Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.

 

 

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

 

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

 

 

 

310 Reacties 310
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

 

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

 

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht). Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

 

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG, je zou dus verwachten dat deze topic veel meer thuis hoort in het subforum Support / TV

 

Verder zie ik hele grote verschillen met wat voor device je kijkt, zo kan ik bijvoorbeeld wel een image plaatsen in het bericht met mijn telefoon, maar op de PC gaat dat niet omdat gewoon weg de knop hiervoor ontbreekt boven het berichten venster. 

 

Ik plaats dit bericht nu voor de 4e keer, mij benieuwen of hij nu wel blijft staan....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 


@DON PAPA  schreef:

Nee ik heb in deze topic vanmorgen al 3 keer een posting gedaan met feedback, maar keer op keer verdwijnt die na het posten, zonder dat er een melding is waarom ze niet zichtbaar worden.




Dan was mij dat niet opgevallen excuus, ik krijg wel vreemde html waarschuwingen bij een quote 
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Kreeg net een foutmelding bij het plaatsen van een reactie:

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Tip van Flip ....... 🤣

Als je volgende keer als je een plaatje en of foto wil plaatsen kan je direct in dit invoerveld copy > paste doen dan krijg je het zo te zien .

 

Zelf vind ik dat prettiger werken omdat het sneller zichtbaar is en je het PNG bestand dan niet hoeft te downloaden.

 

Niks moet uiteraard 😉  

 

Ronihd_0-1612450514685.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd  Copy/paste ? Je werkt zeker  voornamelijk op een pc of laptop?

ik begrijp dat op een laptop of PC je ook een afbeelding kan slepen naar het tekstveld, dat zijn  leuke workarounds ik gebruik voornamelijk een tablet ik zou het handig vinden dat  de editor voor elke browser en apparaat gelijk is niet deze workarounds.

 

Doe iets goed of doe het niet is mijn motto. 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ja simpel , selecteer een foto en of screendump kies copy en paste in dit invoerveld.

 

En idd werk ik vooral op een desktop PC 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd  schreef:

Ja simpel , selecteer een foto en of screendump kies copy en paste in dit invoerveld.

 

En idd werk ik vooral op een desktop PC 


Dat gaat voor een tablet niet werken.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Simpel zou zijn als je gewoon boven elk berichten venster een knopje zou hebben om een foto te kunnen invoeren. Ik snap gewoon niet dat dit knopje er wel is als je kijkt met je telefoon (zie screenshot), en kijk je met de pc of tablet dan is dit knopje er niet. En nog vreemder vind ik dat dit niet is opgemerkt of verholpen is tijdens de testfase...

 

Screenshot_20210204-184015_Chrome.jpg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 Vooral als het niet is opgemerkt, dat een mogelijkheid die er was, er ineens niet meer is.

Dat het er nog niet is heb ik deels vrede mee, zeker nu ik weet dat er niet kon worden getest zoals je verwacht wat Alex Ziggo elders al aangaf.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben het ben het ook helemaal met je eens het was meer bedoeld voor Ziggo, om aan te geven dat de optie Recent gewoonweg niet werkt, niet prettig is naar mijn mening te zwak uitgedrukt. Kortom puur ter versterking van jouw feedback, want nogmaals dit werkt gewoonweg niet.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

De copy paste functie hier in het invulveld wil niet altijd werken...... dan paste ik en zie ik niks........

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou ik begreep daaruit dat ze met een leeg forum hadden getest (dus zonder de inhoud van het oude forum), maar ze zullen toch wel gewoon zelf berichten hebben kunnen aanmaken om te testen? Anders zou ik niet weten wat ze wel getest zouden hebben...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De software van het platform op zichzelf, zal best goed getest zijn, helaas zijn de voor ons cruciale zaken niet eerder opgemerkt vanwege het niet kunnen werken met inhoud, ontbrekende iconen of een verschillende editor moet op dag 1 zijn opgemerkt. 

Uiteraard wil je op een bepaald moment live gaan anders hadden we mischien nog weken moeten wachten. Op zich snap ik die keuze wel.

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Hi all, 

 

Top, die feedback! We lezen mee en noteren de issues in een lijst. 

Wat betreft de problemen rondom het inloggen, hebben we alvast een korte update: 

De oude manier van inloggen

Een aantal jaren geleden kon je alleen een Community account registreren met behulp van een Mijn Ziggo account. Na een tijdje werd daar ook een registratie via Facebook aan toegevoegd, én kon je zelfs alleen met een e-mailadres een Community account aanmaken.

Inloggen kon bij al deze opties via je Community gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord, maar ook via Mijn Ziggo en/of Facebook (indien gekoppeld).


Sinds de verhuizing is het login proces veranderd. We hebben rekening gehouden met een impact van deze wijziging, maar het proces werkt uiteindelijk net iets anders dan verwacht. Daardoor zijn er misverstanden ontstaan. De communicatie die we hierover gedeeld hebben was ook niet duidelijk genoeg. Onze excuses hiervoor.

 

De nieuwe manier van inloggen

In de nieuwe omgeving bestaan er twee soorten accounts:


1. Een account gekoppeld aan Mijn Ziggo

Deze accounts hebben geen wachtwoord in de Community database, die kan je dus ook niet resetten via de Community. Inloggen is alleen via Mijn Ziggo mogelijk.

 

2. Een account dat niet gekoppeld is aan Mijn Ziggo

Deze hebben wél een wachtwoord in de Community database. Het oude wachtwoord is niet meegenomen, dus je moet deze eenmalig resetten via de Community om in te loggen.

 

Was jouw account vroeger gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een Mijn Ziggo account geworden. Je kan dus alleen via Mijn Ziggo inloggen op de Community.

Was jouw account vroeger niet gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een “lokaal-account” geworden. Je kan dus alleen via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op de Community.

 

Ingelogd blijven

We begrijpen de frustratie die ontstaat over het telkens opnieuw moeten inloggen. Dit gebeurt omwille van veiligheidsredenen. We willen niet dat je gegevens gevaar lopen.
We zijn bezig om een feature te ontwikkelen waarmee je wel ingelogd blijft in de Community maar automatisch wordt uitgelogd bij Mijn Ziggo. Zo is er geen gevaar voor je persoonlijke gegevens. Deze ontwikkeling kan je ergens in de komende weken verwachten.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: Uiteraard wil je op een bepaald moment live gaan anders hadden we mischien nog weken moeten wachten. Op zich snap ik die keuze wel.

 

Nou ik eerlijk gezegd ik niet, als het oude forum nou zo slecht was dat er niet mee te werken was had ik het nog kunnen begrijpen dat ze dit forum snel online wilde zetten. Maar dat was in mijn ogen helemaal niet aan de orde, dus waarom deze overhaaste beslissing om dit nieuwe forum met nog zeer veel fouten/gebreken online te zetten zonder ze eerst op te lossen,  snap ik persoonlijk echt niet...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Was jouw account vroeger niet gekoppeld aan Mijn Ziggo? Dan is het automatisch een “lokaal-account” geworden. Je kan dus alleen via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op de Community.

 

Bij mij was dit losgekoppeld. Echter kon ik mijn wachtwoord niet herstellen, dat lokaal account is bij mij blijkbaar misgegaan.

Zojuist terug gevonden oktober vorig jaar met pijn en moeite alles losgekoppeld.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Weer-inlog-problemen-Mijn-Ziggo/m-p/306477/highlight/true#M209...

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Ja ik had precies het zelfde

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Bij mij precies hetzelfde, mijn oude account was nooit gekoppeld met het "Mijn Ziggo" account (om veiligheidsredenen) dit is pas gebeurd na de verhuizing omdat ik anders met geen mogelijkheid op het nieuwe forum kon komen...

 

Ik ben dan ook totaal niet blij dat ik nu steeds met "Mijn Ziggo" account moet inloggen op dit forum..

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Schermafbeelding 2021-02-05 om 15.03.01.png

 In mijn menu ook geen mogelijkheid om afbeeldingen te delen. Wel filmpjes! Op een tablet is een icoon voor delen van een afbeelding wel weer handiger. Op de PC sleep je hem gewoon de dialoogbox in.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor ons lijkt het overhaast daar geef ik je gelijk in, wij beiden, ik zeker weet niet wanneer VodafoneZiggo de keuze heeft gemaakt voor Khoros, dat zal ruim voor de test periode zijn geweest, ik kan het nu niet meer terugvinden ik weet wel dat die uitnodiging die ik eerder heb genoemd vrijlang geleden is exact weet ik het niet ik dacht in september of zelfs langer geleden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic