Verwijderd account
Niet van toepassing

Nieuwe toppers leaderboard

De nieuwe met stip binnengekomen stijgers op het leaderboard, Flitskikker en Jantje51 hebben respectievelijk 30 en 28 duimpjes ontvangen.
Laatste bericht Flitskikker 1 jaar geleden, Jantje51 is nog niet actief geweest :joy::joy:
16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
mguzz Gelukkig wel,:relaxed: maar buiten jou zicht mogelijkheden binnen de community.

https://community.ziggo.nl/welkom-en-algemene-informatie-67/afgeschermde-community-voor-testers-31229
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Ha ha, die link kan ik ook al niet lezen, een afgeschermde community en dan wel op het openbare leaderboard staan, super! Maar goed ik ben dan ook een azijnpisser.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Ook daar zie ik ze niet.. of is er een nog geheimere afgesloten gedeelte voor duimontvangers of iets?
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Ja, uit de duim zuigers!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Het is maar net wat je test.:relaxed:
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Dat is waar... en waar ik niet aan mee test dan ;-).
Gezien al de plotselinge duimen, zullen ze een doorbraak hebben geforceerd met het testen..
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Maar..dat Duimpjes-leader-board.. over welke tijdspanne loopt dat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Geen idee, maar de likes lijken direct erbij te komen en in verloop van tijd afgebouwd. acoster

Wat likes betreft, het kan ook een goed idee zijn, waar veel mensen het mee eens zijn, maar wat nog niets zegt over de werkelijke bruikbaarheid en effectiviteit.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Nee, likes zeggen niet veel, dat ben ik met je eens. Ik heb een badge verdient omdat ik 5 likes heb uitgedeeld! Rare beloning wat mij betreft, het zegt namelijk helemaal niks verder, je kan liken wat je wil.
Maar goed, ik draag de badge natuurlijk wel met grote trots! 😉

Maakt ook verder weinig uit, was ff nieuwsgierig hoe het werkt en op zoek naar de achterliggende gedachte hierachter (vanuit het bedrijf..).. altijd interessant...
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
I like it.

Weg "betrouwbaarheid" van het leaderboard, als die er al was.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi iedereen, ik snap dat dit jullie opvalt! De leden die vooral in testgroepen reageren, zijn ook Community leden. Al is dit inderdaad niet voor iedereen zichtbaar. Hierdoor kom je soms namen tegen op het dashboard die niet voor iedereen zichtbaar is.
Laten we, afgezien van de mogelijkheden, samen nadenken over hoe dit mogelijk anders kan.

Hebben jullie suggesties over wat je het liefst op het leaderboard terug wil zien? Wat is voor jullie relevant en lijkt je leuk om terug te zien?

Op dit moment zie je de ontvangen likes per gebruiker per week.

Ik heb de term duimpjes verandert in 'likes' trouwens. We gebruiken de term 'like' namelijk ook bij het klikken op het duimpje met naam 'Like'.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Marianne Ziggo

Een schouderklopje zo nu en dan doet natuurlijk altijd goed. Wat ik het belangrijkste vind is dat een mede-community met een probleem wordt geholpen, De ultieme waardering die hij/zij dan kan geven is het antwoord in het topic dan als het juiste te markeren. De markering daarvan kan gebeuren door het moderatieteam en door TS. Ik zou het erg waarderen als op een of andere manier duidelijk wordt wie de markering heeft geplaatst.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er wordt bij het Leaderboard geen verschil gemaakt tussen Likes in de publieke ruimte en Likes in besloten Groepen.
Dat is niet goed, want onbegrijpelijk. Dat blijkt.
Een oplosssing zou kunnen zijn alleen publieke Likes te scoren.
In ieder geval voor de publieke ruimte en dan evt ook en wat ingewikkelder te implementeren: per besloten Groep alleen de Likes daarbinnen.
Of helemaal weglaten.
Zou dat prima vinden. De waarde is nogal betrekkelijk.
Snap wel waarom het er is: Leden stimuleren actief te blijven.
Daar zijn ook die Badges voor. Voor mij hoeft dat allemaal niet.
Maar wie ben ik?
Er zijn waarschijnlijk veel meer mensen die dit belangrijk vinden & dan is het goed.
Het moet dan wel beter gaan kloppen. Om misverstanden te vermijden.

Gr Han
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik ben het volledig eens dat het Leadersboard alleen moet zijn voor de mensen die op de open community aanwezig zijn en daar iets op plaatsen. Want op een test topic geef je al snel een LIKE omdat iemand een goed idee aangeeft of een melding maakt waar iedereen mee zit. Dan is het dus eigenlijk helemaal niet zoals de Leadersboard voor is.

Nu krijg je dus waar de TS nu ook mee zit, hoe komen deze mensen zo hoog te staan? Als het aan ons ligt, haal alle mensen uit de besloten groep eruit en dan krijg je een beter overzicht. Daarnaast, iedereen doet z'n best en is hier om andere klanten te helpen, dus we zijn allemaal helden! Het #LekkerBezig schouderklopje is en blijft het beste, dat is de keuze van de moderatoren en door niemand te beïnvloeden 🙂
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bedankt voor jullie toevoegingen. Jullie denken hier goed over na. Het is inderdaad belangrijk dat het logisch is hoe het Leaderboard is opgebouwd. Dat de gegeven Likes uit besloten groepen worden meegeteld is dan niet logisch, want gebruikers die niet in de test zitten kunnen dit niet zien.

Ik lees goede ideeën, zoals een apart Leaderboard voor besloten groepen en de besloten groepen uit het algemene Leaderboard halen. Ook de functie van #LekkerBezig komt hier om de hoek kijken. Ik ga op onderzoek uit over de mogelijkheden van het Leaderboard. Dit wordt vervolgd.

De één hecht meer waarde aan badges, ranks en leaderboards dan de ander. Op de Community hebben we ook veel verschillende gebruikers zoals jullie weten. Met dit soort features proberen we iedereen aan te spreken 🙂
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Oh hanh dreigt uit de top 5 te verdwijnen, heb je een duimpje gegeven :point_up:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic