Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Nieuwe inlogmethode voor de ervaren gebruiker

De verandering op de Ziggo Community is je ongetwijfeld opgevallen. Het inloggen kan nu op verschillende manieren. Was je al in het bezit van een Ziggo Community login, dan is het raadzaam verder te lezen :wink: .

In het inlogscherm kan je direct je gebruikersnaam en je wachtwoord invullen, maar je krijgt nu de melding: Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord combinatie. Toegegeven, het is wat onhandig, maar er zijn twee opties om toch gewoon in te loggen:

Optie 1 (aangeraden):

Als je onderstaande stappen uitvoert, brengt dat een groot voordeel met zich mee. Eenmaal ingelogd, blijf je ook ingelogd. Dit houdt in dat je bij een notificatie direct naar het juiste topic gaat, zonder dat je eerst opnieuw moet inloggen en het topic moet opzoeken. Dus een kleine moeite voor een groot gemak.

• Klik op de knop Inloggegevens vergeten.
• Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
• Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in en druk op de knop Verstuur.
• Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link.
• Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals.
• Ga terug naar het inlogscherm.
LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je 'Mijn Ziggo gebruikersnaam'.
• Vervolgens vul je je wachtwoord in.
• Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen.

Optie 2 (zonder benefits):

• Klik op Mijn Ziggo en log in zoals je gewend bent.

Heb je nog vragen, laat dan even een reactie achter. Kun je helemaal niet inloggen waardoor een reactie achterlaten onmogelijk wordt, mail ons dan op community@office.ziggo.nl.


16 Reacties 16
Murris

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wauw hoe moeilijk kan je het maken
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Murris wrote:
Wauw hoe moeilijk kan je het maken


Zo moeilijk is het niet, als je al lid bent van de Community hou je dat ID gewoon aan, en nieuwe gebruikers kunnen makkelijker inloggen met Facebook of andere opties.
Murris

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wauw hoe moeilijk kan je het maken!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hé, hoe makkelijk is dit uit te voeren en te gebruiken.:relaxed:
Murris

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bergght ben het helemaal met je eens ... en nu ben ik ff. niet een nerd met een baard die de hele dag achter de PC zit en probeert een leven te hebben. Tja wat dan?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Murris wrote:
Bergght ben het helemaal met je eens ... en nu ben ik ff. niet een nerd met een baard die de hele dag achter de PC zit en probeert een leven te hebben. Tja wat dan?
Dan volg je simpelweg de stappen die Sander heeft uitgeschreven, daar heb je geen baard voor nodig hoor (al hebben we dat niet specifiek getest).

Natuurlijk zou een knopje om dit wachtwoord aan te passen in je accountinstellingen handiger zijn, maar dat knopje bestaat nog niet, vandaar deze instructies.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Mark Ziggo wrote:
Murris wrote:
Bergght ben het helemaal met je eens ... en nu ben ik ff. niet een nerd met een baard die de hele dag achter de PC zit en probeert een leven te hebben. Tja wat dan?
Dan volg je simpelweg de stappen die Sander heeft uitgeschreven, daar heb je geen baard voor nodig hoor (al hebben we dat niet specifiek getest).

Natuurlijk zou een knopje om dit wachtwoord aan te passen in je accountinstellingen handiger zijn, maar dat knopje bestaat nog niet, vandaar deze instructies.


:joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :wink:
mt07

Level 6
  • 93Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Nieuw password aangevraagd, krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen Krijg is de mededeling teveel pogingen.

Hoe moeilijk kan je het maken. Heeft me kwartier geduurt om alleen al in te loggen. Wat een waardeloze bende is dit.

Even voor de record, ik ben een zogenaamde internetspecialist en zit dagelijks ongeveer 24 uur online (te werken en bouwen). Als het mij al niet lukt, wie dan wel?

Zeer klantonvriendelijk
mt07

Level 6
  • 93Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoi mt07, ik heb je bericht bij een Ziggo moderator weggelegd, zij komen op werkdagen langs, soms eerder.
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9650Likes
mt07, bedankt voor het melden. Dat werkt duidelijk niet zoals het hoort :slight_frown: Ik ga dit aankaarten en kom er zo snel mogelijk op terug.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Als inlog met vodafone gekoppeld worden, probeer dan eerst even alles met Hoofdletters in te loggen, misschien werkt dat, bij mij deed dat wel.

Inlog = Hoofdletters
Wachtwoord: blijft zoals je ingesteld hebt ( of vernieuwd )
nijssenr

Level 3
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
mt07 wrote:
Nieuw password aangevraagd, krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen krijg ik mail met link naar nieuw password aanvragen Krijg is de mededeling teveel pogingen.

Hoe moeilijk kan je het maken. Heeft me kwartier geduurt om alleen al in te loggen. Wat een waardeloze bende is dit.

Even voor de record, ik ben een zogenaamde internetspecialist en zit dagelijks ongeveer 24 uur online (te werken en bouwen). Als het mij al niet lukt, wie dan wel?

Zeer klantonvriendelijk

Zowel hier als op het Ziggoforum zie ik dezelfde klacht voorbij komen.
Ik ervaar ook het probleem. Kreeg de tip van Anne B Ziggo om via bovenstaande manier de inlogprocedure te verkorten. Maar helaas. Kom niet door de mail heen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ja dat is super en hopelijk wordt het snel verholpen, meer kunnen we niet doen, alleen wachten want het is druk wegens een Storing in de Mijn Ziggo en dan kan het even duren.
nijssenr

Level 3
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Inmiddels een mail gehad dat er inderdaad een storing was en dat deze is opgelost.
Geprobeerd en inderdaad, opgelost!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
nijssenr wrote:
Inmiddels een mail gehad dat er inderdaad een storing was en dat deze is opgelost.
Geprobeerd en inderdaad, opgelost!


Om het nog even te bevestigen vanuit ons.
De storing met de Community inlog gegevens vergeten is inderdaad opgelost.

Gr,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic