Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.
Hoi!
We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.
We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.
Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Helaas mis ik door de onoverzichtelijkheid van de nieuwe community wel eens een bericht of topic. Bij voorbaat mijn excuses aan alle lezers als ik eens iets post dat al eerder is geschreven.
@iMark schreef:
Helaas mis ik door de onoverzichtelijkheid van de nieuwe community wel eens een bericht of topic. Bij voorbaat mijn excuses aan alle lezers als ik eens iets post dat al eerder is geschreven.
Herhalen ter benadrukking kan geen kwaad!! Sommige tekst fouten hadden nooit onder onze ogen moeten komen. Aan de andere kant de term digitaal gebruiken terwijl interactief wordt bedoeld, het volledige foute en misleidend gebruik van de term boosters bij Wifi, dan kunnen een paar andere missers er nog wel bij.
Gisteren zijn er weer een flink aantal verbeteringen doorgevoerd op onze Community’s. We hebben ze op een rijtje gezet voor jullie.
Hoe stel ik mijn view voor Reacties in topics in?
Stap 1. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Weergave > Sorteervolgorde van reacties in forumtopics > en kies voor de optie "Reacties onder elkaar”. Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”.
Stap 2. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Reacties onder elkaar > Sorteervolgorde binnen forumtopic > en kies hier voor “Geneste onder elkaar” (is niet op datum)”, "Oudste eerst" / "Nieuwste eerst". Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”. De laatste twee zijn op datum gesorteerd.
Mobiel:
Desktop:
Het probleem met deze verandering Reacties onder elkaar of genest, is dat dit de boel eerder ver ergert, haal dan de hele nest optie weg en maar 1 reageer optie.
Gezien ik bij voorkeur genest gebruik zie ik nu op meerdere plekken actuele reacties staan.
Het valt mij ook op dat de moderatoren of reacties onder elkaar gebruiken of niet helemaal door hebben welke reageer knop ze moeten gebruiken.
Als voorbeeld dit topic, dat is met genest en oud naar nieuw erg verwarrend.
@Sharon Top, zo word het forum toch stap je voor stapje steeds werkbaarder, het had alleen fijn geweest als jullie hier gewoon de testfase voor hadden gebruikt, in plaats van nu alle gebruikers als beta testers te gebruiken 😉
@RoWi. Goed dat je dit punt nog even noemt. We hebben deze feedback van meer gebruikers binnen gekregen. Dit punt nemen we ook mee op de lijst met feedback waar naar gekeken wordt.
@Paul schreef:
@RoWi Goed dat je dit punt nog even noemt. We hebben deze feedback van meer gebruikers binnen gekregen. Dit punt nemen we ook mee op de lijst met feedback waar naar gekeken wordt.
Dan bedoel je het stukje wat ik benoem over de moderatoren?
@DON PAPA Fijn om te lezen! We werken hard aan een zo optimaal functionerend Community platform. We waarderen daarom ook enorm al jullie goede
inbreng. 😉
@RoWi Het ging inderdaad om het stukje over de moderatoren wat je hierboven in eerder bericht noemt.
Na 3 weken kan ik nog steeds niet in mijn account. Ja, er wordt aan gewerkt en ja, ik kan dit account gebruiken, maar de meegaandheid ebt zo wel langzaamaan weg.. 🙂
@Paul Nog een bugje?
Tijdens het maken/editten van de onderstaande tekst, enkele woorden een tekst kleur gegeven en Bold gemaakt:
Nadat de tekst opgeslagen/gesaved is, ziet deze er zo uit :
Edit ik daarna de tekst weer, dan hebben alle woorden wel de juiste kleur. Na een save, verdwijnt bij beide de kleur weer.
Link naar het betreffende draadje.
Blijkbaar tegen nog een bug aangelopen:
Ik probeerde gisteravond in dit draadje iemand te helpen en 'werkte' vanaf mijn laptop. TS ( @Ge1987 ) en ik leken de enige te zijn in dit draadje.
Echter, toen in vanmorgen op m'n smartphone keek, zag ik dat @RoWi. ook tussendoor heeft gereageerd. Dat vond ik vreemd, want ik heb zijn logs gisteravond niet gezien en dus heb ik daarop ook niet gereageerd ( het lijkt nu of ik zijn opmerking/hulp gewoon negeerde, want natuurlijk niet zo is ).
Vanmorgen de desktop versie en de smartphone versie naast elkaar gezet en nu is duidelijk dat beide verschillen. In de desktop versie zijn Rowi's logjes na mijn laatste logje ( toen ik al was gestopt ) in het draadje te zien. Terwijl in de smartphone versie, Rowi's logjes tussen mijn logjes staan.
Waarschijnlijk heeft e.e.a. te maken welke layout men gebruikt. Is dat, de laatste log/antwoord altijd als laatste of is dat genest onder het logje waarop men antwoord geeft?
Welke layout men ook gebruikt, dit mag natuurlijk niet voorkomen !
Ik hoop/verwacht dan ook, dat men ( Ziggo of de Ziggo mods ) één van beide systemen gewoon uitzet, waardoor iedereen dezelfde layout gaat gebruiken.
Persoonlijk vind ik, dat het laatste antwoord/logje, ook als laatste in het draadje moet staan ( dus niet genest ) . Zo behoudt je de logica, want de reacties in het draadje, staan op volgorde ( van begin naar het einde ) in het draadje.
Dat is ook belangrijk als je het draadje later leest, want zo staan de logjes chronologisch ( op tijd ) gesorteerd.
Gaat men antwoorden wel nesten, dan kan b.v. het laatste antwoord/logje wel op ( noem wat ) bladz. 1 worden gegeven, terwijl anderen aan het einde van dat draadje, op bladz. 3 bezig zijn en dus dat laatste antwoord/logje ( op bladz. 1 ) geheel niet zien.
Ps. Overigen ook hier weer de kleur bug waargenomen. In het Edit window wel alle kleuren, maar na het saven verdwijnen sommige kleuren. Zie bijlage.
Ik heb bij mij genest aan, en op de reageer knop geklikt bij elke reactie waar ik iets wou aanvullen, het lijkt mij niet meer dan logisch dat het dan ertussen komt direct onder het bericht waarop is gereageerd. Zonder die optie had ik alles in één bericht gezet.
Het laat wel goed zien waarom genest en de tweede reageer knop soms vervelend werkt.
In dit topic komt dat ook goed in beeld, als de tijdweergave niet staat ingesteld op Absolute datums is dat echt heel verwarrend.
Ps wanneer krijgen we een 24 uurs notatie, dit huidige AM/PM is nu ook drie keer niks.
@Pasi Goed dat je deze constatering deelt. Dit was mij nog niet opgevallen. We hebben deze feedback inclusief jouw voorbeeld waarin het te reproduceren is
doorgestuurd naar de ontwikkelaars.
Aangezien er nog steeds vele vragen/problemen wordt geplaatst, waarin of te weinig of juiste te veel ( b.v privé ) gegevens staan, zou een standaard tekst in een nieuwe "Stel je vraag" window, veel ...... voorkomen. Zoals het oude forum ook had. Echter zou Ziggo nu iets beter over de tekst moeten nadenken en zo veel voorkomende 'fouten' ( van nieuwelingen op dit forum ) kan voorkomen.
Zo'n default tekstje kan o.a. voorkomen dat:
- er NAW en/of privé gegevens worden geplaatst. Die daarna misschien door een Ziggo mod moeten worden weggehaald
- men niet denkt dat men rechtstreeks ( en privé ! ) met Ziggo communiceert
- het direct duidelijk is dat dit een openbaar forum is
- het ook duidelijk is, wie Ziggo mods en wie helpende klanten zijn
- er geen one-liner vragen worden gesteld, dus meer informatie nodig is
- eventueel direct postcode en huisnummer worden geplaatst
- men ook een idee heeft hoe dit forum werkt, m.b.t. helpen klanten en Ziggo mods.
De bovenstaande paar regeltjes voorkomen ( hopelijk ) dat de vraag beter en duidelijker gesteld wordt, zodat een antwoord sneller gegeven kan worden.
Tevens kan dit stukje tekst voorkomen, dat de eerste paar reacties alleen maar vragen om extra informatie gaan of dat een 'langskomende' Ziggo mod niets kan doen, omdat er nog geen postcode/huisnummer vermeldt staan. Waardoor de TS en de Ziggo mod onnodig op elkaar moeten wachten en dit tenslotte onnodige extra tijd kost.
In de bijlage een voorbeeld. Natuurlijk kan dat beter/slimmer/korter/langer/... en daar zou een iemand misschien even goed over moeten nadenken. Zodat de tekst direct duidelijk en ondubbelzinnig is.
Idee is goed maar, kijk zoals het bij het oude forum(en nu ook nog), ondanks dat er gevraagd wordt om details, kwamen er steeds meer vragen met 3 of 4 woorden. Of er wordt niet gelezen, of de mensheid wordt steeds minder slim 🤔😇.
@MaxH
Inderdaad. Maar zie dit ook als service voor de klant, een verwelkoming en hulp m.b.t. het stellen van een vraag. Waardoor de TS en anderen sneller/beter/vollediger kunnen antwoorden en de Ziggo mods minder onnodige acties/vragen hoeven te doen/stellen ( en dus ook daarmee tijd besparen ).
Er zullen altijd vreemde/onvolledige vragen binnenkomen, maar als je zo ( simpel ! ) het aantal kan beperken, is dat altijd meegenomen.
En zoals gezegd, zie het vooral als service voor de klant. Veel klanten worden 'afgewezen' door de Helpdesk en hierheen 'gedumpt'. Dat die klanten ( op dat moment ) daarmee niet blij zijn, is vaak niet meer dan terecht. Als ze dan ook nog, op een voor hun nieuw en onbekend forum moeten 'acteren', dan is iedere hulp welkom en kan dat direct de ergste boosheid iets verhelpen/verminderen. Iedereen blij.
Dat laatste kijk eens naar het taal gebruik van een aantal vloggers, ik ken genoeg allochtonen die beter ABN spreken.
Het internet en internet gerelateerde zaken zijn makkelijker verkrijgbaar een vogelhuisje met camera en wifi bij de Aldi en de "troep" van Alibaba en de 40 rovers.
Ik ben geen kenner, maar ik verdiep me wel in iets voor ik het koop. Het aantal "digibeten" neemt mede door de commercie hand over hand toe. Begin niet aan Hue of Sonos of noem maar op als je niks van wifi weet of geen basis netwerk kennis.
Het voorstel van @Pasi visueel ondersteund met hoe eenvoudig het kan.
Ik heb het voorbeeldje van Pasi bekeken, dat zou mij eerder weg jagen iets te veel van het goede.
Als het goed is krijgt toch elke gebruiker meteen een prive bericht waar zaken worden uitgelegd, als dat dan niet wordt gelezen dan ligt dat toch bij de gebruiker. (RTFM)
Khoros/Ziggo
Versus Insided/KPN
Toe te voegen: email adres
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.