In de afgelopen tijd heeft de community allerlei kleine updates gehad. Er zijn zaken aangepast onder de motorkap en er zijn een paar nieuwe features te vinden. We lichten hier de belangrijkste uit en vertellen meer over wat er is aangepast en we geven we een vooruitblik waar ons team nu mee bezig is.
Tip: Deze update is niet periodiek. Abonneer je daarom op het label ‘Community verbeteringen’ (opent op nieuw tabblad). Zo ontvang je automatisch een notificatie wanneer we iets nieuws hebben gelanceerd.
📣 Notificatiebalk bij grote meldingen, nieuws en storingen
Bij een onderwerp waar plots erg veel vragen over gesteld worden, willen we jullie makkelijker bij de juiste informatie krijgen. Daarvoor is de notificatiebalk in het leven geroepen. Deze kunnen wij activeren op alle pagina's van de Community of alleen binnen een een bepaald forum bord. Zo lees je snel wat er aan de hand is. Met de link in de notificatie kom je meteen bij de informatie uit die je nodig hebt. Voorbeeld:
⭐ Uitgelichte reacties
Iemand stelt een vraag en vervolgens komt daar een antwoord op. Wanneer dat antwoord de oplossing is, markeren wij dat. Nieuwe lezers van het topic zien die reactie met de oplossing meteen bovenaan staan. Dat is de kracht van de Community! Maar we zien dat er soms reacties tussen zitten die extra aandacht verdienen en een goede toevoeging zijn in het topic, maar die niet de oplossing zijn. Die reactie kunnen wij nu ook markeren zodat ze bovenaan in het topic te lezen zijn. Bekijk dit topic voor een voorbeeld.
✅ Vinkje achter je naam
Het is je misschien al opgevallen, het vinkje achter iemand zijn gebruikersnaam in een topic. Dit betekent dat diegene zijn of haar postcode en huisnummer heeft ingevuld in het profiel. Onze moderators hebben in sommige gevallen de gegevens van de klant nodig om het één en ander uit te zoeken. Het is dan handig om te weten of iemand de gegevens al heeft ingevuld.
Let op: jouw postcode en huisnummer zijn nooit zichtbaar voor andere leden. Alleen medewerkers van Ziggo, de moderators, testspecialisten en developers kunnen deze gegevens inzien.
🔔 E-mail notificaties makkelijker in te stellen
In forum-borden, topics en artikelen zie je nu een duidelijke schakelaar om je 'e-mailnotificatie abonnement' in te stellen. Hiermee kun je heel makkelijk instellen dat je bij elk nieuw topic in een forum-bord, en elke nieuwe reactie in een topic, een e-mail notificatie wil ontvangen. Dit doe je door naar een specifiek forum bord, of het topic, te gaan en de schakelaar op 'Aan' te zetten. Krijg je juist teveel e-mails? Dan kun je op dezelfde manier de schakelaar uit zetten.
Voorheen was deze mogelijkheid alleen in het menu beschikbaar onder de noemer 'Abonnement'. Dat bleek voor veel van jullie lastig te vinden.
⏲ Altijd up-to-date
Als lid van de Community kan je van ons maandelijks een nieuwsbrief ontvangen met tips, productnieuws en tech-info. Een groot deel van onze bezoekers heeft echter geen account en is dus niet ingelogd tijdens het bezoek. Deze groep zonder account kan zich nu ook inschrijven voor onze nieuwsbrief! Dit is op elke artikelpagina in 'Tips van Ziggo' en 'Ziggo Updates' in te stellen. Ontvang jij de maandelijkse nieuwsbrief nog niet? Zet dan op deze pagina het vinkje bij Community Update aan.
Wijziging in de ranks Stamgast, Raadgever, Gedreven Raadgever en Expert
We zagen dat een aantal leden niet doorgroeiden naar een volgend rank, terwijl ze wel vaak op de Community te vinden zijn. We hebben de criteria voor deze vier top ranks iets aangepast, zodat je makkelijker en eerlijker doorstroomt op basis van jouw activiteiten op de Community. Denk aan het reageren in topics en wanneer jouw reactie als oplossing wordt gemarkeerd. Verder wordt gekeken naar hoe lang je al lid bent van de Community.
✨ Wat is er nog meer aangepast?
🚀 Waar is het Community Development team nu mee bezig?
👍 Laat weten wat je er van vindt! We lezen hier graag jullie ervaringen over bijvoorbeeld de uitgelichte reacties en het aan en uit kunnen zetten van de e-mail notificaties. Heb je andere feedback voor ons? Stel dan je vraag in het forum 'Over de Community'
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Marianne
Je hebt er een mooi overzicht van gemaakt en super uitgelegd. ik je een 9,5 voor de opzet.
je bent alleen een open nieuw tabblad te doen op deze link > op deze pagina <
Maar voor de rest super, duidelijk en helder.
Vinkje achter je naam
Dit was mij inderdaad al opgevallen, maar niet wetende wat hier de betekenis van was 🙂 ... Ik ga nog even stoeien met de nieuwste functies. Mooie en duidelijke overzicht weer van je @Marianne 🤗
Een mooie update.
Ik mis nog wel twee pietepeuterige dingetjes:
Zou ook mooi zijn als het quoten (citeren) nog werd aangepast en makkelijker gemaakt zodat je ook regels kunt citeren. Automatisch. Niet dat je zelf templates moet instellen dus.
Misschien iets voor de toekomst.
@Dave schreef:
Hoi @Marianne
Je hebt er een mooi overzicht van gemaakt en super uitgelegd. ik je een 9,5 voor de opzet.
je bent alleen een open nieuw tabblad te doen op deze link > op deze pagina <
Maar voor de rest super, duidelijk en helder.
@Marianne je krijgt een
Voor de aanpassing, alle linken openen nu in nieuw tabblad. 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.