1
Vraag
2
Reacties
JanAssen

Level 10
  • 408Posts
  • 3Oplossingen
  • 111Likes

Kunnen we stoppen met "Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs"

Kunnen we stoppen met post als " Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten" 

Dit weet ik onderhand wel, het voegt niets toe! Steeds een belletje in beeld om op een dergelijk bericht uit te komen. Heel irritant! 

Wat is het nut van deze naar mijn mening nutteloze reactie? Ik wordt door 1200 doorverwezen naar deze community, ik weet dat er gereageerd gaat 
worden.

Volgens mij draait het erom om zoveel badges or whatever te verdienen. Get a life zou ik zeggen!

30 Reacties 30
Meldingen
Aan Uit
Garihd

Level 17
  • 3819Posts
  • 124Oplossingen
  • 2090Likes

Op zich zou een iets meer inhoudelijker tekst soms wel nuttig zijn. 

Dus bijvoorbeeld dit is er aan de hand dit probleem moet door een Ziggo medewerker worden opgelost.

Of dit probleem is bekend er wordt op de achtergrond gewerkt aan een oplossing.

In mijn beleving heeft het meerwaarde om eventueel iets meer duidelijkheid te geven wat die stappen ongeveer inhouden. 

Ik heb bewust alle meldingen uit staan en ben nergens op geabonneerd anders lopen de meldingen en mail berichten de spuigaten uit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79151Posts
  • 5348Oplossingen
  • 23698Likes

@BackAgain22  schreef:

@Bert  schreef:

@BackAgain22 Je voorstel is al lang geleden ter discussie geweest, aan alle mogelijkheden zitten voors en tegens en de huidige werkwijze is de meest gewenste vanuit allerlei kanten bekeken.

Lang geleden? Is dat 1 jaar, 5 jaar of 10 jaar? Als het langer dan zeg 5 jaar is, dan kan het volgens mij nooit kwaad om hetzelfde onderwerp weer eens ter discussies te stellen. Voortschrijdend inzicht bijv.? 

@BackAgain22 Voortschrijdend inzicht is een standaard denkwijze voor de communicatie op dit forum, vandaar dat het naar deze communicatie is gewijzigd en nu zo uitgevoerd wordt.

@Garihd Inhoudelijk is er vrijwel nooit iets van te zeggen, als er problemen zijn die alleen door Ziggo opgelost kunnen worden, want als buitenstaander weet je de oorzaak niet en dezelfde soort problemen kunnen een andere oorzaak hebben.

Garihd

Level 17
  • 3819Posts
  • 124Oplossingen
  • 2090Likes

@Bert schreef 

"Inhoudelijk is er vrijwel nooit iets van te zeggen, als er problemen zijn die alleen door Ziggo opgelost kunnen worden, want als buitenstaander weet je de oorzaak niet en dezelfde soort problemen kunnen een andere oorzaak hebben."

Daar ben ik het niet helemaal mee eens genoeg topics waar het probleem heel duidelijk wordt beschreven dan kan er prima een iets andere tekst worden toegepast. Met sommige topics waar deze macro's worden toegepast kunnen de moderatoren ook niet veel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79151Posts
  • 5348Oplossingen
  • 23698Likes

@Garihd "Met sommige topics waar deze macro's worden toegepast kunnen de moderatoren ook niet veel. "

Ben benieuwd welke topics, want als Ziggo moderators er niets mee kunnen, dan hoort die zin daar niet te staan.

Als er iets bij Ziggo wordt weggelegd wat daar niet hoort te liggen, dan komt er onderbouwde feedback zodat dit niet meer gebeurd.

Garihd

Level 17
  • 3819Posts
  • 124Oplossingen
  • 2090Likes

@Bert  schreef:

@Garihd "Met sommige topics waar deze macro's worden toegepast kunnen de moderatoren ook niet veel. "

Ben benieuwd welke topics, want als Ziggo moderators er niets mee kunnen, dan hoort die zin daar niet te staan.

Als er iets bij Ziggo wordt weggelegd wat daar niet hoort te liggen, dan komt er onderbouwde feedback zodat dit niet meer gebeurd.

Dit topic bijvoorbeeld 

Behalve eventueel een andere ontvanger sturen of een melding doorgeven aan een technische afdeling kan een moderator niet zo gek veel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79151Posts
  • 5348Oplossingen
  • 23698Likes

@Garihd Een Ziggo forum medewerker kan, indien die de rechten en de kennis heeft, ook zelf kijken in het log van de Next wat er mis zou kunnen zijn en de nodige stappen zetten of doorgeven aan iemand die in de achtergrond en het log kan kijken wat er loos is en welke stappen er gezet moeten worden om dit op te lossen.

Pasi

Level 19
  • 10775Posts
  • 511Oplossingen
  • 5975Likes

@JanAssen  schreef:

Kunnen we stoppen met post als " Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten" 

...

Het vreemde is wel, dat ondanks dat men macro's gebruikt ( of de tekst m.b.v. copy/paste  plaatst ), het maar 1 knullig zinnetje is. Niet eens een 'Hallo' en/of een korte uitleg hoe dit forum werkt. Waarom dan niet wat meer informatie plaatsen, zodat een nieuw forum lid een idee heeft wat hij/zij kan/mag verwachten ?

Zoals Dit topic bijvoorbeeld, waar de TS afgelopen maandag een account heeft gemaakt en zijn eerste log plaatst. Dán zou die extra informatie juist handig zijn, i.p.v. zo'n enkel zinnetje.
Waarbij ik het idee krijg dat e.e.a. meer gaat om de snelle reactie tijd, dan om het oplossen. Of dat men bang is dat anderen reageren? Het is ook niet om een Ziggo mod te triggeren, want sinds afgelopen maandag middag heeft er nog geen Ziggo mod gereageerd ! Zelfs een opmerking om de Next Mini uit/aan en/of te resetten kan er niet af.

Garihd

Level 17
  • 3819Posts
  • 124Oplossingen
  • 2090Likes

Er mag inderdaad wel iets meer worden toegevoegd aan die macro.

In het geval van de topic Starter of bij vragen andere vaste community bezoekers heeft die bewuste macro ook geen nut.

Dan is een tekst als "Er is een moderator ingelicht even geduld" zinvoller. 

Pasi

Level 19
  • 10775Posts
  • 511Oplossingen
  • 5975Likes

@Garihd  schreef:
...

Als dat inderdaad zo is, dan misschien wel. Maar dan moet er ook een Ziggo mod getriggerd worden. In dát draadje is nog geen Ziggo mod geweest, dus of een er toen werkelijk een seintje naar een Ziggo mod is gegaan ...

Garihd

Level 17
  • 3819Posts
  • 124Oplossingen
  • 2090Likes

@Pasi  schreef:

@Garihd  schreef:
...

Als dat inderdaad zo is, dan misschien wel. Maar dan moet er ook een Ziggo mod getriggerd worden. In dát draadje is nog geen Ziggo mod geweest, dus of een er toen werkelijk een seintje naar een Ziggo mod is gegaan ...

Afgaande op wat Bert hier schrijft is dat wel degelijk het geval. Anders heeft een dergelijk bericht totaal geen nut, dus als ik dit lees in een topic ga ik er wel vanuit dat er inderdaad een berichtje is uitgegaan naar de moderatoren.

Het is natuurlijk wel zo dat niet elke moderator dezelfde mogelijkheden of expertise heeft. Bepaalde vragen kunnen enkel door de software of hardware ontwikkelaars worden beantwoord en mogelijk product testers binnen de Ziggo/Liberty Global gelederen.

Wat ik met mijn voorgaande bericht bedoel is dat wanneer ik een  topic start met een vraag ik niet dezelfde macro verwacht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79151Posts
  • 5348Oplossingen
  • 23698Likes

@Pasi "Zelfs een opmerking om de Next Mini uit/aan en/of te resetten kan er niet af."

Dat heeft TS al gedaan en gemeld in de berichten, dus is dat niet nodig in dit geval.