Hallo.
Bij het inloggen op dit forum met Mijn Ziggo is er de optie:
"Onthoud dit apparaat. Log een aantal dagen in zonder extra sms-code.
Dit heb ik aangevinkt. Toch moest ik net 12 minuten na de vorige login opnieuw inloggen én opnieuw een SMS-verificatie doen. Dit lijkt me niet de bedoeling, plus dan klopt die boodschap van enkele dagen zonder extra code kunnen inloggen ook niet. Sowieso heb ik gisterenavond, nog geen 24 uur geleden, óók al die controle doorlopen. Dat is drie keer binnen één dag.
Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat ik een VPN gebruik. Zelfs als Ziggo denkt dat mijn IP hoog risico is, moet er toch een betere oplossing zijn dan meerdere keren op een dag via SMS de boel te controleren.
Eenmaal keurig ingelogd en gecontroleerd, en niemand die mijn account rapporteert voor spamming oid, mag de beveiliging wel een tandje minder fel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Knakworst schreef:
Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat ik een VPN gebruik.
Dat is de reden.
Nu nog een oplossing 😉
@Knakworst schreef:Nu nog een oplossing 😉
Geen vpn gebruiken.
Heb je ook nog een serieus antwoord? Een VPN is heel normaal tegenwoordig. Ziggo heeft mijn login gecontroleerd middels SMS. Daarna moet het geneuzel voorbij zijn.
Die melding over een paar dagen zonder controle klopt simpelweg niet / is incompleet.
een vpn zal altijd dit triggeren omdat je vaak een ander ip adres gebruikt
Mijn sessie is gecontroleerd bij login. Welk IP daarachter hangt moet, zolang die sessie geldig is, niet uitmaken. Al verandert ie 10 keer. Het zou getuigen van een luie en lompe implementatie van beveiliging, die niet bij deze eeuw past. Tijd voor een betere methode.
Dat maakt dus wel uit als ik ben ingelogd op de community via thuis wifi en ik schakel over naar 5G is er een kans dat ik wordt uitgelogd
Zoals ik zeg: luie en lompe implementatie. Je hoeft een sessie echt niet uniek en exclusief aan een IP te koppelen. Zeker niet als er dus al een 2FA is voltooid. Dat maakt het extra kwalijk.
Misschien kan een moderator dit doorzetten als suggestie oid al verwacht ik niet dat er wat gaat veranderen voor nu is het niet anders
@Knakworst schreef:
Zoals ik zeg: luie en lompe implementatie. Je hoeft een sessie echt niet uniek en exclusief aan een IP te koppelen. Zeker niet als er dus al een 2FA is voltooid. Dat maakt het extra kwalijk.
@Knakworst Zeer effectieve implementatie, anders kunnen hackers met dezelfde VPN provider en weer een ander IP adres vanaf een andere locatie, lees vanaf de hele wereld, wel bij je inloggen met je inlognaam en wachtwoord en dat wil je vast niet.
Zo werkt dat niet. Ze moeten dan de sessietoken hebben en die hebben ze niet.
Sowieso... hackers? Pfffrt. Het ergste wat ze zouden kunnen doen (wat ze dus helemaal niet kunnen) is een paar spamberichten plaatsen voordat mijn account geblokkeerd wordt. Bij 'je' inloggen? Wie is je? Ik? Mijn PC? Nee. Alweer; zo werkt dat niet. Geen token, geen toegang. Niet tot mijn PC. Niet tot mijn Ziggo-account. Niet tot dit forum. Waar heb je het in hemelsnaam over?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.