Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Nieuw op de Community - Ranks en badges

Wat is er nieuw op de Community? 

Bekijk wat er in december is gewijzigd op de Community. Vlak voordat we het nieuwe jaar ingaan hebben we nog een belangrijke wijziging voor jullie: nieuwe ranks en badges! Bekijk in je profiel welk rank jij nu hebt en welke badges je erbij hebt gekregen of nog kan verdienen. 

 

Badges

We hebben zo'n 60 badges toegevoegd. Als je de Community veel gebruikt, kan het zijn dat je er in één keer een aantal bij hebt gekregen. Denk aan de Aanmeldingen-badge, Likes gegeven-badge of de Verjaardagsbadge. Ga naar [Mijn Profiel] > [Alle badges weergeven]

 

Van ranks naar levels

Voorheen begon je op de Community als Nieuwkomer. Door je mate van activiteit wijzigde je rank naar bijvoorbeeld Ontdekker, Liefhebber of Raadgever. Deze namen kom je nu niet meer tegen op de Community. Vanaf nu zijn de ranks 'levels' geworden. Je begint nog steeds op de Community als Nieuwkomer. Daarna kom je in een Level terecht. Een level geeft aan hoe actief iemand is op de Community. Alles wat je wilt weten over de levels lees je in dit artikel: 

 

< Alles over de levels > 

 

Expert en Super Expert

De ranks Expert en Super Expert hadden voorheen een kroontje achter hun gebruikersnaam. Dit hebben we gewijzigd naar twee nieuwe symbooltjes, zie het voorbeeld hieronder. Het grote verschil met de eerdere ranks is dat een Expert en een Super Expert hier ook een level heeft en niet alleen een Expert of Super Expert is. Ook zij blijven groeien op de Community en kunnen in level stijgen. Bekijk dit voorbeeld hoe dit er uit komt te zien.  

 

Let op: de termen Expert en Supert Expert gaan begin volgend jaar wijzigen.

 

Voorbeeld Expert

Knipsel2.PNG

 

Voorbeeld Super Expert

Knipsel.PNG

 

 

Topicstarter label

Doordat de ranks meer kleur hebben gekregen, is het label voor Topicstarter gewijzigd, zodat deze goed blijft opvallen naast de level en statuslabels. 

 

 

Wat vind jij?

Heb je een vraag of opmerking over deze wijziging? Open dan hier een topic.

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Hi all, 

Bij deze staat er de poll en het topic live waarin je mee kunt denken over de nieuwe namen voor Expert en Super Expert. Je vind het topic hier en de poll aan de rechterkant. 

Marianne
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 1600Reacties
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

We hebben nu een maand de nieuwe ranks op de Community en hier is ontzettend veel feedback opgekomen. Voor ons zijn deze nieuwe ranks nog niet in beton gegoten. Dus vanwege alle goede feedback die we van jullie als betrokken gebruikers van dit platform hebben ontvangen, gaan we dit ranksysteem verder ontwikkelen. Voor nu hebben we als tussenoplossing de keuze gemaakt om de kleuren van de levels terug te dringen vanaf aankomende maandag. We gaan dit binnenkort weer aanpassen, maar we hebben gemerkt dat veel gebruikers zich ergeren aan de kleuren en dat dit afleidt van het daadwerkelijke topic. Dus vanaf aankomende maandag gaan de kleuren op grijs. 

246 Reacties 246
w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@w.j.b  schreef:

@DON PAPA  schreef:

Van mij mogen ze ook meteen een optie maken om de rank en titel zelf uit te kunnen zetten bij je naam (als je dat zelf wilt). 


Exact!


Zo heeft KPN dat geregeld...

IMG_20230117_182003.png

 

...met als resultaat dat mijn forum"titel" en badges niet getoond worden.

IMG_20230117_182223.png

 

Dat groene balkje is mijn "reputatie".

Er staat nog een verzoek open om ook het aantal reacties niet te tonen.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ik weet bijna wel zeker dat @w.j.b op bepaalde gebieden meer know how heeft dan de kennis van meerdere super experts hier op dit forum bijelkaar gevoegd. En dat bedoel ik nu met het hele onvermogen van het beleid van titels en rangen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat alles is vanaf pagina 1 al benoemd. En kunnen we eigenlijk alleen maar herhalen.

 

Ps @VZWatcher neem je eigen level en activiteit Vergelijk dat met wjb en mij. Meer is niet echt nodig om de irrelevantie van die levels aan te tonen. Onze profielen zijn ongeveer even oud die van wjb ongeveer een jaar ouder.

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Hi all, 

Bij deze staat er de poll en het topic live waarin je mee kunt denken over de nieuwe namen voor Expert en Super Expert. Je vind het topic hier en de poll aan de rechterkant. 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Mocht de voorkeur van de meesten hier uitgaan naar Forumkenner en Forumgids, dan lijkt het me logisch dat de naam van Ziggo community ook verandert in Ziggo Forum.

Anders krijgen deze mensen een ranking expert naam  van iets wat niet bestaat. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Forum kenner en Forum gids klopt in mijn ogen prima waarom, het platform dat is een forum, de community dat zijn wij de gebruikers van dit platform. Puur gebaseerd op de betekenis van de termen zouden die twee titels kloppen.

Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

De laatste tijd lees ik wat vaker over genderneutraal. 

Als jullie toch aan het wijzigen gaan, wordt dit hier ook in meegenomen ? 😉

Uitgelicht topic