1
Vraag
2
Reacties
Steefb

Level 20
  • 16875Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8022Likes

Fout bij aanmaken nieuw topic: Maximale overstromingslimiet bereikt

Het volgende is misgegaan. Probeer het opnieuw.

• Maximale overstromingslimiet bereikt.

Wat is dit nu weer voor Nederlands?

Vertaal dan niet, is het misschien te begrijpen.

Steefb_0-1722545516914.png

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Marinus

Level 16
  • 1374Posts
  • 40Oplossingen
  • 425Likes

@Steefb 

Ik heb mij ook wel eens gewaagd aan het vertalen van computer-engels in computer-nederlands voor een open source projectje.

Dat is soms/vaak niet 1 op 1 te doen. Het Nederlands wordt verschrikkelijk krom of veel te lang. De enige uitweg is dan niet letterlijk vertalen, maar vertalen wat er bedoeld wordt. Maar ja, dat vergt wat nadenken en taalgevoel. Google Translatie en AI (chatgpt etc) hebben dat (nog) niet.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @Steefb,

We hebben al wat opvallende (fout)meldingen voorbij zien komen, maar deze heb ik nog niet eerder gezien 😅 Allereerst dank dat je hier melding van maakt incl. screenshot! Het lijkt me inderdaad een automatisch vertaald bericht. Ik vermoed dat het gaat om een berichtenlimiet, die soms onterecht wordt gegenereerd als er pogingen worden gedaan om een topic of reactie te plaatsen. We zien dit bijv. bij privéberichten ook, zie [dit topic].

Dit vermoeden wordt gesterkt door het feit dat je geen label hebt geselecteerd in je screenshot. Mogelijk heb je meerdere pogingen gedaan om het topic te plaatsen? We zijn op dit moment bezig om dit hele proces te verbeteren, omdat je de meeste gevallen nu alleen "Het volgende is misgegaan, probeer het opnieuw"-tekst krijgt, zonder enige uitleg wát er mis is gegaan. Megafrustrerend als je dus niet weet wat er is fout gaat (vaak gaat het om een label) en je dan nog maar een poging waagt, totdat je tegen de limiet aanloopt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

De gekke tekst is inmiddels aangepast, die zou je niet meer mogen zien. Als je nu een foutmelding krijgt te zien bij het plaatsen, zou je ook te zien moeten krijgen wat er precies aan de hand is. 

Je kunt wel nog steeds dezelfde fout tegen kunnen komen, maar dan dus met de aangepaste tekst dat je teveel berichten hebt geplaatst. Het is mogelijk dat deze onterecht is, daar hebben we enkele signalen over ontvangen. Mocht iemand (onterecht) deze melding zien, hoor ik het graag!

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24791Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8089Likes

Ik kreeg hem in jou tag topic @Alex kreeg ik ook melding. duurde ook een paar minuten en hij was weer weg.

Scherm­afbeelding 2024-09-02 om 21.06.45.png

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2174Posts
  • 200Oplossingen
  • 1519Likes

Vreemd @Dave, wil je het in de gaten houden?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24791Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8089Likes

Omdat je zo aardig vraagt @Welmoed 😊

Vandaag zal wel wat moeilijker zijn maar de komende dagen dan houd ik het in de gaten.