Op dit forum kan men m.b.v. de HTML-knop codes toevoegen aan je tekst waardoor men de tekst beter leesbaar kan maken, zie onderstaand voor voorbeelden.
Echter de HTML code voor StrikeThrough ( doorstreept ) werkt niet goed. Na het plaatsen van de <s> & </s> code is de betreffende tekst wel doorstreept, maar nadat ik op 'Plaatsen' klik verschijnt de melding
"Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het resultaat."
Daarna is alleen de HTML code voor StrikeThrough/doorstreept verwijderd ( terwijl alle andere codes wel goedgekeurd worden ) en dan kan de tekst wel gesaved worden.
groen
Rood
Rood en Bold
Size 1
Size 2
Size 3
Size 4
Size 5
Onderstreept
Doorstreept
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Marinus schreef:
Dat sommige zaken (en andere weer niet) ook via html geregeld kunnen worden is mooi, maar niet werkbaar voor de "gewone" gebruiker.
Sowieso heb ik een hekel aan workarounds en in mijn beleving is dat zoiets als: het slot van mijn voordeur is kapot dus probeer ik via een raam naarbinnen te kruipen.
En de “gewone gebruiker” wil graag op dezelfde –en herkenbare– manier zijn of haar verhaal kunnen intikken. Waarom iemand doorgestreepte of onderstreepte tekst wil gebruiken, maakt voor het verhaal eigenlijk niets uit; het is één van de basisopties van de meest eenvoudige teksteditors.
Enfin, omdat deze discussie al eerder is gevoerd dus laat ik het hier bij.¹
¹ Cursief werkt trouwens wèl! 😀
Voor Ziggo moderators en TEAM leaden gelden blijkbaar andere regels, want die kunnen wel <s> gebruiken.
Alle andere forum leden moeten <strike> daarvoor gebruiken. Ondanks dat <strike> een verouderde code is werkt het wel.
Je zou denken dat misschien Khoros vergeten is dat stukje code te updaten naar de nieuwe standaard, maar bij nader inzien ... <s> werkt bij Ziggo mods en team leden wel. Dus waarschijnlijk heeft Ziggo e.e.a. verkeerd ingesteld, toen ze voor alle andere forum leden een beperkte forum editor ( met minder menu-opties ) configureerden.
<strike>Tekst</strike> = Tekst
Alle codes ( die ik regelmatig gebruik ) nog een keer op een rijtje :
Rood
Groen
Blauw
Oranje
Rood en Bold
Size 1
Size 2
Size 3
Size 4
Size 5
Schuin
OnderstreeptDoorstreept
@TAxAT schreef:
[...KNIP...] De tag <del> is gebruikt in plaats van <strike>, die onder HTML5 formeel niet meer toegepast zou mogen worden. Een controle waar ik als T.E.AM.-lid kennelijk geen last van heb, waardoor legacy-HTML nog geaccepteerd kan worden.
Bovenstaande klopte nog niet helemaal. Element <s> is deprecated in HTML5, maar dat geldt niet voor <strike> zoals ik hierboven abusievelijk beweerde. Zowel de elementen <strike> en <del> hebben doorgaans doorgestreepte tekst tot gevolg.
Voorbeeld:
Met <s> is dit 'niet' doorgestreept
Met <strike> is dit 'niet' doorgestreept
Met <del> is dit 'niet' doorgestreept
In editor na HTML-edit:
Allereerst wat opheldering over het verschil in rechten/mogelijkheden: Als moderator hebben we inderdaad de volledige rechten waarbij in principe alles werkt. Dit ‘rechtenpakket’ wordt ook aangeraden om uitsluitend aan te zetten voor moderators en admins.
In het verleden was er een issue waarbij T.E.A.M-leden tegen enkele problemen aanliepen omtrent het plaatsen van berichten. Dat speelde alleen bij deze groep en is toen (tijdelijk) opgelost met het toekennen van aanvullende HTML-rechten.
Dit lijkt nog steeds de huidige situatie. Het is dus niet zo dat ze hier bewust meer rechten in hebben, maar het is aangezet als (tijdelijke) oplossing voor iets. We zullen dus ook eerder gaan kijken om het voor deze groep weer uit te zetten dan andersom helaas. Ook hiervoor geldt dat we het advies volgen vanuit de Community-ontwikkelaars welke mogelijkheden voor welke groep het beste is.
Het is inderdaad opvallend dat specifiek <s> niet werkt, maar <strike> wel. Terwijl <strike> juist over 't algemeen verouderd is en/of aangeraden wordt van <s> gebruik te maken. <del> werkt ook. Ik durf niet te zeggen waar dit verschil precies vandaan komt en heb navraag gedaan bij Khoros. Dat heeft helaas nog niet tot duidelijkheid verschaft en tegelijkertijd zal ik ook direct eerlijk bekennen dat ik op korte termijn geen verandering verwacht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.