1
Vraag
2
Reageer en help mee
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hoe werkt dat quoten hier met deze editor?

Kan me iemand vertellen hoe het quoten hier werkt?

Of werken bbcodes ook met deze editor? Als ik een stuk tekst van iemand selecteer en dan op de quote knop druk dan krijg ik hele andere tekst te zien of anders het hele bericht van diegene en dat is niet de bedoeling.

 

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Richard G.  schreef:

Kan me iemand vertellen hoe het quoten hier werkt?

Of werken bbcodes ook met deze editor? Als ik een stuk tekst van iemand selecteer en dan op de quote knop druk dan krijg ik hele andere tekst te zien of anders het hele bericht van diegene en dat is niet de bedoeling.

 


Zoals je ziet, wekt dat bij mij vrij redelijk, gebruik je de aanhalen knop?

Ik maak als voorzorg wel eerst een ''wit'' regel, als je dat niet doet wordt tekst uit de quote wijzigen en daarna zelf tekst invoeren lastig.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik zie nergens een Aanhalen knop. Oh wacht... ja dat is wat ik de quote knop noem.

Maar wat ik nu van jou zie, is dat dus ook mijn hele bericht gequote wordt. Iets wat normaliter op forums not done is (wat velen al niet meer weten), maar dat terzijde.

 

Wat ik graag zou doen is alleen datgene quoten wat van belang is, bijv. zo:
[quote]gebruik je de aanhalen knop?[/quote]

maar dat kan met deze software schijnbaar niet.


Als ik nu op de aanhalen knop druk wordt bijv. ook mijn hele bericht aangehaald, terwijl dat feitelijk het jouwe zou moeten zijn want ik reageer naar jou.

 

Stel ik wil naar 2 aparte mensen reageren en een stukje van hun tekst aanhalen, werkt dat met de meeste forum software zodat je dat stuk tekst in je bericht plakt, selecteert en dan de aanhalen toets gebruikt. Of omgekeerd, je drukt in je tekstvak de aanhalen toets en plakt dan de tekst er in die je er in wilt hebben.

 

Maar het lijkt er op alsof ik hier alleen maar hele berichten kan aanhalen en dan ook nog eens de verkeerde.

Kijk maar, druk ik op die aanhalen knop.


@Richard G.  schreef:

Kan me iemand vertellen hoe het quoten hier werkt?

Of werken bbcodes ook met deze editor? Als ik een stuk tekst van iemand selecteer en dan op de quote knop druk dan krijg ik hele andere tekst te zien of anders het hele bericht van diegene en dat is niet de bedoeling.

 


Tjoep... nee mijn eigen tekst wilde ik echt dus niet aanhalen om op te reageren. 😉
Ik heb met de meeste forum software wel gewerkt als admin dus valt me dit meteen op, vandaar mijn vraag...

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Richard G. 

Gebruikt de aanhalen-knop en klik daarna eens op HTML. Je ziet dan alle code. Is daar wat mee te doen?

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nee helaas, ook daarmee is het maken van kleine quotes en zeker multi quotes niet mogelijk. Maar toch bedankt voor het meedenken!

 

Ik kan het wel doen als ik op de 3 puntjes klik en dan html kies maar dan moet ik ook zelf de blockquote codes gaan invoeren in html en dat wordt wat teveel van het goede.
Dan maar niet of minder quoten. 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Door de op een PC of Laptop en Tablet kab je op deze tekens drukken “ Zie ook plaatje en daarmee kan je quote plaatsen.

 

4A07E750-9CBA-44F1-A639-F759CF431471.jpeg

of beter plaatje 

 

D5AF3726-109A-4F8A-A00F-435098EF9FCD.jpeg

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes


moet ik ook zelf de blockquote codes gaan invoeren in html

 

Je kan bij "Instellingen" macro's maken.

 

"<blockquote><hr><br><br><p>Test</p><br><hr></blockquote><br><p> </p>"

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Richard G. 

Nee helaas, ook daarmee is het maken van kleine quotes en zeker multi quotes niet mogelijk. Maar toch bedankt voor het meedenken!


Inderdaad de quote functie werkt totaal niet lekker op dit nieuwe forum

 


@Richard G. 

Ik kan het wel doen als ik op de 3 puntjes klik en dan html kies maar dan moet ik ook zelf de blockquote codes gaan invoeren in html en dat wordt wat teveel van het goede.
Dan maar niet of minder quoten. 


Wat @DennyW al zei je kan de blockquote code ook als macro in je instellingen zetten, zo doe ik het ook, en daarna de teksten copy/paste maar echt handig is het niet.

 

Wat ik ook vaak doe is

 

@Richard G. Schreef: en dan de tekst die ik wil quote in cursief tekst op deze plaats

 

En dan daaronder mijn antwoord

 


@DennyW 

Je kan bij "Instellingen" macro's maken.

Ja zo doe ik het ook, maar echt heel fijn werkt dat ook niet vind ik persoonlijk, het zou fijn zijn als de quote functie verbeterd zou worden, en het weer werkt zoals op het oude forum, want zoals het nu werkt is gewoon zwaar ruk

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@DON PAPA  schreef:


Ja zo doe ik het ook, maar echt heel fijn werkt dat ook niet vind ik persoonlijk, het zou fijn zijn als de quote functie verbeterd zou worden, en het weer werkt zoals op het oude forum, want zoals het nu werkt is gewoon zwaar ruk

Eens!

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

En ik me maar afvragen waarom het voor mij niet mogelijk is om te quoten...

 

🤔🙄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic