Rob W
Community Developer
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Problemen met E-mail notificaties? Meld het hier!

Beste leden,

 

We ontvangen signalen dat users problemen ervaren met het ontvangen van e-mail notificaties. Voorbeelden hiervan zijn situaties waarin users notificaties ontvangen van berichten waarvan zij hebben aangegeven geen notificatie te willen ontvangen, heel veel notificaties van een bepaald bericht in hele korte tijd ontvangen en zo zijn er nog meer voorbeelden die ons ter ore zijn gekomen. 

 

Mocht je bijvoorbeeld van elke update in draadjes waarop je geabonneerd bent twee mailtjes ontvangen, dan ontvang ik daar graag een screenshot van. Of ontvang je een mail te vaak of onterecht , kopieer dan de titel en de tekst van het mailtje of maak een printscreen. 

 

Ik zou graag een overzicht willen maken waarin alle problemen met e-mail notificaties gebundeld worden. Hiermee kunnen we dan aan de slag gaan om jullie ervaringen met het ontvangen van notificaties te verbeteren. We kunnen op dit moment lastig inschatten hoe groot het probleem is, daarom ontvangen we graag voorbeelden en ervaringen waarmee we aan de slag kunnen. Mocht je een ervaring willen delen dan helpt het om een foto/screenshot van je voorbeeld toe te voegen aan het bericht. Hoe meer we het visueel kunnen maken, hoe beter deze problemen aangepakt kunnen worden. 

 

Hou je vooral niet in, iedere ervaring of probleem is er eentje die we kunnen bundelen. 

 

Alvast bedankt en ik zie de reacties graag tegemoet. 

Uitgelicht
Rob W
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb alle voorbeelden verzameld en verstuurd richting Khoros. Ik ben op dit moment nog met hen in gesprek over de voorbeelden en de situaties die zich hebben voorgedaan. Ik heb ondertussen ook nog een aantal nieuwe voorbeelden verzameld en deze ook met hen gedeeld. Er is op dit moment helaas nog geen nieuws, maar we zijn er zeker nog mee bezig. 

75 Reacties 75
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb me E-mail notificatie uit staan en me op alle onderwerpen niet geabonneerd en evengoed als ik hem aanzet dan heb ik zo een dikke 50 tot 100 mailtjes in een dag. Ik wil best de test aangaan en dit bij houden laat het maar weten dan zet ik me notificatie weer aan. Want je krijgt zoals je zegt ook mail als je al klaar bent met topic en bij Khoros is dit gewoon te veel, bij Insided kreeg je alleen mail van topic, was topic klaar, kreeg je geen mail tenzij je een mention gbruikt.

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Als je het bij wijze van test zou willen uitproberen dan ben ik daar zeker mee geholpen. Als je je voorkeursinstellingen voor bijvoorbeeld een week aanzet en de resultaten daarvan wil delen dan neem ik die mee richting Khoros. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Oke @Rob W  gaan we doen 😊

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

@Dave! Is het gelukt met het verzamelen van de voorbeelden na het inschakelen van voorkeursinstellingen? Ik zag dat @bloemen64 in het SUF topic ook wat gedeeld had. Dat voorbeeld neem ik ook mee richting Khoros. Als ik jouw voorbeeld er nog bij kan krijgen Dave, dan heb ik wat extra munitie. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

In het begin heeft het gewerkt zoals bedoeld. 1 email bericht als er in een topic gereageerd wordt na mijn laatste bezoek. De rest als samenvatting. Na het bezoeken van het topic zelf kwam er weer 1 email als er iets nieuws geplaatst was.

 

de opties heb ik sindsdien niet aangepast maar ik krijg al maanden van sommige topics iedere wijziging van een bericht te zien. En alle updates van anderen. Soms wel leuk om te zien wat iemand iedere keer aanpast. Maar ik hoef dat eigenlijk niet te zien.

 

Misschien komt het door de verschillende opties die je hebt om op de hoogte te blijven van een topic. Via een abonnement dat je zelf maakt zonder in dat topic te reageren. Of je reageert een keer en bent dan automatisch geabonneerd. Dat lijkt elkaar te bijten. Of de optie is gewoon niet aanwezig en werkt nu zoals bedoeld door de ontwikkelaars maar niet zoals ik het zo willen. Het heeft echter, zoals al gezegd, eerst netjes gewerkt. Misschien wel een bug toen maar nu werkt het niet lekker.

 

bloemen64_1-1641202907758.png

 

 

 

Klein email overzichtje van gisteren.

Emailtjes komen allemaal van:  (Update van Ziggo Community-abonnement)

bloemen64_0-1641201959639.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Rob W 

Ik heb van 2 dagen data verzameld en ik heb de andere dagen, aangezien ik afgelopen vrijdag weer hard op mijn voet gevallen, en me data weet uit maar heb aparte map gemaakt waarvan ik de mailtjes hebt verplaatst voor je.

Als je wilt dat ik nog een paar dagen door ga, prima dan hoor ik het van je 😊

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ik denk dat 2 dagen wel een indruk moeten geven hoe het eraan toe gaat met alle mailtjes van Khoros. Zeker ook met het voorbeeld van bloemen. Als je de data wil posten dan check ik even of het genoeg is en zo niet dan laat ik het wel even weten. In ieder geval beterschap gewenst!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Rob W  Hoe ga ik de mail bij jou krijgen heb je een idee daarvoor 😊 ik werk met een Macbook Air

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Wat mij betreft mag je het wel mailen naar mij. 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik zal dat zo even gaan doen, weet wat u zegt 😉 Komt goed je ziet ze zo verschijnen..

 

Alvast reuze bedankt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Oke nu klik ik als een leek maar hoe krijg ik alle mail in 1 mail naar jou toe @Rob W  dit heb ik nog nooit gedaan vanuit Spark. Kan ook Ziggo Mail doen, heb je een hint of idee.

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb niet alle mailtjes nodig. Een screenshot of foto van het overzicht aan ontvangen mailtjes is voldoende. Dan kan ik uitleggen aan Khoros wat er precies binnenkomt etc. 

Mocht je wel alles willen sturen dan kun je op een windows pc de control toets ingedrukt houden en op alle mailtjes die je wil sturen klikken. Dan rechter muisknop klikken en op doorsturen drukken. Dan plaatst die alle mailtjes als bijlage in je bericht. Ik weet niet of dat op een mac ook zo werkt. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

You Got Mail 2,9 MB aan screenshots als het goed is @Rob W  🙈

Rob W
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Yes het is gelukt @Dave!  Dank voor de voorbeelden. Hier ga ik mee aan de slag. Als er nieuws is te melden dan horen jullie dat zo snel mogelijk. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Helemaal goed, ben benieuwd, ga ze maar even goed op de nek zitten 😂😉

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Ik heb meer dan een half jaar terug ook wel eens problemen met wel/geen/dubbele notificaties gehad. Dat is destijds verholpen door een reset  op mijn profiel te doen en alles weer opnieuw instellen.

Zoals ik het nu met mailnotificaties ervaar is dat ik geen dubbele notificaties ontvang en sporadisch er een mis.

Dit met de kanttekening dat de notificatie die aangeeft dat een onderwerp/reactie bewerkt is, voor ongeveer de helft van de keren de oude tekst bevat in plaats van de nieuwe. Dit laatste moet overigens al bij Khoros al geruime tijd bekend zijn.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@AoxoMoxoA krijg je 1 of alle nieuwe bijdragen in een topic als email of alleen maar de eerste?

 

De edits op een bericht tonen zich als dubbele. Omdat je op het forum altijd de laatste en enige versie ziet.

Als jij een bericht in zo'n topic 3x edit dan krijg ik 3x een email met daarin 3x het complete bericht en kan dan zien wat je aangepast hebt per bericht. Zet je de optie om de text in je email te ontvangen uit dan lijkt het inderdaad dubbel.

 

Ik kan dit niet laten zien met een voorbeeld omdat mijn eigen berichten er uit gefilterd worden.

 

voorbeeld: Rob heeft zijn email weer weggehaald in een van de berichten en de text aangepast daarna.

bloemen64_0-1641217858892.png

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@bloemen64 

 

Ik krijg alle reacties, inclusief de bewerkingen met volledige tekst. Ook die van mijzelf.

 

Bij de bewerkte reacties zie ik niet altijd de tekst van na de aanpassing, maar ook wel eens de tekst van voor de aanpassing. Deze lijken dan dubbel, maar het tijdstip verschilt dan. Dit is een bug in Khoros. 

 

edit1: moet te zien zijn

edit2: moet ook te zien zijn

 

edit3: Meer inhoudelijk

Ik heb twee notificaties van mijn twee bewerkingen, maar beiden met de oude tekst.

Hieronder de eerste bewerking, waar edit1 niet te zien is.

AoxoMoxoA_0-1641218487455.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@bloemen64  en @AoxoMoxoA  je kan je data of screenshots naar dit e-mail adres sturen van @Rob W 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic