1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Fout Melding - Request Entity Too large

@Anne H 

 

Wat ook vaak genoeg gebeurt als je langer als 5 a 10 minuten in Chrome of Safari de topic's hebt openstaan krijg ik vaak een Request Entity Too large, is dit bij jullie bekend. En wat kan er aan gedaan worden door mijzelf.

 

Schermafbeelding 2021-12-06 om 15.42.28.png

Uitgelicht
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo allen, de leverancier van onze forum software heeft de bug gevonden. Het zit inderdaad in de server. De 'packet-size' van de data die ontvangen kan worden is vergroot. De change gaat binnen een paar dagen live op de Community. Vanaf vrijdag kunnen jullie het testen. Ik ben benieuwd of dit ook echt de oplossing gaat zijn, omdat het eerder een connectie time-out issue dan een packet-size issue lijkt.

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Microsoft Edge gebruiken, dan heb je dat niet. 😂

Ik kon het niet laten, maar het is vervelend genoeg.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hi Dave.

 

Ik verplaats deze melding naar Over de Community. Deze error zien wij niet aan deze kant. We hebben sommige topics en pagina's ook erg lang open in tabbladen. We hebben ook meerdere verbindingen getest en komen het niet tegen.

 

Een 413 error geeft aan dat je browser een 'te groot verzoek' doorstuurt naar de server, teveel data naar de server stuurt. Bijvoorbeeld een grotere upload dan is toegestaan. Het is ons een raadsel waarom dit gebeurd op jouw computer. Ik hoop dat de community hier licht op kan schijnen.

 

Dus de oproep aan iedereen: Wie ervaart dit ook? En wat kan hier aan de hand zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze foutmelding nog nooit gezien.

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Bert  Jij hebt Edge Browser 😉

 

Deze fout komt in Google Chrome veel voor. 

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Is sinds tijden dat Chrome Browser beroerd loopt op mijn Macbook, ook sommige Games kan ik wel via Safari doen omdat deze WebGL 2.0 heeft in Chrome is dit ver te zoeken. Ik zal eens een herinstallatie doen, kijken of het beter gaat. Ik hoop op meer mensen met Google Chrome en deze problemen kennen.

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Bert  haal even diep adem, en ga even in het midden van je woonkamer staan, want ik heb toch je advies opgepakt 

Ik heb Edge voor MacOS gedownload en geïnstalleerd en ben er nu al even mee bezig, maar moet hem nog even naar wens instellen, maar het draait wel 10x sneller dan heel Google Chrome.

 

Schermafbeelding 2021-12-09 om 14.46.54.png

 

Nu mag je een vreugden dansje doen of alvast de Polonaise 😂 Zonder gekheid, ik weet niet wat er met Chrome browser aan de hand is, loopt al weken niet fijn en Safari voor Mac is wel leuke browser maar ik ben gewend tabbladen te kunnen klikken, en Edge laad stuk sneller in.

 

Mijn Dank is zeer groot. (Op het instellen na) Super 👍🏼

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Dave! Chrome is de slechtste browser die er is. Gebruik gewoon Edge

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Bij deze op de Macbook 😂😂

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo allen, de leverancier van onze forum software heeft de bug gevonden. Het zit inderdaad in de server. De 'packet-size' van de data die ontvangen kan worden is vergroot. De change gaat binnen een paar dagen live op de Community. Vanaf vrijdag kunnen jullie het testen. Ik ben benieuwd of dit ook echt de oplossing gaat zijn, omdat het eerder een connectie time-out issue dan een packet-size issue lijkt.

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Had er net weer 2 achter elkaar @Anne H  maar werkt nu wel met refresh de pagina, de browser hoeft niet afgesloten te worden, gaat al iets beter. Ik kwam van topic waar ik genoemd werd door een Moderator en toen naar Meldingen wilde gaan om die te bekijken, ik werk niet met mail systeem, bij mij gebeurt dat dus via @ van moderator, klant, Super Expert naar topic toe, klaar en dan geeft ie de melding. Hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Het is vrijdag! De change staat live op de Community!

 

Als het goed is komen jullie de error vanaf nu niet meer tegen. Als het niet goed is dan lees ik na het weekend jullie berichtjes hier, en dan trek ik meteen bij Khoros aan de spreekwoordelijke bel.

Fijn weekend iedereen 🙂

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je wel @Anne H  en jij ook fijn weekend, pas wel op er is storm op komst zaterdag. Maar komt vast wel goed met de Hobby denk ik 😉

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo iedereen,

 

Hebben jullie de melding nog gezien? Zo niet dan sluit ik de ticket bij onze leverancier. Zij vragen om bevestiging.

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

De melding is weg maar mijn account had weekend moeite met sommige functie kan zijn omdat servers druk hebben.

 

van mij mag hij gesloten worden 🔐

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic