Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.
Hoi!
We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.
We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.
Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb het voorlopig ff gehad met deze nieuwe community.
Komt of is er ook een optie om mijn account te verwijderen ?
Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik heb hier inderdaad al meerdere berichten over gezien van jou. Anne heeft zojuist het één en ander gecheckt maar kon zo snel geen reden en/of oplossing vinden. We hebben dit nu op de lijst gezet om verder te onderzoeken. We komen hier op terug!
Hi all,
We hebben nog een batch met terugkoppelingen voor jullie 😉
@Dave
Bijlage toevoegen via de Bladeren optie werkt niet
We gaan .jpeg (en .xls en .txt) toevoegen aan de geaccepteerde lijst met bestandsformaten. Probeer in de tussentijd ook eens de afbeelding te hernoemen naar .jpg. Dan werkt het wel!
+
Bericht versturen naar iedereen toont geen lijst van gebruikers
Dit is opgelost! Je zou nu weer naar meerdere mensen tegelijk een bericht moeten kunnen sturen.
@Bert
Klikken op link in e-mail opent niet op de juiste pagina als je niet al bent ingelogd
Je moet dan eerst inloggen en opnieuw op de link klikken om op de juiste pagina te komen. Dit hebben we gisteren aangekaart bij Khoros. Die zijn daar nu mee bezig!
@EnergieBoy
Nieuwe berichten eerst zien
Bij grote topics moet er teveel gescrolled worden om bij het nieuwe bericht te komen. Heel vervelend inderdaad. We hebben dat op onze lijst gezet en gaan kijken hoe we dit op korte termijn gebruiksvriendelijker kunnen maken.
@EnergieBoy
Veel PM's sturen achter elkaar werkt niet
Dit is expres zo ingesteld, om te voorkomen dat mensen overladen worden met PM's. We gaan wel kijken naar de "afkoelperiode". Wellicht passen we dit nog aan!
@All
De reactie-in-reactie structuur
Deze feedback komt vaak terug. We zijn aan het kijken hoe we het verschil tussen blogartikelen en topics daarin kleiner kunnen maken. Wordt volgende week opgepakt.
@AoxoMoxoA
Aanvullen opties voor gebruikers bij @mention gaat moeizaam
Dit is inderdaad een groot verschil met Insided maar is voor ons voorlopig geen prioriteit om te wijzigen.
+
Markeerfunctie is niet duidelijk (link naar reactie)
We gaan het gedrag en de functie van die knop nader onderzoeken/bekijken. Komen we op terug!
@DON PAPA: jij geeft aan dat je de "Link naar reactie" mist in sommige topics. Dat komt door het verschil tussen blogs en topics! (Datzelfde geldt overigens voor het toevoegen van bestanden en video's in topics én de knop Delen/ Reageren). We hebben dit wel op onze lijst staan om nog te reviewen.
+
"Volgende pagina" ook bovenaan de pagina
Dit gaan we overwegen en kijken wat de impact is. Dit vereist namelijk best grote veranderingen van de pagina (nieuwe lay out enz).
@Dave
Een optie/tag in Kennisgids die alleen zichtbaar is voor Mods en Super Experts
Arakou heeft in het -Heb jij Khoros al getest-topic gevraagd om Anne of Marianne te @mentionen hierover. Wil je dit (nogmaals) doen? 🙂
@DennyW
Concepten zijn niet verwijderbaar of bewerkbaar
Dit hebben we neergelegd bij Khoros. Zij zijn dit aan het onderzoeken.
@RoWi.
Nieuwe reacties/recent actieve topics -> meteen prominent in beeld
Dit is inderdaad Insided vs Khoros. Khoros is als platform gefocust op alles wat "nieuw" is. Dit zal dus ook niet wijzigen.
@DON PAPA
Gebruikservaring verschilt per device
Op mobiel zijn vaak geen Ad-blockers actief. Bovendien kan je op een desktop altijd meer doen dat op een mobiel. Probeer eens de Ad-blockers uit te zetten?
Ik ga vanavond even de @ Mention doen in het topic wat je me doorgaf, komt goed.
En voor de jpeg zou heel fijn zijn, Apple maakt Jpeg aan inplaats van de jpg daarom vernoemd, maar bestand veranderen is geen probleem. Dank je wel voor je feedback en leuk je ook op de Ziggo Community te zien 😊
We lezen vaker dat Ziggo ons vraagt om dan de Ad-Blokker uit te zetten.
Een Ad-Blokker is er juist om dingen NIET te willen en zelf te bepalen wat je wel en niet wil doorlaten.
Eigenlijk zouden we dan zeggen, als Ziggo wil dat we bepaalde dingen willen zien, zorg dan dat we die gewoon krijgen te zien. Met of zonder Ad-Blokker! Ik kom juist op website's met mijn Safari browser omdat deze veel dingen stopt en ik gebruik verder geen enkele Ad-Blokker en toch komt het heel vaak voor dat ik elke keer weer de koekjes moet accepteren en elke keer staan ze anders dan ik heb aangegeven. Misschien toch iets om naar te kijken?
Mag ik nog een vraag stellen over de Macro's, @Sharon
Komt daarin nog de mogelijkheid om deze met een URL toe te voegen?
Nu kan ik daar alleen tekst in kwijt maar geen linkjes of zo. Is dat nog op te lossen ergens?
EN waarom staan mijn berichten hier nu opeens helemaal bovenin en niet onder bij de 58 reacties??? **hoef niet meer naar gekeken te worden, het staat opeens weer onderaan, grappig**
Ik vind het een beetje omslachtig worden dat inloggen.. Voorheen met druk op de knop, nu 3x.
Dit was voorheen voldoende.. nu komt dit er nog bij :
dan dit :
inloggen met ziggo want mijn gewone ww. werkt niet meer. En dan dit :
Ik kom dan op vodafone.nl ????? En dan pas ben ik ingelogt.
Steeds weer opnieuw. Zelfs als ik op een andere tab van mijn browser wat anders opzoek, moet ik alles weer opnieuw doen om in te loggen.. Lijkt mij niet de bedoeling toch?
Nieuwe reacties/recent actieve topics -> meteen prominent in beeld
Dit is inderdaad Insided vs Khoros. Khoros is als platform gefocust op alles wat "nieuw" is. Dit zal dus ook niet wijzigen.
Dit is niet correct er wordt enkel gekeken naar echte nieuwe topics op basis van de publicatiedatum en tijd, niet naar alles wat nieuw is. Zoals ik eerder al aangaf, een reactie op een topic van bijvoorbeeld 3 jaar oud zal niemand zien, tenzij je een topic of board actief volgt. Je kan op die manier niet een topic opnieuw onder de aandacht brengen.
Daar heb ik ook last van.
Nee, ik heb oudste als eerst. Maar kreeg ze eerst als eerst te zien en na 5 minuten lagen ze opeens helemaal onderaan. Snap er niets van.
@Sharon Schreef: jij geeft aan dat je de "Link naar reactie" mist in sommige topics. Dat komt door het verschil tussen blogs en topics! (Datzelfde geldt overigens voor het toevoegen van bestanden en video's in topics én de knop Delen/ Reageren). We hebben dit wel op onze lijst staan om nog te reviewen.
Vreemd, want deze blog stond op het oude forum altijd gewoon als topic in het subform van de Nextbox tussen alle andere topic's daar, en nu is hij opeens verhuist naar een hele vreemde plek tussen tips van Ziggo. En waarom moeten de "Delen" & "Reageer" knop eigenlijk in een blog posting ontbreken ? Hier moet je toch ook gewoon kunnen reageren op iemand anders zijn posting ? En waarom zou je daar niet de optie hebben "Link naar reactie" & "bestanden toevoegen" op het oude forum kon je toch ook gewoon in die blog bestanden toevoegen aan je postings ?
@Sharon Schreef: Gebruikservaring verschilt per device. Op mobiel zijn vaak geen Ad-blockers actief. Bovendien kan je op een desktop altijd meer doen dat op een mobiel. Probeer eens de Ad-blockers uit te zetten?
Ik snap dat je vaker op een desktop meer kan doen dan als op je telefoon, maar hier is het juist andersom. Op de telefoon heb ik wel een knopje met "Image toevoegen" en op de PC ontbreekt dit knopje. En ik zie nu al verschillende keren het advies voorbij komen om "Ad-blockers uit te zetten" maar ik dacht dat jullie juist voor dit forum hadden gekozen om het makkelijker en beter toegankelijker te maken voor de gebruikers, nou daar lijkt het dus niet echt op als je eerst van alles moet gaan uit of aanzetten in je browser om dit forum te goed kunnen gebruiken...
@Sharon ik heb het voorgelegd in dit topic
Bedoelde je het zo 😊
Wat is een bord? Was in het Ziggo lab en wilde daar zoeken, alleen in Ziggo Lab dus. Maar wat kies ik dan? Bord? Categorie?
Zover ik de logica snap zoeken in Categorie, elke categorie heeft zover ik het begrijp meerdere bords.
Voor de categorie Ziggolab is dat dan Afgeronde tests, Productesten en Suggesties.
Gaat het alleen om suggesties dan kies je dat bord.
Tuurlijk mag dat!
We hebben gekeken, maar dat is op dit moment inderdaad niet mogelijk. We gaan het nakijken/navragen. Mocht dat een optie worden, laat ik het weten!
Dnk je @RoWi. Het zal aan mij liggen maar ik kan vooralsnog slecht uit de voeten met de nieuwe Community. Zou dat het plan zijn geweest?
@Hans LeJeune schreef:Dnk je @RoWi. Het zal aan mij liggen maar ik kan vooralsnog slecht uit de voeten met de nieuwe Community. Zou dat het plan zijn geweest?
Dat dacht ik niet, hoewel ik mezelf soms betrap op een gelijke gedachtegang.
ik blijf bij een beslissing van bovenaf ofwel vanaf Liberty Global international ofwel van Vodafone llc dan met name iets practisch en of kosten technisch.
Ik zie met de beste wil van de wereld niet welke verbetering dit systeem de klanten geeft wat het Insided systeem niet kon bieden, een echt goed onderbouwd antwoord ben ik nog niet tegen gekomen. Dan blijft voor mij een zakelijke financiele afweging over.
ik bedoel wat hier wordt geschreven die verbetering voor de klanten zie ik gewoonweg nog niet. De eerste dagen na het live gaan heb ik weinig activiteit van de moderatoren gezien, blijkbaar te druk met zaken op de achtergrond. nu kunnen we hoe dan ook niet meer zien wie wel of niet is ingelogd zeker niet nu we de optie hebben om ofline te zijn al ben je actief.
Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Onder meer banken en aanverwante organisaties doenhet niet veel anders. En allemaal onder het motto "verbetering van de dienstverlening". Die loopt juist terug en de servicekosten gaan omhoog. Bij Ziggo is het niet anders, "meer voor minder". Zie het verdwijnen van zenders en aanverwante dienstverlening. Al heb ik mazzel met de kosten, moet ik wel zeggen. Dank je Ziggo. Maar ik ben vast een uitzondering.
En Liberty Global, word nooit graag aan de Amerikanen uitgeleverd. Verknipt volk.
Is er een mogelijkheid om het aantal berichten per topic per abonnement aan te passen? Ik heb op een paar topics een abonnement maar krijg nu echt per posting een bericht. Resultaat is een lawine aan mails per dag. Ik kan niet snel vinden of dit b.v. in om de paar uur of halve dag kan worden gewijzigd. Ik wil best een reminder dat er nieuwe berichten zijn in een topic maar zo'n beetje 15-30 per dag is wel overdreven.
Ik kwam via een email notificatie bij een bericht die al was gearchiveerd.
Wat mij verbaasde was de tekst die ik te zien kreeg. De eerste zin lijkt mij genoeg bij een topic die is gesloten of gearchiveerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.