Update: 27 november 11:13 uur door Ziggo
Op 27 november zijn alle menuwijzigingen, verbeteringen in reacties en de toegankelijkheidswijzigingen live gezet.
Stapsgewijs gaan we een aantal verbeteringen doorvoeren. Zo versimpelen we de weergave van topics en reacties en werken we er hard aan om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen. Zodat bijvoorbeeld bezoekers met een visuele beperking ook goed gebruik kunnen maken van de Ziggo Community.
Als je op een topicpagina de reacties leest, wil je snel een indruk krijgen van de inhoud zónder afgeleid te worden. Daarom hebben we gewerkt aan het versimpelen van de weergave van reacties. Onze inspiratiebronnen zijn grote websites zoals Reddit en YouTube. Een greep uit de verbeteringen:
Voorbeeld weergave van reacties
Klik op 'Lees meer' voor een voorbeeld hoe het er straks uit kom te zien.
Om te voldoen aan de richtlijnen, hebben we een aantal aanpassingen klaargezet die we binnenkort gaan doorvoeren. Hier zie je wat dat betekent voor de Community.
Om de leesbaarheid te verbeteren, hebben we het contrast verhoogd. Zwarte tekst is beter zichtbaar op een witte achtergrond dan bijvoorbeeld oranje tekst op een witte achtergrond. Deze verbetering sluit naadloos aan bij de richtlijnen voor toegankelijkheid. Dit zorgt ervoor dat belangrijke onderdelen, zoals @mentions en de zogeheten breadcrumbs-navigatie, beter leesbaar zijn. Daarnaast hebben we onder andere de volgende aanpassingen klaar staan:
De categorieën Support en Ziggo Lab krijgen een nieuwe naam en de subcategorieën onder Kennisgids vallen straks ook onder Support. Zie het als een kleine verhuizing waarin we categorieën anders indelen of anders noemen. Hiermee versimpelen we de menustructuur. Lees hieronder de grootste wijzigingen.
Klik op 'Lees meer' voor een tabeloverzicht van alle pagina wijzigingen. Hier lees je per pagina hoe deze gaat heten of waar je straks de topics en artikelen terugvindt.
Huidige categorie |
Nieuwe categorie |
Support |
Support Forum |
Kennisgids |
Per onderwerp in Support Forum |
Kennisbank |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Video's |
Per onderwerp in Support Forum |
Over events en users |
Events |
Tips van Ziggo |
Producttips & Updates |
Ziggo Updates |
Producttips & Updates |
Ziggo Lab |
Testpanel |
Testpanel groep |
Over het Panel |
Suggesties |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Forum
De categorie Support heet voortaan Support Forum. Dit betreft alleen een naamswijziging. Het woord Forum is er bijgekomen, zodat iedereen begrijpt dat het hier gaat om een klant-helpt-klant forum waarin de support onderwerpen zijn gemaakt door klanten.
Kennisgids en support video’s
Alle artikelen die we samen met de community hebben gemaakt, vind je nu per onderwerp in de rest van de Support Forum pagina's. Alle artikelen zijn nog steeds even goed vindbaar in Google.
Tips van Ziggo en Ziggo Updates worden samengevoegd
De artikelen in Tips van Ziggo en Ziggo Updates vind je voortaan terug in Producttips & Updates. De nieuwe benaming is nog met een kleine slag om de arm. We wachten de laatste testresultaten af voordat de wijziging definitief wordt.
Ziggo Lab
Het Ziggo Lab noemen we voortaan het Testpanel. Doe jij ook mee aan de producttesten? Dan vind je alle testen vanaf nu onder het kopje Testpanel. In het onderwerp van de mails zie je ook Testpanel. De besloten groep met algemene informatie waar je al je vragen kan stellen als tester heet vanaf nu: Over het Panel.
Suggesties
Je kan nog steeds suggesties indienen, maar deze zijn niet meer gebundeld in het aparte forumboard Suggesties. We merkten dat deze pagina weinig bekeken werd en bezoekers via Google wel op de juiste suggestie uitkomen. De suggesties zijn nu te vinden bij het juiste onderwerp onder Support Forum.
Events
Nu zie je nog algemene informatie over voorgaande events. Vanaf volgend jaar zie je hier ook events die voor elke Community-gebruiker te bezoeken zijn. Er komt een kalender waarop je precies ziet wanneer we in de aankomende maanden weer een webinar wordt gehost, een offline meet-up wordt georganiseerd of wanneer we een interview met een specialist delen.
🔖 Abonnementen op categorieën, forumboards en zoekopdrachten
Let op: heb jij een abonnement op een zoekopdracht? Het kan zijn dat je meer notificaties krijgt vanwege wijzigingen. Krijg je teveel notificaties? Zet dan (tijdelijk) je notificaties terug naar 'dagelijks overzicht'. Dit wijzig je op je Meldingsinstellingen-pagina. Óf wijzig (tijdelijk) je zoekopdracht. Als het tekstveld leeg is op de pagina 'Abonnementen op zoekopdrachten' heb je geen zoekopdracht. Als je hier een woord hebt ingevuld, dan staat de zoekopdracht aan.
Waarom moeten deze aanpassingen worden gedaan om de Community toegankelijk te maken?
We volgen de Europese WCAG 2.2-richtlijnen, die verplicht zijn voor grote organisaties vanaf juni 2025. Daarmee is de website ook goed toegankelijk voor bijvoorbeeld iemand die niet goed kan zien.
Ik vond de vorige lay-out beter, waarom is dit aangepast?
De wijzigingen maken de Community overzichtelijker en voldoen aan de toekomstige toegankelijkheidsstandaarden. Daarom zijn de wijzigingen doorgevoerd.
Hoe vertaal ik de pagina naar het Engels?
Gebruik hier bijvoorbeeld Google Translate in je browser voor een optimale vertaling.
Wat kunnen we nog meer verwachten?
Als er veranderingen op de planning staan, laten we het aan jullie weten.
Kan ik deze aanpassingen omzeilen of zelf naar wens instellen?
Nee, het is niet mogelijk om zelf voorkeuren in te stellen om deze wijzigingen te omzeilen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Volgens mij heeft Ziggo het gebruik van kleuren uitgezet. Ik kan in ieder geval geen enkele kleur meer gebruiken, zonder dat dit een niets zeggen de HTML foutmelding oplevert.
Te triest voor woorden !
Hmm rood ging even goed, maar dit aanpassen werkt weer niet.
Overigens, de onderstaande melding verschijnt wel maar de tekst daarvan NIET goed is. De zogenaamde ongeldige HTML code ( welke gewone HTML code is ) wordt niet verwijderd en je kan op 'Plaatsen' blijven duwen maar de tekst wordt niet geaccepteerd !
Misschien is triest wel de bedoeling ............. 😉
@Marinus schreef:Misschien is triest wel de bedoeling ............. 😉
Waarschijnlijk is Ziggo op de achtergrond bezig om e.e.a. aan te passen. En blijkbaar hebben ze tijd genoeg om de HTML codes voor o.a. kleuren te verbieden, ondanks dat iedereen al maanden op dit forum wacht op ( zinnigere !!! ) verbeteringen/aanpassingen !
Het onderstaande werkt ( nog ) wel, dan m'n teksten maar aanpassen en kleuren door letter grote vervangen !
Size 1
Size 2
Size 3
Size 4
Size 5
Size 6
Size 7
Schuin
OnderstreeptDoorstreept
Doorgestreept werkt dus wel? Hoe ook al weer? (Hier heb ik wel eens een topic over gelezen)
@Marinus schreef:Doorgestreept werkt dus wel? Hoe ook al weer? (Hier heb ik wel eens een topic over gelezen)
Als je op mijn logje reageert, mijn tekst quote en dan op HTML klikt, dan zie je alle gebruikte HTML codes.
>strike< en >/strike< waarbij > en < omgedraaid moet worden. Maar e.e.a. logisch laten zien is moeilijker dan verwacht, dan maar m.b.v. een plaatje, want daar komt Ziggo niet aan. Dit is overigens de HTML code die Ziggo er van maakt, want die '<br />' is wel een vreemde eend.
@Pasi - Dit is in ieder geval geen bewuste wijziging vanuit ons geweest. Ik heb zojuist wat getest met een soortgelijk account en krijg in ieder geval wel de HTML-foutmelding zodra ik de < p style > variant gebruik. Als ik echter < font color=red > tekst </font> (of een #code ipv red gebruik), dan lukt het me wel. (Wat overigens wel opvallend is, want dit is volgens mij een verouderde manier)
Lukt dat bij jou ook niet?
Geheime boodschap!
Creatief met tekst:
Doorgestreept
Onderstreept
Tekst groter
Tekst klein
Tekst kleiner
De 'kleuren' geven direct een foutmelding ! Zoals gemeld kan je op "Plaatsen" blijven drukken, want de zogenaamde foute HTML code wordt ( schijnbaar ) niet verwijderd en de tekst wordt niet geaccepteerd.Size 1
Size 2
Size 3
Size 4
Size 5
Size 6
Size 7
Schuin
OnderstreeptDoorstreept
Ps. toch wel vreemd dat Ziggo niets veranderd heeft, maar dit nu wel 'zomaar' fout gaat!
Blijkbaar probeert de Ziggo HTML checker e.e.a. te verbeteren, maar ...
Ik gebruik de bovenste regel ....
Maar 'Ziggo' maakt daarvan de onderste regel, maar ook deze wordt niet geaccepteerd door de checker ! Nu ben ik geen HTML specialist, maar de onderste regel komt me niet bekent voor !
RED
Dit is nog van de Insided Community @Alex < font color=red > testing </font>
Jullie Moderators kunnen dit wel gebruiken, wij als users zijn in principe kleur loos gemaakt en moeten ons in bochten en code's wringen. Nu staan de Macro's die ik nog heb wel in Kleur die het doen, maar gebruiken doe ik niet meer, want dit wordt niet gewenst als niet nodig is.
Vermeld graag uw Postcode en Huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien,
oke dank voor jou bericht komt goed
@Dave: "...wij als users zijn in principe kleur loos gemaakt en moeten ons in bochten en code's wringen..."
Zelfs het quoten m.b.v. de knop gaat niet meer, waarschijnlijk door Dave's gebruikte HTML code.
Ondertussen begin ik dit forum een zielige vertoning te vinden. Blijkbaar vindt Ziggo het leuker én belangrijker om forumleden te pesten en/of te beperken, dan het geld en tijd wat voor daarvoor is besteed uit te geven aan Ziggo's werkelijk problemen. Want deze stapelen zich zo langzamerhand tot aan het plafond op.
Was ik vroeger een fan van Ziggo, tegenwoordig ( en met dit soort maatregelen ) zal ik Ziggo nooit meer aanbevelen, als men dat aan mij ( als IT'er ) vraagt ( en die vraag krijg ik regelmatig ).
Of het groener is aan de andere kant, maakt eigenlijk niet meer uit, want dit klantje pesten is toch wel echt de drempel ! Als een bedrijf zich drukker maakt over dit soort zaken, dan de vele véél grotere problemen die Ziggo bij bosjes heeft, dan zit er ergens in de Ziggo-directie-lijn m.i. echt een rotte appel of men is daar echt de weg kwijt. Blijkbaar weet men van gekkigheid niet meer wat te doen om Ziggo op de rails te houden en vervalt men tot dit soort praktijken.
Overigens zou dit 'gedrag' wel bij het onderstaande horen, want een kat in het nauw, maakt rare en vreemde ....
@Pasi ik heb hier al eens een discussie met Anne H overgehad, en als iedereen kleuren gaat gebruiken, dan wordt het geen consumenten forum meer.
Dat Moderators ze gebruiken dat is Personeel en begrijp ik goed, maar de leden zijn gewoon aangewezen op de standaard optie's
@Dave schreef:... als iedereen kleuren gaat gebruiken, dan wordt het geen consumenten forum meer.
...
Iedereen is inderdaad een groot aantal. Maar hoeveel forumleden gebruiken er kleuren ? Misschien een handje vol, ik kan er maar een paar noemen !
@Pasi schreef:
@Dave schreef:... als iedereen kleuren gaat gebruiken, dan wordt het geen consumenten forum meer.
...
Iedereen is inderdaad een groot aantal. Maar hoeveel forumleden gebruiken er kleuren ? Misschien een handje vol, ik kan er maar een paar noemen !
Wordt inderdaad een mooi zooitje als iedereen dit gaat doen 🙃
Ik kan er in elk geval wel eentje noemen en dan vraag ik mij oprecht af wat nou de meerwaarde van kleurgebruik is als je in één bericht drie verschillende kleuren gebruikt. Wordt een bericht daar nou écht leesbaarder van?
Iedereen is een groot woord maar gaat om de bedoeling, de huisstijl moet gewoon normaal en sober.
@Wim C. schreef:@Pasi schreef: “Iedereen is inderdaad een groot aantal. Maar hoeveel forumleden gebruiken er kleuren ? Misschien een handje vol, ik kan er maar een paar noemen!”
Ik kan er in elk geval wel eentje noemen en dan vraag ik mij oprecht af wat nou de meerwaarde van kleurgebruik is als je in één bericht drie verschillende kleuren gebruikt. Wordt een bericht daar nou écht leesbaarder van?
Ach, het is inderdaad wel iets veel, maar ( misschien ) wel duidelijker !? Maar maak daarover dan een opmerking. Verbeteringen gaan vaak met 3 stappen vooruit en 2 achteruit.
U bent ( eindelijk ) één van de weinigen die ( tenminste iets ) van mijn welkomst bericht heeft overgenomen, waaruit blijkt dat ( ook ) u dat een zinnige toevoeging vindt !
Algemeen : Alsof het 'professioneel' is, om nieuwe forumklanten met een oneliner van een paar woorden te begroeten en daarin dan ook nog direct 'je' en 'jij' te gebruiken. Maar dat vindt Ziggo blijkbaar niet zo erg !
Veel belangrijker is de vraag ... voor wie/hoeveel forumklanten heeft Ziggo deze aanpassing gemaakt ! Nu heb ik ( als IT'er ) en hele dikke huid, maar voel me wel door Ziggo 'gepakt' ! Alhoewel Ziggo dat natuurlijk direct zal ontkennen.
Maar vertel eens Ziggo, hoeveel klanten gebruiken er kleuren....
Oké, wat goedbedoelde feedback: uw bericht bevat volgens mij om onduidelijke reden nogal wat kleur en werkt daardoor niet per se duidelijker.
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators regelmatig in ieder topic langs komen. Ze zijn te herkennen aan de "Community Moderator" toevoeging achter hun forum naam.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods op dit forum natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ) uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw Ziggo gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
De regel over Ziggo-moderators kan er volgens mij helemaal uit en dat geldt ook voor de extra gebruikte witregels.
Dit is de regel die ik gebruik bij een nieuwe gebruiker:
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.