Update: 27 november 11:13 uur door Ziggo
Op 27 november zijn alle menuwijzigingen, verbeteringen in reacties en de toegankelijkheidswijzigingen live gezet.
Stapsgewijs gaan we een aantal verbeteringen doorvoeren. Zo versimpelen we de weergave van topics en reacties en werken we er hard aan om de Community te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidsrichtlijnen. Zodat bijvoorbeeld bezoekers met een visuele beperking ook goed gebruik kunnen maken van de Ziggo Community.
Als je op een topicpagina de reacties leest, wil je snel een indruk krijgen van de inhoud zónder afgeleid te worden. Daarom hebben we gewerkt aan het versimpelen van de weergave van reacties. Onze inspiratiebronnen zijn grote websites zoals Reddit en YouTube. Een greep uit de verbeteringen:
Voorbeeld weergave van reacties
Klik op 'Lees meer' voor een voorbeeld hoe het er straks uit kom te zien.
Om te voldoen aan de richtlijnen, hebben we een aantal aanpassingen klaargezet die we binnenkort gaan doorvoeren. Hier zie je wat dat betekent voor de Community.
Om de leesbaarheid te verbeteren, hebben we het contrast verhoogd. Zwarte tekst is beter zichtbaar op een witte achtergrond dan bijvoorbeeld oranje tekst op een witte achtergrond. Deze verbetering sluit naadloos aan bij de richtlijnen voor toegankelijkheid. Dit zorgt ervoor dat belangrijke onderdelen, zoals @mentions en de zogeheten breadcrumbs-navigatie, beter leesbaar zijn. Daarnaast hebben we onder andere de volgende aanpassingen klaar staan:
De categorieën Support en Ziggo Lab krijgen een nieuwe naam en de subcategorieën onder Kennisgids vallen straks ook onder Support. Zie het als een kleine verhuizing waarin we categorieën anders indelen of anders noemen. Hiermee versimpelen we de menustructuur. Lees hieronder de grootste wijzigingen.
Klik op 'Lees meer' voor een tabeloverzicht van alle pagina wijzigingen. Hier lees je per pagina hoe deze gaat heten of waar je straks de topics en artikelen terugvindt.
Huidige categorie |
Nieuwe categorie |
Support |
Support Forum |
Kennisgids |
Per onderwerp in Support Forum |
Kennisbank |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Video's |
Per onderwerp in Support Forum |
Over events en users |
Events |
Tips van Ziggo |
Producttips & Updates |
Ziggo Updates |
Producttips & Updates |
Ziggo Lab |
Testpanel |
Testpanel groep |
Over het Panel |
Suggesties |
Per onderwerp in Support Forum |
Support Forum
De categorie Support heet voortaan Support Forum. Dit betreft alleen een naamswijziging. Het woord Forum is er bijgekomen, zodat iedereen begrijpt dat het hier gaat om een klant-helpt-klant forum waarin de support onderwerpen zijn gemaakt door klanten.
Kennisgids en support video’s
Alle artikelen die we samen met de community hebben gemaakt, vind je nu per onderwerp in de rest van de Support Forum pagina's. Alle artikelen zijn nog steeds even goed vindbaar in Google.
Tips van Ziggo en Ziggo Updates worden samengevoegd
De artikelen in Tips van Ziggo en Ziggo Updates vind je voortaan terug in Producttips & Updates. De nieuwe benaming is nog met een kleine slag om de arm. We wachten de laatste testresultaten af voordat de wijziging definitief wordt.
Ziggo Lab
Het Ziggo Lab noemen we voortaan het Testpanel. Doe jij ook mee aan de producttesten? Dan vind je alle testen vanaf nu onder het kopje Testpanel. In het onderwerp van de mails zie je ook Testpanel. De besloten groep met algemene informatie waar je al je vragen kan stellen als tester heet vanaf nu: Over het Panel.
Suggesties
Je kan nog steeds suggesties indienen, maar deze zijn niet meer gebundeld in het aparte forumboard Suggesties. We merkten dat deze pagina weinig bekeken werd en bezoekers via Google wel op de juiste suggestie uitkomen. De suggesties zijn nu te vinden bij het juiste onderwerp onder Support Forum.
Events
Nu zie je nog algemene informatie over voorgaande events. Vanaf volgend jaar zie je hier ook events die voor elke Community-gebruiker te bezoeken zijn. Er komt een kalender waarop je precies ziet wanneer we in de aankomende maanden weer een webinar wordt gehost, een offline meet-up wordt georganiseerd of wanneer we een interview met een specialist delen.
🔖 Abonnementen op categorieën, forumboards en zoekopdrachten
Let op: heb jij een abonnement op een zoekopdracht? Het kan zijn dat je meer notificaties krijgt vanwege wijzigingen. Krijg je teveel notificaties? Zet dan (tijdelijk) je notificaties terug naar 'dagelijks overzicht'. Dit wijzig je op je Meldingsinstellingen-pagina. Óf wijzig (tijdelijk) je zoekopdracht. Als het tekstveld leeg is op de pagina 'Abonnementen op zoekopdrachten' heb je geen zoekopdracht. Als je hier een woord hebt ingevuld, dan staat de zoekopdracht aan.
Waarom moeten deze aanpassingen worden gedaan om de Community toegankelijk te maken?
We volgen de Europese WCAG 2.2-richtlijnen, die verplicht zijn voor grote organisaties vanaf juni 2025. Daarmee is de website ook goed toegankelijk voor bijvoorbeeld iemand die niet goed kan zien.
Ik vond de vorige lay-out beter, waarom is dit aangepast?
De wijzigingen maken de Community overzichtelijker en voldoen aan de toekomstige toegankelijkheidsstandaarden. Daarom zijn de wijzigingen doorgevoerd.
Hoe vertaal ik de pagina naar het Engels?
Gebruik hier bijvoorbeeld Google Translate in je browser voor een optimale vertaling.
Wat kunnen we nog meer verwachten?
Als er veranderingen op de planning staan, laten we het aan jullie weten.
Kan ik deze aanpassingen omzeilen of zelf naar wens instellen?
Nee, het is niet mogelijk om zelf voorkeuren in te stellen om deze wijzigingen te omzeilen.
Hi @Pasi - ik begrijp je irritatie rondom het niet goed functioneren van de home pagina waarbij je niet de meest recente topics bovenin ziet staan. Dit issue staat verder wel los van de wijzigingen die zijn gedaan op 27 november 2024. We zullen, als er nieuws over is, dit melden in het betreffende [topic]. We zitten er bovenop bij Khoros en ook ik hoop dat er snel een fix zal zijn.
Verder staat er nog een issue open omtrent de spatie die niet is toegestaan bij 2 invoervelden in je profiel (huisnummer en tv-apparatuur) en de lengte van maximaal 30 tekens. Ook dit staat overigens los van de wijzigingen die zijn aangekondigd in dit topic. Hier heb ik momenteel geen nieuws over. Als dit er wel is zullen we dat melden in het reeds bestaande [topic] over dit onderwerp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik krijg nu al een tijdje dubbele meldingen als er een nieuwe reactie gegeven wordt in een topic (zie screenshot).
is één melding niet genoeg?
Dubbele meldingen lijken me niet nodig! Dit kom ik zelf niet tegen @DON PAPA en we hebben er ook nog geen andere meldingen over gekregen. Het staat ook los van de wijzigingen die we in dit topic hebben aangekondigd. Wil je daarom een nieuw topic aanmaken? Dan kunnen we het samen verder onderzoeken. Wil je daarin dan wat meer info met ons delen? Sinds wanneer ervaar je dit, kun je dat specifieker aangeven? Heb je dit bij meerdere topics of alleen bij dit topic uit het screenshot?
Zo te zien, is de laatste officiële update nu 1½ maand oud en ga ik me werkelijk afvragen of dit probleem Ziggo ook maar iets interesseert !
Het zou mij geheel niets verbazen dat Ziggo ( zoals vaker ), achterover leunend in de stoel en met de vinger wijst naar ( in dit geval ) Khoros en rustig wacht ( desnoods tot sint-juttemis ) totdat daar iets veranderd.
Je zou toch mogen verwachten dat Khoros contractueel iets verplicht is, om deze ( volgens Ziggo ) Khoros problemen op te lossen. Of heeft Ziggo een zeer goedkoop contract afgesloten, met ( dan natuurlijk ) geen/nauwelijks ondersteuning en moet Ziggo nu bij Khoros achteraan aansluiten ? Of is het gewoon een Ziggo probleem, b.v. in hun eigen Khoros-settings en moet Ziggo nu zelf e.e.a. uitzoeken en oplossen ?
Natuurlijk is 1 update ( om alle problemen in 1 keer te verhelpen ) véél goedkoper, dan meerdere kleine updates, maar dan blijven de updates uit totdat men voor alle ( ! ) problemen een oplossing heeft gevonden. Het is toch bespottelijk dat Ziggo's home/index pagina niet eens fatsoenlijk kan sorteren op datum/tijdstip, terwijl iedere andere website dat wel kan ! En dat noemt zich een professioneel bedrijf 😠 !
Het verbaasd me echt niets dat klanten overstappen naar de concurrent, want hoe kan je nu in zo'n bedrijf vertrouwen houden en dat ze het beste met de klant voor hebben, terwijl ze hun eigen website niet eens in/op orde kunnen krijgen en dat het maanden duurt voordat daar ook maar iets ( zinnigs ) aan verbeterd ?
Je bijdrage staat wel op de eerste pagina...........
Tijdsvolgorde lijkt ook te kloppen?
Maar mijn reactie dan weer niet........
Ik krijg steeds meer het gevoel van: "laat ook maar..."
Ik heb daar al eens een topic over gestart maar dat is vrij snel gesloten. Zonder enige reactie van ziggo.
Ziggo doet er belachelijk lang over om problemen o... - Ziggo Community
Ondertussen is er 1 dingetje opgelost (niet vasthouden van ingestelde resolutie op de next), verder lijkt er alleen meer bij te komen.
Zoals, Ziggo blijft incasseren na afloop abonnement. Abonnementen die niet worden beëindigd.
Hi @Pasi - ik begrijp je irritatie rondom het niet goed functioneren van de home pagina waarbij je niet de meest recente topics bovenin ziet staan. Dit issue staat verder wel los van de wijzigingen die zijn gedaan op 27 november 2024. We zullen, als er nieuws over is, dit melden in het betreffende [topic]. We zitten er bovenop bij Khoros en ook ik hoop dat er snel een fix zal zijn.
Verder staat er nog een issue open omtrent de spatie die niet is toegestaan bij 2 invoervelden in je profiel (huisnummer en tv-apparatuur) en de lengte van maximaal 30 tekens. Ook dit staat overigens los van de wijzigingen die zijn aangekondigd in dit topic. Hier heb ik momenteel geen nieuws over. Als dit er wel is zullen we dat melden in het reeds bestaande [topic] over dit onderwerp.
@Welmoed schreef:Hi @Pasi - ik begrijp je irritatie rondom het niet goed functioneren van de home pagina waarbij je niet de meest recente topics bovenin ziet staan. Dit issue staat verder wel los van de wijzigingen die zijn gedaan op 27 november 2024. We zullen, als er nieuws over is, dit melden in het betreffende [topic]. We zitten er bovenop bij Khoros en ook ik hoop dat er snel een fix zal zijn.
Verder staat er nog een issue open omtrent de spatie die niet is toegestaan bij 2 invoervelden in je profiel (huisnummer en tv-apparatuur) en de lengte van maximaal 30 tekens. Ook dit staat overigens los van de wijzigingen die zijn aangekondigd in dit topic. Hier heb ik momenteel geen nieuws over. Als dit er wel is zullen we dat melden in het reeds bestaande [topic] over dit onderwerp.
Maar er komt helemaal geen nieuws vanuit Ziggo ! Behalve als je er over klaagt en dan krijgt je een ( sorry hoor ) niets zeggend verhaal, waarin Ziggo ( ohh hoe verbazingwekkend ) naar Khoros verwijst !
Dat je verwijst naar een ander topic is leuk, maar dát andere topic is niet herkenbaar én niet te vinden als 'centraal' topic voor dát probleem. Tevens is dát een klant(en) probleem, terwijl dit ( o.a. het niet goed sorteren ) een algemeen ( = Ziggo ) probleem is. Ook gezien de log van @Alex, blijf ik mijn meldingen hierover dan maar hier plaatsen.
Als Ziggo zelf een centraal topic hiervoor opent ( net zoals dit topic ) met daarin de problemen van díé software update, dan kan men daar natuurlijk terecht voor meldingen en/of vragen en zou men verwachten ook dáár dan de eventueel Ziggo updates/meldingen kunnen/moeten/mogen lezen!
Ik snap dat het niet goed zichtbaar is voor je. Ik heb mijn eerdere reactie, waarbij ik link naar de 2 andere topics, iets verduidelijkt en daarnaast een 'uitgelicht'-tag gegeven. Hierdoor komt mijn reactie bovenaan het topic te staan zodat deze 2 reeds bekende issues makkelijk vindbaar zijn @Pasi
Wat ik wel vreemd vind is dat ik via Safari op mijn 7e generatie iPad geen van de recent genoemde problemen ervaar. En dan vraag ik mij af wat zou de oorzaak kunnen dat anderen deze problemen wèl hebben en ik niet.
Natuurlijk nog los van de nieuw bedachte manier van quoten, waarbij je je een ongeluk zoekt naar wie en wat is er gequote en zo zijn er nog wel wat meer vernieuwingen waar ik vraagtekens bij heb.
Maar dat er klanten zijn die hun abonnement opzeggen omdat deze site issues heeft, dat vraag ik mij af.
@Wim C. hier zelfde met mijn 7th Gen iPad ook geen probleem met Safari, en ook mijn iPhone en Macbook Safari geen, Chrome heeft dit wel de problemen. Ik heb ook ernaast advies voor Apple DuckDuck Go maar vind ik niet zo maar goed, het werkt.
@Welmoed jou uitgelichte topic hier is super duidelijk ook met de haakjes naar de linken, dus creatief
Ikzelf lees liever van boven naar beneden, dus staan bij mij de oudste berichten bovenaan en de nieuwste onderin. En voor mij werkt dat prima.
Binnen en topic ben ik het met je eens. Dat klopt ook bij mij.
Echter op de frontpage van de community wil ik juist de nieuwste topics en reacties daarop bovenaan zien. Dat is nu niet het geval met reacties op oudere topics.
@Marinus op de beginpagina heb ik óók dat de laatst geplaatste berichten bovenaan staan.
Ik schreef al eerder dat ik niet goed begrijp waarom de één totaal geen last heeft en dat bij de ander het niet werkt. Ligt het aan de gebruikte browser, aan het apparaat?
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: zijn er gebruikers die wisselend op een tablet, smartphone of computer het forum bezoeken en op verschillende apparaten dezelfde problemen ervaren?
@Wim C. schreef:... zijn er gebruikers die wisselend op een tablet, smartphone of computer het forum bezoeken en op verschillende apparaten dezelfde problemen ervaren?
Ik,
Zowel op m'n Android 15 smartphone, Windows 10 laptop en Windows 11 laptop, is o.a. de sortering van Ziggo's home/index pagina een bende.
@Wim C. - Weet je zeker dat álles chronologisch staat op je frontpage? Als ik bijvoorbeeld nu kijk, lijkt het bij de eerste +-15 te kloppen, totdat je dan opeens bij bij de 16e ziet dat die een reactie van een paar minuten geleden heeft. Ik kan me goed voorstellen dat het niet altijd even snel opvalt.
@Alex ik ben bang dat mij dit niet is opgevallen en dat het klopt: op de beginpagina lopen de eerste topics van meest recent naar later en na 6 topics wordt het een rommeltje en gebeurt er wat jij omschrijft.
Doordat ik via m’n iPad (in landschapmodus) op het forum zit zie ik maar 4 topics, daarna scrol ik naar beneden om meer topics te zien.
Na het opnieuw verversen van de pagina zie ik meer topics die op volgorde staan, maar na ± 10 topics gaat het weer mis en klopt er niks meer van.
2 week later en deze melding staat al bijna 2 maanden open ... en wat heeft Ziggo hieraan gedaan ... helemaal niets !
De tranen schieten me ondertussen bijna in de ogen, tjongejonge !
@Pasi schreef:2 week later en deze melding staat al bijna 2 maanden open ... en wat heeft Ziggo hieraan gedaan ... helemaal niets !
De tranen schieten me ondertussen bijna in de ogen, tjongejonge !
ach sommige problemen duren zelfs meer dan 1 jaar
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.