Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1490Posts
  • 129Oplossingen
  • 1310Likes

Nieuw op de Community - Openbaar/besloten melding en zoekbalk

Op 11 november heeft de Community weer een update gehad. Sindsdien zie je in de topics en forumboards een melding aan de zijkant staan: 'Openbaar' of 'Besloten'.

Marianne_0-1636728115116.pngMarianne_1-1636728132528.png

Op de Community zijn de meeste pagina's voor iedereen toegankelijk. Er zijn ook besloten omgevingen waar maar een kleine groep leden toegang tot heeft. Denk bijvoorbeeld aan de besloten producttestgroepen, het Super Expert Forumboard en de Kennisbank Groep waarin we met een aantal actieve leden samenwerken. 

Om te voorkomen dat privacy- en bedrijfsgevoelige informatie gedeeld wordt in een openbaar gedeelte van de Community, zijn de 2 labels 'Openbaar' en 'Besloten' in het leven geroepen. Het is om je je er aan te herinneren of je je in een publiek of besloten gedeelte begeeft. Je krijgt de melding ook te zien bij het openen van een nieuw topic: Let op! Je plaatst dit openbaar. 

Specifieker zoeken

De zoekbalk heeft ook een upgrade gehad. Gebruik je de community via een computer (en dus niet via je telefoon) dan kan je nu ook zoeken binnen een categorie. Dit is handig bij de categorie Support of de Kennisgids. De zoekbalk geeft nu een menu waarin je kan kiezen of je voor de hele community of alleen voor die categorie informatie wilt zoeken. 

Untitled-1-01.jpg

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19810Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

@Marianne 

Openbaar is goed en zichtbaar maar mensen die minder zicht hebben is het misschien een kleurtje Groen en Witte letters of gewoon Openbaar Neerzetten in het vlak.

Of iets groter maken dat ie wat beter zichtbaar is voor mensen met wat minder zicht.

Zijn opties, misschien is het wat om voor te brainstormen,😊

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8681Posts
  • 548Oplossingen
  • 2075Likes

als ik binnen een besloten testgroep op forum druk gaat die naar een overzicht nog steeds binnen het besloten deel dan zie ik recht bovenin Forumboard opties als ik daar op klik zie ik “Een vriend uitnodigen”

dat lijkt mijn niet de bedoeling

D23C2ABB-C87B-4DBC-9BCC-E8C20C6788AB.jpeg

 wat mijn betreft geen ernstige bug zodra je een vriend uitnodigd krijgt die een link naar de community zelf niet de link naar het besloten deel. natuurlijk wel verwarrend  

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3162Posts
  • 72Oplossingen
  • 2004Likes

o.a. @anoniemforum 

Op andere plaatsen in het besloten deel vind ik ook de functie naar een vriend e-mailen.

AoxoMoxoA_0-1653523187157.png

Na invullen van e-mailadres komt er een gelukt in beeld.

AoxoMoxoA_1-1653523343959.png

Vervolgens krijgt 'mijn vriend' deze mail.

AoxoMoxoA_2-1653523417841.png

'mijn vriend' heeft geen toegang, dus de schade zal wel meevallen.

Bij het uitnodigen van een vriend (voorbeeld @anoniemforum), wordt ook om het e-mailadres gevraagd, de tekst van het resulterende mailtje is weliswaar iets anders, maar nog steeds geldt dan dat als je geen toegang hebt, dat je dan geen 'besloten' informatie krijgt.

AoxoMoxoA_3-1653523752175.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic