Bovenaan op de homepage staat een statistiekje. Bijv. nu 15 leden online 1.081 bezoekers online.
Nu vraag ik me af, waar komen deze bezoekers vandaan.
Hoeveel werkelijke mensen, en hoeveel bots en andere internet afstruimers.
Nu snap ik dat dat onderscheid moeilijk is te maken.
Maar zijn er percentages van Nederlandse of Ziggo ip-adressen ergens beschikbaar? (is meer een vraag voor een mod om uit te zoeken)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Steefb,
Allereerst: Leuke vraag! Khoros, onze softwareleverancier, gebruikt filters om 'non-human requests' zoveel mogelijk uit te sluiten. Het aantal dat je ziet, is daarom een betrouwbare inschatting van het werkelijke aantal bezoekers. Achter de schermen bevestigen verschillende factoren dit beeld, zoals dat 99% van de bezoekers uit Nederland komt en dat de activiteit logisch verloopt qua tijd.
Je geeft aan dat je ook 's nachts soms aantallen van rond de 1500 ziet. Onze data laten juist een daling zien in die uren, dus ik ben erg benieuwd naar je/de eerstvolgende nachtelijke bevindingen hierover 😅
@Garihd deelde vanochtend een momentopname: 384 online om kwart voor 6. Ik kan me voorstellen dat dit verrassend lijkt, maar het is zeker mogelijk. Denk aan het totaal aantal Ziggo-abonnees, aangevuld met bezoekers die geen abonnement hebben. Vooral populaire onderwerpen, zoals Viaplay (WK Darts), zorgen momenteel voor veel verkeer, wat bijvoorbeeld ook weer aansluit bij de aantallen die @Steefb op woensdagavond zag. Op elk moment van de dag blijft deze data hoe dan ook interessante voer voor discussie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Steefb Spiders, bots van oa Google, Bing etc dat kan een admin of Mod met rechten daartoe op de meeste fora zien, hoeveel gebruikers wat zijn. Ook welk gebied de meeste users komen.
@Template Daarom mijn vraag. Ik wil dat ook wel weten.
@Steefb en @Template als eerste de beste wensen voor 2025 en dat alles weer mag digitaliseren 😉
Ik denk zelf dat dit gewoon bezoekers zijn die kijken of ze een antwoord vinden voordat ze zich registreren, maar het kunnen ook bezoekers zijn van andere provider forums die mee kijken, of bedrijven. Om met de naam te spreken Joost mag het weten, Leden zegt al genoeg, dat zijn de geregistreerde gebruikers zoals wij, denk dat die hoek bekeken moet worden, Khoros een bot in de lijst heb volgens mij niet, maar zeker weten 100% kan ik niet beantwoorden, daar weet alleen een Ziggo Medewerker iets over. Maar blijft wel goede Topic Vraag waar komen ze vandaan.
@Dave schreef:😉
Ik denk zelf dat dit gewoon bezoekers zijn die kijken of ze een antwoord vinden voordat ze zich registreren,
Ben gewoon nieuwsgierig, komt bijv. 80% uit het buitenland dan weet ik veel beter hoe die cijfers moet interpreteren.
Nu zijn er bijvoorbeeld dik 1500 bezoekers, ik zie dat soort aantallen ook s'nachts, lijkt me stug dat dit allemaal ''legitieme'' geïnteresseerden zijn.
Ik heb het vermoeden dat het aantal ''legitieme'' bezoekers veel kleiner is.
Misschien ook meteen het aantal "unieke" bezoekers vragen.
Op mijn telefoon zijn meestal een stuk of 20 -30 browser windows actief als ik de topics via de email rapportage open.
Die kan ik wel in een keer sluiten maar dat doe ik pas als de telefoon merkbaar langzamer reageerd.
Dan zijn er nog open sessies op mijn twee laptops. Als die allemaal gezien worden als 1 gebruiker dan is dat knap. Ik verwacht op z'n minst dat ik 3x tel.
@bloemen64 dat is iets bij Ziggo wat nog niet lekker draait, ik kan in Apple alle browsers zoals Safari en Chrome Community open zetten ingelogd, maar ga ik naar me Chromebook, of me Windows11 laptop en Samsung Galaxy Tab A9+ dan is alles uitgelogd met Apple
Als bezoeker kan ik wel gewoon alles openen, en bekijken.
wij hebben maar een eenvoudige site.
Daar kun je veel gegevens uithalen die best wel leuk zijn om te delen.
Ik zal hier een paar pdf plaatsen.
@Steefb schreef:
Ik denk zelf dat dit gewoon bezoekers zijn die kijken of ze een antwoord vinden voordat ze zich registreren,
Ben gewoon nieuwsgierig, komt bijv. 80% uit het buitenland dan weet ik veel beter hoe die cijfers moet interpreteren.
Nu zijn er bijvoorbeeld dik 1500 bezoekers, ik zie dat soort aantallen ook s'nachts, lijkt me stug dat dit allemaal ''legitieme'' geïnteresseerden zijn.
Of het 'webcrawlers' zijn van de diverse zoekmachines dat kan mogelijk niet worden uitgefilterd en wat Bloemen64 schrijft zal ook meespelen dus los van 'legitiem' zijn het unieke bezoekers. In het geval van bloemen64 zouden er vanaf 1 ipadres dus 30 bezoeken plaats kunnen vinden.
Het aantal 'legitieme' bezoekers klanten zonder community account of mogelijk toekomstige klanten zal inderdaad lager zijn.
@Garihd een beetje software kan de bots er ook uitfilteren.
Wij gebruiken de software van antagonist en die kan dat zelfs.
Het is maar wat je wilt laten zien. (ziggo)
Bij ons kun je zelfs zien hoe snel een pagina laadt, netjes onderaan net boven de balk.
@puppie schreef:...een beetje software kan de bots er ook uitfilteren.
...
Bij ons kun je zelfs zien hoe snel een pagina laadt, netjes onderaan net boven de balk.
Zouden die gegevens Ziggo ook maar iets interesseren ? Ziggo zal toch een web forum moeten hebben, zolang de concurrenten ook ook hebben. Maar Ziggo is m.i. deze website wel steeds verder aan het afbouwen en meer richting de app gaan.
Overigens zou het mij niets verbazen dat Khoros dat standaard al ingebouwd heeft, maar dan is het wel afwachten hoe accuraat dat is, gezien de enorme blunders in de huidige Khoros update !
@Garihd schreef:
@Steefb schreef:
@Dave schreef:
😉
Of het 'webcrawlers' zijn van de diverse zoekmachines dat kan mogelijk niet worden uitgefilterd en wat Bloemen64 schrijft zal ook meespelen dus los van 'legitiem' zijn het unieke bezoekers. In het geval van bloemen64 zouden er vanaf 1 ipadres dus 30 bezoeken plaats kunnen vinden.
Het aantal 'legitieme' bezoekers klanten zonder community account of mogelijk toekomstige klanten zal inderdaad lager zijn.
Klopt @Garihd Het hoofd account met de E-mail en de klantnummer van Ziggo kan standaard een account aanmaken, als je meer accounts wil voor partner of mede gezins lid die leuk vind om iets te betekenen, dit wordt door een Ziggo Moderator gedaan, je stuurt hun de mail en zij geven jou een link door. Zodat je geen max aantal hebt, je kan 6 accounts van Ziggo of anders een Hotmail/Outlook/Live account doorgeven.
@Dave schreef:
@Garihd schreef:
@Steefb schreef:
Klopt @Garihd Het hoofd account met de E-mail en de klantnummer van Ziggo kan standaard een account aanmaken, als je meer accounts wil voor partner of mede gezins lid die leuk vind om iets te betekenen, dit wordt door een Ziggo Moderator gedaan, je stuurt hun de mail en zij geven jou een link door. Zodat je geen max aantal hebt, je kan 6 accounts van Ziggo of anders een Hotmail/Outlook/Live account doorgeven.
Tegenwoordig kan iedereen weer een Community account maken daar komt geen moderator bij aan te pas. Tenzij je iets anders bedoelt.
Iedereen kan een account maken, maar deze werkt op code telefoon, je krijgt log in sms, die krijgt ook andere gebruiker, maar je kan geen 10 accounts aanmaken, je kan 1 aanmaken, wil je meer dan gaat dit niet, tenzij het weer is veranderd de instelling, mijn partner moest via een moderator haar nummer en mail account maken en sms ter bevestiging heeft ze geen telefoon per mail.
@Dave schreef:Iedereen kan een account maken, maar deze werkt op code telefoon, je krijgt log in sms, die krijgt ook andere gebruiker, maar je kan geen 10 accounts aanmaken, je kan 1 aanmaken, wil je meer dan gaat dit niet, tenzij het weer is veranderd de instelling, mijn partner moest via een moderator haar nummer en mail account maken en sms ter bevestiging heeft ze geen telefoon per mail.
Als ik 100 mail adressen heb kan ik 100 community profielen maken. Die sms krijg je alleen als je een Mijn Ziggo account gebruikt. En voor toegang tot de community niet eens.
Maar daar gaat de vraag van @Steefb niet over. Vooral die bezoekers tussen zeg 01:00 en 06:00 dat zijn voor mijn gevoel nooit bewuste bezoekers die zelf de pagina opzoeken. Waarschijnlijk is helft of minder dan een kwart een 'legitieme' bewuste bezoeker.
@Garihd het was een algemeen reactie. Die van Steefb die begrijp ik zeer zekers 😉
Ik was vandaag vroeg wakker op dit tijdstip al of nog 384 bezoekers online dus met communtity pagina's open? Uiteraard niet onmogelijk, mensen in ploegendienst zonder communinity account of zonder in te loggen die kijken naar wat dan ook. De vraag wat we daadwerkelijk zien begint me toch te intrigeren.
Hi @Steefb,
Allereerst: Leuke vraag! Khoros, onze softwareleverancier, gebruikt filters om 'non-human requests' zoveel mogelijk uit te sluiten. Het aantal dat je ziet, is daarom een betrouwbare inschatting van het werkelijke aantal bezoekers. Achter de schermen bevestigen verschillende factoren dit beeld, zoals dat 99% van de bezoekers uit Nederland komt en dat de activiteit logisch verloopt qua tijd.
Je geeft aan dat je ook 's nachts soms aantallen van rond de 1500 ziet. Onze data laten juist een daling zien in die uren, dus ik ben erg benieuwd naar je/de eerstvolgende nachtelijke bevindingen hierover 😅
@Garihd deelde vanochtend een momentopname: 384 online om kwart voor 6. Ik kan me voorstellen dat dit verrassend lijkt, maar het is zeker mogelijk. Denk aan het totaal aantal Ziggo-abonnees, aangevuld met bezoekers die geen abonnement hebben. Vooral populaire onderwerpen, zoals Viaplay (WK Darts), zorgen momenteel voor veel verkeer, wat bijvoorbeeld ook weer aansluit bij de aantallen die @Steefb op woensdagavond zag. Op elk moment van de dag blijft deze data hoe dan ook interessante voer voor discussie.
@Alex schreef:Hi @Steefb,
Je geeft aan dat je ook 's nachts soms aantallen van rond de 1500 ziet. Onze data laten juist een daling zien in die uren, dus ik ben erg benieuwd naar je/de eerstvolgende nachtelijke bevindingen hierover.
Niet correct vanuit mij. Was meer een gevoel wat ik had toen ik het topic schreef.
Overigens bedankt voor je antwoord, is eigenlijk precies wat ik wilde weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.