We hebben de afgelopen tijd gewerkt aan een update voor de editor waarmee je berichten en topics schrijft. De editor ziet er voor desktop en mobiele bezoekers iets anders uit. Dit heeft alles met de beschikbare schermruimte te maken op verschillende apparaten.
Onze regelmatig terugkerende Community leden hebben duidelijke feedback op de editor aan ons doorgegeven. Daar zijn we (eindelijk) mee aan de slag gegaan!
Deze specifieke wensen zijn gerealiseerd
Dit is ook verbeterd
Puzzel
Om dit allemaal te realiseren hebben wij de indeling-puzzel opnieuw gelegd. Het aantal menu opties is vereenvoudigd en er is een meer logische volgorde samengesteld. Om dat te bereiken hebben we met verschillende groepen gebruikers 'meegekeken' welke opties flink gebruikt worden, maar ook welke opties in de praktijk weinig gebruikt werden. Ook hebben we een aantal menu opties aangewezen die alleen op grotere schermen te zien zijn.
We hebben ook knopen moeten doorhakken. We hebben namelijk de lettertype grootte en kleur uit de opties gehaald. Dit komt de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede, maar zal door een enkeling zeker gemist worden. In dit geval hebben we het belang van de lezers zwaarder laten wegen.
Dit is zijn de nieuwe menu opties op mobiele devices:
Dit is zijn de nieuwe menu opties op laptops en desktops:
De macro's optie is alleen zichtbaar wanneer je in jouw macro instellingen vaste stukjes tekst hebt ingevoerd.
Zoals altijd, laat hieronder jouw mening over deze veranderingen achter.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hartelijk dank voor de samenvatting @Anne H 😊
“De keuze over kleur blijft zo. Wil je iets benadrukken dan zijn er altijd andere mogelijkheden. De slimme HTML-er kan nog steeds kleur toepassen.”
Via HTML? Een erg gebruiksvriendelijke oplossing.
Goed bezig! 👍🏻
jammer dat de kleuren niet terug komen. geef mij dan even een handleiding hoe ik het in html kan kleuren.
ik ben geen programmeur of website bouwer dus hulp is welkom.
@Wim C. schreef:“De keuze over kleur blijft zo. Wil je iets benadrukken dan zijn er altijd andere mogelijkheden. De slimme HTML-er kan nog steeds kleur toepassen.”
Via HTML? Een erg gebruiksvriendelijke oplossing.
Goed bezig! 👍🏻
Het is duidelijk. Als er geen reden was om die optie te verwijderen, dan was die vast-en-zeker blijven staan. Ziggo doet niets als het niet beslist nodig is, want iedere aanpassing kosten geld.
Ik denk dat Ziggo kleuren en grotere letters wil voorkomen, omdat deze b.v. vaak voor Ziggo negatief gebruikt worden. De reden dat "...slechtzienden die speciale screen readers of voorlees mogelijkheden gebruiken niets hebben aan kleurtjes..." is m.i. meer een gezochte reden, dan de werkelijke !
@Anne H schreef:
[...KNIP...]
- Het verdwijnen van de 'openen op nieuw tabblad' optie is een onverwacht bijverschijnsel. We gaan onze vrienden van Khoros vragen dit te herstellen. Onze schrijvers van artikelen in Tips voor Ziggo en Ziggo Updates hebben deze opties ook nodig. [...KNIP...]
@Anne H ,
Afgezien dat ik me door deze verrassende functiebeperkingen erg beperkt gaan voelen bij het reageren op deze community, reageer ik op bovenstaande.
Bij het aangeven van 'doel' bij een link, bevat de lijst slechts een willekeurig doel. Bij mij is dat altijd op de 'Huidige pagina'.
Met de discussie hier en deze hinderlijke fout lijkt het me geen slecht idee om deze aanpassing van de teksteditor voorlopig even terug te draaien.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat er eindelijk eens wat aan aan die editor gebeurt, maar niet op deze manier.
is | dit | in | kleur |
nee | ik | weet | niet |
hoe | dat | zou | moeten |
graag | hulp | aub | Bedankt |
💩
@puppie schreef:jammer dat de kleuren niet terug komen. geef mij dan even een handleiding hoe ik het in html kan kleuren.
ik ben geen programmeur of website bouwer dus hulp is welkom.
code12
@puppie schreef:
jammer dat de kleuren niet terug komen. geef mij dan even een handleiding hoe ik het in html kan kleuren. ik ben geen programmeur of website bouwer dus hulp is welkom.
Maak je tekst en klik dan op de HTML-Knop, waarna je de codes kan plakken in je tekst. Vergeet na het aanpassen niet op 'OK' te klikken, anders zijn alle wijzigingen weg.
HTML School, HTML code voor open in nieuwe tab : <a href="volledige Url van de betreffende webpagina" target=_blank >Zichtbare tekst van hyperlink</a>
HTML kleurcodes.
Goedemorgen @Anne H .
Je vroeg om voorbeelden mbt emoji.
Mobiel Samsung A72 (dus Android.
Vanuit Mijn Ziggo app naar de community.
Als ik op het "emojiknopje" klik verschijnen een fractie van een seconde de emoji's om daarna direct weer te verdwijnen. Tekort om te kunnen gebruiken.
Echter, als ik aan het typen ben en de cursor zie knipperen in het tekstveld en dan op de "emojiknop" klik, blijft het veld wel staan. Ik kan dan van boven naar beneden scrollen om alles te bekijken. Ook kan ik een zoekterm typen (alleen Nederlands, geen Engels zoals ik van andere apps gewend ben).
Wat niet kan, is op een van de tabbladen klikken (om sneller bij de groep emojis uit te komen zonder een lange lijst door te scrollen). Dan verdwijnen alle emojis en is ook de knipperende cursus verdwenen.
Verder:
Ook ik vind het jammer dat de kleurtjes weg zijn. Ik gebruikte ze zelf niet (op mobiel teveel gedoe in dat priegelhokje) maar in een aantal gevallen vond ik teksten met instructies wel duidelijker worden.
Vet en cursief helpen ook wel maar worden makkelijker gemist. Onderstrepen zou dan nog een optie zijn, maar ook die is er niet.
Afbeelding toevoegen en bijlagen toevoegen kan ik nog steeds niet. Dat werkt alleen als ik de community benader buiten de mijn ziggo app om.
Hieronder volgt zo goed als kwaad een overzicht met welke functies er verdwenen zijn door de drie puntjes weg te halen.
De drie puntjes gaven toegang tot een extra werkbalk. Een extra werkbalk waar je de minder vaak gebruikte functies kunt herbergen
In totaal gaat het om zo'n vijftien knoppen, die makkelijk in een tweede werkbalk geplaatst hadden kunnen worden.
"We hebben ook knopen moeten doorhakken. We hebben namelijk de lettertype grootte en kleur uit de opties gehaald. Dit komt de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede, maar zal door een enkeling zeker gemist worden. In dit geval hebben we het belang van de lezers zwaarder laten wegen."
Mij is echter niet duidelijk waarom er knopen doorgehakt moesten worden. Op een desktop kan ik met <ctrl><U> het woord 'moesten' nog onderstrepen, maar op een Android- of iOS-device zou ik beslist niet weten hoe.
Graag zie ik links naar voorbeelden van zinnige topics, die eigenlijk onleesbaar zijn geworden door onjuist gebruik van de nu verwijderde functies. Ik wil wel begrijpen waarom dit een nuttige aanpassing is, maar het wil maar niet bij me binnenkomen.
Vooralsnog voelt dit als betutteling en ik voel me er minder bij horen.
Dit is mijn bijdrage aan onze jullie community
@Bert schreef:
Als je een link kopieert, dan staat die standaard op "Openen in een nieuwe pagina", zoals hieronder.
Nieuw op de Community - De vernieuwde editor - Ziggo Community
@Pasi Vreemd, nu lukt het niet meer om hier een link te kopiëren met - Openen in een nieuwe pagina- zoals gisteren.
@puppie dit is er ingezet en besloten door de Moderators die er over gaan.
Voor de kleuren is andere optie,
maar voor Link in andere pagina is wel behoorlijk veel gebruikt item voor mij gezegd, ik kan niet voor @Bert praten wat hij er van vind.
Anders blijf je heen en weer vooruit en terug, dat is vrij lastig, ja Copy/Paste Link wordt het dan, maar ik gebruik andere pagina 99% omdat dit gewoon beter leesbaar is voor de klant en handiger, als dat je op de pagina van de link blijft.
@AoxoMoxoA schreef:
Mij is echter niet duidelijk waarom er knopen doorgehakt moesten worden.
Edit: Blijkbaar heb ik in mijn tekst een verkeerde paragraaf geselecteerd 😳 en kan ik dit niet meer ongedaan maken. Het is in elk geval lekker leesbaar, toch?
en nu nog in kleur dan wordt het nog beter leesbaar.
Ik weet niet meer wie de wijzigingen bedenkt bij Ziggo. Er lijkt een groter plan te zijn wat niet aan de Moderatoren gemeld wordt. Die kunnen het kromme proberen recht te praten maar ondertussen komt er wel een weerstand bij mij om er nog tijd in te stoppen als het steeds moeilijker wordt en bepaalde functies simpelweg verdwijnen zonder enige rondvraag/poll van degene die het gebruiken.
Dit zal ook wel voorzien zijn door de bedenkers. Maar er is een grens. En die is dicht bij.
@bloemen64 schreef:Ik weet niet meer wie de wijzigingen bedenkt bij Ziggo. Er lijkt een groter plan te zijn wat niet aan de Moderatoren gemeld wordt. Die kunnen het kromme proberen recht te praten maar ondertussen komt er wel een weerstand bij mij om er nog tijd in te stoppen als het steeds moeilijker wordt en bepaalde functies simpelweg verdwijnen zonder enige rondvraag/poll van degene die het gebruiken.
Dit zal ook wel voorzien zijn door de bedenkers. Maar er is een grens. En die is dicht bij.
Inderdaad, ik kan het niet beter zeggen !
Misschien dan toch nog een toevoeging 😇 : Het vreemde is, dat dit alles is begonnen omdat er in de mobiele editor te weinig opties zat. I.p.v. opties toe te voegen, heeft Ziggo gewoon veel opties weg gehaald, waarbij het inderdaad ook opvalt dat dit misschien gedaan is, omdat het Ziggo zelf beter uitkomt ( vriendelijk gezegd ) dat die functies er niet meer zijn.
Tja ... Ziggo hè ... beter kunnen we het niet maken, duurder wel !
Eerlijk te zijn, ik heb nooit problemen gehad met mijn mobiel gebruik. Dat wat erin zat, zat erin en wat ik niet kon gebruiken, pech. Zelf denk ik ook dat het Ziggo beter uitkomt om dingen aan te passen, niet de klant. Je kan het tenslotte niet voor iedereen goed doen want dan heb je alleen een schermpje met functies en niet de mogelijkheid om iets in te vullen 😂🤣.
Wat mij nu wel opvalt, wat Bert ook al heeft aangegeven, ik kan mijn link niet meer laten openen in een nieuwe pagina. Dat is niet handig, of slim. Waarom is deze optie eruit gehaald? Er zijn zoveel mensen met wensen, alleen had ik deze niet aangepast (als ik iets persoonlijks mag zeggen).
energieboy, dit is een klanten forum. Dus je praat(typt) altijd persoonlijk.
Of de team leden worden anders gezien door ziggo.
Maar een editor is het belangrijkste van een forum, dat begrijpt men bij ziggo nog niet.
Dat zijn techneuten (kuch) en hebben niks met gebruikers/klanten te maken.
Al met al de verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Dat begrijp ik wel hoor, ik moet alleen nog even wennen aan het fijt dat ik geen T.E.A.M. lid meer ben van VodafoneZiggo. Daarom zei ik ook dat ik dit op persoonlijke titel schreef. Als ik nu even nadenk kan ik zeggen dat ik eigenlijk altijd op persoonlijke titel schreef, want ik schreef nooit vanuit Ziggo, omdat ze dat graag willen. In mijn ervaring heb ik nooit het idee gehad dat Ziggo mij anders behandelde dan andere klanten.
Maar nu terug naar de topic, het is niet meer mijn editor. Nu zal ik toch niet meer zoveel online zijn want ik ben geen klant meer bij VodafoneZiggo. 👋
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.