Update: 27 november 11:13 uur door Ziggo
Op 27 november zijn alle menuwijzigingen, verbeteringen in reacties en de toegankelijkheidswijzigingen live gezet.
Stapsgewijs gaan we een aantal verbeteringen doorvoeren. Zo versimpelen we de weergave van topics en reacties en werken we er hard aan om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen. Zodat bijvoorbeeld bezoekers met een visuele beperking ook goed gebruik kunnen maken van de Ziggo Community.
Als je op een topicpagina de reacties leest, wil je snel een indruk krijgen van de inhoud zónder afgeleid te worden. Daarom hebben we gewerkt aan het versimpelen van de weergave van reacties. Onze inspiratiebronnen zijn grote websites zoals Reddit en YouTube. Een greep uit de verbeteringen:
Voorbeeld weergave van reacties
Klik op 'Lees meer' voor een voorbeeld hoe het er straks uit kom te zien.
Om te voldoen aan de richtlijnen, hebben we een aantal aanpassingen klaargezet die we binnenkort gaan doorvoeren. Hier zie je wat dat betekent voor de Community.
Om de leesbaarheid te verbeteren, hebben we het contrast verhoogd. Zwarte tekst is beter zichtbaar op een witte achtergrond dan bijvoorbeeld oranje tekst op een witte achtergrond. Deze verbetering sluit naadloos aan bij de richtlijnen voor toegankelijkheid. Dit zorgt ervoor dat belangrijke onderdelen, zoals @mentions en de zogeheten breadcrumbs-navigatie, beter leesbaar zijn. Daarnaast hebben we onder andere de volgende aanpassingen klaar staan:
De categorieën Support en Ziggo Lab krijgen een nieuwe naam en de subcategorieën onder Kennisgids vallen straks ook onder Support. Zie het als een kleine verhuizing waarin we categorieën anders indelen of anders noemen. Hiermee versimpelen we de menustructuur. Lees hieronder de grootste wijzigingen.
Klik op 'Lees meer' voor een tabeloverzicht van alle pagina wijzigingen. Hier lees je per pagina hoe deze gaat heten of waar je straks de topics en artikelen terugvindt.
Huidige categorie |
Nieuwe categorie |
Support |
Support Forum |
Kennisgids |
Per onderwerp in Support Forum |
Kennisbank |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Video's |
Per onderwerp in Support Forum |
Over events en users |
Events |
Tips van Ziggo |
Producttips & Updates |
Ziggo Updates |
Producttips & Updates |
Ziggo Lab |
Testpanel |
Testpanel groep |
Over het Panel |
Suggesties |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Forum
De categorie Support heet voortaan Support Forum. Dit betreft alleen een naamswijziging. Het woord Forum is er bijgekomen, zodat iedereen begrijpt dat het hier gaat om een klant-helpt-klant forum waarin de support onderwerpen zijn gemaakt door klanten.
Kennisgids en support video’s
Alle artikelen die we samen met de community hebben gemaakt, vind je nu per onderwerp in de rest van de Support Forum pagina's. Alle artikelen zijn nog steeds even goed vindbaar in Google.
Tips van Ziggo en Ziggo Updates worden samengevoegd
De artikelen in Tips van Ziggo en Ziggo Updates vind je voortaan terug in Producttips & Updates. De nieuwe benaming is nog met een kleine slag om de arm. We wachten de laatste testresultaten af voordat de wijziging definitief wordt.
Ziggo Lab
Het Ziggo Lab noemen we voortaan het Testpanel. Doe jij ook mee aan de producttesten? Dan vind je alle testen vanaf nu onder het kopje Testpanel. In het onderwerp van de mails zie je ook Testpanel. De besloten groep met algemene informatie waar je al je vragen kan stellen als tester heet vanaf nu: Over het Panel.
Suggesties
Je kan nog steeds suggesties indienen, maar deze zijn niet meer gebundeld in het aparte forumboard Suggesties. We merkten dat deze pagina weinig bekeken werd en bezoekers via Google wel op de juiste suggestie uitkomen. De suggesties zijn nu te vinden bij het juiste onderwerp onder Support Forum.
Events
Nu zie je nog algemene informatie over voorgaande events. Vanaf volgend jaar zie je hier ook events die voor elke Community-gebruiker te bezoeken zijn. Er komt een kalender waarop je precies ziet wanneer we in de aankomende maanden weer een webinar wordt gehost, een offline meet-up wordt georganiseerd of wanneer we een interview met een specialist delen.
🔖 Abonnementen op categorieën, forumboards en zoekopdrachten
Let op: heb jij een abonnement op een zoekopdracht? Het kan zijn dat je meer notificaties krijgt vanwege wijzigingen. Krijg je teveel notificaties? Zet dan (tijdelijk) je notificaties terug naar 'dagelijks overzicht'. Dit wijzig je op je Meldingsinstellingen-pagina. Óf wijzig (tijdelijk) je zoekopdracht. Als het tekstveld leeg is op de pagina 'Abonnementen op zoekopdrachten' heb je geen zoekopdracht. Als je hier een woord hebt ingevuld, dan staat de zoekopdracht aan.
Waarom moeten deze aanpassingen worden gedaan om de Community toegankelijk te maken?
We volgen de Europese WCAG 2.2-richtlijnen, die verplicht zijn voor grote organisaties vanaf juni 2025. Daarmee is de website ook goed toegankelijk voor bijvoorbeeld iemand die niet goed kan zien.
Ik vond de vorige lay-out beter, waarom is dit aangepast?
De wijzigingen maken de Community overzichtelijker en voldoen aan de toekomstige toegankelijkheidsstandaarden. Daarom zijn de wijzigingen doorgevoerd.
Hoe vertaal ik de pagina naar het Engels?
Gebruik hier bijvoorbeeld Google Translate in je browser voor een optimale vertaling.
Wat kunnen we nog meer verwachten?
Als er veranderingen op de planning staan, laten we het aan jullie weten.
Kan ik deze aanpassingen omzeilen of zelf naar wens instellen?
Nee, het is niet mogelijk om zelf voorkeuren in te stellen om deze wijzigingen te omzeilen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Ik zit nu pas op de nieuwe lay-out. Misschien dat het nog went.
Super super goed gedaan werkt Toppie zeer blij mee
Hoe krijg ik minder e-mail en meer meldingen aan mij gericht? Ik bedoel als ik hier inlog zou ik graag zien dat ik bijvoorbeeld 50 meldingen nog "moet" bekijken. I.p.v. dat ik 50 e-mails ontvang.
Op dit moment zie je tijdelijk de Kennisgids terug in de menubalk. Dit is noodzakelijk om alle artikelen die nu niet bereikbaar zijn te herstellen. Samen met Khoros doen we ons uiterste best om alles zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken.
@trebor66 schreef:Hoe krijg ik minder e-mail en meer meldingen aan mij gericht? Ik bedoel als ik hier inlog zou ik graag zien dat ik bijvoorbeeld 50 meldingen nog "moet" bekijken. I.p.v. dat ik 50 e-mails ontvang.
Je kan de email meldingen uitzetten dat scheelt een boel
Misschien kijk ik niet goed.
Iemand reageert via een quote op een andere gebruiker. Waar kun je in de quote dan zien op wie er is gereageerd? Ik zie geen naam staan van de gequote gebruiker.
test voor wim c.
een reactie op zijn vraag hierboven.
ik zie dus ook niet op wie ik reageer.
Nou @puppie ik dacht dat het aan mij lag.
Als iemand een quote gebruikt dan lijkt het me inderdaad essentieel dat je kunt zien wie je hebt gequote.
Maar misschien dat @Sander kan uitleggen hoe of dit zit en of dit te maken heeft met de versimpeling van de weergave van topics en reacties om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen.
💡Trouwens, ik heb in mijn eerdere bericht de gebruikte schermafbeelding in een grijs kader gezet, omdat je anders geen verschil meer ziet tussen het bericht en de schermafbeelding. Leek me een wat duidelijkere weergave.
Zelfs het linken van een nieuwe 'open straatkast melding' gaat niet, aangezien de zoekfunctie ( om het juiste topic te vinden ) dan naar een heel andere topic verwijst en er dus geen link in/naar het juiste topic gemaakt kan worden.
Waarom verbaast dit alles mij eigenlijk niet ???
Waarom is dit weer zo'n typisch Ziggo actie, waarbij er schijnbaar helemaal niet getest is gezien alle fouten die er sindsdien zijn !
Ach Ziggo,
Als je de browser in reader view zet zie je alleen de info van de topic starter of alleen de info van één reactie.
Als je dit topic over de verbeteringen in reader view zet zie je alleen het bericht van de topic starter en geen reacties.
Maar bij https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Volume-doet-het-niet-Samsung-Plus-scherm-hoe-los-ik-dit-weer-... zie je alleen maar één reactie maar ontbreekt topic starters bericht en dat ziet er in reader view zo uit:
@Pasi Ziggo kan de community niet plat gooien dan is het niet bereikbaar, is reeds eerder vertelt
Door het zo te doen, doen ze de aanpassingen samen met Khoros en kan alles op zijn plek, dit hebben ze ook met de overgang van vorige platform gedaan.
Als ik regeer op een bericht, dan staat er inderdaad de naam bij van wie het bericht is waarop ik reageer.
Maar bij de quote zelf zie ik geen naam staan:
@Garihd schreef:
Aan de andere kant zie ik dus wel dat @puppie op @Wim C. heeft gereageerd. En in mijn vorige reactie richting Trebor zie ik het nu wel.
Persoonlijk lijkt het me duidelijker als de naam bij of direct boven de gequote tekst staat. Op die manier is in één oogopslag duidelijk wie er wordt gequote. De naam van op wie ik reageer doet dan eigenlijk niet terzake om dat de naam al bij de quote staat. En ik bedoel zoals mijn onderstaande voorbeeld.
schreef:
@Garihd schreef:
Aan de andere kant zie ik dus wel dat @puppie op @Wim C. heeft gereageerd. En in mijn vorige reactie richting Trebor zie ik het nu wel.
Bovendien, als je meerdere quotes uit verschillende berichten wilt gebruiken in één bericht, dan kun je duidelijker nagaan wie wat heeft geschreven.
@all, een aantal van jullie was het al opgevallen, "in reactie op" werd eerder niet in alle gevallen goed weergegeven.
Dat is opgelost, zodra je kiest voor de functie "reageren op (naam user)" zie je dit terug boven je reactie.
Er zijn hier ook wat vragen en bevindingen gedeeld over quoten. Bij quoten verschijnt automatisch een compacte versie van de gehele quote-tekst. Je kunt zelf onderdelen uit de quote weghalen als je bijvoorbeeld maar een specifiek gedeelte belangrijk vindt.
@Pasi Wat betreft het klikken naar een oplossing. We hebben de functie in meerdere browsers en op meerdere apparaten getest en ervaren geen problemen hiermee. Dit kunnen we dus niet reproduceren. We zien ook geen meldingen van andere users hierover.
@puppie De optie "Als nieuw markeren" is niet nieuw, deze was in het dropdown-menu altijd al beschikbaar alleen valt nu misschien meer op omdat deze bovenaan staat.
@Pasi Voor een aantal topics geldt dat zij op dit moment niet te benaderen zijn, deze kun je nu dus ook niet linken zoals je gewend bent. Zoals we eerder hebben aangegeven wordt er gewerkt aan een oplossing hiervoor. Zodra dit gelukt is kun je ook weer gemakkelijk linken naar deze topics.
@Karel. Dank voor je melding. We hebben e.e.a. getest en ervaren dit ook via de reader view. We komen er z.s.m. op terug.
@Dave schreef:@Pasi Ziggo kan de community niet plat gooien dan is het niet bereikbaar, is reeds eerder vertelt
Door het zo te doen, doen ze de aanpassingen samen met Khoros en kan alles op zijn plek, dit hebben ze ook met de overgang van vorige platform gedaan.
@Dave, je allerlei argumenten benoemen, maar zoals deze update gaat is toch werkelijk om van te huilen ! Blijkbaar heeft of Khoros of Ziggo of beide er werkelijk een bende van gemaakt !
Dat beide bedrijven deze update zo durven te brengen, geeft wel aan hoe serieus men daarmee is. Daarmee heeft zo wel Khoros als Ziggo natuurlijk bakken vol met sympathie verloren en zal ik ( als IT'er ) zodra ik aan Khoros denk ( of iemand die naam ter tafel brengen ), direct aan dit soort updates denken en zal mijn mening beslist niet positief zijn !
Dat Ziggo en Khoros dit ook de vorige update zo hebben gedaan, is beslist niet in hun voordeel. Blijkbaar interesseert het hun niets, wat m.i. duidelijk aangeeft op welk niveau beide bedrijven zich begeven.
Ik wil het woord pru*sers niet in de mond nemen ( want dat levert misschien weer een ban op ), maar veel beter kan ik het beslist niet noemen.
Nu 2 weken na de update, zijn de gevolgen nog steeds merkbaar ! Als men dat in het bedrijfsleven zou doen, dan is het snel afgelopen met de bedrijvigheid !
"Nu 2 weken na de update, zijn de gevolgen nog steeds merkbaar ! Als men dat in het bedrijfsleven zou doen, dan is het snel afgelopen met de bedrijvigheid !"
Het lijkt langer geleden, maar de update is nog geen week geleden uitgerold en een groot deel van de updates pas 2 dagen geleden.
Dat er iets niet goed gaat is wel duidelijk en gelukkig gaat het weer de goede kant op.
ik ben een beetje aan het testen en klik op de link reageer op bert.
als ik dan op de drie puntjes klik dan verdwijnt er een stukje buiten het scherm.
Zie de afbeelding.
@Rikstjij haalt maar 1 onderdeel van mijn vraag naar voren. En dan krijg ik ook niet het antwoord op dat specifieke stukje tekst.
Lees mijn vraag nog eens en vertel waar ik de uitleg van de onderdelen kan vinden.
Als dat er niet is dan is dat ook een antwoord.
@Bert schreef:"Nu 2 weken na de update, zijn de gevolgen nog steeds merkbaar ! Als men dat in het bedrijfsleven zou doen, dan is het snel afgelopen met de bedrijvigheid !"
Het lijkt langer geleden, maar de update is nog geen week geleden uitgerold en een groot deel van de updates pas 2 dagen geleden.
Dat er iets niet goed gaat is wel duidelijk en gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Er van uitgaande dat Ziggo zelden ( ik weet het, zeg nooit nooit ) iets van de tevoren aankondigt :
Wanneer Ziggo werkelijk iets aanpast of verandert, dat is net zo mistig als hun aankondigingen.
Maar wel blij, dat ook jij aangeeft "...Dat er iets niet goed gaat...".
Dat deze versimpeling van het forum in gang zou worden gezet om het forum te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen, is inderdaad 2 weken geleden aangekondigd.
Maar:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.