We hebben de afgelopen tijd gewerkt aan een update voor de editor waarmee je berichten en topics schrijft. De editor ziet er voor desktop en mobiele bezoekers iets anders uit. Dit heeft alles met de beschikbare schermruimte te maken op verschillende apparaten.
Onze regelmatig terugkerende Community leden hebben duidelijke feedback op de editor aan ons doorgegeven. Daar zijn we (eindelijk) mee aan de slag gegaan!
Deze specifieke wensen zijn gerealiseerd
Dit is ook verbeterd
Puzzel
Om dit allemaal te realiseren hebben wij de indeling-puzzel opnieuw gelegd. Het aantal menu opties is vereenvoudigd en er is een meer logische volgorde samengesteld. Om dat te bereiken hebben we met verschillende groepen gebruikers 'meegekeken' welke opties flink gebruikt worden, maar ook welke opties in de praktijk weinig gebruikt werden. Ook hebben we een aantal menu opties aangewezen die alleen op grotere schermen te zien zijn.
We hebben ook knopen moeten doorhakken. We hebben namelijk de lettertype grootte en kleur uit de opties gehaald. Dit komt de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede, maar zal door een enkeling zeker gemist worden. In dit geval hebben we het belang van de lezers zwaarder laten wegen.
Dit is zijn de nieuwe menu opties op mobiele devices:
Dit is zijn de nieuwe menu opties op laptops en desktops:
De macro's optie is alleen zichtbaar wanneer je in jouw macro instellingen vaste stukjes tekst hebt ingevoerd.
Zoals altijd, laat hieronder jouw mening over deze veranderingen achter.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goed bezig @Anne H 🤗
Aanpassen van kleur ga ik missen, ik vond het wel handig om sommige quotes (zeker van moderators) een kleurtje te geven.
Dus de letterkleur is er niet meer en ook de letter groote is weg.
Kleur weg is jammer.
Groote weg is oke.
Het woord macro is bij mij niet zichtbaar.
Wel een knop html.☹️
Blijkbaar was het hoogst noodzakelijk om deze menu-opties te amputeren en eigenlijk baal ik daar stevig van.
Waarom het gevarendriehoekje het dan wèl heeft overleefd?
Gezien vanuit een smartphone in portret stand is dit wel goed. Echter de noodzaak van de bullet points ontgaat mij persoonlijk.
Bij een tablet in landscape mis ik de kleur optie de lettertype optie was mij altijd al een raadsel.
Naar mijn idee werd de kleur optie toch best veel gebruikt. Het blijft uiteraard lastig om het alle gebruikers naar wens te maken, zeker op uiteenlopende toestellen.
Het klinkt voor mij positief omdat de editor op mijn mobiel er op vooruit gaat. Zeker het kunnen quoten miste ik.
Kleurtjes zijn leuk als ze afentoe gebruikt worden. Anders wordt het snel een kermis.
Waarom een functie, die al langere tijd mist, tot gevolg heeft dat een bestaande andere functie moet verdwijnen snap ik echter niet.
Dat lijkt zo te moeten gaan.
Tja, het is natuurlijk moeilijk iedereen tevreden te stellen.
Gelukkig is de "Quote" optie op de smartphone eindelijk beschikbaar en zo kan men eenvoudig duidelijk maken op wie men reageert en/of op welke regel/onderdeel van een tekst men reageert.
Ook fijn is dat het standaard aantal regels in de editor is verhoogd. Want wil men e.e.a. goed/duidelijk opschrijven, dan zijn 3 regel natuurlijk veel te weinig en dus moe(s)t bijna iedereen handmatig het tekstvak vergroten.
Maar waarom de letter- grote en kleur in de desktop-editor verdwenen zijn, dan snap ik echt niet. Er is daarvoor namelijk ruimte genoeg. Als werkelijke reden, denk ik dat Ziggo niet wil dat klanten m.b.v. kleuren een woord/zin markeren als belangrijk.
Overigens waarom die gevarendriehoek ( spoilertag ) wel is gebleven is mij een raadsel. Ook de 'Insert/Edit code sample' is tot mijn verbazing gebleven. Beide laatste opties worden nooit/zelden gebruikt, omdat de editor zonder die functie genoeg andere opties daarvoor heeft.
Samengevat : eindelijk wordt de editor verbeterd ! Maar bij sommige aanpassing ( verwijderde opties ) frons ik m'n wenkbrauwen en denk dat er meer achter zit dan alleen het aanpassen van de editor t.b.v. de werking.
Helaas is ook de hyperlink optie aangepast. Want ik mis de "Openen in een nieuwe pagina", wat vaak handig is voor b.v. extra informatie, terwijl de hoofd pagina behouden/open blijft.
Nu zal men, wil men die extra info direct lezen ( en zo het verband van de tekst behouden ), na het lezen daarvan handmatig terug moeten naar het 'hoofd document' om daar verder te lezen.
Ik zal een HTML macro moeten aanmaken en zo kleur/font & pallet weer toevoegen, want dát vind ik wel een belangrijke optie : Dan moet het dus zo maar.
@Pasi schreef:Tja, het is natuurlijk moeilijk iedereen tevreden te stellen.
Overigens waarom die gevarendriehoek wel is gebleven is mij een raadsel, want werkelijk niemand gebruikte die optie.
En werd die gevarendriehoek eens een enkele maal wel gebruikt vond/vind ik het vaak alleen maar onnodig en verwarrend.
als ik op mobiel op de emojii knop druk komt er heel kort een menu met alle opties smileys e.d en die is daarna gelijk weg
@MR_CHIP schreef:als ik op mobiel op de emojii knop druk komt er heel kort een menu met alle opties smileys e.d en die is daarna gelijk weg
Dat was voorheen op een tablet ook al zo. Super irritant daarom dat ik hoe dan ook standaard de emoticons van mijn toetsenbord gebruikte.
@Garihd schreef:
@MR_CHIP schreef:als ik op mobiel op de emojii knop druk komt er heel kort een menu met alle opties smileys e.d en die is daarna gelijk weg
Dat was voorheen op een tablet ook al zo. Super irritant daarom dat ik hoe dan ook standaard de emoticons van mijn toetsenbord gebruikte.
alleen is daarmee het probleem dat emoji via die weg vaak niet door Khoros worden ondersteunt
maar ben blij dat er in ieder geval aan gewerkt wordt ... eindelijk 😛
Als je een link kopieert, dan staat die standaard op "Openen in een nieuwe pagina", zoals hieronder.
Nieuw op de Community - De vernieuwde editor - Ziggo Community
@MR_CHIP schreef:
als ik op mobiel op de emojii knop druk komt er heel kort een menu met alle opties smileys e.d en die is daarna gelijk weg
@MR_CHIP quoten werkt op mobiel. Zie hierboven. En inderdaad de smileys zijn even onder in beeld en dan weg.
😉😉😉😉
Waarom die functie er in zit weet ik niet. Die functie zit al op mijn toetsenbord. En die werkt gewoon.
@bloemen64 schreef:
@MR_CHIP quoten werkt op mobiel. Zie hierboven. En inderdaad de smileys zijn even onder in beeld en dan weg.
😉😉😉😉
Waarom die functie er in zit weet ik niet. Die functie zit al op mijn toetsenbord. En die werkt gewoon.
jaaa dat is nog de meest geliefde functie eindelijk op mobiel / mobiele editor
eindelijk
heeft "effe" geduurd
Ik sta er niet verbaasd van te kijken, dit zat eraan te komen.
Vind prima zoals het is, en de kleur je kan tekst selecteren met de B en anders is het gewoon de back to basic.
Mensen die van kleurtjes houden kunnen weer aan de tekentafel.
Maakt mij niet zoveel uit, als we maar kunnen communiceren met elkaar in de topic's.
@Bert schreef:Als je een link kopieert, dan staat die standaard op "Openen in een nieuwe pagina", zoals hieronder.
Nieuw op de Community - De vernieuwde editor - Ziggo Community
Hmmm, bij mij dus niet.
test
Ik type mijn tekst, klik op "Hyperlink invoegen/bewerken", plak daarin de url er in, type de linktext in en klik op "Oke".
Als ik op "Hyperlink invoegen/bewerken" klik dan zie ik dit :
En meer opties zijn er niet !
Als ik bij Bert op de link klik wordt er inderdaad een nieuw venster geopend. De link in het bericht van Pasi doet dit niet, dan moet ik rechtsklikken en kiezen voor openen op tabblad in groep.
https://community.ziggo.nl/t5/Over-de-Community/bd-p/OverDeCommunity
Als ik zoals deze een link direct plak opent deze wel in een nieuw scherm.
Bij gebruik van het link icoon niet. En dat is vervelend ik wil het topic waar ik ben wel open houden!!! Dus geen extra handeling om een pagina in een nieuw venster te openen.
Hi, dank voor de reaties. Ik heb het tabblad nog open met het topic dus reageer ik even snel op de wijzigingen. Binnenkort houdt een een mod weer hier de wacht 😊
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.