Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes

Labels selectie bij het plaatsen van een topic

Hallo iedereen!

We willen het graag makkelijker maken om labels te kiezen wanneer je een topic aanmaakt. Wanneer de labels vanaf het begin af aan geselecteerd zijn in meer topics, dan heeft het abonneren op een label nog meer zin voor hen die op de hoogte willen zijn.

Mobiel

Op dit moment zien we dat de label keuze op mobiel onderaan staat. Het staat zelfs onder de 'plaatsen' knop! Hierdoor zal een gebruiker op mobiel er niet snel gebruik van maken. Dit is die huidige situatie op mobiel:

community.ziggo.nl_t5_forums_postpage_choose-node_true_interaction-style_forum_override-styles_true_board-id_Internet(iPhone X).png

We willen dit verplaatsen zodat het er zo uit komt te zien: 

community.ziggo.nl_t5_forums_postpage_choose-node_true_interaction-style_forum_override-styles_true_board-id_Internet(iPhone X) (1).png

Deze aanpassing kan niet ingesteld worden, ook kan Khoros de stel je vraag pagina niet customizen op dit moment. Het element met de labels wordt dynamisch ingeladen nadat je hebt gekozen in welk forum je een bericht wil plaatsen. Dit laden moeten we opvangen, en dan op een andere plek inladen. Als dat invloed op de werking heeft kan het idee niet doorgaan.

Desktop

De label keuze staat hier goed in beeld in de sidebar. Maar wanneer we ook op Desktop de labels verplaatsten is deze nog beter te gebruiken. Het zou er dan zo uit komen te zien:

community.ziggo.nl_t5_forums_postpage_choose-node_true_board-id_Internet.png

Wat vinden jullie van het verplaatsten van de label-keuze, staan jullie achter deze aanpassing?

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes

Het lijkt me niet meer dan logisch om de keuze voor labels een stuk prominentere plaats te geven. Dus ja, een hele verbetering.

Omdat ik geen frequent mobiel actieve bezoeker ben op de community, kan ik geen goed beeld voor me krijgen of dit belemmerend of juist niet belemmerend gaat werken.

De mogelijkheid van labels na de knop plaatsen vind ik sowieso geen goed idee.

Het is in mijn ogen ook aan te raden om na het plaatsen van een topic de mogelijkheid te hebben om er alsnog een label aan toe te voegen of van label te veranderen. Net zoals dat 'bewerken' gedurende enige tijd mogelijk is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78805Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23544Likes

TOP, hoe duidelijker hoe beter.🙂

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24841Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8105Likes

Ziet er al stuk beter uit, had mijn topic in Suf al van betere indeling nu, maar Goed bezig @Anne H 

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5436Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

Ik gebruik voornamelijk de mobiel en kunnen abonneren op labels zou een goede verbetering zijn.

Zelf plaats ik niet veel dus ervaring heb ik daar niet zo mee.

Tot nu toe is mobiel gebruik niet handig op het forum.

Ik hoop dat daar nu verbetering in komt.

Anne H
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes

@bloemen64 Op mobiel is het ook mogelijk om je te abonneren op een label. Alleen door de meer verticale layout is het menu 'opties' lastiger te vinden. Maar, dit is inderdaad niet heel makkelijk.

Wat zou een goede plek zijn om deze label abonnement optie te presenteren? Kunnen jullie daarbij helpen hoe we dit beter kunnen doen?

Wanneer je een label hebt geselecteerd zie je op mobiel het volgende grijze blok:

Knipsel.JPG

Mogelijk is dat een goede plek voor een 'abonneer je op dit filter' link?

Input, testen en meedenken over abonneren op mobiele apparaten is in dit topic welkom 🙂

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5436Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

Hallo @Anne H het plaatje dat je toont is precies waar ik al tijden problemen mee heb. Niet alleen op de mobiel. Ik krijg het niet voor elkaar om alleen berichten van de geselecteerde groep te krijgen. Dat is dus een label. Misschien gebruik ik de verkeerde "abonneer" functie maar het is de reden nu dat ik niets van "TV Radio" meekrijg. Het filter laat zien waarop ik me wil abonneren. Dan klik ik rechtsboven bij de topic en selecteer "abonneren". Daarna krijg ik alles. En dat is gewoon 90% XL issues waar ik een deja-vu van krijg. 

Blijkbaar is er een andere plek om op het label te abonneren. Maar die is dan goed verstopt. 

Wat mij betreft zou er een regel toegevoegd kunnen worden in het menu dat ik gebruik om te abonneren en waar dan "abonneer op geselecteerde label(s)" staat.

Waarna dan de melding komt dat je je geabonneerd hebt op label:.....

Hieronder hoe ik op mijn mobiel probeer alleen "Next" berichten te krijgen.

Selecteer alleen "Next" 

Screenshot_20210621-141840_Chrome.jpg

Klik op de opties rechtsboven.

Screenshot_20210621-141503_Chrome.jpg

 en abonneer me. Op alles 🤔

Screenshot_20210621-141530_Chrome.jpg

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5898Likes

@Anne H 

Dan gelijk ook maar het woord "Bord" vervangen door een fatsoenlijk Nederlands woord, b.v. door "Subgroep".

En dan gelijk ook sub-groepen toevoegen. Want b.v. alle items die in/onder de noemer "Internet" vallen, zijn wel heel erg veel. En dan heeft die selectie dus eigenlijk weinig nut. Door toevoeging van b.v de subgroepen "Internet\Verbinding", "Internet\Modem",  "Internet\mediabox Next", "Internet\Mediabox XL",  "Internet\Humax", "Internet\Thuisnetwerk" enz. enz. maar natuurlijk ook niet vergeten de laatste subgroep "Internet\Overig", krijgt men een betere en duidelijker filtering, dan klanten zelf de labels te laten bedenken.

Zo zou Ziggo ook voor iedere apparaat/toestel een eigen subgroep kunnen maken, waardoor ook daar eenvoudig een filtering in gemaakt kan worden. Dus b.v. "Apparaat\Modem",  "Apparaat\mediabox Next", "Apparaat\Mediabox XL",  "Apparaat\Humax", "Apparaat\Tv", "Apparaat\Radio", "Apparaat\wifi" enz. enz.

Eigen bedachte labels werken misschien in het beging nog wel, maar in de loop van de tijd komt daarin zoveel ruis ( iedereen verzint/benoemd het anders ), dat het onmogelijk wordt om al die labels te beheren/sorteren/zoeken, laat staan met al die labels te werken.

Als Ziggo zelf een aantal subgroep aanmaakt ( zoals b.v. hierboven aangegeven  "Internet\....." ) dan wordt het voor de klant makkelijker om alvast een grove splitsing te maken ( omdat dezelfde namen gekozen worden ) en wordt het door de klant ingevoerde label een sub-sub-label.

Te veel subgroepen werkt natuurlijk ook niet, maar veel subgroepen maakt het voor de klant wel makkelijker om toch de juiste subgroep te kiezen, zonder dat de klant op voorhand de juiste naam/benaming weet.

Overigens is het natuurlijk het duidelijkste, als subgroep per subgroep worden uitgeklapt. In het bovenstaande "Internet\....." voorbeeld, zijn dan al die subgroepen alleen zichtbaar indien de 'cursor' op "Internet" staat.

Natuurlijk zijn de bovenstaande namen misschien niet de beste, die zijn ter plekke uit de duim gezogen. Maar er zijn voor dit soort zaken mensen, die speciaal daarvoor hebben gestudeerd, die vaak snel en simpel en logisch ( !! ) een goede onderverdeling kunnen maken.

3.png