Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.

 

 

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

 

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

 

 

 

310 Reacties 310
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou ik bedoelde met overhaast nog niet eens het tijdvak van de testfase, maar meer de on opgeloste gebreken/fouten die dit nieuwe forum nog her en der laat zien. Ik snap best dat je nooit alles eruit kunt krijgen, maar wat ik nu allemaal tegen kom, dat zou je toch niet moeten verwachten bij een bedrijf als Ziggo. Zelfs simpele vertaal fouten zijn niet eens opgevallen en/of hersteld voor het live gaan, ik vind dat echt heel slordig (maar dat is mijn persoonlijke mening)

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

@DON PAPA , @RoWi. , @Boris de Kat 

Dat is relevante informatie voor ons! Bedankt voor jullie signaal. Wij hebben op basis hiervan meteen verder onderzoek gedaan.

Om het totaal plaatje goed te begrijpen, leggen we eerst uit hoe het oude systeem versus het nieuwe systeem werkt. Met het oude systeem had je ALTIJD een lokaal account, maakt niet uit hoe je was geregistreerd; "Mijn Ziggo", "Facebook" of "E-mail". Dat waren de opties op het oude platform.
Dat wil dus zeggen; je kon altijd “lokaal” met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Jullie hebben waarschijnlijk altijd via deze manier ingelogd, en daardoor lijkt het dat jullie geen koppeling hadden, maar die was er wel degelijk.

Met het nieuwste systeem heeft NIET iedereen een “lokaal account”. Mijn Ziggo en lokaal zijn hier compleet van elkaar gescheiden. Dat is een essentieel verschil met het vorige systeem. Reden hiervoor is dat je op deze nieuwe manier de risico’s op errors minimaliseert doordat je niet knoeit met gekoppelde systemen die eens in de zoveel tijd een update plaatsen.

Diegenen die zich op het oude platform hebben geregistreerd met “Mijn Ziggo”, hebben een Ziggo ID achter hun naam staan. We hebben net een controle uitgevoerd, en jullie hebben alle drie (Don Papa, RoWi en Boris de Kat) zo’n Ziggo ID.
Bij de migratie naar het nieuwe platform zijn jullie in het systeem “Mijn Ziggo” geplaatst, vanwege je Ziggo ID.  Daarmee is jullie optie met lokaal inloggen komen te vervallen. Een wachtwoord reset via de lokale manier werkt dus niet, omdat jullie niet in dat systeem te vinden zijn.

Jullie kunnen dus nog steeds inloggen, maar alleen met “Mijn Ziggo”. Dat is even wennen, want je was natuurlijk altijd gewend om met je Community-gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Dat begrijpen we heel goed. Maar los daarvan is er niets veranderd. Als we het issue met ingelogd blijven met “Mijn Ziggo” oplossen, dan is het enige verschil dat je nu inlogt met je “Mijn Ziggo” gegevens in plaats van je Community-gebruikersnaam en wachtwoord.

Heb je daar echt last van, geef dan aan waarom. Dan kijken we dan of we iets voor je kunnen betekenen daarin. We hopen in ieder geval dat deze uitleg het enigszins verduidelijkt voor jullie 😊

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is enigzins duidelijk, de loskoppeling die voor mij is gedaan (zie link) was dus niet zo los als ik zelf dacht. De term lokaal account kan ik niet helemaal plaatsen.

Voor mij persoonlijk maakt het niet zo uit, als het ingelogd blijven maar wordt opgelost. Aan de andere kant begin ik te wennen aan het moeten snel inloggen, het gebruiken van het forum zoals gewend dat is voor mij belangrijker dan de methode van aanmelden.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Sharon schreef: Jullie kunnen dus nog steeds inloggen, maar alleen met “Mijn Ziggo”. Dat is even wennen, want je was natuurlijk altijd gewend om met je Community-gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Dat begrijpen we heel goed. Maar los daarvan is er niets veranderd.

 

Nou er is in mijn ogen wel degelijk een groot verschil ontstaan, ik had eerst een aparte inlog voor het forum waar je niet mee bij mijn privé gegevens kon komen die in "Mijn Ziggo" staan. Als nu iemand mijn inlog gegevens zou afkijken als ik inlog op het forum dan kunnen ze met deze inlog gegevens wel bij mijn privé gegevens komen. Dit vind ik toch een groot verschil....

 

Ik zou het dus heel fijn vinden als ik weer een aparte inlog voor het forum zou hebben...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA dat is inderdaad waar, datzelfde probleem hebben we met Ziggo Go, dat gaf ik elders ook aan dat feitelijk nu enkel de contracthouder mag inloggen. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat er mijn account gebeurd is. Ik had een inlognaam die niet gekoppeld was aan Mijn Ziggo. Na de migratie kon ik niet meer inloggen met mijn inloggegevens en was ik gedwongen om in te loggen via Mijn Ziggo.

 

Ik heb wel een vermoeden waar het is misgegaan. Het e-mailadres was van het account dat ik de community gebruikte is hetzelfde e-mailadres als dat gekoppeld is aan Mijn Ziggo. Ik had dat graag voor de migratie geweten. Dan had ik een ander e-mailadres aan mijn account in de community kunnen koppelen. Nu zit ik met inloggen via Mijn Ziggo opgescheept.

 

Tip voor de toekomst: If it ain't broke, don't fix it.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Sharon 

Ook ik had voorheen voor zowel de Ziggo als Vodafone community een afzonderlijke gebruikersnamen en wachtwoorden.

Na het uitrollen van het nieuwe forum werkten die niet meer.

Noodgedwongen moest ik om mij bij de communities aan te melden bij de Ziggo community inloggen met “Snel inloggen met Mijn Ziggo” en bij Vodafone met “Snel inloggen met Mijn Vodafone’

Probeer ik met mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, krijg ik nu volgende melding:

Sorry! We zien dat je jouw Community account hebt gekoppeld aan mijn Ziggo.

Deze koppeling is niet door mij maar door het systeem ongewild voor mij aangebracht!

Als het systeem kan koppelen, moet het m.i. ook in staat zijn te ontkoppelen.

Mijn vragen:

  1. kun jij het systeem de ontkoppeling laten uitvoeren zodat ik mij weer met mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan aanmelden.
  2. kan dit dan ook meteen geregeld worden voor de Vodafone community

De reden van mijn verzoek: wil privégegevens in “Mijn Ziggo” strikt gescheiden houden van de communities.

 

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Hoe kan ik de ranking onder mijn avatar (nu is dat 'Stamgast') uitzetten? Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben en zet dit soort vermeldingen op alle platforms waar ik actief ben zo snel mogelijk uit. Kan dat hier ook?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Hi all, 
Hier weer even een update van onze kant. Ik zal een aantal issues die jullie gedeeld hebben in dit topic, maar ook in andere (losse) topics; kort toelichten. Ik tag daarbij (zoveel mogelijk) de personen die het betreffende issue aankaartten. 

 

@RoWi. , @borry52 , @Eastersee 

Trage laadtijd Community
Hier zijn we mee bezig. Dit staat hoog op onze lijst om zo snel mogelijk op te lossen. 

 

@EnergieBoy 
Nieuwe reacties beter zichtbaar
Dit zijn we aan het onderzoeken. Het is nog niet duidelijk of en hoe dit mogelijk is. Komen we op terug! 

 

@Zeeburgia 
Maar 6 topics in beeld/plaats Recent bericht
We gaan de indeling van de topics en hoe, wat, waar dit getoond wordt: reviewen! Ook hier geldt; we weten niet of het verandert, we gaan ernaar kijken. 

@Bozz 
Alleen titels zichtbaar ipv hele bericht
Gaan we op dit moment niets mee doen. Dit is een instelling van Khoros. Mochten er meer verzoeken komen, bekijken we dat opnieuw. 

@EnergieBoy  @RoWi. @iMark 
Geen (goed) overzicht van (nieuwe) topics /Meest recente reacties of topics
Jullie gaven allen aan dat jullie het overzicht een beetje kwijt zijn. Dit gaan we bekijken. Zodra hier nieuws over is, koppelen we dat terug. 

 

@AoxoMoxoA 
Geen optie om label toe te kennen bij aanmaken topic
Bij het aanmaken van het topic werkt het labelgedeelte via Javascript techniek. Bij Ad-blockers is dit uitgeschakeld. Als je de Ad-blocker weer aanzet, moet het werken.

 

@Jan F. 
E-mails in Spam (notificaties)
Het is mogelijk dat de e-mailfilters de e-mails als spam zien. Als ontvangers de mails vaak als spam markeren,  leert het filter daarvan. Staat iets ongewenst in de Spam map dan kan je dat zelf als gewenste e-mail markeren. Zo leert het spamfilter ook weer. 

@Zeeburgia 
Reageren in groter berichtvenster
Het reactievenster kan je in Chrome (bijvoorbeeld) groter slepen met de muis, mocht dat nodig zijn. Op je mobiel is het vaak al te groot. En als het klein is, dan blijven de berichten ook een tikkeltje korter. Dit komt de leesbaarheid van het topic ten goede.

 

@Dave! 
Reageren is verwarrend (de knop reageren staat op teveel plekken)
Dat is inderdaad even wennen. Je reageert op datgene waar je op "reageren" klikt. Is dat op een reactie? Dan reageer je onder die reactie. Reageer je op een topic? Dan komt het onder het topic.

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Dank voor deze terugkoppeling. Goed om te lezen dat (deels) de kritiek wordt opgepakt. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Bedankt voor de terugkoppeling.
We gek dat je ad-blockers uit moet hebben staan om dingen wel te kunnen en/of te kunnen zien. Safari heeft zo z'n eigen instellingen, of wel, een schild, en daar moet ik het maar mee doen. Op dit moment gebruiken wij dan ook geen ad-blockers meer. Ik zal zelf nog eens onderzoeken of ik bij Apple iets kan aanpassen. 

Zoals ik eerder al zei: Het is wennen, net zoals een nieuwe auto kopen 🙂
Daar zit soms ook niet op, wat je in je oude auto wel had (kan er een hoop opnoemen, LOL)

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Sharon Schreef: Dat is inderdaad even wennen. Je reageert op datgene waar je op "reageren" klikt. Is dat op een reactie? Dan reageer je onder die reactie. Reageer je op een topic? Dan komt het onder het topic.

 

Dan moeten deze knoppen "Delen" & "Reageren" wel aanwezig zijn in elk bericht zoals in deze topic, want in andere topic's ontbreken deze knoppen nog steeds. Ook het optiemenu bij elk bericht ziet er vaak verschillend uit in de verschillende topic's zo heb je in deze topic hier, veel meer opties in het optiemenu bij elk bericht dan in andere topic's. Dit zou toch in elke topic gewoon hetzelfde moeten zijn ? 

 

En kan zo snel mogelijk het knopje "image invoegen" (net als dat je nu het knopje "Video invoegen" hebt) toegevoegd worden aan de berichten vensters als je met de PC of tablet kijkt, dat zou het melden van gebreken een stuk makkelijker maken. Dan kan je er namelijk even snel een printscreen bij plaatsen om het te verduidelijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En weer is een bericht van @DON PAPA verdwenen, ik reageerde notabene daar op, het verschil tussen Blogposts waar hij naar verwees, en reguliere topics, deze hebben inderdaad niet dezelfde reageer opties.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou ik had hier een hele posting neergezet, maar die is weer is een keer in rook opgegaan, hier word ik wel een beetje goed ziek van. Ik stop dan ook om nog langer op deze manier feedback te moeten geven 😡

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@RoWi.  schreef:

En weer is een bericht van @DON PAPA verdwenen, ik reageerde notabene daar op, het verschil tussen Blogposts waar hij naar verwees, en reguliere topics, deze hebben inderdaad niet dezelfde reageer opties.


@RoWi.  Dat klopt, in mijn e-mail notificatie zie ik dat hij gereageerd heeft en als ik de link aanklik, krijg ik een rode balk te zien dat zegt: "Het bericht dat je wil oproepen is niet beschikbaar

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb er geen schreenshot van gemaakt, bij het willen posten van mijn reactie op zijn bericht kreeg ik een soortgelijke melding.

 

Ziggo daar is maar één uitdrukking voor

Fix This Sh*t!!!

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Misschien dat @Sharon nu kan zien waar dat bericht naar toe gegaan is, de link wijst specifiek naar dat bericht.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waarschijnlijk wel, een ander verdwenen bericht van Pasi was op de achtergrond nog wel zichtbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic