1
Vraag
2
Reageer en help mee
Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Onderliggend probleem Community ?

Even een bundeling van wat ik constateer m.b.t. community bugs.

1) Notificaties die spontaan verdwijnen.

2) Community weergaves niet correct.

3) Meldingen van abonnementen komen niet (goed) door.

24 Reacties 24
Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

4) Waarom krijg je de ene keer een melding als je een level stijgt en de andere keer niet ?

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

5) Als Topicstarter niet (onbeperkt) het topic start bericht kunnen aanpassen, waarom is dat ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3467Likes

Hi @Meneer C., goed dat je alles even een op rij zet, ik heb zojuist ook in je andere topics gereageerd, ik loop je punten even bij langs:

1. Notificaties die spontaan verdwijnen

Bespreken we [hier]

2. Community weergaves niet correct

Bespreken we [hier]

3. Meldingen van abonnementen komen niet (goed) door.

Ik weet nog niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt. Het hangt er vanaf waar je precies een abonnement op hebt. Als dat bijvoorbeeld op een categorie /board is, dan krijg je daar géén notificaties van in de notificatiefeed van, dat is as designed.

4. Waarom krijg je de ene keer een melding als je een level stijgt en de andere keer niet ?

Hier zou geen verschil in mogen zitten, dit is een automatisch proces dat voor elke verandering geldt. Voor welke 'level up' heb je geen notificatie gekregen?

5. Als Topicstarter niet (onbeperkt) het topic start bericht kunnen aanpassen, waarom is dat ?

Er is helaas slechts één instelling die zowel geldt voor topics als reacties. Daarbij is de keus gemaakt om dit niet onbeperkt te houden. Zo kan de context bewaard worden en het voornamelijk gebruikt worden om fouten of gegevens weg te halen binnen dit tijdsbestek. Als je daarna iets wil aanpassen, kun je ons altijd een bericht sturen of het bericht rapporteren met het verzoek.

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Ha @Alex , idd.....zo spreek je elkaar nooit.......😂.

Punt 1, 2 en 5 is duidelijk of speelt al in een ander topic.

Punt 3: Als ik, bijvoorbeeld een abonnement op Ziggo updates heb, zou ik toch een melding moeten krijgen als er een nieuwe update wordt geplaatst ?

Punt 4: ik heb nu level 13, van level 13 kreeg ik een melding, daarvoor was de laatste van level 9. De tussentijdse level veranderingen kreeg ik geen update van.

Hatolex

Level 15
  • 1142Posts
  • 45Oplossingen
  • 687Likes

@Meneer C. , in het tempo waarin jij reacties plaatst is dat niet zo verwonderlijk.  😂

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

😂😂😂 @Hatolex , er zijn er nog zelfs die dat overtreffen......het zal je verbazen.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Alex  schreef:

[...KNIP...]
3.
Meldingen van abonnementen komen niet (goed) door.

Ik weet nog niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt. Het hangt er vanaf waar je precies een abonnement op hebt. Als dat bijvoorbeeld op een categorie /board is, dan krijg je daar géén notificaties van in de notificatiefeed van, dat is as designed.[...KNIP...]

Over dat 'as designed' hebben we het al eerder gehad, waar ik nog geen bevredigend antwoord op heb gekregen. Als het namelijk bewust zo is gebouwd, dan zullen de ontwerpers ook moeten aangeven met welk nut dat zo gedaan is. Nu klinkt het als 'dat is nu eenmaal zo'.

Bovendien verwacht ik dan dat het ook ergens terug te vinden is. Bij instellingen wordt alleen over notificaties gesproken en als je je op notificaties abonneert verwacht je daar ook het bijbehorende gedrag bij. Zowel per mail en in de meldingsfeed dus. Nergens wordt bij abonneren onderscheid gemaakt.

Wat ook in de meldingsfeed niet terug te vinden is, zijn notificaties uit het besloten deel van het forum. Ook dat wordt nergens duidelijk gemaakt.

Door hier aan voorbij te gaan blijft, er onduidelijkheid over wat er van notificaties te verwachten valt.

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Helemaal eens @AoxoMoxoA 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3467Likes

Het staat vanuit Khoros standaard uit. De precieze reden vanuit hun moet ik je op dit moment schuldig blijven, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit voorbij gaat aan waar de notificatifeed voor is bedoeld. Als je bij ons kijkt naar de categorieën zoals internet en tv&radio, zou je overspoeld worden met notificaties.

Nu zou je zeggen: Bied in ieder geval de optie aan. Dat zou dan echter betekenen dat de huidige situatie waarbij je alleen een e-mail krijgt over deze categorieën, niet meer mogelijk is. Het is dan alles of niets, en dat vinden we ook niet wenselijk. Ik denk dat er nu een mooie verdeling is tussen alle persoonlijke zaken (likes, @-mentions, losse topics waarin je actief of geabonneerd op bent etc.) in je feed en indien gewenst een algeheel overzicht van een board per e-mail.

Neemt niet weg dat ik jullie wens heel goed snap, en ik zal ook direct eerlijk bekennen dat ik niet wist dat dit ook gold voor abonnementen op topics binnen de 'kennisgids' zoals "Ziggo Updates" en het besloten gedeelte. We gaan opnieuw kijken naar deze mogelijkheden. 

Tot slot het stuk communicatie: Helemaal mee eens. Nu moet men in diverse topics maar uitzoeken wat je wel en niet kan verwachten van de notificatiefeed. Hier gaan we ook mee aan de slag.

@Meneer C. - Heel gek dat je geen berichten hebt ontvangen van de ranks. Hier zou voor zover ik weet geen enkel verschil in moeten per level, maar we gaan hier verder in duiken.

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Ha hallo @Alex .Het is ook niet onoverkomelijk, geen bericht geving over de ranks, maar het past wel binnen het plaatje van dingen die mis lijken te gaan met de community als platform.

En voor wat de abonnement notificaties betreft; als ik bijvoorbeeld een abonnement neem op het "board" Ziggo updates en Ziggo plaatst daarop een update, dan zou ik toch een notificatie verwachten......wat heeft het abonnement anders voor nut/functie !?

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Meneer C.  schreef:

[...KNIP...]
Punt 3: Als ik, bijvoorbeeld een abonnement op Ziggo updates heb, zou ik toch een melding moeten krijgen als er een nieuwe update wordt geplaatst ?

[...KNIP...]

@Meneer C. ,

Dat is het 'm dus. Volgens Ziggo is dat 'as designed', want je bent geabonneerd op een 'bord', ook wel 'blogoverzicht' genaamd. De kreet 'bord' kom je ook bij topics tegen. Dan heet het daar ook 'forumboard'. Dat is alleen niet uit te leggen en tot op heden wordt dat je ook niet uitgelegd. Ik hoop vurig dat daar eens.  duidelijkheid in gecreëerd wordt, zodat het eindelijk een keer uit te leggen valt.

Meldingen komen dan wel als mailnotificatie door, maar worden niet in de meldingsfeed  getoond.

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Ja, precies dat @AoxoMoxoA , alleen het betreffende punt waardoor ik er over begon ging om een melding die in z'n geheel nooit gekomen is. Ook niet via de mail.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3467Likes

@AoxoMoxoA, @Meneer C. - Als alternatief kun je je abonneren op een label (of meerdere/alle labels) binnen een categorie. Deze komen wel binnen in je notificatiefeed en ziet er dan zo uit:

Blijft alleen nog over de "Kennisgids"-topics, waarbij ik twijfel wat hier mogelijk is en/of aan de hand is. Deze hebben in ieder geval geen label, maar uiteraard zou je wel een e-mail moeten ontvangen als je hier een abonnement op hebt genomen. Daar ga ik verder induiken.

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Ff voor mijn beeld hoor @Alex , als ik dus een notificatie abonnement heb op, bijvoorbeeld, Ziggo updates, dan krijg ik geen notificaties als Ziggo updates plaatst ?

Of praten we nu langs elkaar heen ? 😂

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Meneer C.  schreef:

Ff voor mijn beeld hoor @Alex , als ik dus een notificatie abonnement heb op, bijvoorbeeld, Ziggo updates, dan krijg ik geen notificaties als Ziggo updates plaatst ?

Of praten we nu langs elkaar heen ? 😂

@Meneer C. en @Alex ,

Lijkt er toch wel een beetje op dat er vlak langs elkaar heen gepraat wordt. Ik weet niet of ik het beter kan doen.

Als er een nieuw blog of een nieuwe reactie in 'Ziggo updates' geplaatst wordt er wel een notificatie per mail verstuurd, maar geen notificatie in de meldingsfeed geplaatst. 'Ziggo updates' is een onderwerp uit Kennisgids. De onderdelen uit de Kennisgids hebben (meestal) dezelfde structuur, die Khoros 'blog-structuur' noemt. Daartegenover staat de 'topic-structuur' die onder 'Support' juist vaak, maar niet altijd, gebruikt wordt. De 'Topic-structuur' kent precies dezelfde mogelijkheden als de 'blog-structuur'. Zo kunnen o.a. labels wel bij 'topics' geplaatst worden, maar niet bij 'blogs'. Een 'blog' is doorgaans te herkennen aan een graphic of fotootje bij het overzicht van blogs. Zie plaatje.

AoxoMoxoA_0-1694708390899.png

Dus @Meneer C. het klopt dat je dan geen notificaties in je meldingsfeed krijgt. Dat is alleen mogelijk als je gebruik maakt van notificaties per mail. Maar of dat ook de bedoeling is? Dat is de vraag!

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Laat ik het dan anders zeggen @AoxoMoxoA en @Alex , in het voorbeeld wat ik noemde kreeg ik helemaal geen meldingen "what so ever" terwijl dat, vind ik, wel de bedoeling was.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Alex  schreef:

@AoxoMoxoA, @Meneer C. - Als alternatief kun je je abonneren op een label (of meerdere/alle labels) binnen een categorie. Deze komen wel binnen in je notificatiefeed en ziet er dan zo uit:

[...KNIP...]

@Alex ,

Deze vluchtroute ken ik en pas 'm al meer dan een jaar toe. Destijds heb ik het alleen niet gedaan om meldingen in de meldingsfeed te krijgen, maar om andere redenen.

Een probleem van labels is dat ze niet altijd toegekend worden of pas later toegekend worden, al lijkt het dat dat nu een stuk verbeterd is. Grootste probleem wat ik met deze suggestie heb is dat het weer een workaround is, die je toevallig maar moet weten.

@Alex  schreef:

[...KNIP...]Blijft alleen nog over de "Kennisgids"-topics, [...KNIP...]

Voor mij blijft vooral de onduidelijkheid op diverse fronten over, wanneer en hoe notificaties werken.

Het zou heel mooi zijn als dat mechanisme van notificaties eens voorspelbaar gaat werken, zodat iedereen het kan en gaat begrijpen.

Ook in deze thread is de enige duidelijkheid die naar boven komt drijven dat het echt onduidelijkheid is.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Meneer C.  schreef:

Laat ik het dan anders zeggen @AoxoMoxoA en @Alex , in het voorbeeld wat ik noemde kreeg ik helemaal geen meldingen "what so ever" terwijl dat, vind ik, wel de bedoeling was.

@Meneer C. ,

Op Ziggo Updates ben ik geabonneerd en over elk nieuw onderwerp en reactie in een van de onderwerpen krijg ik keurig een notificatie, al is dat alleen maar per mail. Daar zou structureel niks mee moeten zijn.

Onderstaande instellingen zijn van invloed hoe je de notificaties per mail zult krijgen. Alle instellingen, behalve badges, staan bij mij op onmiddellijk, maar wordt door velen als teveel van het goede ervaren.

AoxoMoxoA_0-1694729431431.png

Meneer C.
Topicstarter
Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

En dus zijn we weer terug bij het begin @AoxoMoxoA , mijn instellingen kloppen, de notificatie is niet gekomen........

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic