Update: 27 november 11:13 uur door Ziggo
Op 27 november zijn alle menuwijzigingen, verbeteringen in reacties en de toegankelijkheidswijzigingen live gezet.
Stapsgewijs gaan we een aantal verbeteringen doorvoeren. Zo versimpelen we de weergave van topics en reacties en werken we er hard aan om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen. Zodat bijvoorbeeld bezoekers met een visuele beperking ook goed gebruik kunnen maken van de Ziggo Community.
Als je op een topicpagina de reacties leest, wil je snel een indruk krijgen van de inhoud zónder afgeleid te worden. Daarom hebben we gewerkt aan het versimpelen van de weergave van reacties. Onze inspiratiebronnen zijn grote websites zoals Reddit en YouTube. Een greep uit de verbeteringen:
Voorbeeld weergave van reacties
Klik op 'Lees meer' voor een voorbeeld hoe het er straks uit kom te zien.
Om te voldoen aan de richtlijnen, hebben we een aantal aanpassingen klaargezet die we binnenkort gaan doorvoeren. Hier zie je wat dat betekent voor de Community.
Om de leesbaarheid te verbeteren, hebben we het contrast verhoogd. Zwarte tekst is beter zichtbaar op een witte achtergrond dan bijvoorbeeld oranje tekst op een witte achtergrond. Deze verbetering sluit naadloos aan bij de richtlijnen voor toegankelijkheid. Dit zorgt ervoor dat belangrijke onderdelen, zoals @mentions en de zogeheten breadcrumbs-navigatie, beter leesbaar zijn. Daarnaast hebben we onder andere de volgende aanpassingen klaar staan:
De categorieën Support en Ziggo Lab krijgen een nieuwe naam en de subcategorieën onder Kennisgids vallen straks ook onder Support. Zie het als een kleine verhuizing waarin we categorieën anders indelen of anders noemen. Hiermee versimpelen we de menustructuur. Lees hieronder de grootste wijzigingen.
Klik op 'Lees meer' voor een tabeloverzicht van alle pagina wijzigingen. Hier lees je per pagina hoe deze gaat heten of waar je straks de topics en artikelen terugvindt.
Huidige categorie |
Nieuwe categorie |
Support |
Support Forum |
Kennisgids |
Per onderwerp in Support Forum |
Kennisbank |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Video's |
Per onderwerp in Support Forum |
Over events en users |
Events |
Tips van Ziggo |
Producttips & Updates |
Ziggo Updates |
Producttips & Updates |
Ziggo Lab |
Testpanel |
Testpanel groep |
Over het Panel |
Suggesties |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Forum
De categorie Support heet voortaan Support Forum. Dit betreft alleen een naamswijziging. Het woord Forum is er bijgekomen, zodat iedereen begrijpt dat het hier gaat om een klant-helpt-klant forum waarin de support onderwerpen zijn gemaakt door klanten.
Kennisgids en support video’s
Alle artikelen die we samen met de community hebben gemaakt, vind je nu per onderwerp in de rest van de Support Forum pagina's. Alle artikelen zijn nog steeds even goed vindbaar in Google.
Tips van Ziggo en Ziggo Updates worden samengevoegd
De artikelen in Tips van Ziggo en Ziggo Updates vind je voortaan terug in Producttips & Updates. De nieuwe benaming is nog met een kleine slag om de arm. We wachten de laatste testresultaten af voordat de wijziging definitief wordt.
Ziggo Lab
Het Ziggo Lab noemen we voortaan het Testpanel. Doe jij ook mee aan de producttesten? Dan vind je alle testen vanaf nu onder het kopje Testpanel. In het onderwerp van de mails zie je ook Testpanel. De besloten groep met algemene informatie waar je al je vragen kan stellen als tester heet vanaf nu: Over het Panel.
Suggesties
Je kan nog steeds suggesties indienen, maar deze zijn niet meer gebundeld in het aparte forumboard Suggesties. We merkten dat deze pagina weinig bekeken werd en bezoekers via Google wel op de juiste suggestie uitkomen. De suggesties zijn nu te vinden bij het juiste onderwerp onder Support Forum.
Events
Nu zie je nog algemene informatie over voorgaande events. Vanaf volgend jaar zie je hier ook events die voor elke Community-gebruiker te bezoeken zijn. Er komt een kalender waarop je precies ziet wanneer we in de aankomende maanden weer een webinar wordt gehost, een offline meet-up wordt georganiseerd of wanneer we een interview met een specialist delen.
🔖 Abonnementen op categorieën, forumboards en zoekopdrachten
Let op: heb jij een abonnement op een zoekopdracht? Het kan zijn dat je meer notificaties krijgt vanwege wijzigingen. Krijg je teveel notificaties? Zet dan (tijdelijk) je notificaties terug naar 'dagelijks overzicht'. Dit wijzig je op je Meldingsinstellingen-pagina. Óf wijzig (tijdelijk) je zoekopdracht. Als het tekstveld leeg is op de pagina 'Abonnementen op zoekopdrachten' heb je geen zoekopdracht. Als je hier een woord hebt ingevuld, dan staat de zoekopdracht aan.
Waarom moeten deze aanpassingen worden gedaan om de Community toegankelijk te maken?
We volgen de Europese WCAG 2.2-richtlijnen, die verplicht zijn voor grote organisaties vanaf juni 2025. Daarmee is de website ook goed toegankelijk voor bijvoorbeeld iemand die niet goed kan zien.
Ik vond de vorige lay-out beter, waarom is dit aangepast?
De wijzigingen maken de Community overzichtelijker en voldoen aan de toekomstige toegankelijkheidsstandaarden. Daarom zijn de wijzigingen doorgevoerd.
Hoe vertaal ik de pagina naar het Engels?
Gebruik hier bijvoorbeeld Google Translate in je browser voor een optimale vertaling.
Wat kunnen we nog meer verwachten?
Als er veranderingen op de planning staan, laten we het aan jullie weten.
Kan ik deze aanpassingen omzeilen of zelf naar wens instellen?
Nee, het is niet mogelijk om zelf voorkeuren in te stellen om deze wijzigingen te omzeilen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Wim C. schreef:
Meer uit nieuwsgierigheid:
Zo te lezen gebruiken @Pasi en @MR_CHIP en waarschijnlijk nog veel meer forumgebruikers een smartphone om het forum te verrijken met berichten.
Maar elke smartphone heeft toch zelf een rijke sortering aan emoticons die ook op de community gebruikt kunnen worden? Is het dan niet veel makkelijker om de emoticons van je smartphone te gebruiken in plaats van op dat onhandige icoontje van de teksteditor te klikken?Omdenken: als iets linksom niet werkt, dan werkt het misschien rechtsom wel beter.
Inderdaad 👍, zo doe ik het nu ook !
Maar zoals @CreativeS het aanhaalt, worden die smiley soms niet 1 op 1 overgenomen.
P.s. overigens gebruik ik bijna altijd een laptop. Want dat minimale gepruts ( 😒 dikke vingers misschien 😇 ) op zo'n klein smartphone schermpje, waarbij Ziggo forumsoftware/editor beslist ook niet ( ! ) meewerkt, is iets om regelmatig wanhopig van te worden en ik dus zo minimaal mogelijk probeer te doen.
@MR_CHIP wat voor telefoon heb je en is de Software nog up to date, want in je toestel kan je ook nog de Emoij aanzetten en die van je keyboard gebruiken, die zijn zelfde als die van Ziggo alleen de laatste niet op tabblad. waar het * staat
Dat weet ik maar die knop hoort het gewoon te doen
Je geeft half antwoord op me vraag, wat voor telefoon en software heb je Soms kan het ook nog browser gerelateerd zijn.
Op alle Android telefoons speelt dit probleem al sinds februari toen Ziggo de overstap naar de Khoros software deed, en het maakt niet uit welke browser software je gebruikt.
@Dave> Lees anders dit is terug, want het ziet er naar uit dat @MR_CHIP toch aardig gelijk gaat krijgen 😉
Hahaha
ach dit was het laatste antwoord van augustus
*** 🤔 zucht 🤑 ***
@MR_CHIP Schreef: ach dit was het laatste antwoord van augustus
Ja ik weet het, een kleurtje in de tekst mag allemaal niet meer omdat dit de leesbaarheid zou verslechteren, maar een belangrijke knop waarmee de schrijver duidelijk kan maken in welke context een bericht bedoeld is, dat wordt na ruim 10 maanden nog steeds niet gerepareerd.
Maar het is net als bij de EPG, ook daar heeft Ziggo helemaal niks te vertellen wat er gedaan wordt, omdat ze net als hier, afhankelijk zijn van derde. En dan kan je in februari wel verkondigen dat het binnen 2 a 3 weken wordt opgelost, maar als je dat niet zelf in de hand hebt, dan sta zoals nu in december nog steeds met lege handen 🙃
ach ik ben zelf al enige tijd lid van dit forum om te zien/weten hoe ziggo (niet) te werk gaat
Als je kijkt op khoros.com onderaan hun website hebben ze de meest fantastische prijzen (???) gekregen voor hun kreupele software.😪 Je zou haast denken dat er geen betere 😪 community software in de wereld te verkrijgen is. Ze gaan in ieder geval gedegen (??) en traag aan het werk voor oplossingen.😴 toch??
Bedankt voor jullie feedback en het delen van jullie ervaringen! Het is belangrijk dat we signalen zoals deze verzamelen om te kijken wat er verbeterd kan worden aan ons platform. We willen jullie wel vragen om bij het plaatsen van berichten on-topic te blijven. Dit topic gaat over specifieke verbeterpunten en suggesties voor ons community platform. Kritiek en feedback zijn welkom, maar laten we zorgen dat het constructief en gericht blijft.
Samen maken we deze community beter!
@Paul schreef:...
Samen maken we deze community beter!
Inderdaad 👍 ... ehh 🤔 .... ja toch 😯 ?
Maar soms heb ik wel eens het idee, dat het Ziggo allemaal niets uit maakt en/of niets interesseert. Want het aantal langlopende problemen nemen alleen maar toe, terwijl Ziggo blijft beweren dat ze heel hard bezig is met het oplossen daarvan.
En dan is er voor de klant maar 1 optie, blijven herhalen, blijven klagen en Ziggo blijven herinneren dat er zaken zijn die verbeterd moeten worden. Dat Ziggo dát niet fijn vindt, is m.i. haar probleem en een gevolg van Ziggo's ( gebrek aan ) actie.
Vind ik ook
Deze topic bericht over verbeteringen en toegankelijkheid van de community, Echter merk en zie ik alleen maar verslechteringen. De irritatie door de trage uitrol van oplossingen, introductie van nieuwe bugs en echte verbeteringen loopt alleen maar op. “Samen” is nog ver te zoeken.
@Paul schreef:Bedankt voor jullie feedback en het delen van jullie ervaringen! Het is belangrijk dat we signalen zoals deze verzamelen om te kijken wat er verbeterd kan worden aan ons platform. We willen jullie wel vragen om bij het plaatsen van berichten on-topic te blijven. Dit topic gaat over specifieke verbeterpunten en suggesties voor ons community platform. Kritiek en feedback zijn welkom, maar laten we zorgen dat het constructief en gericht blijft.
Samen maken we deze community beter!
Eens met veel van wat je schrijft @Paul , maar wat natuurlijk wel heel raar overkomt, is dat Ziggo heel erg ingezet heeft op het forum. Klantenservice via telefoon verwijst maar wat graag en snel naar het forum (target?) dus moet een dergelijk platform ook goed werken.
Wat is goed werken?
- Het moet Intuïtief zijn
- Moet soepel en simpel werken
- Voor alle type devices werkbaar zijn
- etc...
- etc..
- ect.
Nu werkt het gewoon niet goed, daar moeten we ook eerlijk in zijn. Het zal niet de onderliggende software van khoros zijn, dit is een zeer veel gebruikte oplossing voor webcare over de hele wereld. Bij Ziggo zit het echt in de implementatie en styling van de software. Misschien een meer ervaren UI & UX specialist laten meekijken wat er verbeterd kan worden?
Het haalt nu niet de standaard welke van een groot bedrijf als ZIGGO verwacht mag worden.
@HBO Fan schreef:
@Paul schreef:Bedankt voor jullie feedback en het delen van jullie ervaringen! Het is belangrijk dat we signalen zoals deze verzamelen om te kijken wat er verbeterd kan worden aan ons platform. We willen jullie wel vragen om bij het plaatsen van berichten on-topic te blijven. Dit topic gaat over specifieke verbeterpunten en suggesties voor ons community platform. Kritiek en feedback zijn welkom, maar laten we zorgen dat het constructief en gericht blijft.
Samen maken we deze community beter!
...maar wat natuurlijk wel heel raar overkomt, is dat Ziggo heel erg ingezet heeft op het forum. Klantenservice via telefoon verwijst maar wat graag en snel naar het forum (target?) dus moet een dergelijk platform ook goed werken.
...
Het haalt nu niet de standaard welke van een groot bedrijf als ZIGGO verwacht mag worden.
Alles bij Ziggo wijst inderdaad naar dit forum, maar waarom heb ik het idee dan, dat Ziggo's aanwezigheid hier steeds minder wordt ? Maar dat is ( inderdaad ! ) een heel ander topic.
Tja, blijkbaar is het huidige ( middelmatige ) niveau, het niveau wat Ziggo als doelstelling heeft. Waarbij ze misschien al een voorschot neemt op haar toekomstige positie in de markt. Maar ook dat is ( inderdaad ! ) een heel ander topic.
M.b.t. de layout, zien ik nu om de topics op de home/index pagina een kader i.p.v. een scheidings streep ?
Je moet wel heel goed kijken en een hoog resolutie scherm hebben ( én vooral goede ogen hebben ) wil je het zien, maar toch.
De kleur van zowel de scheidingslijn, als het kader mag van mij wel wat donkerder. Want lichtgrijs op een crème/witte achtergrond is nu niet iets wat opvalt en wat o.a. de 'visueel mindere' mensen niet zullen zien. Sterker nog, als ik lang naar dat licht grijze lijntje kijk, gaat deze steeds meer op in de achtergrond.
@Paul Schreef: Samen maken we deze community beter!
Je bedoeld volgens mij "werken we er hard aan om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen" en wat wij (de gebruikers) daarvan vinden boeit Ziggo volgens mij zeer weinig als ik kijk wat er met de gegeven suggesties in deze topic tot nu toe is gedaan, dus laat dat samen maar weg wat mij betreft.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.