MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Opties ontbreken bij tekstvak community op mobiele telefoon

"Op mobiel ontbreekt het emoji-icoontje / de emoji-button in 'de editor' van Khoros."

 

Daardoor ga je de emojis van je OS toetsenbord gebruiken. En dat werkt niet goed want daar is het systeem niet op gemaakt.

 

dit is op pc

editoroppc.png

 

 

dit is op mobiel

editoropmobiel.jpg

 

 

meer mensen die dit als bug zie, hopelijk kan er dan met wat meer prio naar gekeken worden 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Aankomende week vindt er een eerste wijziging plaats bij de teksteditor voor mobiele devices. Het gaat om verbeteringen op het gebied van de tekstruimte:

 

  • De editor zal op mobiele apparaten meer tekstruimte bevatten. Waar je voorheen een klein stukje tekst kon zien wordt dit uitgebreid waardoor je minder hoeft te scrollen
  • De editor in landscape mode kan ook meer tekst bevatten

Daarnaast is er een concept ontwikkeld om zowel de quote- als emoji-optie toe te voegen aan de mobiele editor. We zijn daarin volledig afhankelijk van onze leverancier Khoros, daar ligt inmiddels het voorstel. Zodra daar meer informatie over beschikbaar is, delen we dat uiteraard!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik heb opnieuw alle registers even open getrokken, @MR_CHIP . Helaas nog geen witte rook, maar hoop wat duidelijkheid te geven: Helaas is het toevoegen (of weghalen) van opties bij de teksteditor niet met een simpele klik geregeld. Hoewel het gek is dat hij in sommige gevallen heel kort even verschijnt, is dit een specifiek verzoek waar iets voor gebouwd moet worden. Dit zou eerst meekomen met een complete ‘overhaul’ van diverse (Khoros)-opties, maar dat heeft helaas vertraging opgelopen.

 

We hebben dit aan ons eigen team doorgegeven en dit is op de backlog geplaatst. We proberen dit in Q4 van dit jaar mee te nemen. Dan gaat er in grotere zin gewerkt worden aan ‘schrijven en reageren’ als thema namelijk. Niet alleen het toevoegen van deze opties, maar ook bijvoorbeeld het andere punt van @Pasi , waarbij je maar 3 regels hebt op mobiele devices, wordt dan in dat kwartaal meegenomen.

86 Reacties 86
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Soms zou je toch terug willen naar het insided systeem. Dit is op mijn mobiel.

Screenshot_20230109-204836~2.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

Mee eens @RoWi. .

Maar toch zijn er hier ook voordelen:

Die meldingsfunctie is handig.

En ik heb nog geen storing ervaren, en bij insided wel regelmatig.Net ook weer.

Maar insided is wel beter, en het ziet er ook gewoon beter uit.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Anne H kon jij dit verder oppakken aangezien dit toch denk ik wel wordt gezien als bug ? 🙂

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@MR_CHIP We hebben om een update gevraagd. We komen erop terug als we meer weten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Vincent  schreef:

@MR_CHIPWe hebben om een update gevraagd. We komen erop terug als we meer weten.


Dan a.u.b. ook het edit/tekst venster standaard openen met meer dan 3 regels !!!

Misschien zijn die standaard 3 regels voldoende voor 'fire and forget' en 'oneliners', maar die willen we hier op een klachten/probleem/storing-forum juist niet hebben. Dus bijna iedereen ( verwacht ik ) moet het edit/tekst venster vergroten, wat misschien op een desktop/laptop/... nog wel makkelijk gaat, maar op een smartphone NIET mogelijk is!

Desktop/laptop/....

Vergroot tekstvenster.png


Op m'n mobiel is het edit/tekst venster ook maar 3 regels, maar daar past nog geen enkele zin in. Dus blijf men scrollen en is het eigenlijk onwerkbaar !

WhatsApp Image 2023-01-23 at 11.29.12.jpg

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dank nogmaals voor de feedback iedereen. Het gaat inmiddels om 3 verschillende dingen die zo ook door hebben gegeven. Een daarvan gaat over de Emojis, dat is een bug. Alle 3 zijn gelogd en we gaan hiermee aan de slag. Hoe en wanneer, dat is niet duidelijk en ik kan daar dus ook niet meer info over delen. Als er meer of andere ervaringen zijn, voel je vrij om ze hier te delen. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is er al meer bekend ? ik had dit volgens mij al eerder gevraagd alleen die gehele vraag zie ik hier niet meer terug

@Anne H weet jij eventueel meer als developer ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Anne H is absoluut op de hoogte van de zaken die hier genoemd zijn. Er gaat ook wel wat mee gebeuren, maar het is niet te zeggen of dit binnen de komende week of over een aantal maanden gaat gebeuren (of alles daar tussenin 😉 ). Weet in elk geval dat het wel op de planning staat! 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat ik vooral lastig vind is dat bij mobiel ook de optie "aanhalen" ontbreekt 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP  schreef:

wat ik vooral lastig vind is dat bij mobiel ook de optie "aanhalen" ontbreekt 


Die is bij mij heel even aanwezig, zie hierzo.



@Pasi  schreef:

.....Overigens zijn er wel meer menu-opties zichtbaar! Vlak na het openen van de editor-window, is o.a. de quote knop even zichtbaar én beschikbaar, maar verdwijnt na minder dan 1 sec. Het is soms mogelijk op die knop te duwen en dan werkt de functie naar behoren. Alleen is het vaak een 'gevecht' om de knop te duwen, want wáár verschijnt het editor venster en wáár staat de quote-knop. Dan nog met m'n 'dikke vinger' 🤡 op het quote-knopje duwen én dat alles binnen minder dan 1 sec...


Als alle functie/opties van de Editer eerst wel te zien zijn en daarna worden verwijderd, dan zou je toch verwachten dat e.e.a. snel aangepast kan worden. Men hoeft namelijk alleen maar te bekijken/onderzoken, waarom die functies/opties weer verwijderd worden ( mobiel/handheld/tablet/... ) en dat gedeelte te verwijderen.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ja zo snel ben ik ook weer niet gelijk, zou fijn vinden als dit wordt gefixt 😛

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is er toevallig al een update best irritant dat sommige dingen ontbreken/niet goed werken als je op mobiel werkt 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP  schreef:

is er toevallig al een update best irritant dat sommige dingen ontbreken/niet goed werken als je op mobiel werkt 


Ach ... het is Ziggo 🤡.

Het wordt hier altijd doorgegeven, maar of er daarna nog wat mee gebeurt? Het is altijd afwachten of, wanneer, ooit, nooit ?

Als u direct een antwoord wilt, dan kan u het beste een dobbelsteen pakken, uw waarde kiezen en gooien maar 😉. Misschien komt dat nog het dichtste bij Ziggo's waarheid 😮 !

Ook het cilindrisch archief, is zeer gewild bij Ziggo 🤔 ! Alhoewel er tegenwoordig ook rechthoekige exemplaren zijn.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@MR_CHIP Er is nog geen tussentijdse update. Zoals @Lycke aangaf staat het wel op de lijst en is er geen tijdsbestek aan vast te hangen wanneer dit is gefixt. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik vraag me af waarom er geen tijdsbestek aan te geven is

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Tjah, omdat we die niet hebben :'-). Ik wil wel zeggen dat t over 2 weken opgelost is, maar dat is dan gebaseerd op niets dus daar heb je niets aan. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is er misschien al meer bekend zou leuk zijn als we iets van een ETA weten / of jullie dat navragen oid

ik mis die opties echt vrij vaak op mobiel

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap dat je de opties momenteel erg mist @MR_CHIP Helaas is er geen tijdsindicatie aan te geven wanneer de opties beschikbaar komen. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik snap echt niet wat er zo moeilijk aan is om het na te vragen naja , ik geef de hoop op , hier wordt toch niks mee gedaan

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

*** vraagt om update ***

 

 

 

Uitgelicht topic