We hebben de afgelopen tijd gewerkt aan een update voor de editor waarmee je berichten en topics schrijft. De editor ziet er voor desktop en mobiele bezoekers iets anders uit. Dit heeft alles met de beschikbare schermruimte te maken op verschillende apparaten.
Onze regelmatig terugkerende Community leden hebben duidelijke feedback op de editor aan ons doorgegeven. Daar zijn we (eindelijk) mee aan de slag gegaan!
Deze specifieke wensen zijn gerealiseerd
Dit is ook verbeterd
Puzzel
Om dit allemaal te realiseren hebben wij de indeling-puzzel opnieuw gelegd. Het aantal menu opties is vereenvoudigd en er is een meer logische volgorde samengesteld. Om dat te bereiken hebben we met verschillende groepen gebruikers 'meegekeken' welke opties flink gebruikt worden, maar ook welke opties in de praktijk weinig gebruikt werden. Ook hebben we een aantal menu opties aangewezen die alleen op grotere schermen te zien zijn.
We hebben ook knopen moeten doorhakken. We hebben namelijk de lettertype grootte en kleur uit de opties gehaald. Dit komt de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede, maar zal door een enkeling zeker gemist worden. In dit geval hebben we het belang van de lezers zwaarder laten wegen.
Dit is zijn de nieuwe menu opties op mobiele devices:
Dit is zijn de nieuwe menu opties op laptops en desktops:
De macro's optie is alleen zichtbaar wanneer je in jouw macro instellingen vaste stukjes tekst hebt ingevoerd.
Zoals altijd, laat hieronder jouw mening over deze veranderingen achter.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@EnergieBoy schreef:Dat begrijp ik wel hoor, ik moet alleen nog even wennen aan het fijt dat ik geen T.E.A.M. lid meer ben van VodafoneZiggo. Daarom zei ik ook dat ik dit op persoonlijke titel schreef. Als ik nu even nadenk kan ik zeggen dat ik eigenlijk altijd op persoonlijke titel schreef, want ik schreef nooit vanuit Ziggo, omdat ze dat graag willen. In mijn ervaring heb ik nooit het idee gehad dat Ziggo mij anders behandelde dan andere klanten.
Maar nu terug naar de topic, het is niet meer mijn editor. Nu zal ik toch niet meer zoveel online zijn want ik ben geen klant meer bij VodafoneZiggo. 👋
Tja, die editor. Ik merk zelfs dat ik moet wennen dat b.v. de quote knop verschoven is. Zo zie je maar, dat e.e.a. toch gauw 'standaard' wordt.
"...want ik schreef nooit vanuit Ziggo, omdat ze dat graag willen...".
Wil Ziggo nu wel of niet dat Team leden vanuit Ziggo schrijven ? Ik zou juist verwachten dat Ziggo dat niet wil, juist omdat Team leden geheel geen officiële en legale binding hebben met Ziggo. Team leden kunnen in feite van alles beloven, maar dat hoeft Ziggo niet te doen. Dit in tegenstelling tot wat Ziggo mods zegen/schrijven/beloven.
@puppie vergeet niet dat Khoros de maker is van dit systeem. Als er al een vreemde keuze is gemaakt dan ligt dat bij degene die hebben besloten om van systeem te wisselen. En dat zit vrij hoog in de keten want alle providers onder de Liberty Global vlag gebruiken Khoros als forum software. Naar VodafoneZiggo wijzen is niet helemaal terecht. Die moeten ook roeien met de riemen die ze hebben.
Een paar jaar terug bij de wisseling naar Khoros moest daar flink aan worden gewend.
Off topic las ik dat nu goed het boegbeeld van de Vodafone Community is weg bij VodafoneZiggo?
Het kan wel om een link op een nieuwe pagina te laten openen, maar dan moet je in de HTML rommelen:
Precies rommelen met html de default setting had altijd al openen op nieuwe pagina moeten zijn.
Deze wijziging is weer een school voorbeeld dat verandering niet altijd een verbetering is.
@RoWi. schreef:
Off topic las ik dat nu goed het boegbeeld van de Vodafone Community is weg bij VodafoneZiggo?
Dat klopt en erg jammer.
@RoWi. schreef:
Naar VodafoneZiggo wijzen is niet helemaal terecht. Die moeten ook roeien met de riemen die ze hebben.
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij is Vodafone|Ziggo klant en opdrachtgever van Khoros. Het lijkt me dus niet dat Khoros op een zeker moment kenbaar heeft gemaakt dat bepaalde functies niet meer zullen worden ondersteund.
@Anne H schreef:
We hebben ook knopen moeten doorhakken. We hebben namelijk de lettertype grootte en kleur uit de opties gehaald. Dit komt de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede, maar zal door een enkeling zeker gemist worden. In dit geval hebben we het belang van de lezers zwaarder laten wegen.
Volgens mij heeft dit niets te maken met roeien met de riemen die je hebt, maar met knopen doorhakken. Zoals bijvoorbeeld de keuze om de verwijzing van een link niet meer op een andere pagina te laten openen.
@RoWi. schreef:...
Waarom niet gelijk even een linkje er bij zetten ?
@Wim C. schreef:....
Volgens mij heeft dit niets te maken met roeien met de riemen die je hebt, maar met knopen doorhakken. Zoals bijvoorbeeld de keuze om de verwijzing van een link niet meer op een andere pagina te laten openen.
Het is mij wel duidelijk. Khoros bepaalt natuurlijk welke functie een/de editor allemaal heeft, maar Ziggo bepaald tot welke functies de klanten toegang hebben.
Ik begin steeds meer te geloven, dat Ziggo hier echt een spelletje speelt en bewust sommige functies weghaalt omdat die Ziggo niet uitkomen. Het heeft helemaal niets van doen, wat wij ( de gebruikers van dit forum ) wensen !
@Pasi Ik begin steeds meer te geloven, dat Ziggo hier echt een spelletje speelt en bewust sommige functies weghaalt omdat die Ziggo niet uitkomen. Het heeft helemaal niets van doen, wat wij ( de gebruikers van dit forum ) wensen !
Tsja, dan vraag ik mij wèl een beetje af waarom het Ziggo goed zou uitkomen als wij geen tekst meer onderstrepen of doorhalen.
Wat zou daar nou
@Pasi schreef:
@RoWi. schreef:...
Waarom niet gelijk even een linkje er bij zetten ?
Hoezo een link? Energieboy heeft dat toch zelf geschreven. Lange tijd was hij de enige of in ieder geval meest actieve T.E.A.M lid op de Vodafone Community.
@Wim C. Ziggo is hierin enkel eind gebruiker. Geen opdrachtgever dat is toch echt het moeder bedrijf. Hooguit dat de moderatoren wensen door kunnen geven aan een beslissende medewerker. Zoals we kunnen lezen hebben schrijvers van de sticky topics dezelfde editor beschikbaar en daarmee dezelfde beperkingen.
Er wordt wel weer lekker gespeculeerd over achterliggende motieven.
@RoWi. schreef:
Er wordt wel weer lekker gespeculeerd over achterliggende motieven.
Als achterliggende motieven niet geheel duidelijk zijn dan is speculatie waarschijnlijk een gevolg.
Aangezien dit een onomkeerbaar proces lijkt te zijn laat ik het hierbij.
@Anne H schreef:
- Het verdwijnen van de 'openen op nieuw tabblad' optie is een onverwacht bijverschijnsel. We gaan onze vrienden van Khoros vragen dit te herstellen. Onze schrijvers van artikelen in Tips voor Ziggo en Ziggo Updates hebben deze opties ook nodig.
Waarom wordt er nu gesuggereerd dat Ziggo bewust deze functie heeft verwijderd? Ik lees in deze reactie van Anne H toch duidelijk dat dit niet de bedoeling is geweest.
(Yes, eindelijk kan ik ook quoten op mijn mobiel 😉 en de emoji lukt zowaar ook).
@Ankover met die bewuste keuzes wordt meer gedoeld op de verdwenen tekstkleur optie.
@Garihd daar ging het inderdaad eerst over. Maar nadien ontstaat een uitwisseling van ervaringen met het openen van linkjes en lees ik bijvoorbeeld toch echt bij WimC "Zoals bijvoorbeeld de keuze om de verwijzing van een link niet meer op een andere pagina te laten openen".
@Ankover schreef:@Garihd daar ging het inderdaad eerst over. Maar nadien ontstaat een uitwisseling van ervaringen met het openen van linkjes en lees ik bijvoorbeeld toch echt bij WimC "Zoals bijvoorbeeld de keuze om de verwijzing van een link niet meer op een andere pagina te laten openen".
Dat lijkt inderdaad geen bewuste keuze te zijn. Althans die keuze is door Khoros gemaakt.
Een paar reacties hier schuren tegen onderbuik gevoel aan, zonder enige echte onderbouwing.
Dat de Link optie niet werkt zoals verwacht, dat was woensdag al bekend en dat blijkt dus een bug te zijn, welke Ziggo zal ( laten ) verhelpen.
Zo ziet nu de editor eruit op mijn laptop. Waarbij direct opvalt, dat er nog een derde aan ruimte ongebruikt is ( zie rood kader ). Daar kan met gemak, lettergrootte, letterkleur en onderstreept e.d. staan, dus ruimte gebrek kan Ziggo's reden niet zijn.
Dat dit "...de leesbaarheid en overzichtelijkheid heel erg ten goede..." komt is natuurlijk ook onzin. Waarom hebben dan alle andere editors in de wereld, wel die opties ? Ook de stelling "...dat slechtzienden die speciale screen readers of voorlees mogelijkheden gebruiken niets hebben aan kleurtjes..." is natuurlijk een drogreden en/of een gezochte reden, om Ziggo's keuze goed te praten. Overigens was dat vóór deze update, blijkbaar geen probleem.
Waarom Ziggo o.a. lettergrootte en letterkleur dan wel heeft verwijderd, dat zal Ziggo wel nooit bekend maken, maar ik zie beslist wel andere redenen, waarom Ziggo die keuze heeft gemaakt.
"Waarom Ziggo o.a. lettergrootte en letterkleur dan wel heeft verwijderd, zal wel nooit bekend worden, maar ik zie beslist wel andere redenen, waarom Ziggo die keuze heeft gemaakt."
We kunnen ergens ook teveel achter zoeken. Alsof het niet meer hebben van kleur iets uitmaakt voor het kritisch zijn betreffende Ziggo? Dat zal mij niet tegenhouden waar dit nodig is.
Zoals door @AoxoMoxoA al is geschreven had de tweede balk prima kunnen blijven die was op de browsers voor tablets ook aanwezig.
Wat jammer is dat er niet eerst is getest met de vaste kern community leden.
@Garihd schreef:...
Inderdaad, maar dan had Ziggo misschien in discussie moeten gaan, waarom de keuzes zijn gemaakt en nu niet.
Je zou dat ook anders kunnen verklaren : Ziggo vindt het helemaal niet interessant wat wij vinden 😞. Zoals wel vaker, bepaald Ziggo wel wat goed is voor de klant.
@Pasi schreef:
@Garihd schreef:...
Inderdaad, maar dan had Ziggo misschien in discussie moeten gaan, waarom de keuzes zijn gemaakt en nu niet.
Je zou dat ook anders kunnen verklaren : Ziggo vindt het helemaal niet interessant wat wij vinden 😞. Zoals wel vaker, bepaald Ziggo wel wat goed is voor de klant.
Als het aantal actieve community leden die medeklanten helpen hierdoor afneemt dan wordt het wel anders.
@Anne H Ik zie een heel vreemde actie van het forum, in het volgende bericht met 2 linken, wat ik zojuist plaatse, worden de links geopend in een nieuwe pagina, zonder HTML gerommel, en in dit topic krijg ik dit niet voor elkaar zonder HTML gerommel zoals ik met deze link heb moeten doen om die op een andere pagina geopend te krijgen: https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Opnieuw-klant-geeft-nog-oude-klantnummer-aan/m-p/1325785/hi...
Door rommelen in de HTML opent deze link nu wel in een nieuwe pagina, terwijl er staat: Openen in huidige pagina.
Als je op de link klikt, kom je, door de aanpassing van de HTML, wel in een nieuwe pagina op een bericht waar de 2 linken wel direct openen in een nieuwe pagina:
Ik stop er mee, krijg elke keer meldingen over html code die niet goed zou zijn. Ik reageer gewoon via mijn iPhone en sinds de aanpassingen krijg ik elke keer deze melding. En wat ik ook aanpas, de melding blijft en ik schrijf toch niets geks of zo, alleen platte tekst (oh ja, gaat om de Vodafone community).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.