Ik gebruik vaak macro’s, dat scheelt een boel tikwerk bij het regelmatig gebruiken van dezelfde tekst. Maar ik heb niet dezelfde opmaakmogelijkheden die ik in een bericht wèl heb, zoals bijvoorbeeld tekst vet of een embedded url.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit herkennen, maar ikzelf zou dit een handige aanvulling vinden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Wim C. schreef:
@DennyW ik hou van korte en simpels lijntjes. Bijna alles doe ik op m'n iPad en als ik mijn tekst intik in een bericht, dan heb ik -zoals je al schreef- de goede <bb> of html-code en hoef ik niet om te schakelen naar een andere editor, Pages of Word.
Voor mij werkt dit en daar ging het om.
@Dave schreef: “@Wim C. Ik en @Ronihd gebruiken die methode al 😉 voor de Leden is is jou optie hele goede.”
Begrijp dat Super Experts wat dit aangaat meer (of andere) mogelijkheden hebben om macro’s aan te maken dan leden?
@Wim C. iedereen heeft gelijke profielen en 20 macro's alleen ik beheer ook nog een eigen platform van me eigen website en daar komt het Macro gedeelte overeen. En er zijn leden, Expert's en Super Expert's die de macro's gebruiken (Welke leden het zijn weet ik niet) Ik test dit op me eigen platform die ik zelf beheer. Maar de leden kunnen dit ook zelf door hun profiel > Instellingen > Macro's te openen
En dan een offtopic pagina en dan maak je een macro, sla hem op en ververs offtopic programma en probeer het uit.
Leden, Expert's en Super Expert's zijn gewoon leden die klant helpt klant community helpen en ik heb dezelfde regels als ieder ander waar ik me aan behoor te houden, niks extra's gewoon simpel de regels van de community.
Wat is een voorbeeld van een macro. Ik liep net eens door de instellingen en kwam macro's tegen, maar kan me er nog even niets bij voor stellen waarvoor ik het zou kunnen gebruiken.
@trebor66 schreef:Wat is een voorbeeld van een macro. Ik liep net eens door de instellingen en kwam macro's tegen, maar kan me er nog even niets bij voor stellen waarvoor ik het zou kunnen gebruiken.
Bij het woord 'macro' denkt men vaak aan formules en/of automatische berekeningen. Maar het is in dit geval een stuk standaard tekst, wat men m.b.v. die macro kan oproepen en deze zo 1-2-3 in een log plaatst.
Als men een bepaalde tekst vaak/regelmatig gebruikt, kan je dat iedere keer helemaal bedenken en intypen of m.b.v. copy/past uit een ander document plakken, maar je kan daarvoor ook een macro gebruiken. Voordat men een macro kan gebruiken, moet men die natuurlijk wel eerst vullen met de gewenste tekst en er een duidelijk titel aangeven.
Als men daarna in een topic reageert en een log schrijft, kan men m.b.v. de "Macro's" knop de betreffende tekst kiezen en in 1 keer invoegen.
Mensen die heel af en toe reageren en een log plaatsen, hebben m.i. weinig aan die macro's. Maar 'veelplegers' kunnen ( zouden ) daarmee veel typetijd besparen. Tevens als de tekst van zo'n macro één keer is gemaakt ( en deze b.v. helder, ondubbelzinnig, zo duidelijk mogelijk, netjes en mooi 'loopt' ) hoeft men niet iedere keer daar zoveel tijd in te steken, maar kan men m.b.v. die macro die tekst zo invoegen.
Als u een macro wilt proberen, maakt u dan eerst een eigen logje met daarin de tekst exact ( o.a. m.b.t. de opmaak ) zoals u die wilt hebben. Klik daarna op de HTML knop ( naast de "Macro's" knop ), kopieer de volledige HTML-code/tekst naar/in een macro, geef die macro tenslotte een naam en save deze m.b.v de knop geheel onderaan de webpagina. Als test opent u daarna een nieuwe log ( zodat de macro's opnieuw worden ingelezen ) en voeg dan de bewuste tekst in d.m.v. het 'starten' van die macro.
Inderdaad, vooral voor de actieve gebruikers op de community is de macrofunctie een uitkomst. Ik maak er zelf ook regelmatig gebruik van.
Ok, dank! Ga me daar verder in verdiepen.
@trebor66 schreef:Ok, dank! Ga me daar verder in verdiepen.
M.b.t. het maken van de tekst voor een macro en het proberen daarvan : u kan die tekst in ieder topic maken én testen, zolang u de tekst niet saved, zal niemand uw probeersel 😉 zien en kunnen lezen !
Vergeet vooral na het saven van de macro, niet een nieuw log ( F5 ) aan te maken om te testen. Anders wordt de wijziging in de zojuist aangepast macro niet opnieuw ingelezen en test u dus met oude inhoud/opmaak.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.