1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
trebor66

Level 11
  • 555Posts
  • 12Oplossingen
  • 155Likes

Geen bevestiging e-mail bij gebruik oud Ziggo e-mailadres voor Community account

Ik wil een e-mail adres gebruiken wat ik hier al eerder heb gebruikt, maar het lukt me gewoon niet, omdat ik geen nieuwe mail ter bevestiging ontvang. Is dit een bekend probleem? En valt dit echt niet op te lossen?

Of is dit nu echt een typisch ziggo e-mail adres probleem? Want als ik een gmail adres, wat ik eerder heb gebruikt, weer opnieuw  wil gebruiken, volgt er wel een bevestigings e-mail. Kan een moderator hier eens naar kijken.  Bij mijn postcode heb ik het e-mail adres gezet wat ik wil gebruiken hier, maar ja stel ik het hier in , kan ik er niks mee hier, omdat ik eerst de bevestigings e-mail dien te ontvangen. Die ik dus niet ontvang:-)  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8320Posts
  • 2444Oplossingen
  • 4145Likes

Hi @trebor66

Even een update vanaf mijn kant! Jouw @Ziggo e-mailadres is op een lijst terecht gekomen na een hard bounce. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals een volle mailbox, mailbox (tijdelijk) niet beschikbaar etc. Ik vermoed op basis van je laatste bericht + uitleg dat dit laatste bij jou de oorzaak is geweest. In ieder geval is het nu voor je opgelost. Je kunt het e-mailadres van je Community account nu aanpassen naar het gewenste Ziggo e-mailadres en ditmaal ontvang je wel de verificatie e-mail + overige notificatiemails. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78831Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23555Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes

@trebor66  Is het door u gewenste e-mailadres wel terug te vinden in mijn Ziggo?

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 555Posts
  • 12Oplossingen
  • 155Likes

Ja. Is gewoon mijn standaard e-mail adres. Heb het hier eerder gebruikt, de eerste keer volgt er dan een e-mail omdat e-mail adres te bevestigen. Toen e-mail adres gewijzigd, en wil nu weer terug naar standaard e-mail adres, maar wist al dat ik tegen dit probleem zou aanlopen.  Dit is weer aangewakkerd omdat ik hetzelfde probleem heb op een hele andere externe site, waarbij het opnieuw opvoeren van een eerder gebruik ziggo e-mail adres hetzelfde probleem geeft. Ook dan krijg je geen e-mail bevestiging meer. Het gekke is nu dat wanneer ik hetzelfde doe met een gmail e-mail adres ik het probleem niet heb. Het lijkt dus een ziggo dingetje te zijn.  Dat kan, maar wil het graag kunnen begrijpen, waarom het dan niet werkt. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8320Posts
  • 2444Oplossingen
  • 4145Likes

Hi @trebor66

Met liefde kijk ik voor je naar dit probleem. Vooropgesteld is het van belang om te delen dat er geen specifiek probleem is voor @Ziggo e-mailadressen. Normaliter hoor je hierop gewoon de verificatie op te ontvangen om het nieuwe e-mailadres van jouw Community account te beheren en vervolgens dus ook de overige notificaties. Je geeft al aan dat jij deze verificatie e-mail niet ontvangt als je het e-mailadres wilt aanpassen voor je Community account. Hier gaat dus iets mis. Bij deze wil ik je in ieder geval op de hoogte stellen dat ik een andere afdeling heb benaderd om allereerst te controleren of jouw e-mailadres wellicht niet geblockt wordt. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen, dan kom ik weer bij je in de lucht! 

P.S. Voor de meelezers. Het e-mailadres is gewoon actief onder het abonnement van @trebor66

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 555Posts
  • 12Oplossingen
  • 155Likes

Dank. Misschien is het meer een probleem met het e-mail adres wat ik wil gebruiken. Om hier te kunnen reageren heb ik net weer mijn gmail adres er in gezet, en gelijk krijg ik e-mail bericht ter verificatie van dit gmail adres. Dat gmail is dus ook een oud adres wat ik eerder heb gebruikt. Het her activeren van een dergelijk (gmail)  adres is dus geen probleem.  Er is ook al eens gekeken naar dit e-mail adres omdat ik de melding dat de nieuwe factuur klaar stond ook nooit meer ontving op dit e-mail adres. Bij wijziging van het e-mail adres ontving wel weer de meldingen dat er een factuur klaar stond.  Die problemen zijn ontstaan nadat ik even een paar dagen los was van ziggo, na een korte overstap na t-mobile(begin maart dit jaar). Toen is mijn ziggo account weer geactiveerd vervolgens. En kreeg ik problemen dat ik bepaalde e-mails niet meer ontving op het e-mail adres wat ik hier wil gebruiken(mijn standaard e-mail adres wat aan mijn abonnement zit gekoppeld. Dat is het pas overigens sinds de heractivering van mijn ziggo abonnement per begin maart. Daarvoor was het een ander e-mail adres) Dit ter aanvulling(al is  een en ander hier over terug te vinden op de community).  Dank voor de terugkoppeling naar de andere afdeling. Het betreffende e-mail adres gebruik ik ook weer bij Mijn Ziggo, onder mijn gegevens/communicatie e-mail adres. Dat zou weer gevolgen kunnen hebben dat ik geen meldingen van een klaarstaande factuur meer ga ontvangen. Dat zien we later wel weer. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8320Posts
  • 2444Oplossingen
  • 4145Likes

Hi @trebor66

Even een update vanaf mijn kant! Jouw @Ziggo e-mailadres is op een lijst terecht gekomen na een hard bounce. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals een volle mailbox, mailbox (tijdelijk) niet beschikbaar etc. Ik vermoed op basis van je laatste bericht + uitleg dat dit laatste bij jou de oorzaak is geweest. In ieder geval is het nu voor je opgelost. Je kunt het e-mailadres van je Community account nu aanpassen naar het gewenste Ziggo e-mailadres en ditmaal ontvang je wel de verificatie e-mail + overige notificatiemails. 

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 555Posts
  • 12Oplossingen
  • 155Likes

@Cecilia wat gaaf, dat het is gelukt, heb wel eens vaker geprobeerd het werkend te krijgen. Heel mooi. Ik had het betreffende e-mail adres hier al staan, alleen de bevestiging per e-mail kwam natuurlijk niet door, dus kon er niks mee. Net alsnog geprobeerd n.a.v je reactie, en kreeg gelijk e-mail binnen. E-mail bevestigd hier, en dat ging goed. Ik ga het nog even in de gaten houden, hoe het met de rest van de e-mail gaat. Hanteer dit adres ook weer om factuur melding te ontvangen. Dat gaf ook problemen. Maar na de reset van het e-mail adres zal het waarschijnlijk wel weer werken. En ook overige info e-mail van Ziggo. Ik stel voor dit topic nog even een week of twee open te houden, zodat ik zeker dat het echt goed gaat. Ik reageer hier even, als ik dergelijke e-mails (factuur/info e-mails) ontvang.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8320Posts
  • 2444Oplossingen
  • 4145Likes

Top dat het wijzigen van je e-mailadres voor de Ziggo Community hiermee in elk geval is opgelost! We houden het topic altijd nog eventjes open, dus mocht er nog iets zijn dan weet je ons hier te vinden @trebor66 

iJapie

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik moest ook inloggen op een andere manier, moest nu inloggen op Mijn Ziggo, nu heet ik alleen iJapie heb ik zomaar een I ervoor gekregen? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @iJapie - Dat account heb je toch ooit zelf aangemaakt 😉 Je hebt inderdaad 2 accounts zie ik. Deze is gekoppeld aan je Mijn Ziggo. Je andere niet: Als je op https://community.ziggo.nl/t5/user/userloginpage de login onderin gebruikt met de juiste gegevens, zou je daar gewoon weer uit moeten komen.

iJapie

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Alex, bedankt voor je reactie, klopt inderdaad zeker zelf aangemaakt, ik kan er alleen niet meer inkomen.

Ik krijg nu dit te zien, Sorry! We zien dat je jouw Community account hebt gekoppeld aan Mijn Ziggo. Inloggen met je Community gebruikersnaam en wachtwoord werkt niet meer. Wachtwoord herstel is dus niet mogelijk. Log voortaan in via: Snel inloggen met Mijn Ziggo.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

@iJapie - Weet je zeker dat je de juiste inlog gebruikt? Je accounts hebben twee verschillende mailadressen. Hij zou dit alleen moeten laten zien, zodra je het e-mailadres van de ander gebruikt.

Excuus, iets te snel. Het gaat uiteraard om de gebruikersnaam die je moet invoeren bij inloggen zonder Mijn Ziggo.

iJapie

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is gelukt Alex, de gebruikersnaam was niet goed, het zette een e-mail adres neer die meer dan 15 tekens had.

is het mogelijk om de topic post om te zetten naar de andere.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Ah, top dat het is gelukt! Nee, we kunnen helaas geen berichten over zetten van profiel.

iJapie

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké dank je.