Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3861Posts
  • 224Oplossingen
  • 1547Likes

Nieuw op de Community - Verbeterde weergave van zoekresultaten

Feedback
We hebben meerdere meldingen over de weergave van de zoekresultaten gekregen. Sommige meldingen zijn recent, en sommige zijn van langer geleden. Deze hebben we gebundeld, en hier zijn we mee aan de slag gegaan.

Wat gaan we doen?

We gaan de opmaak van de zoekresultaten aanpassen, en we gaan enkele storende details verwijderen. We gaan hiermee voor meer duidelijkheid, minder ruis, betere leesbaarheid en iets meer resultaten tegelijk zichtbaar op het scherm. Ook de 'automatische suggesties' die men ziet tijdens het invullen van een zoekterm krijgt een vergelijkbaar uiterlijk. Het gaat niet om grote wijzigingen maar we willen jullie via deze weg toch een 'heads-up' geven. Hieronder zie je hoe een resultaat er straks uit kan komen te zien op de zoekpagina via een smartphone.

Voor - Best een druk geheelVoor - Best een druk geheel

Na - Duidelijk en overzichtelijkNa - Duidelijk en overzichtelijk

Wanneer kun je de wijzigingen voor jezelf checken?
Deze veranderingen zullen we maandag ochtend live zetten. 

Zoals altijd, laat hieronder jouw mening over deze verandering achter.

15 Reacties 15
EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11355Posts
  • 575Oplossingen
  • 3944Likes

Hi @Anne H 
Ziet er goed uit, al die informatie onderaan was zeker overbodig.
Heb alleen nog een maar.... Is het niet handiger om het gewoon in het Nederlands te laten. Waarom vertaal je het nu naar Latijns? Is wel leuk hoor, maar zou dan toch gewoon in het Nederlands laten 😉🙄🤐

Anne H
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 3861Posts
  • 224Oplossingen
  • 1547Likes

Mea culpa 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 10557Posts
  • 122Oplossingen
  • 3714Likes

dit ziet er een stuk beter uit , netjes

nspoor

Level 15
  • 1133Posts
  • 46Oplossingen
  • 420Likes

In het na gedeelte mist nu een maand en jaar.  Dus hoe relevant je antwoord is..  Een recent antwoorden kan beter kloppen dan een oude en nu ga je dat niet meer zien.   Kan dus toch beter. 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3608Posts
  • 80Oplossingen
  • 2570Likes

Heel erg snappen doe ik het nog niet, maar dat komt maandagochtend dan wel. In het erna voorbeeld zie ik bijvoorbeeld niet welk deel aan de zoekopdracht voldoet. Het ziet er wel rustiger uit, maar beter? Topiclabels foetsie prima, datum bericht/reactie foetsie, niet prima, want zeer belangrijk criterium bij interpreteren van zoekresultaten. Enfin, ik zal het dus echt niet snappen, maandag dus.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3608Posts
  • 80Oplossingen
  • 2570Likes

Het is inmiddels maandag en ik ervaar het zoeken nu echt als een achteruitgang ten opzichte van hoe het was.

Precies om de reden die vorige week door @nspoor en mij waren aangegeven. Het ontbreken van een datum plus het ontbreken van gemarkeerde trefwoorden zijn echt een groot gemis.

Nu zal zoeken met Google, met de tekst 'site:community.ziggo.nl' toegevoegd aan de zoekopdracht nog populairder worden.

Wel verdomde jammer dat zoeken in het besloten gedeelte van de community nog lastiger is geworden, juist omdat Google daar geen toegang toe heeft.

edit: Helaas lijkt leek Google ook af te gaan vallen om op de community te zoeken.

Zojuist gezocht op "SkyShowtime" en Google belooft aanvankelijk 2150 resultaten, maar op de laatste pagina gaat het gelukkig maar om 282 resultaten, dat is niet zo erg. Erger is dat Google bij elk gevonden topic, dat verschilt van de andere topics, steeds maar dezelfde openingsregel hanteert. Bij deze zoekopdracht: "skyshowtime site:community.ziggo.nl" bleek dat "Vanaf 14 juni is SkyShowtime beschikbaar op de Mediabox Next en op de Next Mini. Je vindt..." te zijn. Voor mij valt deze zoekoptie dus eigenlijk ook af, als dit tenminste geen incidentele hick-up is. 

Zie eerste en laatste pagina van zoekresultaten in de twee plaatjes.

AoxoMoxoA_0-1689620641027.pngAoxoMoxoA_1-1689620671494.png

edit2: Het herhalen van steeds dezelfde openingsregel lijkt een hick-up te zijn die ik nu alleen bij zoeken op SkyShowtime tref.

De eerste edit en deze edit2 lijken dus niet relevant voor de slechtere weergave van de zoekresultaten op de community.

SjorsK

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Heel goed dat er verbeteringen worden uitgevoerd, lekker bezig! 🙂 

Anne H
Community Developer
  • 3861Posts
  • 224Oplossingen
  • 1547Likes

@EnergieBoy @MR_CHIP @SjorsK en nog wat mensen die likes hebben uitgedeeld, fijn dat de wijziging (tot nu toe) bevalt.

@nspoor @AoxoMoxoA fijn dat jullie de punten op de i altijd wel weten te vinden! Inmiddels geeft AoxoMoxoA  ook aan dat het missen van de datum in de praktijk ook echt een gemis is. Dat is waardevolle info. Het staat bij deze genoteerd als feedback! We horen heel graag nog van anderen of zij de datum ook nodig hebben om content te kunnen vinden. De gevonden trefwoorden zijn trouwens nog steeds herkenbaar doordat deze bold zijn weergegeven in de artikel tekst onder de titel.

MR_CHIP

Level 19
  • 10557Posts
  • 122Oplossingen
  • 3714Likes

ik heb er wat meer over nagedacht en een datum is wel handig om te beoordelen of de info uit de zoekopdracht nog wel relevant is

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3608Posts
  • 80Oplossingen
  • 2570Likes

@Anne H ,

Dat bold had ik inderdaad over het hoofd gezien. Ik heb me me te snel laten leiden door het leiden door je verkeerde voorbeeld uit de topic-start. Ik had kennelijk last van vooringenomenheid.

Voorts slik ik mijn negativiteit in, als die datum weer getoond wordt. Dan lijkt het me echt een verbetering.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72614Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20815Likes

@Anne H Ik zie ook graag de datum, want dezelfde lijkende problemen hebben 1 of 2 of 3 jaar geleden een andere oplossing dan nu en dan is het makkelijk als je de datum ziet.

Anne H
Community Developer
  • 3861Posts
  • 224Oplossingen
  • 1547Likes

We zijn de code ingedoken en hebben de datum weer toegevoegd aan de zoekresultaten op de zoekpagina. De 'automatische suggesties' blijven het wel zonder datum doen. Bedankt voor alle feedback, de balans tussen bruikbaarheid en rust in het overzicht is nu echt beter.

MR_CHIP

Level 19
  • 10557Posts
  • 122Oplossingen
  • 3714Likes

Screenshot_2023-07-26-13-10-34-447_com.android.chrome.jpg

is dit zoals het hoort te gaan geen enkele datum en alleen groene vinkjes

nspoor

Level 15
  • 1133Posts
  • 46Oplossingen
  • 420Likes

@MR_CHIP  druk daar nog een keer op enter en je krijgt wel de zoekresultaten met een datum erbij.

Pasi

Level 18
  • 8755Posts
  • 466Oplossingen
  • 4826Likes

Toch vind ik dat de zoek functie een onding is, waarbij vooral als standaard zoekresultaat vaak hele oude logs staan.

In het onderstaande voorbeeld, zou je toch echt verwachten dat de log van Nspoor bovenaan zou staan.

bb.png

Hier nog een zoek voorbeeld naar de woorden 'Ziggo' en 'smartwifi'. Welke **** heeft bedacht dat het standaard én eerste resultaat, een logje moet zijn van oktober vorig jaar, krijgt van mij gelijk zijn/haar diploma !

cc.png

Grote kan dat er talloze logjes met die 2 woorden zijn, waarom deze dan als eerste? Sorteer in dat geval ( bij tig hits/founds ) dan standaard op datum ( laatste on top ).

Tevens lijkt het er vaak op, of de zoekfunctie alleen maar op het eerste woord zoekt, terwijl het 2de en 3de woord, vaak geheel niet worden meegenomen in de zoek opdracht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic