Binnenkort krijgt de Ziggo Community een nieuwe update. Hier vind je het overzicht van de belangrijkste veranderingen en wat ze voor jou betekenen. Let wel, de onderstaande verbeteringen zijn dus nog niet doorgevoerd.
Op een forumboard heb je een overzicht van alle topics binnen één onderwerp, zoals op de Internet pagina. Je kan hier zoeken en scannen naar topics, en je kan je abonneren op meldingen. Met onderstaande verbeteringen hebben we de weergave van deze pagina's verbeterd.
Het bovenste gedeelte van de Community-pagina's noemen we de 'header' en deze hebben we opnieuw ontworpen. De nieuwe header is een stuk compacter en eenvoudiger opgezet, waardoor je sneller bij de topics komt en dus minder hoeft te scrollen. Zo is het makkelijker om te zien wat er te vinden is op de overzichtspagina’s. Daarnaast zijn de breadcrumbs (navigatielinks) naar boven verplaatst voor een betere zichtbaarheid. Als je een label selecteert, wordt dit nu ook in de paginatitel weergegeven. Wel zo overzichtelijk.
Wanneer een discussie op de Community is afgerond, wordt het topic soms door de moderators 'op slot' gezet. Dit betekent dat je géén nieuwe reacties meer kunt plaatsen in het gesloten topic. Om deze status beter zichtbaar te maken, hebben we een slot-icoontje toegevoegd. Dit icoontje is zichtbaar in de topicoverzichten op de homepagina en binnen specifieke forumboards zoals Internet of bijvoorbeeld TV & Radio. Hierdoor zie je in één oogopslag welke topics zijn gesloten voor nieuwe reacties.
De onderdelen 'Leestips', 'Help mee' en 'Schrijf mee' hebben een nieuw ontwerp gekregen dat beter aansluit bij de vormgeving van de Community. Dit maakt dat de uitgelichte content er mooi en overzichtelijk uitziet.
De indeling van de topicpagina's en forumoverzichten zijn veranderd. De sidebar (zijbalk) is verwijderd, deze zat voorheen aan de rechterkant van de pagina. Voorheen zag je op desktop een uitgelicht topic en een overzicht met 'leden met de meeste oplossingen' aan de zijkant van de pagina. Deze ruimte wordt nu beter benut voor de berichten van de topicstarter en de reacties, wat de leeservaring ten goede komt.
Door de wijzigingen in het ontwerp van de header en het verwijderen van de sidebar, is ook de manier waarop je meldingen aan- en uitzet aangepast. Je kunt nog steeds met één druk op de knop je abonnementen beheren, nu op een nieuwe en overzichtelijke plek. Bekijk hier welke meldingsabonnementen je op dit moment hebt ingesteld.
Geavanceerd zoeken op de zoekpagina is verbeterd en werkt nu efficiënter. Het filtergedeelte is altijd in beeld, wat het zoeken makkelijker maakt. We hebben de techniek achter het zoekformulier vereenvoudigd en enkele aangepaste instellingen teruggedraaid om de snelheid en functionaliteit te verbeteren.
Door een aantal technische aanpassingen, zoals het optimaliseren van de afbeeldingsgroottes voor avatars, laden de pagina’s nu een stuk sneller. Deze verbeteringen dragen bij aan een soepelere gebruikservaring.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik begrijp je reactie wel, maar als je niet kan lezen of mij niet wil begrijpen, dat is jouw keuze. Even goede vrienden.
Zoals ik al eersder schreef, het maakt mij niet zoveel uit. Het is maar cosmetica. Geen zin om dar mijn tijd daar verder aan te verdoen.
Gesloten.
"Een professionele organisatie kan niet op alles testen, maar niet testen op browsers die nog voor veel mensen werken is ook zeker niet professioneel."
Een professionele organisatie gebruikt zijn tijd voor het heden en de toekomst en niet voor verouderde uitgefaseerde apparaten en software, dat is zonde van de tijd en moeite.
In het kader van de vernieuwing @Marianne, zie onderstaande screenshot. Daar had ik voorheen geen "last" van en vindt het eigenlijk best irritant. Zoals je ziet valt de pagina nummering grotendeels weg.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.