Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Nieuw op de Community - Ranks en badges

Wat is er nieuw op de Community? 

Bekijk wat er in december is gewijzigd op de Community. Vlak voordat we het nieuwe jaar ingaan hebben we nog een belangrijke wijziging voor jullie: nieuwe ranks en badges! Bekijk in je profiel welk rank jij nu hebt en welke badges je erbij hebt gekregen of nog kan verdienen. 

 

Badges

We hebben zo'n 60 badges toegevoegd. Als je de Community veel gebruikt, kan het zijn dat je er in één keer een aantal bij hebt gekregen. Denk aan de Aanmeldingen-badge, Likes gegeven-badge of de Verjaardagsbadge. Ga naar [Mijn Profiel] > [Alle badges weergeven]

 

Van ranks naar levels

Voorheen begon je op de Community als Nieuwkomer. Door je mate van activiteit wijzigde je rank naar bijvoorbeeld Ontdekker, Liefhebber of Raadgever. Deze namen kom je nu niet meer tegen op de Community. Vanaf nu zijn de ranks 'levels' geworden. Je begint nog steeds op de Community als Nieuwkomer. Daarna kom je in een Level terecht. Een level geeft aan hoe actief iemand is op de Community. Alles wat je wilt weten over de levels lees je in dit artikel: 

 

< Alles over de levels > 

 

Expert en Super Expert

De ranks Expert en Super Expert hadden voorheen een kroontje achter hun gebruikersnaam. Dit hebben we gewijzigd naar twee nieuwe symbooltjes, zie het voorbeeld hieronder. Het grote verschil met de eerdere ranks is dat een Expert en een Super Expert hier ook een level heeft en niet alleen een Expert of Super Expert is. Ook zij blijven groeien op de Community en kunnen in level stijgen. Bekijk dit voorbeeld hoe dit er uit komt te zien.  

 

Let op: de termen Expert en Supert Expert gaan begin volgend jaar wijzigen.

 

Voorbeeld Expert

Knipsel2.PNG

 

Voorbeeld Super Expert

Knipsel.PNG

 

 

Topicstarter label

Doordat de ranks meer kleur hebben gekregen, is het label voor Topicstarter gewijzigd, zodat deze goed blijft opvallen naast de level en statuslabels. 

 

 

Wat vind jij?

Heb je een vraag of opmerking over deze wijziging? Open dan hier een topic.

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3326Likes

Hi all, 

Bij deze staat er de poll en het topic live waarin je mee kunt denken over de nieuwe namen voor Expert en Super Expert. Je vind het topic hier en de poll aan de rechterkant. 

Marianne
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 1600Reacties
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

We hebben nu een maand de nieuwe ranks op de Community en hier is ontzettend veel feedback opgekomen. Voor ons zijn deze nieuwe ranks nog niet in beton gegoten. Dus vanwege alle goede feedback die we van jullie als betrokken gebruikers van dit platform hebben ontvangen, gaan we dit ranksysteem verder ontwikkelen. Voor nu hebben we als tussenoplossing de keuze gemaakt om de kleuren van de levels terug te dringen vanaf aankomende maandag. We gaan dit binnenkort weer aanpassen, maar we hebben gemerkt dat veel gebruikers zich ergeren aan de kleuren en dat dit afleidt van het daadwerkelijke topic. Dus vanaf aankomende maandag gaan de kleuren op grijs. 

246 Reacties 246
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Marianne 

Dank je was net wat aan typen komt me foto voorbij met nieuwe Level 😂

even schrikken, maar ziet wel grappig uit.

 

Vooral die raket Schermafbeelding 2022-12-20 om 14.24.01.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Screenshot_20221220-141916~2.png

 Hoe en waar kunnen we de weergave van die  levels uitzetten?

Ik hoef dat niet te zien, sterker nog ik wil dat niet eens zien.

 

Stop gewoon met die onzin, door veel of topic te gaan levelt men zeer snel op. Dat zal toch niet het doel van die levels zijn.

 

Ps. Ik zie net dat ik voor deze vraag een nieuw topic had moeten starten.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

**** Aangepast*** topic is gelezen

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Dave!  Nu moet ik zeker voor jouw in de houding springen en salueren, want ik ben 9 rangen lager 😂 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Buurman  kan er wel op in gaan, maar vind dat je beter naar de expertise kan kijken dan naar de levels. iemand met level 11 kan net zoveel weten als iemand met level 19 zoals mij. Is net hoeveel je actief bent en sinds wanneer, ben al sinds 2014 actief en ook toen waren er verschillende level, van beginner Guru en heb toen in 2017 Member van de maand en kreeg ik een uitje naar Guus Meeuwis voor 4 personen VIP er is sindsdien veel veranderd en er zal nog steeds meer blijven veranderen, de één wil het niet en de ander heeft er geen probleem mee. Gaat er voor mij om wie je bent en dat je lekker je weg kan blijven vinden op de Community.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. "Stop gewoon met die onzin, door veel of topic te gaan levelt men zeer snel op. Dat zal toch niet het doel van die levels zijn."

 

@RoWi. Zo werkt dat dus niet: Alles wat je wilt weten over de levels - Ziggo Community

 

Hoe kan ik sneller stijgen in level?

Hoe actiever je bent, hoe sneller je stijgt. Maar wat de exacte vereisten zijn om een level te stijgen, houden we onder de pet. Zo houden we het systeem een beetje mysterieus en zijn de rangen ook oprecht verdiend. Hiermee voorkomen we dat iemand zich eenvoudig omhoog kan gamen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Beter kan ik het niet verwoorden als @Bert 👍🏻😉

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Je hoeft niet alles zo serieus te benaderen en uit te leggen @Dave!  het was maar een joke. 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Buurman  daarom ging ik er niet op zei ik alleen hoe ik er naar kijk, 😉 en nu Saluut Kniel 😂 grapje ik ga toch zo plat (me bed weer in ik ben nog steeds Corona aan het bevechten, dus Shoot Me 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het blijft onzin, uiteraard had ik dat stukje gelezen, het kan nog zo mooi worden omschreven het blijft toch echt het aantal reacties en de like's naast de als antwoord gekozen reacties meer opties zijn er niet om dat level te bepalen.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Maar ik mag toch aannemen dat een Gekozen antwoord veel zwaarder meetelt in het level dan een Like. Anders is het een systeem van niks.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ik geef er niet om en kijk er ook niet naar.

Want wat is de definitie van een Super Expert of Expert? Iemand die van alles weet bestaat niet.

Je kan een SE of E zijn in een bepaald gebied, maar dat zie je er niet in terug.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

De termen gaan verdwijnen begin volgend jaar, maar als je het wilt weten:

Alles over de Super Experts - Ziggo Community

Alles over de Experts - Ziggo Community

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MaxH  schreef:

Maar ik mag toch aannemen dat een Gekozen antwoord veel zwaarder meetelt in het level dan een Like. Anders is het een systeem van niks.


@RoWi. @MaxH Het aantal reacties en likes doen niet veel voor het level 😂

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Dan klopt dit niet. Lees dit maar eens door.

 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Marianne Dacht ik toch dat de community er was/is voor het helpen van de leden onderling.

Door het geven van allerlei waarderingen en badges wordt het toch een soort van podium voor mensen met een grote geldingsdrang en schiet je m.i. het doel voorbij (het helpen van elkaar).

Graag de mogelijkheid bieden voor het kunnen uitschakelen van de badges

 

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Zo gaat een Super Expert er dan uit zien waarschijnlijk

 

763.jpg

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

@Marianne zoals je nu al kunt lezen is er al veel onvrede over de kleuren en types die jullie in het leven hebben geroepen.

Het vreemde vind ik dan ook nog dat @Bert geprezen wordt om zijn duidelijke uitleg, terwijl dat uit de publicatie van het forum komt.

Ben ik nu de expert omdat ik het forum lees of wat.....

Ook voor mij is deze informatie volledig overbodig.

Zou een nieuwe gebruiker van dit forum er voordeel mee hebben aan deze plaatjes en levels.

Zou level 20 eerder voor vol worden genomen dan een ziggo logo.
Mijn idee gewoon weghalen deze overbodig informatie, iedereen blij.

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ze zijn stilletjes gewoon op zoek naar goed nieuw personeel / Bestuur.

Binnenkort word Bert een setje Global Liberty aandelen aangeboden en verkozen tot CEO.

En dan bleek dat de opzet al die tijd :-E

Kunnen we wel zeggen dat we Bert nog kenden toen hij nog gewoon community lid was.

 

Uitgelicht topic