In de afgelopen periode heeft de Community meerdere updates onder de motorkap gehad. Er zijn ook meer zichtbare zaken ontwikkeld voor onze Community. In dit topic vind je de belangrijkste wijzigingen, en geven we een vooruitblik waar ons team nu mee bezig is.
Tip: Deze update is niet periodiek. Abonneer je daarom op het label Community verbeteringen (opent op nieuw tabblad). Zo ontvang je automatisch een notificatie wanneer we iets nieuws hebben gelanceerd.
💫Topic voortgangsbalk
De opvallende topic voortgangsbalk zie je nu bovenaan in alle topics met klantvragen. Met deze nieuwe feature geven we nieuwe Community leden een visuele verwachting wat er gebeurd zodra zij hier een vraag hebben gesteld. Eerst zijn er verschillende ideeën uitgewerkt. Na positieve feedback van een selectie ervaren Community leden is daar deze feature uit gekomen 🎉
In service topics zie je nu een duidelijke visuele voorgangsbalk.
Ook op de Stel je vraag pagina zie je nu deze voorgangsbalk.
Een topicstarter ziet meteen dat de reis van vraag naar oplossing uit drie fasen bestaat en dat het altijd eventjes wachten is op reacties van anderen. Hiermee willen we stimuleren dat mensen die vragen stellen actief blijven in het eigen topic. Zijn er na een tijdje nog geen reacties geplaatst dan bieden we hen een link aan naar deze tips om het eigen topic meer onder de aandacht te krijgen bij de Community.
Bezoekers van een lopend topic zien wel dezelfde voortgangsbalk, maar met een andere boodschap. We geven hier de suggestie dat men mee kan helpen door een reactie te schrijven, een reactie aan te vullen of het juiste antwoord te geven.
🔔 Standaard meldingsinstellingen
Van verschillende bezoekers kregen we geluiden dat ze teveel meldingen kregen bij een nieuwe reactie. Daarom hebben we de standaard instellingen voor meldingen aangepast, zodat je minder directe meldingen per e-mail krijgt bij een nieuwe reactie. Dit kan je zelf weer terugzetten en wijzigen naar de hoeveelheid meldingen die jij graag wilt ontvangen. Ga dan naar je Meldingsinstellingen om het te wijzigen.
Let op: sinds deze wijziging kan het zijn dat je minder meldingen krijgt dan voorheen en daarom niet alles meekrijgt. Wil je dit wijzigen? Ga dan naar de pagina Meldingsinstellingen.
🔭Nieuwe 404 pagina
We hebben de Community 404 pagina voorzien van een betere look-and-feel, maar belangrijker nog is dat een bezoeker die hierop terechtkomt nu vervolg stappen krijgt aangeboden naar bruikbare informatie: de Community zoekbalk is meteen te gebruiken.

🚀Betere Uitleg pagina (voorheen Help)
De items op deze pagina zijn opnieuw ingedeeld en beter omschreven. Bij het indelen is gekeken welke items het meest gebruikt worden door bezoekers. De meest relevante items zijn nu makkelijk te vinden. De pagina heet nu 'Uitleg' om verwarring tegen te gaan bij de groep mensen die een service hulpvraag hebben. Ga hier naar de Uitleg pagina.

✨ Wat is er nog meer aangepast?
- Diverse tekstuele verbeteringen.
- De homepage statistieken linken nu door naar je eigen profielpagina.
- De notificatie instellingen zijn vereenvoudigd en beter verwoord.
- Als de eerste reactie is gemarkeerd als oplossing dan is deze niet groen omlijnd.
- De weergave van het Kennisbank overzicht is nu weer vlot.
- Uitgelichte reacties zijn nu weer zichtbaar wanneer de sortering wordt veranderd.
- Geavanceerd zoeken is verbeterd.
🚀 Waar gaat het Community Development team de komende tijd mee bezig?
- Probleem met het topmenu oplossen voor mensen die op mobiel scrollen.
- We gaan de header personaliseren, de laatste notificatie gaan we hierin tonen.
- Betere weergave van updates door moderators in topics en blogs.
- Koppelen van de feedback vraag met interne systemen zodat we meldingen krijgen bij uitschieters.
- Verbeteringen aan de registratie pagina.
- Nieuwe ranks, nieuwe badges.
- Poll feature.
❤️ Laat weten wat je er van vindt! We lezen hier graag jullie ervaringen met de topic voortgangsbalk. Heb je andere feedback voor ons? Stel dan je vraag in het forum 'Over de Community'.