Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Nieuw op de Community - Ranks en badges

Wat is er nieuw op de Community? 

Bekijk wat er in december is gewijzigd op de Community. Vlak voordat we het nieuwe jaar ingaan hebben we nog een belangrijke wijziging voor jullie: nieuwe ranks en badges! Bekijk in je profiel welk rank jij nu hebt en welke badges je erbij hebt gekregen of nog kan verdienen. 

 

Badges

We hebben zo'n 60 badges toegevoegd. Als je de Community veel gebruikt, kan het zijn dat je er in één keer een aantal bij hebt gekregen. Denk aan de Aanmeldingen-badge, Likes gegeven-badge of de Verjaardagsbadge. Ga naar [Mijn Profiel] > [Alle badges weergeven]

 

Van ranks naar levels

Voorheen begon je op de Community als Nieuwkomer. Door je mate van activiteit wijzigde je rank naar bijvoorbeeld Ontdekker, Liefhebber of Raadgever. Deze namen kom je nu niet meer tegen op de Community. Vanaf nu zijn de ranks 'levels' geworden. Je begint nog steeds op de Community als Nieuwkomer. Daarna kom je in een Level terecht. Een level geeft aan hoe actief iemand is op de Community. Alles wat je wilt weten over de levels lees je in dit artikel: 

 

< Alles over de levels > 

 

Expert en Super Expert

De ranks Expert en Super Expert hadden voorheen een kroontje achter hun gebruikersnaam. Dit hebben we gewijzigd naar twee nieuwe symbooltjes, zie het voorbeeld hieronder. Het grote verschil met de eerdere ranks is dat een Expert en een Super Expert hier ook een level heeft en niet alleen een Expert of Super Expert is. Ook zij blijven groeien op de Community en kunnen in level stijgen. Bekijk dit voorbeeld hoe dit er uit komt te zien.  

 

Let op: de termen Expert en Supert Expert gaan begin volgend jaar wijzigen.

 

Voorbeeld Expert

Knipsel2.PNG

 

Voorbeeld Super Expert

Knipsel.PNG

 

 

Topicstarter label

Doordat de ranks meer kleur hebben gekregen, is het label voor Topicstarter gewijzigd, zodat deze goed blijft opvallen naast de level en statuslabels. 

 

 

Wat vind jij?

Heb je een vraag of opmerking over deze wijziging? Open dan hier een topic.

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi all, 

Bij deze staat er de poll en het topic live waarin je mee kunt denken over de nieuwe namen voor Expert en Super Expert. Je vind het topic hier en de poll aan de rechterkant. 

Marianne
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 1600Reacties
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

We hebben nu een maand de nieuwe ranks op de Community en hier is ontzettend veel feedback opgekomen. Voor ons zijn deze nieuwe ranks nog niet in beton gegoten. Dus vanwege alle goede feedback die we van jullie als betrokken gebruikers van dit platform hebben ontvangen, gaan we dit ranksysteem verder ontwikkelen. Voor nu hebben we als tussenoplossing de keuze gemaakt om de kleuren van de levels terug te dringen vanaf aankomende maandag. We gaan dit binnenkort weer aanpassen, maar we hebben gemerkt dat veel gebruikers zich ergeren aan de kleuren en dat dit afleidt van het daadwerkelijke topic. Dus vanaf aankomende maandag gaan de kleuren op grijs. 

246 Reacties 246
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Wim C.  schreef:

@RoWi.  schreef:

 

Echter zijn er zeer weinig experts/Superexperts die ik deze verantwoordelijkheid toe zou vertrouwen als 'echte' moderator.

Wees gerust; ik denk niet dat er één Super Expert is te vinden die moderator zou willen worden. 😬


hmhm dat zeg jij 😉  maar dan moet ik als pensionado weer aan het werk........... nee doe maar niet 🙂 😉 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@VZWatcher  schreef:

@Dave! ik begrijp iets niet zo goed.

 

Je schreef: De Ziggo Community Moderator een Ziggo Hulp Moderator (deze 2 dagen in de week).

 

Begrijp ik hieruit goed dat je twee dagen per week hulpmoderator ben, en dus in dienst bent van Ziggo?

Als dit namelijk het geval is dan begrijp ik de reactie tegen @w.j.b dat hij on topic moet blijven. Als dit niet het geval is dan komt deze reactie richting hem zoals door hem zelf en anderen benoemd heel denigrerend en ‘uit de hoogte als super expert’ over. En dat is juist feitelijk het grote issue rond titels en rankings.


@Dave!  kan goed voor zichzelf opkomen maar ik kan beamen dat hij niet in dienst is bij Ziggo en geen van de andere super experts ook niet..... Dit wil ik wel even duidelijk stellen !

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe dan ook is de link niet geopend naar de definitie van een moderator, de medewerkers van VodafoneZiggo zijn gewoon helpdesk medewerker al staat er dan community moderator.  Een moderator doet letterlijk heel iets anders en hoeft daarom niet specifiek in loondienst bij Ziggo te zijn.

 

Het enige wat mogelijkheden betreft die een moderator nodig heeft is iemand een tijdelijk een ban geven, en topics afsplitsen of samenvoegen.

 

Dat is iets uitgebreider wat ik met mijn reactie naar @Wim C bedoelde.

 

En dan wat de reactie van Dave richting mij betreft, het gaat puur om een gelijk systeem ter voorbeeld. Als dat tegen de forum regels is .........

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Dan is dit duidelijk. Het stond er alleen op een dergelijke manier geschreven dat je het tweeledig op kan vatten en daarom de vraag gesteld voor de duidelijkheid in de richting van iedereen.

 

@Dave! waar @w.j.b en eigenlijk ik ook op doel bij mijn tweede vraag is het antwoord op de volgende reactie van jou.

 

Jij schreef: Je zit op een Ziggo Community en we zijn geen KPN en hoeven ook niet hun werkwijze te weten. Hier geld Ziggo huis regels. Houd het even On Topic

 

Mijn vraag daarover was of het wel verstandig is om als gewone gebruiker op de stoel van een moderator te gaan zitten en een dergelijke reactie te geven. Dit kan dan bij velen weer overkomen als een ‘uit de hoogte super expert opmerking’. En feitelijk draait de hele discussie over titels en rankings over deze onderliggende gedachte bij gebruikers die hierover bedenkingen hebben.

 

Mocht er namelijk sprake zijn van een overtreding van huisregels (wat ik overigens betwijfel) dan is het niet de taak van een super expert maar van een moderator om dit te melden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@VZWatcher  schreef:

 

Mijn vraag daarover was of het wel verstandig is om als gewone gebruiker op de stoel van een moderator te gaan zitten en een dergelijke reactie te geven.


Ik denk dat een ieder kan en mag reageren op iemands bericht; dat is ook beetje het karakter van een forum. En het gebeurt veel vaker dat iemand aan een ander vraagt om bijvoorbeeld on-topic te blijven om verwarring in een topic te voorkomen. Daar is volgens mij helemaal niks mis mee en gelukkig hoeft daar niet elke keer een moderator bij aan te pas te komen. Maar blijkbaar zijn we op een punt gekomen dat als een ‘gewone klant’ iets vindt of vraagt dan is er niks aan de hand, maar als een Expert eenzelfde vraag stelt dan kruipt-ie blijkbaar op de stoel van een moderator?

 

En nu ik het dan toch over de functie van moderator heb: ik ben de functie van ‘hulp-moderator’ bij Ziggo nog niet tegengekomen. Of een moderator part-time of full-time bij Ziggo in dienst is; de functie van Community Moderator blijft volgens mij hetzelfde.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Wim C.  schreef:
Ik denk dat een ieder kan en mag reageren op iemands bericht; dat is ook beetje het karakter van een forum. En het gebeurt veel vaker dat iemand aan een ander vraagt om bijvoorbeeld on-topic te blijven om verwarring in een topic te voorkomen. Daar is volgens mij helemaal niks mis mee en gelukkig hoeft daar niet elke keer een moderator bij aan te pas te komen. Maar blijkbaar zijn we op een punt gekomen dat als een ‘gewone klant’ iets vindt of vraagt dan is er niks aan de hand, maar als een Expert eenzelfde vraag stelt dan kruipt-ie blijkbaar op de stoel van een moderator?

Als iets duidelijk tegen de huisregels ingaat of ontegenzeggelijk off-topic is, dan is er mijns inziens niets mis om als lid van het forum een medelid van het forum daar op te wijzen.

Hier is echter geen sprake "schending van de huisregels" of een "ontegenzeggelijk off-topic" bericht maar eerder van een opmerking die niet in het straatje past van degene die verzoekt on topic te blijven.

Zeg nu zelf, rechtvaardigt de opmerking van @RoWi. de reactie van @Dave!?

Het zijn echter wel dit soort reacties die hebben geleid tot de negatieve sfeer rond de "super experts" (Ziggo) en "superusers" (KPN). @Jarco Kriek heeft daar nog een schepje bovenop gegooid door het begrip "superklant" te introduceren waarbij de suggestie gewekt wordt dat er meerdere soorten klanten zijn en de provider wellicht de éne klant t.o.v. de andere bevoordeelt.

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@Wim C. Helemaal geen probleem mee dat de ene gebruiker de andere gebruiker op iets wijst zoals bijvoorbeeld off topic gaan. Maar als je daar dan expliciet wijst naar de huisregels dan krijgt het toch een andere lading. Dit is mijn inziens toch echt voorbehouden aan een moderator. Maar dat is mijn mening en dat kan voor iedereen verschillend zijn. Het wekt in ieder geval een bepaalde schijn die je beter kan voorkomen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@w.j.b mijn voorgaande reactie had expliciet betrekking op het bericht van VZWatcher. En volgens mij heb ik daar een afdoende antwoord op gegeven. Of uitspraken –van wie dan ook– wèl of niet gerechtvaardigd zijn, daar kun je het volgens mij veel beter met de betrokkenen over hebben.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@VZWatcher  Ik mag het neerzetten en posten omdat we gewoon de Ziggo Community Moderators helpen, maar als hun echt gaan waarschuwen, dat is hun taak. Op Ziggo Community hebben we huisregels en dat hebben andere forums ook en we kunnen ze niet gaan vergelijken met KPN die heeft andere werkwijze. Vandaar ik zei, laten we het even on topic houden. Zeker omdat nu beetje offtopic begint te raken. vandaar.

 

En wist niet dat mijn schrijven niet duidelijk was, zal er zekers even aandenken hoe ik het beter kan brengen als ik weer een antwoord geef, en goed dat je het vermeld, dat waardeer ik zeer zeker.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Wim C.  schreef:

@w.j.b mijn voorgaande reactie had expliciet betrekking op het bericht van VZWatcher. En volgens mij heb ik daar een afdoende antwoord op gegeven. 


Vreemde reactie. @VZWatcher haalt de reactie van @Dave! aan en daarmee reageer jij dus impliciet ook op de reactie van @Dave!. Vandaar mijn opmerking "Zeg nu zelf...".

 


@Wim C.  schreef:

Of uitspraken –van wie dan ook– wèl of niet gerechtvaardigd zijn, daar kun je het volgens mij veel beter met de betrokkenen over hebben.


Dan moet @Dave! wel reageren op mijn vraag aan hem.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@VZWatcher  schreef:

Het wekt in ieder geval een bepaalde schijn die je beter kan voorkomen.


Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik voel mezelf geen haar meer, beter, slimmer en ook niet minder dan ieder ander. Ik geloof wat dit aangaat dat iedereen gelijkwaardig is.

Mocht ik hier of daar een uitglijder maken, dan kun je me daar op aanspreken, zoals je dat bij ieder ander ook zou doen.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Dave!  schreef:

Op Ziggo Community hebben we huisregels en dat hebben andere forums ook en we kunnen ze niet gaan vergelijken met KPN die heeft andere werkwijze. Vandaar ik zei, laten we het even on topic houden. Zeker omdat nu beetje offtopic begint te raken. vandaar.


@Dave!, Twee dingen:

  1. Waar komt het vergelijken van huisregels ineens vandaan? Wie heeft dat ter sprake gebracht?
  2. Wat is er off-topic aan de reactie van @RoWi.?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

1. Antwoord - De Community Huisregels kan je vinden in dit topic De huisregels van de Ziggo Community en is door @Lycke  geschreven in het topic.

 

2. Wat is er off-toppic aan de reactie's van RoWi, dat er teveel naar KPN en andere Forums wordt gekeken, je bent op een Ziggo Community en niet op een ander.

 

Mijn Punt, ik ben je geen verantwoording verplicht, maar als er vragen worden gesteld, dan antwoord ik er op zoals punt met Helpdesk medewerkers, dat zijn de Ziggo Moderators dus niet, want naast de Community hebben ze ook andere werkzaamheden en verplichtingen.

 

Hoop dat dit nu duidelijk is @w.j.b 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Dave!  schreef:

1. Antwoord - De Community Huisregels kan je vinden in dit topic De huisregels van de Ziggo Community en is door @Lycke  geschreven in het topic.


Snap je dan echt niet wat er gevraagd wordt in de context van deze discussie?

Nogmaals: 

  1. Waar komt het vergelijken van huisregels ineens vandaan? Wie heeft dat ter sprake gebracht?

 


@Dave!  schreef:

2. Wat is er off-toppic aan de reactie's van RoWi, dat er teveel naar KPN en andere Forums wordt gekeken, je bent op een Ziggo Community en niet op een ander.


Hoe kan dat nu toch off-topic zijn?

Wil jij niets leren over hoe anderen met dezelfde "problematiek" omgaan? Is Ziggo dan echt zo heilig voor je?

 

 


@Dave!  schreef:

Mijn Punt, ik ben je geen verantwoording verplicht, ... 


Brrrr, weer zo'n opmerking die meer wrevel bewerkstelligt dan dat het bijdraagt aan het gelijkwaardig stellen van de gesprekspartner. Heb je zelf niet door dat je jezelf hiermee "boven" de ander plaatst en dat dat nu net is wat deze hele discussie heeft aangeslingerd?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@w.j.b ik ben er ondertussen achter dat de super expert niet alles mag zeggen.

zie mijn topic war ik geopend heb over het verschil tussen oon expert en een super expert..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Een vriendelijk verzoek aan iedereen om het hier gezellig en on-topic te houden. Volgens mij vindt hier een prima discussie plaats over rollen, lay-out en het nieuwe levelsysteem, waarbij het niet nodig is om persoonlijk te worden.

 

Zie je iets waar je het niet mee eens bent of wat onze aandacht nodig heeft? Rapporteer dan het bericht, dan beoordelen wij de situatie verder.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Alex  schreef:

Volgens mij vindt hier een prima discussie plaats over rollen, lay-out en het nieuwe levelsysteem, waarbij het niet nodig is om persoonlijk te worden.


Er is naar mijn mening ook niemand die persoonlijk wordt.

Ook de laatste opmerking in mijn vorige bericht is niet persoonlijk maar ik gebruik de uitspraak van @Dave! wel om mijn punt t.a.v. rollen en de weerstand daartegen duidelijk te maken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Alles goed en wel maar die reactie richting mij  van @Dave! is verre van helpen van de moderatoren. De mention maakt het voor mij wel persoonlijk.

 

Er was een vraag gesteld over de levels dat is binnen alle community richtlijnen beantwoord. 

 

Ik weet toevallig dat @w.j.b ook op het KPN forum actief is kortom een herkenbaar voorbeeld omdat daar ook rangen worden gebruikt. En meer woorden wil ik hier niet meer aan vuil maken.

 

Dat is door andere lezers al genoeg gedaan.

 

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Even terug naar die rankings en levels. 

 

Wat ik nu niet goed begrijp, is dat @RoWi. wordt gewaardeerd met level 20 en de titel expert heeft. En dat ik andere gebruikers met een lager level de titel super expert zie hebben..

 

Dan is mijn persoonlijke menig: gooi alle levels in de vuilnisbak want dat stelt dus helemaal niks voor. En doe er direct alle titels bij want je ziet hier tot wat voor ongein het allemaal kan leiden. Ik begrijp ook dat uitleg niet zo goed dat je aan een titel zou kunnen zien of iemand kennis heeft of een beginner is. Heb je dus kennis als je lang op dit forum zit? Ik kan mij zo voorstellen dat iemand met echt verstand van zaken gisteren is overgestapt van provider X naar Ziggo en vandaag zijn eerste bericht hier plaatst meer in staat is om gebruikers te helpen dan tien andere willekeurige experts of super experts;

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@VZWatcher dat level heb ik gehaald omdat ik geen leven heb 😝 lekker flink off topic geneuzel en daar likes voor krijgen.

 

Neem de leden met de hoogste levels en de meeste reacties veel daarvan is ook door off topic te gaan. De Super Experts met een lager level dan die van mij blijven meer to the point. 

 

Je noemt inderdaad precies waarom ik de gegeven uitleg over die levels en de rangen waar dit voor in de plaats kwam onzinnig vind.

 

Ik weet dat op bepaalde gebieden @w.j.b die hier toch al level 12 is meer kennis en knowhow heeft dan ik heb.

Uitgelicht topic