1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Lastig navigeren op dit forum

Er is een aantal opties die ik op dit forum mis waardoor ik vaak behoorlijk moet zoeken. Een aantal opties:

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek

Als ik de laatste -lees nieuwste- berichten wil lezen, dan moet ik mezelf door een hele waslijst heen worstelen voordat ik aankom waar ik wil zijn.

Toon nieuwe reacties op jouw berichten

Een directe link naar de berichten waarop ikzelf heb gereageerd is lastig te vinden.

Toon onbeantwoorde berichten

Er zwerven wel eens berichten rond waar nooit iemand op heeft gereageerd. Na verloop van tijd schuiven deze vergeten berichten steeds verder naar achteren.

Quoten

Als ik een fragment van een quote wil aanhalen uit een bericht waarop ik wil reageren, dan verschijnt de complete tekst. Volgens mij zou het veel makkelijker zijn als ik tekst selecteer er een pop-upje bij m'n tekstaanwijzer verschijnt met de vraag op ik het geselecteerde deel wil quoten. 

Meest recente bericht onderaan

Er zijn blijkbaar twee mogelijkheden om te reageren; een witte button en een grijze. Mij is niet duidelijk waarom dit zo is ingericht, wordt de bedoeling niet uitgelegd en werkt verwarrend. Blijkbaar vertaal ik een grijze button als een button in ghost-mode en waar ik dus niet op kan klikken.

Labels plaatsen bij een bericht

Blijkbaar bestaat er een vaste lijst van te gebruiken labels. Als je zelf een of meerdere niet bestaande labels invult bij je bericht, dan krijg je bij het versturen een foutmelding. Misschien is het handig om bij selecteren van het veld "Labels" een pulldown-menu met toegestane labels te installeren.

Misschien dat er iemand is die mij een en ander kan uitleggen wat ik verkeerd doe en wat ik niet begrijp?

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dag @Lycke 

In de topics waarin ik een bericht plaats word ik niet altijd gequote, maar ben ik wèl benieuwd naar de overige reacties. Met 'Reacties op jouw berichten’ bedoel ik: reacties op een topic waarin ik een bericht heb geplaatst. Als je niet vergeet te abonneren op een topic is dat inderdaad ook een mogelijkheid. Alleen als ik daarop klik dan krijg ik berichten die al lang gearchiveerd zijn. 

@Wim C. Helder! Ik verwacht met de juiste instellingen dat "Mijn abonnementen" in ieder geval een rol hiermee kan vervullen. Als je bij deze instellingen een vinkje zet bij "Abonneer mij automatisch op alle onderwerpen en reviews waaraan ik deelneem"  - Dan hoef je het zelf ook niet handmatig te doen en komen daar standaard alle topics waaraan je hebt deelgenomen. Ik zie echter wel een tekortkoming dat je daar niet kunt zien waar nieuwe activiteit is geweest, precies waar jij naar op zoek bent. Normaal gesproken zie je verschil tussen dikgedrukt (ongelezen) en normaal (gelezen), maar dit gaat om het gehele topic en niet om losse reacties. Hier ga ik eens navraag over doen.

 

 

@Mark  schreef:

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

 

[...KNIP...]

Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.
 [...KNIP...]

En gaat daar nog wat mee gebeuren? Niemand houdt van onhandig.

Yes! We gaan de foutmelding laten aanpassen om duidelijker te maken wat er precies aan de hand is (en/of actie bijvoorbeeld nodig is).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wim C.

 

Allereerst complimenten voor het uiteenzetten van wat je nog mist of beter wil hebben!

Zoals Paul al aangaf, laten we het topic sowieso openstaan voor eventuele aanvullingen en wat andere bezoekers vinden uiteraard. Ik loop alvast één en ander bij langs:

 


Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek

Als ik de laatste -lees nieuwste- berichten wil lezen, dan moet ik mezelf door een hele waslijst heen worstelen voordat ik aankom waar ik wil zijn.


Ik ben allereerst vooral benieuwd naar het laatste stukje. Welke stappen neem je nu om aan te komen waar je wil zijn? Ik denk in ieder geval dat abonnement op topics hier veel bij kunnen helpen, om het voor jezelf overzichtelijk te houden. We hebben over het algemeen flink wat nieuwe berichten, dus het zal altijd een grote lijst blijven zijn (afhankelijk hoe vaak je hier bent uiteraard).

 

 


Toon nieuwe reacties op jouw berichten

Een directe link naar de berichten waarop ikzelf heb gereageerd is lastig te vinden.


De snelste weg is denk ik via je eigen profiel, via "Activiteit van deze gebruiker". Gaat het om reacties op jouw reacties, dan kun je het beste eens kijken of je de juiste notificaties aanhebt. Ook bij 'meldingen' (naast je profiel bovenaan) kun je reacties en @-mentions terugvinden.

 

 


Toon onbeantwoorde berichten

Er zwerven wel eens berichten rond waar nooit iemand op heeft gereageerd. Na verloop van tijd schuiven deze vergeten berichten steeds verder naar achteren.


Klopt! Allereerst direct goed nieuws: We hebben hier een pagina voor, die je hier kunt vinden. Dat zijn alle topics in 'Support' zonder reactie. Hij is eventueel ook nog onder te verdelen per categorie. We willen dit wat beter onder de aandacht brengen, deze staat op de agenda 🙂 (Ideeën hierover zijn altijd welkom)

 

 


Quoten

Als ik een fragment van een quote wil aanhalen uit een bericht waarop ik wil reageren, dan verschijnt de complete tekst. Volgens mij zou het veel makkelijker zijn als ik tekst selecteer er een pop-upje bij m'n tekstaanwijzer verschijnt met de vraag op ik het geselecteerde deel wil quoten. 


Ik snap je punt heel goed in zulke gevallen! Een idee zoals je schetst klinkt absoluut heel handig maar is vooralsnog niet haalbaar. De huidige quote-functie gaat inderdaad om de gehele tekst. Is die te groot, dan kun je daar zelf eventueel nog in knippen of er voor kiezen dan maar niet te quoten. Ik denk dat in diverse topics het niet altijd nodig is.

Verder kun je er uiteraard nog wat creatief mee zijn, zoals een stukje schuin drukken en daar verder onder gaan.

 


Meest recente bericht onderaan

Er zijn blijkbaar twee mogelijkheden om te reageren; een witte button en een grijze. Mij is niet duidelijk waarom dit zo is ingericht, wordt de bedoeling niet uitgelegd en werkt verwarrend. Blijkbaar vertaal ik een grijze button als een button in ghost-mode en waar ik dus niet op kan klikken.


Klopt! De onderste knop is 'greyed out', omdat je nog geen reactie hebt getikt. Als je in het tekstvak ernaast klikt, wordt deze oranje. Het idee is dan dat je op het topic zelf reageert. De 'reageren' daarboven is een reactie op die specifieke reactie. Mocht je bijvoorbeeld daaruit een stukje willen quoten, dan kun je dat beter doen. Verder maakt het qua werking niet uit.

 

 


Labels plaatsen bij een bericht

Blijkbaar bestaat er een vaste lijst van te gebruiken labels. Als je zelf een of meerdere niet bestaande labels invult bij je bericht, dan krijg je bij het versturen een foutmelding. Misschien is het handig om bij selecteren van het veld "Labels" een pulldown-menu met toegestane labels te installeren.

Misschien dat er iemand is die mij een en ander kan uitleggen wat ik verkeerd doe en wat ik niet begrijp?


Klopt inderdaad, deze labels zijn van te voren gespecificeerd en werken als een soort 'subcategorie'. Daar hebben we bewust voor gekozen. Zeker goede feedback dat het open tekstvak nu suggereert dat je wel een vrije optie hebben, we hebben hier inmiddels een verzoek voor lopen.

 

34 Reacties 34
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dag @Alex 

Bij de eerste situatie: via @medegebruiker taggen dan krijg ik in eerste instantie de gebruikers die deelnemen aan het bewuste topic, maar als ik een andere gebruiker bij het onderwerp wil betrekken, bijvoorbeeld @Serkan dan lukte dat in eerste instantie niet. En nu ik werk op één tabblad werkt het wèl.

En ik denk dat het eerste geval te maken heeft met het tweede geval, namelijk dat ik meerdere tabbladen open heb staan, waardoor de engine waarop dit forum werkt van slag raakt.
Dat ik meerdere tabbladen open heb staan is mijn -soort van- work around om met minder klikken te kunnen navigeren op dit forum. 💡

Het open hebben van meerdere tabbladen mag natuurlijk helemaal geen belemmering vormen voor de werking. Ik ga op onderzoek uit of hier nog iets voor loopt en/of wat hier op dit moment nog over bekend is. Als er een update is, laat ik het weten. Mocht je (of iemand anders uiteraard) nog iets anders opmerkelijks tegen komen, laat het vooral weten!

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Alex schreef:

[...KNIP...]

<Verificatie mislukt . Verificatietickets komen niet overeen. Verificatie mislukt>

Een regelmatige verschijning.

Helaas ook een taaie om op te lossen 😞 

[...KNIP...]


Die verificatietickets ben ik ook wel een paar keer tegengekomen.

 

Een logische verklaring daarvoor kan zijn, dat je er tussen het begin van het schrijven van een reactie en het plaatsen van een reactie er iets is aangepast in het topic of de reactie waarop je reageert.

 

Stel dat @Alex in zijn reactie het 'Helaas ook een taaie om op te lossen' zou hebben aangepast in 'Oorzaak is bekend, maar de foutmelding moet aangepast, zodat iedereen het beter begrijpt' dan is de kans reëel dat mijn reactie niet meer actueel is. De melding over verificatietickets, die niemand begrijpt, kan dan beter vervangen worden door 'Het bericht waarop je reageert is ondertussen aangepast. Pas na herlezen van het bericht zo nodig je reactie aan en plaats je bericht opnieuw.'.

 

Althans dat is mijn idee dat 'Verificatie mislukt' kan betekenen.

Het is aan @Alex om uit te (laten) zoeken wat het werkelijk betekent. Khoros moet dat duidelijk kunnen maken, ik neem aan dat zij verantwoordelijk zijn voor die fouttekst.

 

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @AoxoMoxoA 

“Verificatie mislukt” komt blijkbaar óók voor als je tijdens het intikken van een bericht pauzeert om je bericht op een later tijdstip af te ronden. Voor elke afzonderlijke actie waardoor dit bericht verschijnt, kun je natuurlijk verzinnen welke toegepaste en begrijpelijke tekst zou moeten verschijnen. Maar veel eerder komt bij mij ook de vraag: Welke verificatie is er dan mislukt, waarom en hoezo? 
Trouwens: zolang deze rood-omkaderde tekst boven je tekstvenster staat, heeft klikken op Reactie plaatsen geen enkele zin. Mijn work-around is: je ingetikte tekst kopiëren en een nieuw bericht aanmaken en daar je gekopieerde tekst inplakken. Inmiddels heb ik al aardig wat work-arounds verzonnen. 😦 

Dit custom-made forum is in elkaar gesleuteld door ‘slimmeriken’ bij Khoros en ik denk dat dit bedrijf nog wel wat issues heeft om op te lossen. 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Wim C. 

 

Duidelijk is het allerminst. En als ik het me goed herinner heb ik deze melding ook altijd gekregen na een wat langere pauze. Hoe ik dat daarna opgelost heb weet ik niet meer. Waarschijnlijk ben ik ook opnieuw begonnen en heb ik gebruik gemaakt van dat er nog 'inhoud' stond o.i.d. die ik dan geladen heb om vervolgens weer verder te gaan. Wat de trigger nu precies is, dat is de hamvraag. Half uur geen activiteit of  een uur of toch een aanpassing? Het kan een tijdje duren, maar we zullen er hier achter gaan komen.

 

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@AoxoMoxoA nu je de term “taai probleem” noemt, weet ik er nog wel eentje: op het moment is er nogal wat gaande met betrekking tot de Formule 1 en worden verschillende topics gestart over hetzelfde onderwerp. Ik stelde toen voor om deze verschillende topics bij elkaar te harken en te bundelen tot één topic. Op deze manier blijft alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Op mijn voorstel gaf @Dave! de volgende reactie: “het samenvoegen gaat helaas niet altijd in 1 keer lukken, sinds deze software Khoros wordt gebruikt zitten er meer haken en ogen aan, Samenvoegen is niet in 1 keer zomaar gedaan, dit vergt meer tijd en handelingen dan bij voorgaande Community Software. Anders was het allang al gebeurd.”

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt was met Insided Platform wat makkelijker om topic's te verplaatsen of samen te voegen zonder dat er een probleem ontstond voor de Moderator. Met Khoros moeten er extra handelingen worden gedaan door een Ziggo Medewerker om het goed te krijgen, dat zien wij aan de voorkant niet, maar schijnt aan de achterkant soms probleem te zijn. Samenvoegen of verplaatsen vergt iets meer inspanning, vaak is dan een nieuw topic aanmaken het beste, dan gaat het oude in het Archief van de Moderators en hebben we daar geen zicht meer op.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

Laat ik voorop stellen dat ik er persoonlijk weinig van weet/begrijp. Dit is developer werk waar ik geen kaas van gegeten heb.

Wat ik mij heb laten vertellen over de "Verificatietickets komen niet overeen" melding:

 

Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.
 

De browser krijgt voor een aantal elementen in het scherm een aantal unieke id's. Hierdoor weet de server welk invoerveld vanaf welke verbinding en user afkomstig is. Dit is een onderdeel van een gezonde spam / flood / privacy preventie en gaat niet aangepast worden. Of de server accepteert die id's na een (hele lange) tijd niet meer en dan komen die tickets niet meer overeen, of de connectie heeft een time-out. Lang openstaan in een tabblad veroorzaakt dit oa. Een F5 en je hebt weer nieuwe id's / connectie is hersteld en je kan weer door.
 

Algemeen - Dit geldt voor alle websites: Als je een webpage bezoekt dan opent de browser per site (per tabblad) een connectie (+ eigen poortnummer) tussen de server, je router, en je client. Die connectie wordt onthouden, maar heeft altijd een time-out. Als die connectie is gedropt door server, router of client werken sommige dingen niet meer goed.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Mark schreef: “Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.” Voor de ontwikkelaars is dit waarschijnlijk gesneden koek, maar ‘onhandig’ voor de huis-tuin-en-keuken-gebruikers die hier geen soep van kunnen maken.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

En nu we tóch bezig zijn: 

Deze community wordt grofweg gebruikt door klanten van Ziggo die met een probleem zitten en door mensen die het een uitdaging vinden om problemen op te lossen. In veel gevallen zijn klanten met een probleem onervaren op dit forum en zijn meestal niet bekend met het fenomeen taggen. Dan gebeurt het dus regelmatig dat berichten waarop ik heb gereageerd onderaan het overzicht verschijnen en vergeten worden omdat ik niet weet dat er al reacties zijn geplaatst. En eigenlijk is dat best jammer. Toevallig ben ik vandaag op een vergeten bericht geattendeerd door @Jos anders zou zo’n topic veel te lang onbeantwoord blijven.
Op dit forum kun je onder Community activiteit selecteren op:

Recent geplaatste berichten

Meest bekeken berichten

Onopgeloste berichten

Je abonnementen 

Het zou een welkome aanvulling zijn als er in dat rijtje een item zou staan: Reacties op jouw berichten. Dan kom je met één simpele klik waar je wilt zijn.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik snap wat je bedoelt, @Wim C. . Zou je dit dan willen als directe reacties op jouw berichten (Waar jouw reactie gequote wordt) of de eerste reactie na een reactie van jou? Of misschien alle reacties na een bericht van jou (voor deze laatste is denk ik de optie "Abonneer mij automatisch op alle onderwerpen en reviews waaraan ik deelneem" in de notificatie lijst werkzaam, of niet?) ?

Gewoon even voor mijn beeld. Geen idee wat allemaal kan, maar suggesties kunnen we altijd doorzetten! 

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Lycke 

In de topics waarin ik een bericht plaats word ik niet altijd gequote, maar ben ik wèl benieuwd naar de overige reacties. Met 'Reacties op jouw berichten’ bedoel ik: reacties op een topic waarin ik een bericht heb geplaatst. Als je niet vergeet te abonneren op een topic is dat inderdaad ook een mogelijkheid. Alleen als ik daarop klik dan krijg ik berichten die al lang gearchiveerd zijn. 

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Mark  schreef:

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

 

[...KNIP...]

Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.
 [...KNIP...]


En gaat daar nog wat mee gebeuren? Niemand houdt van onhandig.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dag @Lycke 

In de topics waarin ik een bericht plaats word ik niet altijd gequote, maar ben ik wèl benieuwd naar de overige reacties. Met 'Reacties op jouw berichten’ bedoel ik: reacties op een topic waarin ik een bericht heb geplaatst. Als je niet vergeet te abonneren op een topic is dat inderdaad ook een mogelijkheid. Alleen als ik daarop klik dan krijg ik berichten die al lang gearchiveerd zijn. 

@Wim C. Helder! Ik verwacht met de juiste instellingen dat "Mijn abonnementen" in ieder geval een rol hiermee kan vervullen. Als je bij deze instellingen een vinkje zet bij "Abonneer mij automatisch op alle onderwerpen en reviews waaraan ik deelneem"  - Dan hoef je het zelf ook niet handmatig te doen en komen daar standaard alle topics waaraan je hebt deelgenomen. Ik zie echter wel een tekortkoming dat je daar niet kunt zien waar nieuwe activiteit is geweest, precies waar jij naar op zoek bent. Normaal gesproken zie je verschil tussen dikgedrukt (ongelezen) en normaal (gelezen), maar dit gaat om het gehele topic en niet om losse reacties. Hier ga ik eens navraag over doen.

 

 

@Mark  schreef:

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

 

[...KNIP...]

Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.
 [...KNIP...]

En gaat daar nog wat mee gebeuren? Niemand houdt van onhandig.

Yes! We gaan de foutmelding laten aanpassen om duidelijker te maken wat er precies aan de hand is (en/of actie bijvoorbeeld nodig is).

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Nog eentje:

Een regelmatige verschijning.

Deze tekst is nu aangepast in: "Deze actie kan niet worden uitgevoerd omdat de pagina te lang open heeft gestaan. Herlaad de pagina en probeer het opnieuw."

We checken daarnaast ook bij de platform leverancier of we deze timers bijvoorbeeld aan kunnen passen, of dat de melding al kan verschijnen voordat je ergens op klikt (zodat je tijdens het typen al weet dat je de pagina zult moeten herladen en dus je tekst even moet kopiëren), of misschien hebben ze nog andere suggesties/opties.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @Mark ik kan niet anders zeggen: dat heb je netjes gedaan! 

Jammer dat we hier alleen 👍🏻 kunnen geven anders zou ik zéker een 🏆 bij je naam hebben gezet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic