1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

Fout bij de kennisgeving van reacties.

Onlangs is de forum software aangepast, waarbij enkele bugs genoemd in het Fout bij de kennisgeving van reacties draadje zijn verholpen.

Vandaag viel mij weer een foutje in dat meldings systeem op in dit draadje : Netwerkpoort

In het onderstaand screenshot staat links het betreffende draadje en rechts mijn meldingsfeed.

Ziggo draadje Netwerkpoort.png

Op beide browser pagina's zijn direct na elkaar een refresh ( F5 ) gedaan, waardoor de genoemde tijden ( xx minuten geleden ) synchroon lopen.

-De eerste reactie in dit draadje was van mij, maar dat is buiten dit screenshot.

-Daarna reageerde @tobiastheebe , waarvan ik wel een melding kreeg ( paars kader ).

-Daarna reageerde TS ( rode pijl ), maar van dat logje kreeg ik geen melding !

-Daarna reageerde @tobiastheebe, waarvan ik wel een melding kreeg ( groene pijl ).

-De reacties die daarna in dat draadje zijn gedaan, staan niet in dit screenshot, want toen was ik nog bezig dit draadje te schrijven.

De meldingfeed is dus niet betrouwbaar, op zich misschien niet zo erg, maar zo mis je wel reacties op de draadjes waarin je actief bent en/of lijkt het als men in het betreffende draadje niet reageert.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Reacties
  • 949Oplossingen
  • 3466Likes

Het heeft even geduurd, maar de oorzaak van het probleem waarbij je alleen een notificatie kreeg van de laatste reactie in plaats van de totaal gemiste activiteit lijkt gevonden! We gaan checken hoe (en hoe snel) dit gefikst kan worden, uiteraard meld ik me weer bij een nieuwe update.

Edit: Er loopt op dit moment ook een onderzoek naar de weergave van dubbele topics. Dit speelt inderdaad al vrij lang en lijkt te maken te hebben met het feit dat je 'eigenlijk' naar een volgende pagina gaat en topics opschuiven als er in de tussentijd een nieuwe is verschenen. Wordt vervolgd!

52 Reacties 52
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3466Likes

Je laatste bericht snap ik nog niet helemaal; bedoel je dat de gemarkeerde oplossing niet direct zichtbaar is onder het topic? Ik zie hem namelijk wel direct.

Bij de sortering "Van nieuwste naar oudste" zie je dit kader inderdaad niet, maar dat zou dan overal op de Community het geval moeten zijn.

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

@Alex ik ben gewoon om dingen qua items dubbel te zien in het overzicht met topic

maar dit is wel erg gortig

MR_CHIP_0-1691129505242.png

Buurman

Level 13
  • 758Posts
  • 40Oplossingen
  • 622Likes

@MR_CHIP Ook een mij bekend euvel wat af en toe voorkomt. 

Even de pagina verversen en dan is het weer weg. 

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

dat weet ik, maar denk meld het effe

Buurman

Level 13
  • 758Posts
  • 40Oplossingen
  • 622Likes

@MR_CHIP Uiteraard het melden waard……Daar moet een programmeur eventjes induiken.👍

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

@Alex wat is dit nu weer voor soort melding

MR_CHIP_0-1695113956602.png

moet daar geen moderator staan ?

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

@MR_CHIP  schreef:

@Alex wat is dit nu weer voor soort melding

MR_CHIP_0-1695113956602.png

moet daar geen moderator staan ?

Ja, daar maakt ik zojuist ook een screenshot van, maar zie nu dat deze merkwaardige melding al is opgemerkt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3466Likes

Het systeem had nogal wat moeite om een topic met meer dan 1600 reacties te verplaatsen. Het lijkt erop dat deze dan automatisch wordt opgesplitst in delen, die worden dan verplaatst en daarna weer worden samengevoegd tot 1 topic. Met deze bijzondere notificatie tot gevolg helaas.

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

maar is het handig om dat topic naar het archief te verplaatsten

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

@Alex is het niet handig om dat topic voor langere tijd open te houden ivm eventuele updates vanuit ziggo op het project van alle zenders naar hd 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3466Likes

Het topic stond inmiddels al enige tijd stil en ging ook niet altijd meer over het hoofdonderwerp. Als er vanuit Ziggo updates zijn hierover, hebben we daar andere en meer overzichtelijke mogelijkheden voor.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8049Posts
  • 949Oplossingen
  • 3466Likes

Het heeft even geduurd, maar de oorzaak van het probleem waarbij je alleen een notificatie kreeg van de laatste reactie in plaats van de totaal gemiste activiteit lijkt gevonden! We gaan checken hoe (en hoe snel) dit gefikst kan worden, uiteraard meld ik me weer bij een nieuwe update.

Edit: Er loopt op dit moment ook een onderzoek naar de weergave van dubbele topics. Dit speelt inderdaad al vrij lang en lijkt te maken te hebben met het feit dat je 'eigenlijk' naar een volgende pagina gaat en topics opschuiven als er in de tussentijd een nieuwe is verschenen. Wordt vervolgd!

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

@Alex  schreef:

Kijk, het is fijn te horen dat ze een bugje hebben gevonden 👍.

Nu nog wachten tot ze deze hebben fixed en Ziggo de website update. Als dat maar niet jaren gaat duren 😮 ....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic