1
Vraag
2
Reageer en help mee
MR_CHIP

Level 19
  • 10610Posts
  • 122Oplossingen
  • 3727Likes

Opties ontbreken bij tekstvak community op mobiele telefoon

"Op mobiel ontbreekt het emoji-icoontje / de emoji-button in 'de editor' van Khoros."

Daardoor ga je de emojis van je OS toetsenbord gebruiken. En dat werkt niet goed want daar is het systeem niet op gemaakt.

dit is op pc

editoroppc.png

dit is op mobiel

editoropmobiel.jpg

meer mensen die dit als bug zie, hopelijk kan er dan met wat meer prio naar gekeken worden 

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8445Reacties
  • 990Oplossingen
  • 3696Likes

Ik heb opnieuw alle registers even open getrokken, @MR_CHIP . Helaas nog geen witte rook, maar hoop wat duidelijkheid te geven: Helaas is het toevoegen (of weghalen) van opties bij de teksteditor niet met een simpele klik geregeld. Hoewel het gek is dat hij in sommige gevallen heel kort even verschijnt, is dit een specifiek verzoek waar iets voor gebouwd moet worden. Dit zou eerst meekomen met een complete ‘overhaul’ van diverse (Khoros)-opties, maar dat heeft helaas vertraging opgelopen.

We hebben dit aan ons eigen team doorgegeven en dit is op de backlog geplaatst. We proberen dit in Q4 van dit jaar mee te nemen. Dan gaat er in grotere zin gewerkt worden aan ‘schrijven en reageren’ als thema namelijk. Niet alleen het toevoegen van deze opties, maar ook bijvoorbeeld het andere punt van @Pasi , waarbij je maar 3 regels hebt op mobiele devices, wordt dan in dat kwartaal meegenomen.

64 Reacties 64
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3615Posts
  • 80Oplossingen
  • 2581Likes

@MR_CHIP 

Het ontbreken van de emoji-knop is inderdaad storend. Ik snap overigens ook niet dat emoji's van bijvoorbeeld een Android-toetsenbord niet altijd goed opgepikt worden. Dit zou toch allemaal Unicode moeten zijn. Dat dat op (heel) oude browsers niet altijd goed weergegeven wordt is overigens een ander verhaal.

😶🌫️ Ge-Edit vanaf Android met SwiftKey 

En dat het dan niet goed kan gaan is hier te zien.

AoxoMoxoA_0-1672747865816.png

Een glurende smiley wordt gesplitst in twee emoji's.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 10610Posts
  • 122Oplossingen
  • 3727Likes

ik heb dit topic op aanraden van Anne H opgestart zodat er hopelijk met wat meer prio naar gekeken kan worden

ik mis die knop enorm en sommige emoji zijn zeker niet unicode maar bijv alleen op samsung toestellen te zien x)

Pasi

Level 18
  • 8797Posts
  • 470Oplossingen
  • 4859Likes

Wat ik ook een gemis vind, is dat er dan ook geen quote knop is !

WhatsApp Image 2023-01-03 at 13.09.06.jpg

Visser_

Level 17
  • 3377Posts
  • 106Oplossingen
  • 1550Likes

Inderdaad @Pasi .

Ook ik vind het ontbreken van de Emoji knop en quote knop een gemis.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3615Posts
  • 80Oplossingen
  • 2581Likes

@Pasi  schreef:

Wat ik ook een gemis vind, is dat er dan ook geen quote knop is !

[...KNIP...]

@Pasi 

Ja, dat is eigenlijk een nog grotere reden om geen gebruik van mobiele apparaten te maken om te reageren op de community.

Template

Level 16
  • 2344Posts
  • 54Oplossingen
  • 741Likes

Gewoon emoji function, volledig verwijderen is een betere optie. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5742Posts
  • 228Oplossingen
  • 4395Likes

Volgens mij worden bepaalde opmaakfuncties niet zichtbaar i.v.m. het verticale (portretmodus) gebruik op mobiele apparaten. Zodra het scherm horizontaal wordt gekanteld zijn alle opties weer zichtbaar.

@Template er zijn genoeg gebruikers die de emoticons en andere beschikbare symbolen en functies wèl gebruiken. Dat u het een betere optie vindt om ze te verwijderen lijkt me zéker geen betere optie.

Pasi

Level 18
  • 8797Posts
  • 470Oplossingen
  • 4859Likes

@Wim C.  schreef:

Volgens mij worden bepaalde opmaakfuncties niet zichtbaar i.v.m. het verticale (portretmodus) gebruik op mobiele apparaten. Zodra het scherm horizontaal wordt gekanteld zijn alle opties weer zichtbaar.

@Template er zijn genoeg gebruikers die de emoticons en andere beschikbare symbolen en functies wèl gebruiken. Dat u het een betere optie vindt om ze te verwijderen lijkt me zéker geen betere optie.

Helaas, zit bij op m'n Moto geen verschil tussen landscape en portrait.

Landscape.jpg

Portrait.jpg

Overigens zijn er wel meer menu-opties zichtbaar! Vlak na het openen van de editor-window, is o.a. de quote knop even zichtbaar én beschikbaar, maar verdwijnt na minder dan 1 sec. Het is soms mogelijk op die knop te duwen en dan werkt de functie naar behoren. Alleen is het vaak een 'gevecht' om de knop te duwen, want wáár verschijnt het editor venster en wáár staat de quote-knop. Dan nog met m'n 'dikke vinger' 🤡 op het quote-knopje duwen én dat alles binnen minder dan 1 sec.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8445Posts
  • 990Oplossingen
  • 3696Likes

Hi all,

Het ontbreken van de emoticon-opties, maar ook de andere opties zoals quoten, op mobiele apparaten is bekend. Dat is inderdaad vanaf het begin al zo, maar wel een gemis. Als future request staat dit bij de leverancier uit, maar zoals het er nu naar uitziet, zal dit nog even duren. 

Het bericht van @Pasi doet me echter toch twijfelen of het niet een bug is, omdat er inderdaad wel heel kort opties tevoorschijn komen. Het lijkt er bijna op, alsof een uitklappijltje ontbreekt (dus zodra hij door heeft dat de resolutie kleiner is, klapt hij de opties in, maar ontbreekt nu de opties om ze weer tevoorschijn te toveren). Ik heb daarover opnieuw navraag gedaan!

Pasi

Level 18
  • 8797Posts
  • 470Oplossingen
  • 4859Likes

@Alex  schreef:....Het bericht van @Pasi doet me echter toch twijfelen of het niet een bug is, omdat er inderdaad wel heel kort opties tevoorschijn komen. Het lijkt er bijna op, alsof een uitklappijltje ontbreekt (dus zodra hij door heeft dat de resolutie kleiner is, klapt hij de opties in, maar ontbreekt nu de opties om ze weer tevoorschijn te toveren). Ik heb daarover opnieuw navraag gedaan!

Zie bijlage !!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8445Posts
  • 990Oplossingen
  • 3696Likes

Volstrekt helder, dank @Pasi!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5742Posts
  • 228Oplossingen
  • 4395Likes

Heel typisch. Buitengewoon knap ook dat mensen via een telefoon een bericht kunnen intikken op het forum. 😬 Ik doe vrijwel alles op m’n iPad en dat werkt prima.

46CDD2A0-F48A-494A-B1F2-DA5BDAA0B852.jpeg
Via de drie ••• kom ik dan in de meer uitgebreide menubalk:

4308D586-C54B-4962-ABF1-F687517A48DA.jpegAlleen in tabellen werken is vaak nog wel een uitdaging net als vette letters in kleur.

Pasi

Level 18
  • 8797Posts
  • 470Oplossingen
  • 4859Likes

@Alex  schreef:

Volstrekt helder, dank @Pasi!

Overigens, als ze er toch mee bezig gaan, dan graag wat meer regels in de editor. Volgens mij zijn het nu 3 regels en dat is misschien genoeg voor een ultra kort antwoord. Maar wil je een uitgebreide ( duidelijker & vriendelijker ) reactie, dan blijft je continue in dat kleine venster scrollen, om overzicht te houden.

Pasi

Level 18
  • 8797Posts
  • 470Oplossingen
  • 4859Likes

@Wim C.  schreef:

Heel typisch. Buitengewoon knap ook dat mensen via een telefoon een bericht kunnen intikken op het forum. 😬 Ik doe vrijwel alles op m’n iPad en dat werkt prima.

....
Via de drie ••• kom ik dan in de meer uitgebreide menubalk:

....

Alleen in tabellen werken is vaak nog wel een uitdaging net als vette letters in kleur.

Ik werk bijna altijd op m'n Windows laptop en maak daarop al genoeg schrijf- fouten/blunders 😯. Laat staan als ik op m'n smartphone e.e.a. moet intypen, dan type ik de hele tekst misschien wel 3 keer 🤡 .

Maar omdat m'n 17" Asus niet portable 🤡 is ( wel versleepbaar 😉 ), moet je af en toe toch via de smartphone reageren.

Komt er nog bij, dat ik m'n teksten extra moet controleren ( dysle.... ), waardoor er vaak hele stomme fouten in zitten, die natuurlijk verbeterd moeten worden.

Vet en kleur is 'eenvoudig', altijd eerst de kleur instellen, daarna pas vet !

Het menu welke je op je iPad zie, heb ik ( natuurlijk ) ook in Windows.

RoWi.

Level 20
  • 17747Posts
  • 748Oplossingen
  • 5997Likes

Wat de Emoji's betreft dat is uiteraard iets anders dan de Smiley's waar we de aloude ascii tabellen voor kunnen gebruiken.

Testje 

🙀😹👀🙋

Deze gaan wel goed.

Los van Portret of landscape lijkt vooral het scherm formaat de factor te zijn waar de khoros software naar kijkt. 

Dat lijkt de enige verklaring voor wat we zien in het clipje wat Pasi post. 

Zelfs kiezen voor Desktop weergave helpt niet veel.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5742Posts
  • 228Oplossingen
  • 4395Likes

En deze oude meuk: :superexpert: :expert:

RoWi.

Level 20
  • 17747Posts
  • 748Oplossingen
  • 5997Likes

Beide op een smartphone voor de duidelijkheid!!

De editor balk normaal

Screenshot_20230109-174712~2.png

En de editor in desktop weergave

Screenshot_20230109-174907~2.png

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5742Posts
  • 228Oplossingen
  • 4395Likes

@RoWi. van welk apparaat zijn deze schermafbeeldingen genomen?

Random

Level 16
  • 2075Posts
  • 100Oplossingen
  • 1074Likes

.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic