RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fout bij de kennisgeving van reacties.

Screenshot_20230212-161132~2.png

 

Screenshot_20230212-161205~2.png

Er gaat sinds gisteren iets fout met de meldingen op de eerste afbeelding zou WimC moeten staan niet de topic starter Socrates. Ik zie dit vreemde gedrag bij meerdere topics.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen! 

Even een update vanaf deze kant. Er hebben zojuist een aantal aanpassingen plaatsgevonden waardoor het oorspronkelijke probleem met de foutieve kennisgeving bij reacties opgelost moet zijn 🙂 

Bekijk in context

42 Reacties 42
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @RoWi. ,

 

Dat gaat inderdaad niet helemaal lekker, deze module heeft eerder deze problemen gehad volgens mij. We gaan het onderzoeken, dank voor je melding!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @RoWi. 

We hebben de afgelopen tijd e.e.a. getest maar hebben dit niet kunnen reproduceren. Ben jij het recent nog wel tegen gekomen?

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel sporadisch valt het nog op maar niet heel vaak meer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @RoWi. Ik laat dit topic open staan. Mocht je het nou weer (veel meer) tegenkomen, laat het dan weten. We testen dit ondertussen zelf ook nog gewoon. 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Rikst ,

 

Volgens mij komt (kwam?) het alleen voor als een reactie in een topic gemeld werd als nieuw. Zo kan good old Mark schijnbaar reageren in de EPG-topics, terwijl iemand anders daadwerkelijk had gereageerd. Dit heb ik eerder toegelicht, maar is ergens in het archief terechtgekomen, waardoor het voor mij nu onvindbaar is.

Zo'n vergelijkbare melding ben ik vandaag nog niet tegengekomen. Mocht dat het geval zijn, positief of negatief, dan meld ik me.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Rikst 

 

En hier het vervolg, er is nog steeds niks veranderd dus.

 

AoxoMoxoA_0-1679926177912.png

 

Alex was degene die om twee over vier gereageerd heeft. De link wijst overigens ook naar de topicstart van Mark en niet naar de reactie van Alex.

 

 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik open de laatste tijd standaard het tabblad meldingen daardoor viel het minder op, maar het gebeurt inderdaad nog steeds.

 

En inderdaad zoal AoxomoxoA het ook beschrijft.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de snelle aanvullingen en inderdaad, er is dan inderdaad duidelijk nog niets veranderd. Werk aan de winkel voor ons, we komen er op terug!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

De oorzaak is gevonden! Bij de volgende update van de Community wordt de fix meegenomen, we laten nog weten als het zo ver is.

 

Edit: Het is ook direct live gezet. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn!

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Blijkbaar nog niet helemaal opgelost.

Ik zag zojuist een melding dat ik zelf ergens had gereageerd.

Screenshot_20230328-200718~2.png

Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Terwijl dit vermoedelijk om de reactie van de topic starter ging.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die melding zie ik ook soms

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@RoWi. 

 

Jij hebt dit bericht om 08:13 PM gepost. In dat topic 'abonnement is opgezegd...' heb jij om 08:10 PM een reactie gepost. Mij ziet het er heel logisch uit, tenzij jij je screenshot veel eerder gemaakt hebt, maar die ervaring heb ik niet. Je zou hooguit kunnen zeggen dat het niet zo logisch is om je eigen reacties daar gemeld te zien. Dat ben ik dan wel met je eens, maar dat is vermoedelijk te hoog gegrepen om daar rekening mee te houden. Dat is een andere discussie.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb dat screenshot inderdaad eerder gemaakt.

Namelijk rond 20:07 nog voor mijn reactie van 20:10.

 

De eigen activiteit heb ik daar nog nooit gezien of dat is mij eerder niet opgevallen. Die melding moet wel bijna slaan op het bericht van 20:06 geschreven door de topic starter.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Screenshot_2023-03-29-08-06-22-398_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-03-29-08-11-05-091_com.android.chrome-edit.jpg

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ook ik zie/lees wel eens wat fouten op dit forum. 

 

Soms krijg ik b.v. een melding, dat ik ergens heb gereageerd en dat zal ik zelf toch ook wel weten😉. Of zie in meldingen, een regel zonder icoon ervoor.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@MR_CHIP , @RoWi. 

Ik ben overtuigd, het gaat niet altijd goed. Het laat zich alleen niet makkelijk eenduidig tacklen om er grip op te krijgen.

 

Heel vaak krijg ik overigens op deze homepagina-plek zo'n notificatie niet eens te zien. 

Mijn voorlopige gedachte is dat als het maar voor de incidentele bezoeker klopt dan valt er voor voor de diehards wel mee te leven, waar zijn het anders diehards voor. 😉

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kan er zeker mee leven het is gewoon raar dat @Pasi zoveel zou reageren in het topic over de prijs en snelheids verhoging juist terwijl dat de reacties van anderen betreft daardoor viel het mij op.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@RoWi. ,

 

Het kan ook zoiets zijn, als bij de meldingsfeed. Daar wordt laatste reageerder en x aantal anderen genoemd, terwijl hier alleen de eerste (sinds laatste keer) genoemd wordt, maar dat is slechts gissen. Ik hou er in ieder geval niet van. Als je iets doet, dan moet je het goed doen, anders kun je het beter niet doen. Je reputatie komt het anders zeker niet ten goede.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 ......terwijl hier alleen de eerste (sinds laatste keer) genoemd.......

 

Ik kan met vrij grote zekerheid stellen dat die gedachte voor de door mij genoemde topics niet opgaat.

Uitgelicht topic