Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.

 

 

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

 

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

 

 

 

310 Reacties 310
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@R o b  schreef:

@RoWi., ik zou jouw reactie moeten kunnen liken begrijp ik. Alleen dat kan ik dus ook nergens doen!


Dat zou moeten kunnen als je een duimpje ziet.

Screenshot_20210218-085710_Chrome.jpg

We hebben de mogelijkheid dat uit te zetten.

Screenshot_20210218-090012_Chrome.jpg

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Dat is gelukt... in mijn zoektocht om die onzin vermeldingen uit te zetten (die had ik hier verwacht) had ik hier een vinkje geplaatst. Duimpje lukt dus, maar nu nog snel weg met al die "Raadgevers", "Expert", "Super Expert" en wat voor rankings er nog meer zijn... Alleen het aantal berichten maakt mij een raadgever en jou een expert. Onzin  dus. Hoewel je mij hiermee wel geholpen hebt 😉, maar maakt dat jou een expert?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Klein dingetje nog :

 

Als je in de home pagina binnenkomt zie aantal meldingen en eventuele berichten.

Ik doe altijd rechtermuisknop en openen in een nieuw tabblad , je leest je meldingen en bericht en dan ga je terug naar de homepagina en dan zie je nog steeds dat er meldingen zijn.

Refresh je de pagina dan verdwijnt de notificatie, dit was bij insided niet zo daar waren de meldingen weg als je je meldingen had gelezen en het bericht en je ging terug dan was de notificatie dus weg.

 

Instelling ? of dit is goed ? 

 

Ronihd_0-1613636918964.png

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Daar kan je verschillend over denken en op de achtergrond zal het niet zo zijn dat het aantal berichten maakt dat je stijgt in ranking.

Ik denk dat het een optelling is van idd het aantal postings , like's die je krijgt en het aantal goede oplossingen en ik denk op de achtergrond het moderator team ? 

Los van het feit dat ik dan zogenaamd super expert ben vind ik ranking en het aantal berichten zichtbaar wel een goed ding , zo kan je zien of een gebruiker nieuw is en of veel of weinig aanwezig is op de community.

 

 

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@Ronihd, Ik ben het niet met je eens. Ik lees iedere dag berichten maar post er niet zoveel. Ik kan veel ervaring hebben, nooit posten en al maanden of jaren actief meelezen. Je kunt er dus helemaal niets uit afleiden. Pure onzin.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Uiteraard mag je het niet met mij eens zijn dat is je goed recht en je mag het ook onzin vinden.

Maar het is wel een ding om het zo te noemen wat al jaren wordt gebruikt.

 

Ik denk daarom dat ze het niet zo maar uit gaan zetten 😉 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd ik weet behoorlijk zeker dat het aantal berichten mogelijk in combinatie met de goede oplossingen(niet de like's) bepalend is. Enkel Super Expert is een titel die door de Moderatoren wordt uitgereikt.( zover ik weet)

 

Voor het correct en beleefd aan spreken van nieuwe bezoekers is het handig als we dat kunnen zien, verder  wat @R o b al noemt maakt de activiteit geen sikkepit uit.

 

Een nieuwe Community bezoeker kan veel meer know how hebben dan alle experts en super experts bijelkaar.

 

Je hebt gelijk het zal niet verdwijnen, echter wie het wil de mogelijkheid  geven de titel uit te zetten is wel het minste.

Deze hele discussie doet me aan het bedrijf denken die mijn auto onderhoud, geef je minder dan een 9 moet je dat uitleggen en wordt je na gebeld. Een bedrijf moet gewoon zijn werk goed doen en niet op ratings uit zijn. Ik negeer tegenwoordig al dat soort emails als het mij bevalt laat ik dat wel persoonlijk weten, als het niet bevalt ook. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: Enkel Super Expert is een titel die door de Moderatoren wordt uitgereikt.

 

Nou dan hoef ik een ieder geval op die titel niet te rekenen 😂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lijkt deels aan het khoros systeem te liggen. En deels de methode van openen  in een nieuw tabblad/venster. Bij de priveberichten zie je een blauwe stip als deze nieuw is, klik je niet op het bericht aan de zijkant dan zal de notificatie ook niet verdwijnen. Althans bij mij verdween die pas nadat ik aan de zijkant op het bewuste bericht had geklikt. 

 

Bij Insided was gelezen meteen gelezen, acties in een nieuw venster had inderdaad meteen effect op het oorspronkelijke venster. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Bij insided kon je zelf de titel uit zetten dat weet ik zeker, net even gezocht maar de instelling niet kunnen vinden , maar dat zal we aan mijzelf liggen 😉 

 

De Titel super Expert krijg je idd soort van uitgereikt door het moderatie team , het gaat me te ver om dit hier inhoudelijk uit te leggen en is ook niet aan mij vind ik.

 

Het staat ook beschreven hier op het forum hoe dat werkt.

https://community.ziggo.nl/t5/Van-Nieuwkomer-tot-Expert/bg-p/expertprogramma

 

https://community.ziggo.nl/t5/Van-Nieuwkomer-tot-Expert/Alles-over-de-Super-Experts/ba-p/657087

 

Ziggo heeft dus een pollici dat ze het belangrijk genoeg vinden, en daar kan je zelf ook wat van vinden maar het is wat het is..

 

Aantal berichten , goede oplossingen ( voor wat het waard is ) zal zeker mee tellen betreft de ranking.

En omdat het hier om een klanten helpen klanten community gaat heeft het niet veel te maken met een bedrijf en haar ranking.

 

Het is goed voor klanten die vragen hebben en dit op een community kunnen ventileren en ook goed voor Ziggo dat er hier mede klanten zijn die willen helpen en hun expertise beschikbaar stellen en volledig vrijwillig doen.

De een wat meer dan de ander bijna 40.000 of een paar 😉  Sorry @Bert ik kon het niet laten 😉 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee die instelling is er niet dat ligt aan Khoros niet aan jou. Dat was het eerste waar ik naar keek!!

 

Het hele klant helpt klant principe is uiteraard pure bezuiniging, en kunnen de moderatoren meer aandacht aan diepere administratieve en technische problemen aandacht geven

verder kon Ziggo uiteraard niet achterblijven bij KPN een grote provider kan toch geen officieuze forum hebben.

 

Dat een forum goed is staat hier buiten, het hele like en ranking systeem en zoals bij Insided badges verzamelen, daar kan een forum ook zonder! De andere 2 grote providers hebben ook dit onzinnige systeem.  

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 498Likes

Op de oude community kreeg je 1 email over een antwoord op een draadje wat je volgt. Ik krijg er nu van 1 draadje soms tot 20 per dag. Stel ik iets fout in of is dit een nog aanwezige bug op de nieuwe community?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@nspoor  schreef:

Op de oude community kreeg je 1 email over een antwoord op een draadje wat je volgt. Ik krijg er nu van 1 draadje soms tot 20 per dag. Stel ik iets fout in of is dit een nog aanwezige bug op de nieuwe community?


Kijk eventueel een paar reacties terug.

https://community.ziggo.nl/t5/De-Community/Feedback-over-de-nieuwe-Community-deel-je-hier/m-p/725244...

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik mis in de community het onderwerp "Radio". Er zullen veel vragen komen over het afschakelen van het analoge signaal en welke mogelijkheden er zijn om via Ziggo naar de radio te blijven luisteren.

 

Het is dan handig om alle informatie over "Radio" bij elkaar te groeperen in een aparte rubriek.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Goed punt die vragen komen nu al overal random binnen.

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Ik ervaar dat als er meerdere meldingen zijn (er staat b.v. een 4 bij aantal ongelezen meldingen) en ik klik één van die meldingen aan om te lezen, dan zijn na het lezen van die ene melding ook alle andere meldingen gemarkeerd als "gelezen". De oranje balk ten teken van de ongelezen melding, is dan bij alle meldingen verdwenen. Dat vind ik niet logisch.

Schermafbeelding 2021-02-18 om 16.58.57.png

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Klopt. Ik kijk dan naar de tijd rechts, of ik tel het aantal nog niet gelezen omlaag. Houtje touwtje.......🙄
De programmeurs van Khoros hebben zich helemaal uitgeleefd in het maken van opties/functionaliteiten, dat ze de gebruiksvriendelijkheid totaal uit het oog verloren hebben. Het is waarschijnlijk een standard forum layout wat over de hele wereld verkocht moet worden. Hier en daar customized voor de klant.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Weer zo'n kromme vertaling.

Schermafbeelding 2021-02-18 om 22.06.01.png

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wat dacht je van deze supervertaling:

Screenshot 2021-02-18 at 22.11.30.png

Welke half-Nederlandstalige vertaalcomputer zou hier aan het werk gezet zijn?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@iMark  schreef:

Wat dacht je van deze supervertaling:

Screenshot 2021-02-18 at 22.11.30.png

Welke half-Nederlandstalige vertaalcomputer zou hier aan het werk gezet zijn?


@iMark die had ik ook al eerder gesignaleerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic