Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1617Posts
  • 139Oplossingen
  • 1942Likes

Nieuw op de Community - Laatste reactie, polls en persoonlijke homepagina

In de maand juli zijn er weer een paar updates geweest op de Community. De belangrijkste en grootse wijzigingen zetten we voor jou op een rijtje. We geven ook een vooruitblik waar ons team nu mee bezig is.


Tip: Deze update is niet periodiek. Abonneer je daarom op het label Community verbeteringen (opent op nieuw tabblad). Zo ontvang je automatisch een notificatie wanneer we iets nieuws hebben gelanceerd.

 

Ga naar laatste reactie

Op veler verzoek is het topic overzicht uitgebreid. Je kan nu direct door naar de laatste reactie in het topic. De tijd en gebruikersnaam van de reactie staan er ook bij vermeld. Bekijk hier een voorbeeld:

Laatste reactie vrijdag door Cool1946 >

 

Laatste reactie.jpg

Voorbeeld in topic overzicht Over de Community

 

 

🔔 Persoonlijke melding op homepagina 

Vanaf nu kom je sneller bij je laatste activiteit uit vanaf de homepagina. Wanneer je bent ingelogd, zie je in de header je laatste notificaties. Zo kom je direct uit bij de topics en artikelen waarin jij bent betrokken. Je ziet dus direct een melding wanneer iemand heeft gereageerd of jou heeft gementiond met de titel van het topic of artikel. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:

 

 

Header notificatie.jpg

Voorbeeld melding homepagina

 

 

📢 Updates bij artikelen in Ziggo Updates en Tips van Ziggo

Het komt voor dat we belangrijke informatie bovenin een artikel willen laten zien. In de artikelen van Ziggo Updates en Tips van Ziggo kan je vanaf nu onderstaande meldingen tegenkomen. 

Untitled-1-01.jpg

Voorbeeld melding in Next Mini artikel 

 

🗣 Polls inzetten

Vanaf nu kan je ook polls tegenkomen op de Community. Deze ga je in eerste instantie terugzien in de besloten testgroepen. Zo kan er makkelijk om feedback worden gevraagd en hoef je niet naar een aparte enquête om feedback te geven. We gaan de polls ook gebruiken in de Offtopic categorie en andere categorieën in Support. Weet jij een goede (meerkeuze-)vraag die je eens aan Community bezoekers wilt stellen? Dit mag dus ook lekker offtopic zijn. 

 

 

Wat is er nog meer aangepast?

  • Responsive bewegen bij mobiel scrollen
  • Versimpelde registratie pagina
  • Melding aangepast bij geen toegang tot besloten groep

 

🚀 Waar gaat het Community Development team de komende tijd mee bezig? 

  • Koppelen van de feedback vraag met interne systemen zodat we meldingen krijgen bij uitschieters
  • Nieuwe ranks, nieuwe badges
  • Community Testpanel algemene besloten groep verbeteren
  • Producttesten categorie verbeteren en artikelen toevoegen met meer informatie

 

❤️ Laat weten wat je er van vindt! We lezen hier graag jullie ervaringen met de topic voortgangsbalk. Heb je andere feedback voor ons? Stel dan je vraag in het forum 'Over de Community'.

 

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
CreativeS

Level 13
  • 858Posts
  • 16Oplossingen
  • 181Likes

Nu nog je eventuele 'badges' en 'titels' uit kunnen schakelen? De weergave hiervan? Zou wel lekker zijn. Ik kuch ook net zo goed zonder badges 🙂

Pineapple

Level 16
  • 1960Posts
  • 190Oplossingen
  • 803Likes

Mooi overzicht. Waar ik het meest verheugd over ben én waar ik zelfs een topic over heb geopend is;

Ga naar laatste reactie

Op veler verzoek is het topic overzicht uitgebreid. Je kan nu direct door naar de laatste reactie in het topic. De tijd en gebruikersnaam van de reactie staan er ook bij vermeld.

 

Het heeft het scrollen meer dan verminderd en dat in positieve zin. Bedankt 🤗