code core van Khoros is verwerkt. Of ze het nog gaan meenemen in een grote update durf ik dan ook niet te zeggen. We zijn in dit geval compleet afhankelijk van Khoros en welke prioriteit zij geven aan bepaalde bugs en verzoeken.
Het is dus, helaas, geen goed nieuws maar wel eerlijk en transparant.
@Welmoed ,
Dat is inderdaad geen goed nieuws. Het geeft mij de kans om te speculeren dat die 'core' dan wel in hiërogliefen gebakken moet zijn en dat alle andere functies in die 'core' dan ook in steen gebeiteld blijven.
Los van speculaties vind ik dit geen beste reclame voor Khoros.
In ieder geval bedankt voor het op de hoogte houden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.