1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Lastig navigeren op dit forum

Er is een aantal opties die ik op dit forum mis waardoor ik vaak behoorlijk moet zoeken. Een aantal opties:

Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek

Als ik de laatste -lees nieuwste- berichten wil lezen, dan moet ik mezelf door een hele waslijst heen worstelen voordat ik aankom waar ik wil zijn.

Toon nieuwe reacties op jouw berichten

Een directe link naar de berichten waarop ikzelf heb gereageerd is lastig te vinden.

Toon onbeantwoorde berichten

Er zwerven wel eens berichten rond waar nooit iemand op heeft gereageerd. Na verloop van tijd schuiven deze vergeten berichten steeds verder naar achteren.

Quoten

Als ik een fragment van een quote wil aanhalen uit een bericht waarop ik wil reageren, dan verschijnt de complete tekst. Volgens mij zou het veel makkelijker zijn als ik tekst selecteer er een pop-upje bij m'n tekstaanwijzer verschijnt met de vraag op ik het geselecteerde deel wil quoten. 

Meest recente bericht onderaan

Er zijn blijkbaar twee mogelijkheden om te reageren; een witte button en een grijze. Mij is niet duidelijk waarom dit zo is ingericht, wordt de bedoeling niet uitgelegd en werkt verwarrend. Blijkbaar vertaal ik een grijze button als een button in ghost-mode en waar ik dus niet op kan klikken.

Labels plaatsen bij een bericht

Blijkbaar bestaat er een vaste lijst van te gebruiken labels. Als je zelf een of meerdere niet bestaande labels invult bij je bericht, dan krijg je bij het versturen een foutmelding. Misschien is het handig om bij selecteren van het veld "Labels" een pulldown-menu met toegestane labels te installeren.

Misschien dat er iemand is die mij een en ander kan uitleggen wat ik verkeerd doe en wat ik niet begrijp?

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dag @Lycke 

In de topics waarin ik een bericht plaats word ik niet altijd gequote, maar ben ik wèl benieuwd naar de overige reacties. Met 'Reacties op jouw berichten’ bedoel ik: reacties op een topic waarin ik een bericht heb geplaatst. Als je niet vergeet te abonneren op een topic is dat inderdaad ook een mogelijkheid. Alleen als ik daarop klik dan krijg ik berichten die al lang gearchiveerd zijn. 

@Wim C. Helder! Ik verwacht met de juiste instellingen dat "Mijn abonnementen" in ieder geval een rol hiermee kan vervullen. Als je bij deze instellingen een vinkje zet bij "Abonneer mij automatisch op alle onderwerpen en reviews waaraan ik deelneem"  - Dan hoef je het zelf ook niet handmatig te doen en komen daar standaard alle topics waaraan je hebt deelgenomen. Ik zie echter wel een tekortkoming dat je daar niet kunt zien waar nieuwe activiteit is geweest, precies waar jij naar op zoek bent. Normaal gesproken zie je verschil tussen dikgedrukt (ongelezen) en normaal (gelezen), maar dit gaat om het gehele topic en niet om losse reacties. Hier ga ik eens navraag over doen.

 

 

@Mark  schreef:

@Alex Kun jij aangeven waarom dit zo'n 'taai' probleem is? Wat weten jullie wel en wat weten jullie niet?

Thnx.

 

[...KNIP...]

Die tekst is wat onhandig want dat beschrijft alleen wat er technisch aan de hand is.
 [...KNIP...]

En gaat daar nog wat mee gebeuren? Niemand houdt van onhandig.

Yes! We gaan de foutmelding laten aanpassen om duidelijker te maken wat er precies aan de hand is (en/of actie bijvoorbeeld nodig is).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wim C.

 

Allereerst complimenten voor het uiteenzetten van wat je nog mist of beter wil hebben!

Zoals Paul al aangaf, laten we het topic sowieso openstaan voor eventuele aanvullingen en wat andere bezoekers vinden uiteraard. Ik loop alvast één en ander bij langs:

 


Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek

Als ik de laatste -lees nieuwste- berichten wil lezen, dan moet ik mezelf door een hele waslijst heen worstelen voordat ik aankom waar ik wil zijn.


Ik ben allereerst vooral benieuwd naar het laatste stukje. Welke stappen neem je nu om aan te komen waar je wil zijn? Ik denk in ieder geval dat abonnement op topics hier veel bij kunnen helpen, om het voor jezelf overzichtelijk te houden. We hebben over het algemeen flink wat nieuwe berichten, dus het zal altijd een grote lijst blijven zijn (afhankelijk hoe vaak je hier bent uiteraard).

 

 


Toon nieuwe reacties op jouw berichten

Een directe link naar de berichten waarop ikzelf heb gereageerd is lastig te vinden.


De snelste weg is denk ik via je eigen profiel, via "Activiteit van deze gebruiker". Gaat het om reacties op jouw reacties, dan kun je het beste eens kijken of je de juiste notificaties aanhebt. Ook bij 'meldingen' (naast je profiel bovenaan) kun je reacties en @-mentions terugvinden.

 

 


Toon onbeantwoorde berichten

Er zwerven wel eens berichten rond waar nooit iemand op heeft gereageerd. Na verloop van tijd schuiven deze vergeten berichten steeds verder naar achteren.


Klopt! Allereerst direct goed nieuws: We hebben hier een pagina voor, die je hier kunt vinden. Dat zijn alle topics in 'Support' zonder reactie. Hij is eventueel ook nog onder te verdelen per categorie. We willen dit wat beter onder de aandacht brengen, deze staat op de agenda 🙂 (Ideeën hierover zijn altijd welkom)

 

 


Quoten

Als ik een fragment van een quote wil aanhalen uit een bericht waarop ik wil reageren, dan verschijnt de complete tekst. Volgens mij zou het veel makkelijker zijn als ik tekst selecteer er een pop-upje bij m'n tekstaanwijzer verschijnt met de vraag op ik het geselecteerde deel wil quoten. 


Ik snap je punt heel goed in zulke gevallen! Een idee zoals je schetst klinkt absoluut heel handig maar is vooralsnog niet haalbaar. De huidige quote-functie gaat inderdaad om de gehele tekst. Is die te groot, dan kun je daar zelf eventueel nog in knippen of er voor kiezen dan maar niet te quoten. Ik denk dat in diverse topics het niet altijd nodig is.

Verder kun je er uiteraard nog wat creatief mee zijn, zoals een stukje schuin drukken en daar verder onder gaan.

 


Meest recente bericht onderaan

Er zijn blijkbaar twee mogelijkheden om te reageren; een witte button en een grijze. Mij is niet duidelijk waarom dit zo is ingericht, wordt de bedoeling niet uitgelegd en werkt verwarrend. Blijkbaar vertaal ik een grijze button als een button in ghost-mode en waar ik dus niet op kan klikken.


Klopt! De onderste knop is 'greyed out', omdat je nog geen reactie hebt getikt. Als je in het tekstvak ernaast klikt, wordt deze oranje. Het idee is dan dat je op het topic zelf reageert. De 'reageren' daarboven is een reactie op die specifieke reactie. Mocht je bijvoorbeeld daaruit een stukje willen quoten, dan kun je dat beter doen. Verder maakt het qua werking niet uit.

 

 


Labels plaatsen bij een bericht

Blijkbaar bestaat er een vaste lijst van te gebruiken labels. Als je zelf een of meerdere niet bestaande labels invult bij je bericht, dan krijg je bij het versturen een foutmelding. Misschien is het handig om bij selecteren van het veld "Labels" een pulldown-menu met toegestane labels te installeren.

Misschien dat er iemand is die mij een en ander kan uitleggen wat ik verkeerd doe en wat ik niet begrijp?


Klopt inderdaad, deze labels zijn van te voren gespecificeerd en werken als een soort 'subcategorie'. Daar hebben we bewust voor gekozen. Zeker goede feedback dat het open tekstvak nu suggereert dat je wel een vrije optie hebben, we hebben hier inmiddels een verzoek voor lopen.

 

34 Reacties 34
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik neem aan dat je niks verkeerds doe, deze community software is heel anders als het vorige en ja werkt ook anders met. Sommige dingen kan je instellen bij je profiel door op je foto te klikken.

 

Maar is goed dat je het aangeeft en dat je dit vermeld, voor sommige is het ook lastig, Labels staan meestal in de categorie waar je een bericht staat, en je kan geen eigen labels maken, dat kan alleen een Ziggo Medewerker. 

 

Meest recente berichten kan je instellen nieuwe bovenaan en oude onder of anders om, staat reeds ook in je profiel, als je die goed doorneemt en ook de functies dan zal het vast goed komen, anders geef je een tag met @ naam erachter Dave! dan kan ik je helpen of dat later op de dag een Moderator die de topic's oppakt je kan helpen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De witte en de grijze reageer button is het verschil tussen  reageren op het topic en reageren op een reactie. Die grijze ghost button staat daar de tekst reageer op reactie? Daar zou je gewoon op moeten kunnen klikken.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Wim C. 

Ontzettend bedankt voor je input en het meedenken! We lezen onder dit topic graag wat andere users hier van vinden. Dit geven we dan gebundeld door aan onze ontwikkelaars.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nog eentje: na het plaatsen van een reactie krijg ik regelmatig onderstaande tekst in beeld: 

“Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het resultaat.”

Wat is “ongeldige HTML” in m'n hoofdtekst en bestaat er dan ook nog bij-tekst?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wim C.

 

Allereerst complimenten voor het uiteenzetten van wat je nog mist of beter wil hebben!

Zoals Paul al aangaf, laten we het topic sowieso openstaan voor eventuele aanvullingen en wat andere bezoekers vinden uiteraard. Ik loop alvast één en ander bij langs:

 


Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek

Als ik de laatste -lees nieuwste- berichten wil lezen, dan moet ik mezelf door een hele waslijst heen worstelen voordat ik aankom waar ik wil zijn.


Ik ben allereerst vooral benieuwd naar het laatste stukje. Welke stappen neem je nu om aan te komen waar je wil zijn? Ik denk in ieder geval dat abonnement op topics hier veel bij kunnen helpen, om het voor jezelf overzichtelijk te houden. We hebben over het algemeen flink wat nieuwe berichten, dus het zal altijd een grote lijst blijven zijn (afhankelijk hoe vaak je hier bent uiteraard).

 

 


Toon nieuwe reacties op jouw berichten

Een directe link naar de berichten waarop ikzelf heb gereageerd is lastig te vinden.


De snelste weg is denk ik via je eigen profiel, via "Activiteit van deze gebruiker". Gaat het om reacties op jouw reacties, dan kun je het beste eens kijken of je de juiste notificaties aanhebt. Ook bij 'meldingen' (naast je profiel bovenaan) kun je reacties en @-mentions terugvinden.

 

 


Toon onbeantwoorde berichten

Er zwerven wel eens berichten rond waar nooit iemand op heeft gereageerd. Na verloop van tijd schuiven deze vergeten berichten steeds verder naar achteren.


Klopt! Allereerst direct goed nieuws: We hebben hier een pagina voor, die je hier kunt vinden. Dat zijn alle topics in 'Support' zonder reactie. Hij is eventueel ook nog onder te verdelen per categorie. We willen dit wat beter onder de aandacht brengen, deze staat op de agenda 🙂 (Ideeën hierover zijn altijd welkom)

 

 


Quoten

Als ik een fragment van een quote wil aanhalen uit een bericht waarop ik wil reageren, dan verschijnt de complete tekst. Volgens mij zou het veel makkelijker zijn als ik tekst selecteer er een pop-upje bij m'n tekstaanwijzer verschijnt met de vraag op ik het geselecteerde deel wil quoten. 


Ik snap je punt heel goed in zulke gevallen! Een idee zoals je schetst klinkt absoluut heel handig maar is vooralsnog niet haalbaar. De huidige quote-functie gaat inderdaad om de gehele tekst. Is die te groot, dan kun je daar zelf eventueel nog in knippen of er voor kiezen dan maar niet te quoten. Ik denk dat in diverse topics het niet altijd nodig is.

Verder kun je er uiteraard nog wat creatief mee zijn, zoals een stukje schuin drukken en daar verder onder gaan.

 


Meest recente bericht onderaan

Er zijn blijkbaar twee mogelijkheden om te reageren; een witte button en een grijze. Mij is niet duidelijk waarom dit zo is ingericht, wordt de bedoeling niet uitgelegd en werkt verwarrend. Blijkbaar vertaal ik een grijze button als een button in ghost-mode en waar ik dus niet op kan klikken.


Klopt! De onderste knop is 'greyed out', omdat je nog geen reactie hebt getikt. Als je in het tekstvak ernaast klikt, wordt deze oranje. Het idee is dan dat je op het topic zelf reageert. De 'reageren' daarboven is een reactie op die specifieke reactie. Mocht je bijvoorbeeld daaruit een stukje willen quoten, dan kun je dat beter doen. Verder maakt het qua werking niet uit.

 

 


Labels plaatsen bij een bericht

Blijkbaar bestaat er een vaste lijst van te gebruiken labels. Als je zelf een of meerdere niet bestaande labels invult bij je bericht, dan krijg je bij het versturen een foutmelding. Misschien is het handig om bij selecteren van het veld "Labels" een pulldown-menu met toegestane labels te installeren.

Misschien dat er iemand is die mij een en ander kan uitleggen wat ik verkeerd doe en wat ik niet begrijp?


Klopt inderdaad, deze labels zijn van te voren gespecificeerd en werken als een soort 'subcategorie'. Daar hebben we bewust voor gekozen. Zeker goede feedback dat het open tekstvak nu suggereert dat je wel een vrije optie hebben, we hebben hier inmiddels een verzoek voor lopen.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Wim C.  schreef:

Nog eentje: na het plaatsen van een reactie krijg ik regelmatig onderstaande tekst in beeld: 

“Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het resultaat.”

Wat is “ongeldige HTML” in m'n hoofdtekst en bestaat er dan ook nog bij-tekst?


Deze komt me niet bekend voor om eerlijk te zijn. Heb je een voorbeeld wanneer dit gebeurt? Of lijkt het volstrekt willekeurig te gebeuren? 

"Hoofdtekst" is inderdaad wat verwarrend, die ga ik sowieso doorzetten! 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit gebeurt regelmatig, ik ben er ondertussen zo aangewend dat ik het voor lief neem.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Alex 

Ik ben allereerst vooral benieuwd naar het laatste stukje. Welke stappen neem je nu om aan te komen waar je wil zijn?” 

Wat nu doe is: ik ga naar de mijn profielpagina, dan scroll ik een eind naar onderen en kom dan uit bij  “Activiteit van deze gebruiker” en klik dan op het bericht wat ik wil lezen. Dat zijn aardig wat klikken voordat ik aankom waar ik wil zijn. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik ervaar deze manier om aan te komen waar ik wil eerder als een work-around dan een korte route.

Over quoten: “Ik snap je punt heel goed in zulke gevallen! Een idee zoals je schetst klinkt absoluut heel handig maar is vooralsnog niet haalbaar.“

Niet haalbaar? Volgens mij loopt dit forum op de motor van Khoros en mijn ervaring is dergelijke bedrijven add-ons en plug-ins leveren om vooral toegankelijkheid en handigheid aan een forum toe te voegen. Zoals in m'n berichten te zien is, gebruik ik deze ‘creatieve’ manier van quoten al een tijdje.

Over HTML-gedoe: “Deze komt me niet bekend voor om eerlijk te zijn. Heb je een voorbeeld wanneer dit gebeurt? Of lijkt het volstrekt willekeurig te gebeuren?”

Willekeurig zal wel niet. Ik kan niet met verklaarbare voorbeelden komen. Ergens zal er wel een dingetje gebeuren waar de software over struikelde. Zodra ik deze boodschap tegenkom zal ik wel een screendump maken.

Ach, daar is-ie weer:

 

 

 

 

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Die fout ben ik inderdaad ook een enkele keer tegengekomen. Die blinkt inderdaad niet uit in helderheid, en een oorzaak is al lang niet meer te achterhalen. 

 

De gebruikte teksten alleen al.

Corrigeer de gemarkeerde fouten en probeer het opnieuw.

Gevolgd door Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het resultaat. 

 

Er wordt niks gemarkeerd en wat is verwijderd is niet zichtbaar te maken.

Dat geeft niet bepaald inzage in de fout die je gemaakt zou hebben.

 

Destijds heb ik me suf gezocht, naar wat er mis gegaan kon zijn en ik bleef steken bij een foutje in de software van Khoros. Het lukte mij, met best wel wat kennis van HTML, gewoonweg niet om deze fout te forceren.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb zelf de indruk dat het misschien komt omdat ik tekst uit voorgaande berichten kopieer om te kunnen quoten in mijn eigen bericht. De berichten op dit forum zijn wysiwyg-opgebouwd, maar daaronder zit natuurlijk HTML-code en daaroverheen zit weer de bekende forumcode zoals <B>en </B> om bijvoorbeeld een woord vet te maken. Blijkbaar geven dergelijke acties -bij mij in elk geval- een conflict.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Van mij had de zoek functie wel beter gemogen, bijvoorbeeld zoals op het tweakers forum. Daar kun je op verschillende manieren terugzoeken, wat het een stuk makkelijker maakt.

Schermafbeelding 2022-01-28 114358.png

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Allereerst goed nieuws! De melding over "ongeldige HTML" is gelokaliseerd en is in de volgende update opgelost. De verwachting is dat het binnen 2-3 weken volledig is opgelost.

 


@Wim C.  schreef:

Wat nu doe is: ik ga naar de mijn profielpagina, dan scroll ik een eind naar onderen en kom dan uit bij  “Activiteit van deze gebruiker” en klik dan op het bericht wat ik wil lezen. Dat zijn aardig wat klikken voordat ik aankom waar ik wil zijn. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik ervaar deze manier om aan te komen waar ik wil eerder als een work-around dan een korte route.


Ja, snap ik! Dit is inderdaad wel wat weg gestopt op deze manier. Kan "Mijn abonnementen" hierbij helpen? Deze vind je bovenin als je klikt op je profiel. Dikgedrukte topics betekent dat het topic nieuwe berichten bevat die je nog niet hebt gelezen. De feed is uiteraard wel afhankelijk op welke topics (of categorieën) je abonneert.

 

@DON PAPA   schreef:

Van mij had de zoek functie wel beter gemogen, bijvoorbeeld zoals op het tweakers forum. Daar kun je op verschillende manieren terugzoeken, wat het een stuk makkelijker maakt.

Alex_0-1643728421157.png

 


Kan zeker interessant zijn! We hebben al de optie om binnen een bepaald board/categorie te zoeken en bijvoorbeeld van een bepaalde user of tijdsbestek. Gaat het in dat geval om zoeken in een topic? Die optie is er inderdaad (nog) niet.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: We hebben al de optie om binnen een bepaald board/categorie te zoeken en bijvoorbeeld van een bepaalde user of tijdsbestek. 

 

En waar kan ik die opties dan vinden? Want dat zou al een hele vooruitgang zijn, ik heb nu  namelijk alleen maar de optie "volledige inhoud doorzoeken"

 

@Alex Schreef: Gaat het in dat geval om zoeken in een topic?

 

Ja op het tweakers forum kun je door de gebruikersnaam in te vullen met één klik alle postings zien die deze gebruiker heeft gedaan in één bepaalde topic. Dit maakt het zoeken een stuk makkelijker als je even snel iets terug wilt zoeken wat die gebruiker eerder heeft gepost in de desbetreffende topic...

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Alex dank voor je feedback.

Kan "Mijn abonnementen" hierbij helpen? Deze vind je bovenin als je klikt op je profiel.”

Dat aanmaken van een abonnement op een topic doe ik al steeds vaker. Maar persoonlijk ervaar ik deze optie tóch een beetje als een omweg. Ik vind dat als je wilt navigeren op een forum of een website, dan moet je eigenlijk in zo min mogelijk klikken op je bestemming kunnen aankomen en zo min mogelijk hoeven te zoeken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Alex Schreef: We hebben al de optie om binnen een bepaald board/categorie te zoeken en bijvoorbeeld van een bepaalde user of tijdsbestek. 

 

En waar kan ik die opties dan vinden? Want dat zou al een hele vooruitgang zijn, ik heb nu  namelijk alleen maar de optie "volledige inhoud doorzoeken"

Door op het vergrootglas te klikken in de zoekbalk of door eerst op een term te zoeken, waarnaar je in beide gevallen op deze pagina uitkomt. Daar heb je diverse aanvullende zoekopties 🙂

 

Ja op het tweakers forum kun je door de gebruikersnaam in te vullen met één klik alle postings zien die deze gebruiker heeft gedaan in één bepaalde topic. Dit maakt het zoeken een stuk makkelijker als je even snel iets terug wilt zoeken wat die gebruiker eerder heeft gepost in de desbetreffende topic...

Helder!

 

 

Dag @Alex dank voor je feedback.

Kan "Mijn abonnementen" hierbij helpen? Deze vind je bovenin als je klikt op je profiel.”

Dat aanmaken van een abonnement op een topic doe ik al steeds vaker. Maar persoonlijk ervaar ik deze optie tóch een beetje als een omweg. Ik vind dat als je wilt navigeren op een forum of een website, dan moet je eigenlijk in zo min mogelijk klikken op je bestemming kunnen aankomen en zo min mogelijk hoeven te zoeken.

Helemaal mee eens uiteraard. Het moet zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. In dat geval dus het liefst bij aankomst al? En dan bijvoorbeeld alle topics die nieuwe reacties hebben sinds je laatste bezoek of zou je daar ook meer onderscheid in willen? Heb je toevallig een andere community/forum waar dit goed voor je is ingeregeld?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Door op het vergrootglas te klikken in de zoekbalk of door eerst op een term te zoeken, waarnaar je in beide gevallen op deze pagina uitkomt. Daar heb je diverse aanvullende zoekopties 

 

Gevonden, alleen dat werkt ook maar half/half. Je komt dan wel bij de juiste topic uit, maar niet bij het juiste bericht in die topic. Dus is het een topic van zeg ff 50 pagina's, dan zoek je je eigen nog steeds een ongeluk naar het des betreffende bericht.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb nog twee puntjes:

Als ik in een nieuw bericht met een @ gebruikers wil aanhalen, dan krijg ik alleen de gebruikers die hebben gereageerd in het bewuste topic. En dit klinkt heel logisch. Maar als ik iemand wil attenderen buiten het topic en ik tik de eerste letters van zijn profielnaam, dan gebeurt er bij mij niks.

Nog eentje:

Een regelmatige verschijning.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik heb nog twee puntjes:

Als ik in een nieuw bericht met een @ gebruikers wil aanhalen, dan krijg ik alleen de gebruikers die hebben gereageerd in het bewuste topic. En dit klinkt heel logisch. Maar als ik iemand wil attenderen buiten het topic en ik tik de eerste letters van zijn profielnaam, dan gebeurt er bij mij niks.

Klopt! Hij geeft eerst suggesties over de actieve gebruikers in het topic zelf. Je kan ook andere gebruikers taggen, vanaf drie tekens geeft hij suggesties van de gehele Community. Gebeurt dat bij jou niet? Het hangt wel van de naam af hoe snel je bij de juiste uitkomt.

 

 

<Verificatie mislukt . Verificatietickets komen niet overeen. Verificatie mislukt>

Een regelmatige verschijning.

Helaas ook een taaie om op te lossen 😞 Het helpt niet dat de melding niet duidelijk maakt wat er gebeurt. We zien hem vaak voorkomen op het moment dat je meerdere tabbladen open hebt staan en/of een tabblad heel lang open hebt staan. We hebben hier in het verleden al meerdere verbeteringen voor doorgevoerd, maar zijn er nog niet zoals je ziet. Merk je zelf nog een rode draad hierin en/of herken je de situaties die ik omschrijf?

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Alex 

Bij de eerste situatie: via @medegebruiker taggen dan krijg ik in eerste instantie de gebruikers die deelnemen aan het bewuste topic, maar als ik een andere gebruiker bij het onderwerp wil betrekken, bijvoorbeeld @Serkan dan lukte dat in eerste instantie niet. En nu ik werk op één tabblad werkt het wèl.

En ik denk dat het eerste geval te maken heeft met het tweede geval, namelijk dat ik meerdere tabbladen open heb staan, waardoor de engine waarop dit forum werkt van slag raakt.
Dat ik meerdere tabbladen open heb staan is mijn -soort van- work around om met minder klikken te kunnen navigeren op dit forum. 💡

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic