1
Vraag
2
Reageer en help mee
Knoppelateur

Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Knoppelateur: Wie laat zich zo noemen ???

Hallo, Ziggo Community,
Op de vraag mij voor te stellen reageer ik enthousiast.
De nickname knoppelateur stamt uit de tijd dat ik geluidstechnicus was. Ik bouwde versterkers, luidsprekerkasten van gevouwen hoorn tot Karlson-kasten, stelde de installatie op voor de rockband en bediende de apparatuur.
Daarna werden de knoppen van de bioscoop mijn speelveld. Als filmoperateur draaide ik films en raakte enthousiast over het SURROUND geluid. Thuis probeer ik tot aan de grenzen van toelaatbaarheid dat geluid ook te ervaren.
Mijn uiteindelijke vakgebied zit in technische automatisering met computers. Geestdodend werk laten overnemen door automatisering is niet arbeidsplaatsen overbodig maken, maar scheppen van nieuwe interessante mogelijkheden. Promotie van technische scholing van elk niveau was een soort nevenroeping. Sinds ik dat deed zijn de tekorten aan technici alleen maar groter geworden. Treurig.
Mijn werk is na mijn pensionering mijn hobby gebleven. Daarmee hoop ik in de Ziggo Community vragen van anderen te kunnen beantwoorden.
Groet, Knoppelateur

11 Reacties 11
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Mooi verhaal en welkom hier.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

welkom, wat interresant om te lezen

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Extra kennis altijd mooi om mensen te helpen!! En zal zeker een aangename bijdrage zijn. Welkom.

Gr Rob

Knoppelateur
Topicstarter
Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Hoi Robbo,
Eerlijk gezegd heb ik nog niet goed door hoe ik een select overzicht krijg van openstaande vragen/Topics.
Heb jU een hint voor me?

Groet, Knoppelateur

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Hoi  @KnoppelateurJe kan bv zoeken op support, * tv en radio* daar wel de meeste vragen over bv beeld maar ook veel over audio. Verder delen wij enigsinds de zelfde hobby qua audio. Hoewel mijn passie niet echt professioneel was ( hoewel eens een paar keer een dj in het verleden helpen met aansluiten etc niet te verwarren met techno maar nog echt de disco tijd) deel ik graag mijn ervaring en interesse qua audio problemen.

 

Ook heb ik wat eenvoudige artikelen beschreven in de kennisbank . Zonder al te technisch te zijn met duidelijke aanwijzingen. Verder vind ik brainstormen altijd leuk en leer ik ook weer van.. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Een mooie uitleg @Knoppelateuren leuk dat we dit weten.

In een (heel) ver verleden was ik de geluidsman van een ska-calypso band en waren we de meeste weekenden ergens in het land aan het spelen. Dat leverde natuurlijk geen drol op, maar was wel leuk. 

Aan de zijkant van een pagina vind je de link Topics zonder reactie en als je daar doorheen bladert dan vind je vast wel iets waar je hulp kunt bieden. 

Knoppelateur
Topicstarter
Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Leuk om ervaringen te delen. Toen mijn band de zelfbouw apparatuur inruilde voor professioneel spul is de oude apparatuur nog een tijd goed geweest voor oude disco. Het motto was toen: "Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar hard is". Toen had een speaker nog een rendement van 14%, nu haal je 1% niet eens, maar dan wel super kwaliteit.

Knoppelateur
Topicstarter
Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Nee, geld hield je niet over van optredens. We waren al blij als de kosten van het huurbusje er uit kwamen. In kleine zaaltjes op studentenfeesten of familiefeesten In grote zalen meestal als B-orkest. Maar zo hebben we wel gestaan naast beroemdheden als Rob de Nijs + Lords of Golden EarringS,  Maar we werden blij omdat het dansende publiek blij werd. Als technicus kon ik - als de boel een keer goed ingesteld stond - ook dansen.

 

Zonder op de kop te letten reageerde ik op de "zijkant". Maar daar blijkt ook oud tussen te staan. Krijg ik er meteen over te horen dat reageren op oud niet zinvol is. Ik moet no veel leren. Overigens heb ik zelf nu ook topics waar niet of niet meer op gereageerd wordt. Hoe kan ik die reactiveren. Het gaat net om serieuze vragen.

Knoppelateur
Topicstarter
Level 7
  • 169Posts
  • 7Oplossingen
  • 31Likes

Aan antwoorden zie ik dat er mensen in de community meedoen die tot op typenummerniveau de tools van Ziggo kennen. Om dergelijke verhalen te kunnen volgen moet ik dan opzoeken wat het is. Ik zit meer in de categorie "weet weinig van veel". Onderwerpen als milieu, waterstof, nep-groen houden mij bijvoorbeeld ook bezig. En de politiek die daar mee te maken heeft. Mijn belangstelling is te omvangrijk om naast de dagelijkse verplichtingen en pret allemaal bij te houden.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Hoe kan ik die reactiveren.

Klik eens op je eigen naam en scrol dan naar beneden.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Knoppelateur bedoel je dat je niet meer kan reageren op een topic die is afgesloten? Als je dit inderrdaad bedoelt: Reactiveren kunnen wij niet zelf doen. Dit kan een moderator. 

 

Tip maak gewoon zelf een nieuwe topic . Met evt verwijzing van afgesloten topic . Wie weet wordt het topic weer open gesteld... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic