Vraag
Reacties
Oplossing
huizebuys
Level 2

Kan ik de scart aansluiting op de Mediabox Next gebruiken?

Jaren geleden was er alleen audio en geen video signaal op de scart-uit uitgang (miniscart) van de next box.

Na wat updates van Ziggo was dit opeens wel mogelijk en zo kon ik mijn randapparatuur naar lieve lust gebruiken.

Na de laatste update/onderhoud van Januari/Februari was het weer droefenis en alleen nog maar audio connectie.

Ik hoorde in de wandelgangen dat Ziggo het video gedeelte softwarematig maar heeft uitgeschakeld ?

Want op de "2e generatie" next en "nieuwe" mini next zit deze aansluiting er helemaal niet meer op !

En zo laat je mooi je vaste klanten in de steek en is er niets meer mogelijk onder het Ziggo dictatuur.

Kom op Ziggo,laat die optie scart-out gewoon aanstaan op de oude type next box (kan ik er nog wat van genieten)

Of zijn er andere mogelijkheden te verzinnen om bv. digitaal/analoog op te nemen via de next ?

vertel,vertel.................

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85
Level 14

Hoi en welkom,

dit is inderdaad niet meer mogelijk en dat gaat ook niet meer mogelijk zijn, zie ook het antwoord hier: Opgelost: Geen bijgeleverde scart kabel (Mediabox Next) - Ziggo Community van Rikst. 

Bekijk in context

0 Kudos
16 Reacties 16
Tjeerd85
Level 14

Hoi en welkom,

dit is inderdaad niet meer mogelijk en dat gaat ook niet meer mogelijk zijn, zie ook het antwoord hier: Opgelost: Geen bijgeleverde scart kabel (Mediabox Next) - Ziggo Community van Rikst. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

het gaat te ver en is mogelijk tegen de huisregels om Ziggo een “dictatuur”  te noemen,

de next is eigendom van Ziggo en dus mag Ziggo zelf bepalen dat ze bepaalde aansluitingen en of mogelijkheden uitschakelen indien dat nodig is voor verdere updates en of beveileging etc 

MR_CHIP
Level 19

Meegaan met de technologie heet dat weg met oude meuk 

anoniemforum
Level 19

apparatuur met alleen scart hoeft geen oude meuk te zijn ligt er aan waarvoor je het gebruikt

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@anoniemforum  schreef:

apparatuur met alleen scart hoeft geen oude meuk te zijn ligt er aan waarvoor je het gebruikt

Ik noem het oude meuk omdat het oude technologie gebruikt uit het jaar 0 wat gelukkig steeds meer afgestoten wordt

anoniemforum
Level 19

voor gebruik wel,

maar als je nog oude videobanden hebt liggen waar je zelf opsta dan moet je maar blij zijn dat die nog kunnen worden omgezet zodat je ze op een moderne manier kunt bekijken zoals vanaf een usb stick of cloud,

ik doe dat werk dus weet hoe blij personen kunnen zijn als ze hun video’s weer zien

MR_CHIP
Level 19

Tuurlijk dingen zijn bijna altijd wel om te zetten van oude polaroid aan toen en vhs tapes

Maar komt het te blijven ondersteunen bij moderne apparatuur dan snap ik dat Ziggo er mee stopt zeker om aan de huidige hdcp te voldaan ( hdcp kopieer beveiliging)

anoniemforum
Level 19

wel vraag ik me af als die tv geen hdmi heeft hoe oud is ie dan 

waarschijnlijk 15 jaar of ouder

0 Kudos
huizebuys
Level 2
Topicstarter

Daar ik van de oude stempel ben en iets wil "opnemen" (waar ik zelf op te zien ben) wil ik dit op een medium doen waar ik het langer kan bewaren dan die 365 dagen die Ziggo mij gunt !  bv. DVD recorder met harde schijf.

Ja ik weet het.................in jullie ogen is het oude meuk maar ik weet niet 1,2,3 een andere oplossing ?

En ja ik vind het nog steeds dictatuur......................zolang maar alles achter de knoppen zit en ervoor betaald moet worden onder het mom van updates,(kopieer)beveiliging en ander geleuter haak ik af want ik hoef niet ieder maand iets nieuws,vers of meer features etc.

En ja ik weet ook dat anderen daar wel erg op ge*len en dat is hun goed recht hoor.

Oja,er staat hier zelfs nog een oude "beeldbuis" tv op de slaapkamer (erfenisstukje van mijn schoonmoeder) en die doet het nog prima hoor met een voor mij zuiver beeld,maar ja in jullie ogen is het pre historie.....................en als deze ooit kapot gaat koop ik een nieuwe tv MET HDMi aansluiting hoor !

Als er niet alweer een ander medium,kabeltje,omzetter,boxje of prutsitem is bedacht om weer geld uit onze zakken is te kloppen..............allen de mazzel.......

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

het slaat echt nergens op om Ziggo steeds een dictatuur te noemen en is mogelijk ook tegen de huisregels

ook de reactie “En ja ik weet ook dat anderen daar wel erg op ge*len en dat is hun goed recht hoor” slaat echt nergens op en is mogelijk tegen de huisregels,

als je de uitzending waar je zelf in zit wilt bewaren kun je bij de maker vragen of ze mogelijk een kopie kopie kunnen leveren op dvd,

als je opnames voor altijd wilt kunnen bewaren zou je gebruik kunnen maken van een Humax Mediabox/ontvanger,

overstappen is natuurlijk jou goed recht maar dan wens ik je veel succes naar het zoeken van een provider die nog wel een mediabox met scart leveren want ook de andere providers leveren alleen boxen met hdmi

Eeyore
Level 5

Wij zijn niet van de oude stempel, maar hebben nog een HDD recorder daarin zit versterker gebouwd waar wij onze Nintendo Super Nes op aan hebben gesloten en de Wii

Als je dit op een 4K TV doet is het een wazig beeld en via de versterker van de HDD gaat dit prima, deze zit met HDMI in de Splitter naar de TV.

@huizebuys  Als je eventueel een Smart Card hebt en je kijkt rond voor een Humax 5300 daar kan je USB schijf achter hangen en dan zo opnamen langer bewaren. Dit hebben wij ook gedaan met een concert. Er zijn optie's voor wat men noemt oude meuk, vind het onzin, want het werkt even goed.

huizebuys
Level 2
Topicstarter

Anoniemforum...........rustig,rustig,maak je niet te druk,denk aan je bloeddruk...............laat je niet meeslepen door mijn geleuter.

Natuurlijk heb ik parallel een Humax 5500c ??? Digitaal/analoog convertor (of hoe heet zo'n ding) ? met daarop de HDD/DVD rec. om toch de zaken die ik leuk vind op te nemen en te bewaren maar dat moet dan wel direct gebeuren.

Kan ik later de idiote reclames over vaginale schimmel en Tui reizen etc. en het andere overbodige gewauwel verwijderen en de 20minuten relevante beelden voor mezelf bewaren (voor langer dan 365 dagen).

Maar een voorbeeld: de motormaten attenderen mij erop dat 2xdagen ervoor beelden waren die interessant zijn.  Maarja...te laat !

Geen probleem dan via de next box "uitzending gemist en dan is het mogelijk 7xdagen terug te kijken" hoera.............tis maar 7xdagen maar goed.

Dus afspelen (met de reclame **bleep** erbij) en dan opnemen en later bewerken tot normale inhoud.

Maar dat kan nu dus OOK NIET meer ! (en daar baal ik van).........................

Daar ik beperkt in mijn tijd zit neem ik verschillende films,programma's etc. op om later eens te kunnen kijken en zo te zien raakt het geheugen van de next box al aardig vol +/-75% (oja,dat schijnt nu tegenwoordig in the cloud te staan)...............?

En zo stroomt dan alles vol met het idee dat +/- 50% relevante inhoud is en +/- 25% onnodige reclame die je dan tijdens afspelen gelukkig (nog) kan doorspoelen.........................tot het moment dat ze dit ook gaan opdringen.................ergens gelezen dat als je iets meer betaald dat je dan zonder reclame kan kijken maar dat zal wel een ander medium zijn (waar ik dus geen verstand van heb).

Zit ik ook wel eens op andere forums te lezen om wat info te vergaren lees ik wel meerdere ongenoegen van mensen en dan denk ik bij mezelf....

"ik ben de enige niet" ? .................................opmerkingen als :

"Heb zelf weinig tegen IPTV, maar grootste nadeel is dat opnames niet meer in eigen beheer zijn "
"Je bent compleet overgeleverd aan de grillen van je ISP "
"Die legt beperkingen op wat je kunt opnemen,hoe lang een 'opname' wordt bewaard,kan reclames toevoegen (wat Ziggo onlangs mee is begonnen) etc. etc."

"Analoge tv is weg,en DVB-C gaat volgen.....................Lineaire tv gaat straks,net als VOD diensten, via IP"

Blablabla...............het zal mijn tijd wel uitdienen met het besef dat ik steeds meer beperkt wordt in mijn vrijheid.

Het is niet anders.............................[Eeyore,bedankt v/h meedenken....zie verhaal boven]

anoniemforum
Level 19

dat zijn de nadelen van cloud opnames maar dat komt niet alleen door Ziggo en andere providers aanbieders,

stichting brein verplicht Ziggo om het onmogelijk te maken om contend te kopieëren ook is het zo dat Ziggo een contact met de contend aanbieders heeft waardoor ze opnames niet langer dan een jaar mogen bewaren/aanbieden,

het zou wel heel dom zijn als Ziggo ik toekomst DVB-C helemaal gaat afschakelen daarmee verwacht ik dat ze een hoop klanten gaan verliezen zeker de klanten die de opnames in eigen beheer willen houden en dus willen kunnen opnemen op een Humax en of DVD Recorder om het lang te kunnen bewaren en dat zijn er denk nog wel heel veel  klanten 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi all,

Het is helemaal prima dat er een discussie wordt gevoerd op de inhoud, maar laten we het wel beschaafd houden. Daarbij vraag ik iedereen om zich te conformeren aan de huisregels en kernwaarden. Alvast bedankt!

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@MR_CHIP  schreef:

Meegaan met de technologie heet dat weg met oude meuk 

Nogal een negatieve benadering, hoewel ik uw standpunt begrijp, is het te simpel gesteld.

In technologie is niet elke vernieuwing een verbetering, daar hebben meer dan zat voorbeelden van gezien en zullen er nog vele volgen.

SCART als oude meuk bestempelen is te simpel en doet afbreuk aan een van de initiële ideeën achter het ontwikkelen van deze technologie.

UsenetA
Level 7

"De standaard werd ontworpen in Frankrijk in 1978."

Ken je feiten.