1
Vraag
2
Reacties
Gemmy GBS

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Melding over bericht Community in Mijn Ziggo app - niets zichtbaar

Melding bericht, maar niks is zichtbaar. 

Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

De bug is gevonden! Er lijken inderdaad wat 'mix-ups' te zijn bij de notificaties en er wordt gewerkt om dit te fiksen. Met een beetje geluk zit deze nog in de volgende release van de app die op korte termijn verschijnt.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5555Posts
  • 225Oplossingen
  • 4245Likes

Dag @Gemmy GBS 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Ik kán zijn dat deze melding niet gaat over een bericht, maar misschien gaat het om een toffe community badge die u bij uw verzameling kunt voegen.

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Super bedankt Wim! Door jouw bericht te openen kreeg ik inderdaad ook een melding over badges en punten binnen de community 🙈 Hopelijk is alles nu dan opgelost…? Ik laat het nog even weten. 

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas 😭 alle berichten gelezen, maar 1 blijft zichtbaar. Onuitstaanbaar toch 🤪

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

Haha, absoluut onuitstaanbaar @Gemmy GBS - Ik wil ook altijd alle notificaties weghebben 😂. We hebben hier recent wat meer meldingen over binnen gekregen, maar zijn er nog niet achter wat dit precies triggert. Gisteren hebben we ook wat testjes gedaan, maar het nog niet kunnen reproduceren. Had je dat 1-tje direct al toen je voor het eerst inlogde of kwam deze later pas?

Is het ook niet toevallig een privébericht die nog openstaat? Deze is namelijk niet direct zichtbaar in de app, maar moet je eerst op je profielfoto drukken rechtsboven.

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je bericht Alex! Ik zal het zo nakijken. Misschien geldt dat wel voor die 1. Inmiddels staat er echter een 4 en die hebben denk ik toch met dit forum te maken. Tereijl alleen jij nu gereageerd hebt 😬 Zal zo aangeven of ze verdwenen zijn, maar ik vrees met grote vrezen ;-(zoals dat zo mooi genoemd wordt) 

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Eindelijk!!! Denk dat er idd 1 bij mijn profiel stond. En de rest betrof dan waarschijnlijk de reacties op dit forum. Maar……. Kan ik die notificaties uitzetten? Oneeeeeee, die 1 verschijnt opeens weer in beeld 😭😖 Zie bijlage 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

Dit zijn wat tegenstrijdige berichten, @Gemmy GBS 😅 Het probleem was eerst erger (een 4-tje), toen weg (geen notificaties) en nu weer terug (een 1-tje)? 

Heb je nog gekeken naar de privéberichten?

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, ik bij de privé berichten alles aangeklikt in de hoop dat alles zou verdwijnen. Maar de 1 rechtsboven in community verdwijnt helaas niet….. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

Het kan natuurlijk dat je gewoon een nieuwe notificatie had, toch? Op de screenshot die je stuurde, staat een 1-tje bij de Community zelf. Wat gebeurt er als je daar op klikt, zie je daar gewoon recente meldingen? 

Aan de oranje kaders, zou je moeten herkennen welke er nieuw zijn.

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jaaaa, klopt! Ik had idd 4 berichten en die zijn nu verdwenen. De 4 in t midden is weg, maar de 1 rechtsboven blijft onverminderd staan, hoeveel ik hier ook aanklik, bekijk en….. probeer er vanaf te komen 😬 Echt heel benieuwd….. 🤷🏼‍♀️

MR_CHIP

Level 18
  • 9296Posts
  • 119Oplossingen
  • 3204Likes

die 1 heeft te max met de mijn ziggi app 

als je daarop klik krijg je dit 

Screenshot_2023-08-22-00-43-53-597_nl.ziggo.app-edit.jpg

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

Hieronder de meldingsfeed van de community. Door dit te activeren komt ook de teller op nul en wordt daarna niet meer getoond totdat je een nieuwe melding op de community krijgt. Gebeurt bijv. doordat iemand je noemt (zoals @Gemmy GBS ) of een notificatie op een topic waarop je geabonneerd bent.

AoxoMoxoA_0-1692658542435.png

Meldingsfeed van community

Daarnaast maak je ook gebruik van de app 'Mijn Ziggo' waar je ook de community kan raadplegen.

AoxoMoxoA_1-1692658671027.png

Behalve meldingsfeed van community, ook meldingen in 'Mijn Ziggo'-app

Daar zie je dezelfde meldingsfeed van de community, die is OK.

Boven die meldingsfeed, die dus OK is, zie je dat je nog ergens een bericht hebt, maar die wordt door de 'Mijn Ziggo'-app zelf gerapporteerd, maar niet (direct?) door de community.

Mede gelet op de verwarring in dit topic is het mij ook onduidelijk wat er bij jou aan de hand is.

Zelf heb ik geen bericht daarin staan en kan ik dus niet nagaan hoe of wat ik daar kan verwachten, als je dat deel activeert in de 'Mijn Ziggo'-app. Iemand wel?

edit: De plaatjeseditor geeft geen bijschriften meer door. Behalve ergernis heeft dit ook meerdere bewerkingen tot gevolg.

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor het meedenken. Voor de duidelijkheid: die 1 rechtsboven staat in de Mijnziggo-app. Is er nog een andere manier om bij de Community in te loggen?  Wellicht heeft het dan daar mee te maken? In de gesloten Mijnziggo-app op mijn telefoonscherm blijft dus ook dat 1-tje zichtbaar. Echt irritant. Ook dat Ziggo dit blijkbaar niet weet op te lossen. De mensen van de automatisering die de app gebouwd hebben, moeten dit toch weten……? Of is dat te simpel gedacht 😬

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

Niet simpel gedacht, alleen moeten we wel weten wat er aan de hand is en wat het triggert 😅 Tot op heden kunnen we het nog steeds niet reproduceren en lijkt het er toch telkens op dat het een terechte melding is. Bij nieuwe accounts krijg je altijd een aantal notificaties, niet alleen over een topic dat je eventueel bent gestart maar bijvoorbeeld ook over ranks en badges. Het zou ook nog kunnen dat er een kleine vertraging op zit en dus pas iets later weg gaat nadat je het hebt gelezen.

Is er nog een andere manier om bij de Community in te loggen? 

Ja, via community.ziggo.nl in je browser (kan zowel op een pc/laptop als op een telefoon of tablet).

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Alex ,

Op de een of andere manier blijf ik denken dat dit in de 'Mijn Ziggo'-app opgelost moet worden. Misschien een bericht via Messenger of via Feedback, mogelijk dat er een chat is gestart, waarop nu reactie is. In ieder geval lijkt het me geen notificatie dat vanuit het community-platform geïnitieerd is.

Ik ben het met @Gemmy GBS eens dat het wel heel raar is dat Ziggo hier geen adequaat antwoord op heeft. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Posts
  • 949Oplossingen
  • 3471Likes

Grotendeels eens, @AoxoMoxoA - Alleen bij de screenshots die ik tot nu toe heb gezien (hier en elders), was het wel telkens terug te leiden naar de Community. Dus bijv. eerst een 1 rechtsboven in de app, maar als je daar vervolgens op klikt, zie je hetzelfde eentje bij de Community. Blijft wel de verwarring over het 1-tje dat blijkbaar verschijnt op het moment dat je al op de Community bent (in zowel jouw screenshot als die van @Gemmy GBS).

Door eerder genoemde filterde ik de mogelijkheid dat het Messenger/Feedback/Chat was er wel wat uit, hoewel natuurlijk ook nog de mogelijkheid bestaat dat dát juist de bug is. Of er bijvoorbeeld ook een messenger of chat is gestart vanuit de app, kan @Gemmy GBS wellicht beantwoorden.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@Alex ,

Mijn screenshots heb ik gekopieerd uit dit topic, zelf kon ik geen 1-tje voor elkaar krijgen in het berichten-icoon van de app.

Maar er moet toch wel een club binnen Ziggo te vinden zijn die verantwoordelijk is voor de app en derhalve ook de kennis in huis heeft?

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3533Posts
  • 80Oplossingen
  • 2478Likes

@AoxoMoxoA  schreef:

@Alex ,

Op de een of andere manier blijf ik denken dat dit in de 'Mijn Ziggo'-app opgelost moet worden. [...KNIP...]

@Alex ,

En ik blijf dat maar denken. Als er gebeurtenissen op de community zijn die leiden tot het hebben van een bericht in de 'Mijn Ziggo'-app, dan moet er speciaal iets ontwikkeld zijn in samenwerking met Khoros, de leverancier van het platform van de community, om dat mogelijk te maken.

Dat moet dan wel een heel speciaal soort bericht zijn, dat daarvoor zo'n ontwikkelinspanning is gepleegd en bovendien niet toe te passen op andere berichtsoorten?

Privébericht zou misschien zo'n uitzondering kunnen zijn. Zojuist heb ik nog een privébericht naar mezelf gestuurd. Wel een 1-tje in de meldingsfeed van de community, maar geen 1-tje in de 'Mijn Ziggo'-app.

Gemmy GBS
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker @Alex, ik heb/had een probleem met de next mini en afstandsbediening. Ging ‘s avonds laat binnen dit forum (community) zoeken naar een oplossing, maar vond niks. De dag erna ben ik overgestapt naar de chat, waar je direct met iemand contact hebt. Via die weg heb ik al vaker problemen opgelost, maar sinds die avond staat in de app op t scherm en hier in community dat verrekte 1-tje….. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic