Binnenkort krijgt de Ziggo Community een nieuwe update. Hier vind je het overzicht van de belangrijkste veranderingen en wat ze voor jou betekenen. Let wel, de onderstaande verbeteringen zijn dus nog niet doorgevoerd.
Op een forumboard heb je een overzicht van alle topics binnen één onderwerp, zoals op de Internet pagina. Je kan hier zoeken en scannen naar topics, en je kan je abonneren op meldingen. Met onderstaande verbeteringen hebben we de weergave van deze pagina's verbeterd.
Het bovenste gedeelte van de Community-pagina's noemen we de 'header' en deze hebben we opnieuw ontworpen. De nieuwe header is een stuk compacter en eenvoudiger opgezet, waardoor je sneller bij de topics komt en dus minder hoeft te scrollen. Zo is het makkelijker om te zien wat er te vinden is op de overzichtspagina’s. Daarnaast zijn de breadcrumbs (navigatielinks) naar boven verplaatst voor een betere zichtbaarheid. Als je een label selecteert, wordt dit nu ook in de paginatitel weergegeven. Wel zo overzichtelijk.
Wanneer een discussie op de Community is afgerond, wordt het topic soms door de moderators 'op slot' gezet. Dit betekent dat je géén nieuwe reacties meer kunt plaatsen in het gesloten topic. Om deze status beter zichtbaar te maken, hebben we een slot-icoontje toegevoegd. Dit icoontje is zichtbaar in de topicoverzichten op de homepagina en binnen specifieke forumboards zoals Internet of bijvoorbeeld TV & Radio. Hierdoor zie je in één oogopslag welke topics zijn gesloten voor nieuwe reacties.
De onderdelen 'Leestips', 'Help mee' en 'Schrijf mee' hebben een nieuw ontwerp gekregen dat beter aansluit bij de vormgeving van de Community. Dit maakt dat de uitgelichte content er mooi en overzichtelijk uitziet.
De indeling van de topicpagina's en forumoverzichten zijn veranderd. De sidebar (zijbalk) is verwijderd, deze zat voorheen aan de rechterkant van de pagina. Voorheen zag je op desktop een uitgelicht topic en een overzicht met 'leden met de meeste oplossingen' aan de zijkant van de pagina. Deze ruimte wordt nu beter benut voor de berichten van de topicstarter en de reacties, wat de leeservaring ten goede komt.
Door de wijzigingen in het ontwerp van de header en het verwijderen van de sidebar, is ook de manier waarop je meldingen aan- en uitzet aangepast. Je kunt nog steeds met één druk op de knop je abonnementen beheren, nu op een nieuwe en overzichtelijke plek. Bekijk hier welke meldingsabonnementen je op dit moment hebt ingesteld.
Geavanceerd zoeken op de zoekpagina is verbeterd en werkt nu efficiënter. Het filtergedeelte is altijd in beeld, wat het zoeken makkelijker maakt. We hebben de techniek achter het zoekformulier vereenvoudigd en enkele aangepaste instellingen teruggedraaid om de snelheid en functionaliteit te verbeteren.
Door een aantal technische aanpassingen, zoals het optimaliseren van de afbeeldingsgroottes voor avatars, laden de pagina’s nu een stuk sneller. Deze verbeteringen dragen bij aan een soepelere gebruikservaring.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
super goed vindt ik top idee
Ik merkte al inderdaad wat veranderingen en wijzigingen hier op en aan het forum. Superbedankt @Marianne 🤗
@Marianne Dit is me op de mobiele versie al een tijdje opgevallen op desktop nog niet
Waarom dit?
Het ziet er niet uit en voegt niets toe.
Er zit alleen wel een fout in, als je het op English US hebt staan is het opeens in het Nederlands
Ik zie geen verbeteringen. De linkjes in het artikel laden veel te traag.
Maar voor mij ook overbodig.
Eerder trager bij het openen van een bestaand topic. De achterliggende database lijkt traag.
Is deze nieuw? Ik hang hier al een tijdje rond, maar nog nooit gezien.
Mits alleen toe gepast door moderatoren kan dit een verbetering zijn.
Maar waar kan je er dan tegen in "beroep"?
@Marinus Dat slotje kan alleen uitgevoerd worden door moderators.
@Marinus,
Waar zie je dit overzicht met Vraag, Reacties en Oplossing precies? Gebruik je de desktop- of mobiele versie?
Firefox 115.14 op macOS (desktop dus).
NIet in dit topic (gestart door moderator), wel in topics die gestart zijn door "gewone" gebruikers.
Wil je eens een schermafbeelding maken waar meer op te zien is? Ik kan het tot nu toe niet reproduceren? En wil je het ook eens testen in een andere browser?
Screenshot:
Op een oudere (niet meer ondersteunde versie van Brave (= Chromium) zie ik dit niet.
Ook op een (veel) nieuwere, dwz hoger versienummer van Firefox is dit niet te zien.
Maar zoals gezegd, ik zie het dus wel op deze versie van firefox die nog niet zolang geleden geupdate is.
De developers hebben dus alleen getest op Chrome.
Onderstuening voor oudere systemen? Naaahhh, te veel werk.
Edit:
Update van 6 augustus 2024!
Dus browser is up-to-date!
Hier in FireFox vliegt hij gewoon erdoor met sufen en antwoorden in MacOS 14 Sononma maar welke Mac gebruik je 1 met een intel chip of heb je een M chip @Marinus
Mijn Macbook Air is 2022 M2 chip en vliegt erdoor heen, en ook in Chrome die ik als hoofdbrowser heb.
Heb ook even screen gemaakt dat hebben we als voordeel met een Macbook.
Op mijn Macbook M2 heb ik ook geen probleem. Maar op mijn oude hackintosh op macOS Mojave met Firefox dus wel.
Deze versie van Firefox heeft nog in augustus 2024 een update gehad.
Op deze computer heeft een niet meer ondersteunde versie van Brave (Chromium) er ook geen probleem mee.
Dat leidt mij to de volgende conclusie:
Ik heb er verder geen probleem mee, ik kijk er wel langs.
Echer dit is iets waar ik mij wel vaker aan erger, niet alleen bij Ziggo maar meer als algemene observatie: "website wordt gemaakt voor Chrome, andere browsers zijn niet interessant want daar werken de ontwikkelaars niet mee. Testen? Nee joh, kost te veel (tijd/geld).
Dan begrijpik je standpunt @Marinus dat het oudere Mac bevat.
Dank je voor je info, mijn Macbook Air 2017 intel chip is verkocht maar daar was firefox ook minder snel en zelfs Chrome. Sinds die m2 chip stukken beter. En ja 2017 had catalina.
@Marinus 115.4 is een extended support release voor oudere Macs (macOS 10.12, 10.13 en 10.14) en Windows (7, 8 en 8.1). Deze bevat alleen security updates en dus geen updates met betrekking tot functionaliteit.
Vanaf eind september houd de support ook hiervoor op.
Informatie voor MacOS:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-users-macos-1012-1013-1014-moving-to-extended-support
Informatie voor Windows:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-users-windows-7-8-and-81-moving-extended-support
Dat zeg ik dus, geen interesse in iets anders dan chrome en geen begrip voor mensen met oudere systemen.
Een professionele organisatie kan niet op alles testen, maar niet testen op browsers die nog voor veel mensen werken is ook zeker niet professioneel.
NA eind september heb je een punt.
Dat is hoe jij het ziet wellicht, maar het zit toch echt anders 😉
Firefox doet alleen security patches uitbrengen. M.a.w alleen lekken dichten die misbruikt kunnen worden.
Dat Google er voor kiest bepaalde systemen langer te voorzien van updates van chromoum is alleen maar mooi natuurlijk. Firefox kiest ervoor dit niet te doen.
Dave heeft Firefox 129 en heeft dit probleem niet.
Deze besturingssystemen die eerder genoemd werden zijn ook al end of life, laten we dat niet ook vergeten.
MacOS 10.14 al sinds november 2021 end of life en Windows 8.1 sinds januari 2023
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.