ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

Mijn ziggo - twee staps verificatie

@Ziggo  bij het inloggen wordt er gevraagd om twee staps verificatie via sms zou er ook Een keuze kunnen gemaakt worden tussen sms of Google authenticator of Microsoft authenticator app . bij authenticator app wordt elke x seconden Een nummer gegeven inplaats van 1 keer Een sms

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @ziggpiet, goede vraag stel je daar! Voorlopig bieden we 2FA enkel aan middels een SMS. Indien er andere manieren komen dan wordt dat tegen die tijd gedeeld. Ik heb de suggestie in ieder geval doorgezet! 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @ziggpiet, goede vraag stel je daar! Voorlopig bieden we 2FA enkel aan middels een SMS. Indien er andere manieren komen dan wordt dat tegen die tijd gedeeld. Ik heb de suggestie in ieder geval doorgezet! 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zo flauw door die twee traps verificatie kan ik op één device niet meer inloggen op de community. 

 

Zelf vind ik een sms prima, ik verwacht dat er genoeg klanten zijn zonder smart telefoon of die de genoemde apps om andere redenen niet wensen te gebruiken. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Hoe stel je eigenlijk de tweestapsverificatie in voor mijn Ziggo? Want als mijn moeder dat wilt wil ik dat gaan instellen voor haar.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard1993!  schreef:

Hoe stel je eigenlijk de tweestapsverificatie in voor mijn Ziggo? Want als mijn moeder dat wilt wil ik dat gaan instellen voor haar.


Daar valt niet veel aan in te stellen, als je nu uitlogt uit de Mijn Ziggo omgeving krijg je automatisch de melding dat je een mobiel nummer moet invoeren om weer te kunnen inloggen.

Gem

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry waar gaat dit over? Ik krijg nooit bij het inloggen op "mijn Ziggo" een sms verificatie te zien. Hoef altijd alleen maar een wachtwoord in te vullen en nee, ik heb niet gevraagd aan Ziggo om de verificatie uit te zetten. Wist niet eens van het bestaan hiervan tot ik op deze community keek.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gem dan heb je mogelijk geluk. Dit gaat hierover.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/tweestapsverificatie-mijn-ziggo

 

Ik krijg als ik ben uitgelogd dit te zien, gebruik ik de Mijn Ziggo inlog voor dit community account ben ik verplicht deze stap te doen.

Screenshot_20220912-122700_Chrome.jpg

Gem

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog nooit gezien tijdens het inloggen gelukkig. Ik heb al maanden genoeg andere problemen met Ziggo. Zit niet te wachten op nog een erbij.

Diepenh

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

beste allemaal,

 

Ik probeer een nieuwe modem te gebruiken / registreren en opeens kom ik vandaag niet meer in het menu van internet om modem te registreren omdat ik de 2FA moet activeren. Dat probeer ik te doen maar gaat elke keer fout , zit in een soort loop. Mijn mobiel nummer is al opgegeven en krijg een sms na uitloggen en inloggen geen SMS code bij inloggen en dus zelfde modem menu niet in te komen. Begint het weer opnieuw. Hoe kunnen we dit oplossen?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Diepenh, ik zie in een reactie in een ander topic dat je inmiddels een oplossing hebt ;D 

Diepenh

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

ha Madeleon,

 

Klopt helemaal. Het is wel gek. Maar belangrijk is dat met die 2FA is dat je denk ik alle vertrouwde app lijst moet legen . Na het instellen van je eerste scherm met telefoon nummer en dan bij het scherm met extra beveiligen je meteen uitlogt en app sluit. Dan zou hij moeten werken. 

GOLDENLION67

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Maar de 2fa functie werkt niet in Outlook en Apple mail en dat is natuurlijk wat veel mensen willen.

Uitgelicht topic