Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1626Posts
  • 139Oplossingen
  • 1984Likes

Nieuw op de Community - Snelheidsverbeteringen en nieuwe topheader

Binnenkort krijgt de Ziggo Community een nieuwe update. Hier vind je het overzicht van de belangrijkste veranderingen en wat ze voor jou betekenen. Let wel, de onderstaande verbeteringen zijn dus nog niet doorgevoerd.

 

Wijzigingen op overzichtspagina's

Op een forumboard heb je een overzicht van alle topics binnen één onderwerp, zoals op de Internet pagina. Je kan hier zoeken en scannen naar topics, en je kan je abonneren op meldingen. Met onderstaande verbeteringen hebben we de weergave van deze pagina's verbeterd. 

De header op de schop

Het bovenste gedeelte van de Community-pagina's noemen we de 'header' en deze hebben we opnieuw ontworpen. De nieuwe header is  een stuk compacter en eenvoudiger opgezet, waardoor je sneller bij de topics komt en dus minder hoeft te scrollen. Zo is het makkelijker om te zien wat er te vinden is op de overzichtspagina’s. Daarnaast zijn de breadcrumbs (navigatielinks) naar boven verplaatst voor een betere zichtbaarheid. Als je een label selecteert, wordt dit nu ook in de paginatitel weergegeven. Wel zo overzichtelijk.

 

Verbeterde weergave van gesloten topics

Wanneer een discussie op de Community is afgerond, wordt het topic soms door de moderators 'op slot' gezet. Dit betekent dat je géén nieuwe reacties meer kunt plaatsen in het gesloten topic. Om deze status beter zichtbaar te maken, hebben we een slot-icoontje toegevoegd. Dit icoontje is zichtbaar in de topicoverzichten op de homepagina en binnen specifieke forumboards zoals Internet of bijvoorbeeld TV & Radio. Hierdoor zie je in één oogopslag welke topics zijn gesloten voor nieuwe reacties.

 

Vernieuwd design voor uitgelichte artikelen

De onderdelen 'Leestips', 'Help mee' en 'Schrijf mee' hebben een nieuw ontwerp gekregen dat beter aansluit bij de vormgeving van de Community. Dit maakt dat de uitgelichte content er mooi en overzichtelijk uitziet.

 

Verwijdering van de sidebar

De indeling van de topicpagina's en forumoverzichten zijn veranderd. De sidebar (zijbalk) is verwijderd, deze zat voorheen aan de rechterkant van de pagina. Voorheen zag je op desktop een uitgelicht topic en een overzicht met 'leden met de meeste oplossingen' aan de zijkant van de pagina. Deze ruimte wordt nu beter benut voor de berichten van de topicstarter en de reacties, wat de leeservaring ten goede komt.

 

Abonneren op meldingen

Door de wijzigingen in het ontwerp van de header en het verwijderen van de sidebar, is ook de manier waarop je meldingen aan- en uitzet aangepast. Je kunt nog steeds met één druk op de knop je abonnementen beheren, nu op een nieuwe en overzichtelijke plek. Bekijk hier welke meldingsabonnementen je op dit moment hebt ingesteld. 

 

Geavanceerd zoeken

Geavanceerd zoeken op de zoekpagina is verbeterd en werkt nu efficiënter. Het filtergedeelte is altijd in beeld, wat het zoeken makkelijker maakt. We hebben de techniek achter het zoekformulier vereenvoudigd en enkele aangepaste instellingen teruggedraaid om de snelheid en functionaliteit te verbeteren.

 

Snelheidsverbeteringen

Door een aantal technische aanpassingen, zoals het optimaliseren van de afbeeldingsgroottes voor avatars, laden de pagina’s nu een stuk sneller. Deze verbeteringen dragen bij aan een soepelere gebruikservaring.

 

27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
Marinus

Level 16
  • 1411Posts
  • 41Oplossingen
  • 441Likes

@Kameleon1987 

 

Ik begrijp je reactie wel, maar als je niet kan lezen of mij niet wil begrijpen, dat is jouw keuze. Even goede vrienden.

 

Zoals ik al eersder schreef, het maakt mij niet zoveel uit. Het is maar cosmetica. Geen zin om dar mijn tijd daar verder aan te verdoen.

 

Gesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79281Posts
  • 5361Oplossingen
  • 23756Likes

"Een professionele organisatie kan niet op alles testen, maar niet testen op browsers die nog voor veel mensen werken is ook zeker niet professioneel."

 

Een professionele organisatie gebruikt zijn tijd voor het heden en de toekomst en niet voor verouderde uitgefaseerde apparaten en software, dat is zonde van de tijd en moeite.

Meneer C.

Level 16
  • 1463Posts
  • 23Oplossingen
  • 812Likes

In het kader van de vernieuwing @Marianne, zie onderstaande screenshot. Daar had ik voorheen geen "last" van en vindt het eigenlijk best irritant. Zoals je ziet valt de pagina nummering grotendeels weg.

 

1000059384.png

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6859Posts
  • 243Oplossingen
  • 5345Likes

@Marianne  schreef:

Verwijdering van de sidebar

De indeling van de topicpagina's en forumoverzichten zijn veranderd. De sidebar (zijbalk) is verwijderd, deze zat voorheen aan de rechterkant van de pagina. Voorheen zag je op desktop een uitgelicht topic en een overzicht met 'leden met de meeste oplossingen' aan de zijkant van de pagina. Deze ruimte wordt nu beter benut voor de berichten van de topicstarter en de reacties, wat de leeservaring ten goede komt.


Bij het verwijderen van de sidebar is tegelijkertijd ook de link Topics zonder reactie gesneuveld. Ikzelf vind dit qua gebruikservaring wel een gemis omdat ik dan direct kon doorschakelen naar de nieuwste topics waar nog niet gereageerd is. 
IMG_1466.jpeg

Mijn verwachting is dat dit schip der verbeteringen al is vertrokken en dat het te laat is om deze link alsnog toe te voegen.

Pasi

Level 19
  • 10829Posts
  • 512Oplossingen
  • 6011Likes

@Wim C.  schreef:

...
Bij het verwijderen van de sidebar is tegelijkertijd ook de link Topics zonder reactie gesneuveld. Ikzelf vind dit qua gebruikservaring wel een gemis omdat ik dan direct kon doorschakelen naar de nieuwste topics waar nog niet gereageerd is. 
IMG_1466.jpeg

Mijn verwachting is dat dit schip der verbeteringen al is vertrokken en dat het te laat is om deze link alsnog toe te voegen.


Maar m.b.v. die link worden wel veel meldingen direct/snel beantwoord zonder dat Ziggo er aan te pas hoeft te komen. Terwijl die snelle reactie tijd wel ten goede komt van Ziggo en waarschijnlijk prima staat in Ziggo's jaarverslag, terwijl het Ziggo geen drol kost.

Grote kans dat die knop/link terug komt, want dat is m.i. beslist in Ziggo's voordeel !

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6859Posts
  • 243Oplossingen
  • 5345Likes
@Pasi schreef:
Maar m.b.v. die link worden wel veel meldingen direct/snel beantwoord zonder dat Ziggo er aan te pas hoeft te komen. Terwijl die snelle reactie tijd wel ten goede komt van Ziggo en m.i. waarschijnlijk wel prima staat op het jaarverslag, terwijl het Ziggo geen drol kost.

Of het Ziggo wèl of geen drol kost en hoe of de jaarverslagen eruitzien heeft denk ik geen drol te maken met dit onderwerp. Bovendien denk ik dat u lang genoeg op dit forum meeloopt om te weten dat bij het overgrote deel van de hulpvragen een Ziggo-medewerker wordt ingeschakeld. 

Marinus

Level 16
  • 1411Posts
  • 41Oplossingen
  • 441Likes

Een maand geleden meldde ik dit:

Screenshot 2024-10-11 at 23.52.56.png

 

Vandaag of eigenlijk (eer)gisteren viel mij ineens op dat het er op dezelfde oude browsers nu een stuk beter uitziet.

Screenshot 2024-10-11 at 23.53.13.png

 Het kan dus wel.

Ben ik ook weer tevreden.

 

 

 

 

 

 

Marinus

Level 16
  • 1411Posts
  • 41Oplossingen
  • 441Likes

Te vroeg gejuicht.

 

Als ik een topic open, dat niet gestart is door een moderstor, dan zie ik nog steeds

Screenshot 2024-10-13 at 15.09.00.png

 Het stoort niet meer. Gewoon even wat verder. doorscrolllen met het muiswieltje.