Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Nieuw op de Community - Wijzigingen in menu opties

Vanuit een topic ("Twee optiemenu's bij topic is...") kwam de feedback over bepaalde pagina- en topicopties. Teksten kunnen duidelijker en sommige opties zijn niet relevant of halen niets uit.

 

Als eerste stap hebben we een aantal teksten veranderd van de menu's. Dit betreft geen grote wijziging, maar voor de actieve gebruikers onder ons zien sommige opties er daardoor net even anders uit.

 

Volgende stap

De volgende stap is om een aantal opties weg te halen die wij als Community niet gebruiken of die je ergens anders op de pagina ook kan verrichten. Dit betreft bijvoorbeeld het sorteren van onderwerpen, abonneren in bepaalde menu's. Bekijk het PDF bestand voor de uiteindelijke gewenste situatie met de aangepaste teksten en de verwijderde regels. 

 

Voorbeelden van de tekstaanpassingen:

 

Marianne_0-1682325658279.png

 

Marianne_1-1682325715371.png

 

Zijn er meer opties of teksten die je opvallen? Laat het ons weten! Veel teksten die je op de Community tegenkomt zijn direct vertaald vanuit het Engels. Het kan daardoor voorkomen dat we dat in het Nederlands net wat anders formuleren. 

 

3 Reacties 3
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Marianne 

Bij de Voorbeelden van de tekstaanpassingen:

welke van de twee naast elkaar geplaatste voorbeelden zijn de oorspronkelijke en de aangepaste versie?

In het tekstblok onder gebruik je Forumboard opties en bord. Ik zou zelf ervoor kiezen om in beide gevallen forumboard te gebruiken.

Of misschien nog beter: Opties forumboard.

 

IMG_0961.jpeg

 

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi @Wim C. , links is de huidige situatie en rechts de nieuwe situatie. 

 

Ik ben het met je eens dat het beter is om consistenter met termen om te gaan zoals 'forumboard' en 'bord'.

 

In de volgende versie halen we de functie 'dit bord naar boven laten zweven' helemaal weg, omdat dit niets uithaalt. In onze versie van de Community kan je geen forumboards naar boven halen. Daarom hebben we deze term nu niet aangepast, omdat deze toch verdwijnt. Daarmee lost zich dit dus vanzelf weer op 🙂

 

En Opties forumboard in plaats van Forumboard opties vind ik een goed idee! Zo lees je eerst dat het gaat om een menu en specifieer je daarna om welke opties het gaat. Dit neem ik ook mee in een volgende versie.

 

Voorbeeldje: 

 

Marianne_0-1682945789992.png

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Marianne Je bent een topper!

Ik weet niet of je daar écht anders van wordt en of je daar ook een notificatie van krijgt, maar ik heb je zojuist toegevoegd als vriend. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic